Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 53
|
92
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: desember 01, 2009, 18:21:54 pm
|
Gøy at du er igang igjen Thomas. Kanskje jeg skal flytte bussen fra plassen min og installere en minitribune der istedet denne uka. Selge billetter, cola og popcorn. Er temmelig sikker på at det ikke står noe i garasjereglene om akkurat det Hehe ja. Ekstrainntekt Bare folket holder munn og ikke forstyrrer så er det greit hehehe Det står ei stor 6mm MDF-plate inne på kjøkkenet. Fikk plassert den slik at den ikke er så mye i veien. Skal bruke den opp på torsdag, men jeg turte ikke la den stå ute i garasjen i tilfellet den tippet over.
|
|
|
93
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: desember 01, 2009, 17:51:18 pm
|
Jøss, aktivitet her jo Jeg i motsetning til dere har sett fangerne PÅ bilen og er meget fornøyd med looken. De ble akkurat slik jeg håpet, om ikke bedre Har fra dag èn av bygget bestemt meg for å bygge en bil som skiller seg ut, og da kan jeg ikke følge mainstream`en. Dare to be different Så til dagens økt... produksjon av bagasjeromsgulv/paneler. Har laget dobbelt gulv slik at alle kabler, slanger/rør og komponenter er skjult under gulv nr.2 Er nå ferdig med alt som skal lages i 16mm MDF. Nå gjenstår sidepaneler, panel foran "reservehjulsbrønnen" og panel mot dashbord. Disse skal lages i 6mm mdf. Alt er laget slik at det "låses" fast i bilen ved å montere panelene i en bestemt rekkefølge. Planen er at ingen skruer/bolter skal synes når alt er montert, men likevel skal alt skrus fast. Benytter 6mm mdf for da disse skal formes etter bagasjerommets profiler. Disse skal også kles i tykk mørk grå skai som matcher det originale teppet inne i bilen, som også selve gulvet i bagasjerommet kles i. "Kassa" bak lufttanken skjuler alle utganger fra tanken. Denne ser veldig "boksete" nå, men sluttresultatet blir ikke slik. "Flytfoto" av oppsettet. 2 stk. Viair 380 kompressorer i krom. Color concept bensintank, forsterker og 5 gallon lufttank hehe Spm: Noen som vet hvor jeg får kjøpt stålomspunnet "slange" for å skjule kabler? Slik at kablene får samme utseende som slangen mellom kompressor og tank
|
|
|
95
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 30, 2009, 18:06:34 pm
|
Da er vi i gang! Ready for rumble! Startet dagen med å flytte litt på bilen og rydde rundt den. Den stod litt krøkkete til nå som garasjen har fyllt seg for vinteren. Ikke lett for gutta å dytte på en bil som ligger på gulvet Så gikk jeg over planene under panseret og fikk satt opp handlelista (som jeg har handlet nå i ettermiddag). Koblet fra rør og kompressorer slik at jeg kan starte med produksjonen av paneler og gulv i morgen tidlig. Satser på at det meste er klart til trekking og lakkering i morgen ettermiddag.
|
|
|
97
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bergers Ghia
|
på: november 29, 2009, 10:32:30 am
|
Og så tynne isolasjonsmatter fra Biltema. På resten av interiøret skal det isoleres med Vibroplast fra Installbay Nytt beige teppesett skal så inn. Jeg ville nok ha brukt de installbay-mattene her istedet. De mattene til Biltema suger vann som F. Ikke spes gunstig når du har de under føttene. Bare ett tips ;o)
|
|
|
98
|
Forum / Problemløseren / Sv: Høydeforskjell etter senking.
|
på: november 29, 2009, 10:14:23 am
|
Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen. Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre.
|
|
|
100
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Komplett forstilling til -65 Splittbuss kjøpes (kun for å få bussen trillbar)
|
på: november 26, 2009, 10:27:16 am
|
Er det noen som har en "komplett" forstilling med spindler/tromler liggende som selges billig? Skal monteres på en 1965 splittbuss. Den skal ikke brukes til noe annet enn å få buss-prosjektet trillbart så den kan gjerne være i en tilstand som tilsier dynga. Skal ikke benyttes videre i prosjektet. Fint om den også finnes i nærheten av Oslo. Eventuellt om den kan plukkes opp neste onsdag på strekningene Kongsvinger-Elverum-Tynset-Oslo Trenger også 2 stk. 5-bolt felger med gamle dekk som holder luft, om ikke for alltid, men lenge nok til at bilen kan flyttes på Thanks!
