april 29, 2024, 11:11:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 53
91  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: desember 01, 2009, 18:47:06 pm
Jeg trenger egentlig bare "strømpe" for å trekke over kablene fra kompressorene.
92  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: desember 01, 2009, 18:21:54 pm
Gøy at du er igang igjen Thomas. Kanskje jeg skal flytte bussen fra plassen min og installere en minitribune der istedet denne uka. Selge billetter, cola og popcorn. Er temmelig sikker på at det ikke står noe i garasjereglene om akkurat det Glad

Hehe ja. Ekstrainntekt Osteaktig Bare folket holder munn og ikke forstyrrer så er det greit Blunker hehehe

Det står ei stor 6mm MDF-plate inne på kjøkkenet. Fikk plassert den slik at den ikke er så mye i veien.
Skal bruke den opp på torsdag, men jeg turte ikke la den stå ute i garasjen i tilfellet den tippet over.
93  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: desember 01, 2009, 17:51:18 pm
Jøss, aktivitet her jo Glad

Jeg i motsetning til dere har sett fangerne PÅ bilen og er meget fornøyd med looken. De ble akkurat slik jeg håpet, om ikke bedre Blunker
Har fra dag èn av bygget bestemt meg for å bygge en bil som skiller seg ut, og da kan jeg ikke følge mainstream`en.
Dare to be different Blunker

Så til dagens økt... produksjon av bagasjeromsgulv/paneler.

Har laget dobbelt gulv slik at alle kabler, slanger/rør og komponenter er skjult under gulv nr.2





Er nå ferdig med alt som skal lages i 16mm MDF. Nå gjenstår sidepaneler, panel foran "reservehjulsbrønnen" og panel mot dashbord.
Disse skal lages i 6mm mdf. Alt er laget slik at det "låses" fast i bilen ved å montere panelene i en bestemt rekkefølge.
Planen er at ingen skruer/bolter skal synes når alt er montert, men likevel skal alt skrus fast.



Benytter 6mm mdf for da disse skal formes etter bagasjerommets profiler. Disse skal også kles i tykk mørk grå skai som matcher
det originale teppet inne i bilen, som også selve gulvet i bagasjerommet kles i.
"Kassa" bak lufttanken skjuler alle utganger fra tanken. Denne ser veldig "boksete" nå, men sluttresultatet blir ikke slik.

"Flytfoto" av oppsettet. 2 stk. Viair 380 kompressorer i krom. Color concept bensintank, forsterker og 5 gallon lufttank Blunker hehe



Spm:
Noen som vet hvor jeg får kjøpt stålomspunnet "slange" for å skjule kabler?
Slik at kablene får samme utseende som slangen mellom kompressor og tank
94  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: desember 01, 2009, 07:59:30 am
Moderator:
Og da setter vi en strek her og kommer oss tilbake TOPIC!


95  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 30, 2009, 18:06:34 pm
Da er vi i gang! Ready for rumble! Startet dagen med å flytte litt på bilen og rydde rundt den. Den stod litt krøkkete til nå som garasjen har fyllt seg for vinteren. Ikke lett for gutta å dytte på en bil som ligger på gulvet Blunker
 

Så gikk jeg over planene under panseret og fikk satt opp handlelista (som jeg har handlet nå i ettermiddag). Koblet fra rør og kompressorer slik at jeg kan starte med produksjonen av paneler og gulv i morgen tidlig. Satser på at det meste er klart til trekking og lakkering i morgen ettermiddag.
 
96  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vi takker for deres støtte! Donasjon av midler til drift på: november 30, 2009, 07:24:18 am
Pæng overført fra moi  Glad
97  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bergers Ghia på: november 29, 2009, 10:32:30 am
Og så tynne isolasjonsmatter fra Biltema. På resten av interiøret skal det isoleres med Vibroplast fra Installbay Glad
Nytt beige teppesett skal så inn.

