mars 29, 2024, 13:11:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 51 52 [53]
1561  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 22, 2007, 11:40:10 am
Hva er så planen? De som kjenner meg fra det vannkjølte miljøet vet at jeg er ganske skrudd når det kommer til lave biler.

Noe mitt forrige prosjekt (som nå er solgt til fordel for bobla) er ett bevis på Blunker





As we speaks så er en komplett Air ride fra Airkewld på vei over "dammen" Glad Håper å ha den i hus om ikke alt for lenge.
Dette i kombinasjon av 4" kortet forstilling vil være med å gi bilen det "stuket" jeg er på jakt etter.

Bilen vil forbli original bortsett fra eldre skjermer med liggende lamper, 4.5" foran med 135 / 7" bak med 205,
kortet forstilling med senkespindler, Air Ride.

Slik som dette med andre ord:



Kommer til å løfte av karosseriet til uka for å klargjøre bunnplate til montering av luftfjæringen.
Alt av understell og bunnplate skal sandblåses og lakkeres slik at dette er tipp topp Glad

Skal også levere bakfelgene til bredding hos Sunaas i løpet av uka.



1562  Forum / Prosjektgarasjen / 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 22, 2007, 11:06:49 am
Har ikke hatt luftkjølt på noen år og i våres fant jeg omsider ett godt utgangspunkt.
Bilen er en 1968, men det er av modellen som har 6V, 1200 motor, små fangere og er VELDIG kjiipt utstyrt.
Jeg synes dog denne varianten er litt artig pga at den er så utrolig enkel.

Bilen er 99% rustfri og det eneste jeg har funnet på den er framskjermene som har rustet pga at de har vært
byttet en gang i tiden, men ble da ikke grunnet/behandlet. Uansett så skulle disse byttes til liggende lamper.

Den har også ett annet "lite" problem, motorbrann.



Det første som ble gjort var å få ut motoren og etter noen timer jobb/overhaling så alt så mye bedre ut.
..og det viktigste av alt så går den som ei klokke. Bygges om til 12V i løpet av vinteren pga luftfjæringen.



Bilen ser nå slik ut, men det er også nå som mitt vinterprosjekt starter Glad


Sider: 1 ... 51 52 [53]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!