|
|
|
101
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mexico blanket.
|
på: november 24, 2009, 22:26:33 pm
|
Ollah`! Dette får du kjøpt billig på eBay. Koster ikke all verden med frakt heller. Hilsen Mexico Joe
|
|
|
105
|
Forum / Ombygd / Sv: Mitt rod prosjekt.
|
på: november 20, 2009, 00:36:11 am
|
Oj oj oj Her ligger det håndtverk bak! Nydelig utført chop av taket! Hva har du gjort med profilen nede ved kanalene? Har du beholdt den, eller har du cleanet den igjen slik at det ikke ser ut som du bare har skrudd av stigtrinnene? Ser den er der på bildene, men kan jo tenkes at du har gjort mer på den siden den allerede er lakkert Slenger meg på mc-skjermene... hvilke krav stiller de til størrelse på skjermene? Denne bilen fortjener så små skjermer som overhodet mulig. Gjerne så små at de ikke må tas av for at bilen kommer til sin rette. Du kan jo lage de slik at de faktisk følger hjulet, både foran og bak (montere de med innfesting på navene bak tromlene) Litt allá dette... *følge med*
|
|
|
107
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Vinterprosjekter...Oppdatert med nye bilder side 5
|
på: november 17, 2009, 07:10:29 am
|
Litt forunderlig at det ikke er flere biler med dette "kittet" bak. Ser jo helt genialt ut. Set bort ifra at det blir greit mye mere belastning på demperfestet. Noe som sikkert kan kureres med litt stag og andre avstivende duppeditter.
Er nok greit å få på plass ett CUP-stag e.l. om man kjører det kittet der. Blir bortimot samme belastning som ved luftfjæring, og det finnes eksempler som viser at de horna bak har en tendens til å vri seg Fant dette på internettet da jeg bygget min egen bil... til skrekk og advarsel
|
|
|
108
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 15, 2009, 21:09:19 pm
|
Det høres bra ut, Jon Hvis jeg har forstått dette riktig så bygger 5,5" felgene 0,5cm lenger inn og resten ut i forhold til 4,5" felgene? Ser på CIP1.com at de to felgene har følgende "back spacing": 4,5x15" --> 4 1/2 inches (11,5 cm) 5,5x15" --> 4 3/4 inches (12 cm)
|
|
|
110
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: november 15, 2009, 19:54:39 pm
|
Takk og takk Rutene får du på plass bare du tar deg god tid og ikke stresser. Husker ikke helt rekkefølgen, men det finner du ut av. Jeg måtte også montere nytt "krom" så hele døra ble montert fra scratch. Når det gjelder fangerne så forbered deg på at det går MANGE timer på disse, spesielt når man bruker matte farger. Slurver man i grunnarbeidet på disse så ser det ikke ut i måneskinn Spm folkens... Er det noen som har 2 stk. 4-bolts org.felger i 5,5x15" liggende??Gjør ikke noe om de er stykke i lakken så lenge de er fri for skader. Finnes de i nærheten av Oslo så er det bare ett stort + De MÅ være i 5,5" bredde. Send meg en PM...
|
|
|
112
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: oktober 26, 2009, 18:41:48 pm
|
BØ!! Får nesten få på plass litt poster etter serverkræsjet tidligere i sommer. Til info så har det begynt å skje ting igjen... WOOHOOO! *SPILLE TILBAKE POSTER FRA KASSETT* Da var rutene på plass. De i dørene skal jeg ta i morgen kveld. Ahhhhhhhhhhhhhhh bronse! STOR takk til Hans for hjelpa!! Vi fikk det til selv om vi hadde ett par ruter som kødda noe inni helv... : smil : Gleder meg til å få i rutene i dørene nå slik at jeg slipper ONE_PIECE_looken "Oppgradering" til brede listerMed hjertet i halsen borret jeg opp 26 listhull i bilen i kveld. Stegvis opp til 8mm. Brukte noen timer, og det gikk heldigvis smertefritt. Nå falt også speilene helt på plass når jeg fikk riktig bredde på listene. Final touch utvendig Fikk også montert rutene i passasjerdøra, endelig! Har skjedd litt i helga også. Jobbet med fangerne og nå er frontfangeren klar for lakk og bakfangeren skal ha ett eller to strøk til med sprøytesparkel før den også kan lakkeres. Kjedelig, men her er uansett ett par bilder (til) av fangerne. Blir godt å få farge på disse snart og få montert de på bilen Frontfangeren før siste pussing: Bakfangeren etter to gode strøk med sprøytesparkel. Har lagt på litt ekstra for å få skikkelig utflyt i profilene. Sliter litt med motivasjonen om dagen da det er fryktelig kjedelig å holde på med sprøytesparkel og pussing Biter nå tenna sammen og prøver å gjennomføre med glans. Fikk lagt 1. strøk med matt hvit på frontfangeren i kveld. Ikke helt tørr på bildene så derfor litt silkematt. Ble veldig fornøyd med resultatet, og gleder meg til å få disse på bilen Så litt bilder... Ohh yes! (fangeren er IKKE boltet fast, derfor sitter den ikke rett ) Sånn.. da var postene som manglet på plass igjen. Let the madness continue!