Jeg ville nok ha brukt de installbay-mattene her istedet. De mattene til Biltema suger vann som F. Ikke spes gunstig når du har de under føttene. Bare ett tips ;o)
98  Forum / Problemløseren / Sv: Høydeforskjell etter senking. på: november 29, 2009, 10:14:23 am
Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen.
Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre.
99  Forum / Problemløseren / Sv: jævla drit bila på: november 26, 2009, 21:05:18 pm
Hva med vakumklokka?
100  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Komplett forstilling til -65 Splittbuss kjøpes (kun for å få bussen trillbar) på: november 26, 2009, 10:27:16 am
Er det noen som har en "komplett" forstilling med spindler/tromler liggende som selges billig? Skal monteres på en 1965 splittbuss.
Den skal ikke brukes til noe annet enn å få buss-prosjektet trillbart så den kan gjerne være i en tilstand som tilsier dynga. Skal ikke benyttes videre i prosjektet.

Fint om den også finnes i nærheten av Oslo. Eventuellt om den kan plukkes opp neste onsdag på strekningene Kongsvinger-Elverum-Tynset-Oslo

Trenger også 2 stk. 5-bolt felger med gamle dekk som holder luft, om ikke for alltid, men lenge nok til at bilen kan flyttes på Glad

Thanks!
101  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mexico blanket. på: november 24, 2009, 22:26:33 pm
Ollah`!

Dette får du kjøpt billig på eBay. Koster ikke all verden med frakt heller.

Hilsen
Mexico Joe Blunker
102  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 24, 2009, 08:42:35 am
Early warning....

Har tatt meg fri fra jobben for å skru boble hele neste uke, så da vil det skje ting her Blunker
103  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 23, 2009, 18:23:40 pm
Jeg var og plukket opp en liten donasjon til prosjektet fra Jalle i dag Glad Thanx dude! Osteaktig

Nytt lokk til luftfilteret mitt Blunker

104  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 21, 2009, 22:30:28 pm
Detta blir en fet bil gitt. Stå på Glad

Takker Glad
105  Forum / Ombygd / Sv: Mitt rod prosjekt. på: november 20, 2009, 00:36:11 am
Oj oj oj  Gliser Her ligger det håndtverk bak! Nydelig utført chop av taket!

Hva har du gjort med profilen nede ved kanalene? Har du beholdt den, eller har du cleanet den igjen slik at det ikke ser ut som du bare har skrudd av stigtrinnene?
Ser den er der på bildene, men kan jo tenkes at du har gjort mer på den siden den allerede er lakkert Blunker

Slenger meg på mc-skjermene... hvilke krav stiller de til størrelse på skjermene?
Denne bilen fortjener så små skjermer som overhodet mulig. Gjerne så små at de ikke må tas av for at bilen kommer til sin rette. Blunker
Du kan jo lage de slik at de faktisk følger hjulet, både foran og bak (montere de med innfesting på navene bak tromlene)

Litt allá dette...



*følge med*
106  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Vinterprosjekter...Oppdatert med nye bilder side 5 på: november 17, 2009, 09:49:25 am
Passer du på nå så er det 15% rabatt på kjøp fra CIP1 på ordre over $175 Blunker

Mer info her:
http://www2.cip1.com/Articles.asp?ID=125
107  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Vinterprosjekter...Oppdatert med nye bilder side 5 på: november 17, 2009, 07:10:29 am
Litt forunderlig at det ikke er flere biler med dette "kittet" bak. Ser jo helt genialt ut. Set bort ifra at det blir greit mye mere belastning på demperfestet. Noe som sikkert kan kureres med litt stag og andre avstivende duppeditter.

Er nok greit å få på plass ett CUP-stag e.l. om man kjører det kittet der.
Blir bortimot samme belastning som ved luftfjæring, og det finnes eksempler som viser at de horna bak har en tendens til å vri seg Blunker

Fant dette på internettet da jeg bygget min egen bil... til skrekk og advarsel Glad

108  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 15, 2009, 21:09:19 pm
Det høres bra ut, Jon Glad

Hvis jeg har forstått dette riktig så bygger 5,5" felgene 0,5cm lenger inn og resten ut i forhold til 4,5" felgene?
Ser på CIP1.com at de to felgene har følgende "back spacing":
4,5x15" --> 4 1/2 inches (11,5 cm)
5,5x15" --> 4 3/4 inches (12 cm)
109  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 15, 2009, 20:12:26 pm
Jeg skal prøve 1" bredere felger foran, så de må være like de jeg har i 4,5" fra før Blunker
110  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 15, 2009, 19:54:39 pm
Takk og takk Glad

Rutene får du på plass bare du tar deg god tid og ikke stresser. Husker ikke helt rekkefølgen, men det finner du ut av.
Jeg måtte også montere nytt "krom" så hele døra ble montert fra scratch.

Når det gjelder fangerne så forbered deg på at det går MANGE timer på disse, spesielt når man bruker matte farger.
Slurver man i grunnarbeidet på disse så ser det ikke ut i måneskinn Blunker

Spm folkens...
Er det noen som har 2 stk. 4-bolts org.felger i 5,5x15" liggende??
Gjør ikke noe om de er stykke i lakken så lenge de er fri for skader. Finnes de i nærheten av Oslo så er det bare ett stort + Glad
De MÅ være i 5,5" bredde. Send meg en PM...
111  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: oktober 26, 2009, 21:41:10 pm
hvorfor er lista på panseret så skjev ?

List og håndtak er ikke festet skikkelig Blunker I tillegg til at lyset spiller en ett puss
112  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: oktober 26, 2009, 18:41:48 pm
BØ!! Får nesten få på plass litt poster etter serverkræsjet tidligere i sommer. Til info så har det begynt å skje ting igjen... WOOHOOO!

*SPILLE TILBAKE POSTER FRA KASSETT* Osteaktig

Da var rutene på plass. De i dørene skal jeg ta i morgen kveld. Ahhhhhhhhhhhhhhh bronse! Osteaktig Osteaktig


STOR takk til Hans for hjelpa!! Vi fikk det til selv om vi hadde ett par ruter som kødda noe inni helv... : smil :
Gleder meg til å få i rutene i dørene nå slik at jeg slipper ONE_PIECE_looken Glad

"Oppgradering" til brede lister
Med hjertet i halsen borret jeg opp 26 listhull i bilen i kveld. Stegvis opp til 8mm. Brukte noen timer, og det gikk heldigvis smertefritt. Nå falt også speilene helt på plass når jeg fikk riktig bredde på listene. Final touch utvendig Osteaktig Fikk også montert rutene i passasjerdøra, endelig! Osteaktig





Har skjedd litt i helga også. Jobbet med fangerne og nå er frontfangeren klar for lakk og bakfangeren skal ha ett eller to strøk til med sprøytesparkel før den også kan lakkeres.

Kjedelig, men her er uansett ett par bilder (til) av fangerne. Blir godt å få farge på disse snart og få montert de på bilen Glad

Frontfangeren før siste pussing:


Bakfangeren etter to gode strøk med sprøytesparkel. Har lagt på litt ekstra for å få skikkelig utflyt i profilene.


Sliter litt med motivasjonen om dagen da det er fryktelig kjedelig å holde på med sprøytesparkel og pussing Trist Biter nå tenna sammen og prøver å gjennomføre med glans.

Fikk lagt 1. strøk med matt hvit på frontfangeren i kveld. Ikke helt tørr på bildene så derfor litt silkematt.
Ble veldig fornøyd med resultatet, og gleder meg til å få disse på bilen Glad

Så litt bilder...