|
|
|
113
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen folk skulle hatt pryl
|
på: september 05, 2009, 10:58:37 am
|
*På med moderatorhatten*
Satt og vurderte om tråden skulle stenges eller slettes. Har sett den først nå... Dette er egentlig moderatormat, men samtidig så synes jeg diskusjonen som har oppstått er viktig. Kanskje folk kan lære litt av det som skrives i denne tråden!
Det er uhørt å rakke ned på andres biler på en rett og slett uhøflig måte. Er LOV å være uenig, men da må man klare å ordlegge seg på en litt bedre måte. Har sagt det så mange ganger før, vår hobby hadde vært FRYKTELIG kjedelig om alle bilene våre var like.
Så hvis den gode debatten fortsetter så velger jeg å ikke gjøre noe mer her.
|
|
|
114
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 Käfer-Cup
|
på: august 26, 2009, 23:38:16 pm
|
Bare hyggelig All denne "gjesteskruinga" gir meg blod på tann når det gjelder min egen bil Ble bøllete ja. Blir "orntli" gøy å se den med de nye skjermene. Nå ble den litt "baya" som det ble sagt i garasjen
|
|
|
115
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 11, 2009, 23:04:08 pm
|
jaherskal`nfaenmegfølgemedskal`nfåmedsegalt,,,,må snart fløtte opp på slattum trur jeg.
Mhm.. nøttern'te å være borte når viktige avgjørelser tas ..men nå ble jeg litt usikker igjen da, Ernst & Rune! heheheheh F ta dette internettet altså
|
|
|
117
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 11, 2009, 21:25:29 pm
|
Var leit med den ruta idag, men nå sparte du jo mye penger idag å da. Så da er det vell greit Hehe ja.. og siden ny rute tydligvis koster nada nix, så har jeg jo masse penger til smågodt istedet ...får vel gå inn på den andre siden og sjekke hva ett nytt slik ****** ********* koster da.
|
|
|
118
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 11, 2009, 19:26:31 pm
|
Funka #€&%#/& dårlig. Tok ut pynte/presslista, to mann som hadde kontroll på utsiden, *KRACK* Ny gummilister var nok en dårlig kombo med denne metoden Skulle nok ha tatt den vanlige måten å få brettet inn kanten på gummilista på innsiden. Men, gjort er gjort. Trenger derfor en ny frontrute til 1968 type1. Noen som har en PEN eller som kan fikse en godpris på en ny? Veldig kjedelig det der, har gjort det samme en gang selv...etter det har jeg alltid latt proffe sette inn frontrutene mine.. Inn gikk greit, men den satt tydligvis veldig godt. Men men, gikk bra med bilen ellers og ikke noe rute utover panseret *puhh* Trøster meg med at resultatet av at jeg tar rutene ut er verdt det
|
|
|
119
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 11, 2009, 19:24:30 pm
|
Kan se ut til at denne er mye billigere enn jeg først fryktet. På sidene til Unneberg står det 64--> Betyr det at det er samme ruta på en 64 som min 68? For da koster den i tilfellet 850,- og er på lager. Da kjøper jeg en NY for å si det slik
|
|
|
120
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 11, 2009, 18:41:11 pm
|
Funka #€&%#/& dårlig. Tok ut pynte/presslista, to mann som hadde kontroll på utsiden, *KRACK* Ny gummilister var nok en dårlig kombo med denne metoden Skulle nok ha tatt den vanlige måten å få brettet inn kanten på gummilista på innsiden. Men, gjort er gjort. Trenger derfor en ny frontrute til 1968 type1. Noen som har en PEN eller som kan fikse en godpris på en ny?
|
|
|
|