Ohh yes! Blunker (fangeren er IKKE boltet fast, derfor sitter den ikke rett Blunker )








Sånn.. da var postene som manglet på plass igjen. Let the madness continue! Blunker
113  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen folk skulle hatt pryl på: september 05, 2009, 10:58:37 am
*På med moderatorhatten*

Satt og vurderte om tråden skulle stenges eller slettes. Har sett den først nå...
Dette er egentlig moderatormat, men samtidig så synes jeg diskusjonen som har oppstått er viktig.
Kanskje folk kan lære litt av det som skrives i denne tråden!

Det er uhørt å rakke ned på andres biler på en rett og slett uhøflig måte.
Er LOV å være uenig, men da må man klare å ordlegge seg på en litt bedre måte.
Har sagt det så mange ganger før, vår hobby hadde vært FRYKTELIG kjedelig om alle bilene våre var like.

Så hvis den gode debatten fortsetter så velger jeg å ikke gjøre noe mer her.

114  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 Käfer-Cup på: august 26, 2009, 23:38:16 pm
Bare hyggelig Glad All denne "gjesteskruinga" gir meg blod på tann når det gjelder min egen bil Osteaktig

Ble bøllete ja. Blir "orntli" gøy å se den med de nye skjermene. Nå ble den litt "baya" som det ble sagt i garasjen Osteaktig
115  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 11, 2009, 23:04:08 pm
jaherskal`nfaenmegfølgemedskal`nfåmedsegalt,,,,må snart fløtte opp på slattum trur jeg.   

Mhm.. nøttern'te å være borte når viktige avgjørelser tas Blunker
..men nå ble jeg litt usikker igjen da, Ernst & Rune! heheheheh F ta dette internettet altså Glad
116  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 11, 2009, 21:25:56 pm
vi gleder oss til det resultatet ja Kult

Tror rett og slett det blir PORR Osteaktig
117  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 11, 2009, 21:25:29 pm
Var leit med den ruta idag, men nå sparte du jo mye penger idag å da. Så da er det vell greit  Gliser

Hehe ja.. og siden ny rute tydligvis koster nada nix, så har jeg jo masse penger til smågodt istedet Osteaktig
...får vel gå inn på den andre siden og sjekke hva ett nytt slik ****** ********* koster da. Blunker
118  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 11, 2009, 19:26:31 pm
Funka #€&%#/& dårlig. Tok ut pynte/presslista, to mann som hadde kontroll på utsiden, *KRACK*
Ny gummilister var nok en dårlig kombo med denne metoden  Trist Skulle nok ha tatt den vanlige måten å få brettet inn kanten på gummilista på innsiden. Men, gjort er gjort.

Trenger derfor en ny frontrute til 1968 type1. Noen som har en PEN eller som kan fikse en godpris på en ny?

Veldig kjedelig det der, har gjort det samme en gang selv...etter det har jeg alltid latt proffe sette inn frontrutene mine.. Tvilende

Inn gikk greit, men den satt tydligvis veldig godt. Men men, gikk bra med bilen ellers og ikke noe rute utover panseret *puhh*
Trøster meg med at resultatet av at jeg tar rutene ut er verdt det Blunker
119  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 11, 2009, 19:24:30 pm
Kan se ut til at denne er mye billigere enn jeg først fryktet. På sidene til Unneberg står det 64-->
Betyr det at det er samme ruta på en 64 som min 68? For da koster den i tilfellet 850,- og er på lager. Da kjøper jeg en NY for å si det slik Osteaktig
120  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 11, 2009, 18:41:11 pm
Funka #€&%#/& dårlig. Tok ut pynte/presslista, to mann som hadde kontroll på utsiden, *KRACK*
Ny gummilister var nok en dårlig kombo med denne metoden  Trist Skulle nok ha tatt den vanlige måten å få brettet inn kanten på gummilista på innsiden. Men, gjort er gjort.

Trenger derfor en ny frontrute til 1968 type1. Noen som har en PEN eller som kan fikse en godpris på en ny?
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 53
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!