Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 9
|
36
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / EMPI Bakluke, glassfiber 68-, (ok, denna har vært oppe før, men nå er det alvor)
|
på: august 28, 2013, 10:56:51 am
|
etter å ha surra med detta så opp og ned i mente, har jeg ikke før nå, innsett at Kirkerud selvfølgelig er siste mann som hadde luka, i hvert fall av de vi kjenner til.
Silver Big, JTB, Kirkerud, (i følge vitnet Weea).
|
|
|
37
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: EMPI Bakluke, (ok, denna har vært oppe før, men nå er det alvor)
|
på: august 28, 2013, 09:52:47 am
|
Ok, så har vi da funnet ut at Silver Big kjøpte denne av meg, solgte til JTB som ikke husker hvem han solgte til? Rune Weea har sett luka henge på veggen hos Håvard Kirkerud, men når dette var aner jeg ikke. Da jeg solgte luka til Silverbig, eller A. Holck som han heter, var den NOS urørt, ulakkert og ikke kødda med. Jeg gir meg ikke før jeg finner denna.
|
|
|
40
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: EMPI Bakluke, (ok, denna har vært oppe før, men nå er det alvor)
|
på: august 27, 2013, 14:45:53 pm
|
Det er meget mulig, jeg husker virkelig ikke omstendighetene rundt salget i det hele tatt. Alt jeg veit er at den ble tatt i bruk og påmontert hengsler.
Mags, takk for tips, men denne luka ble solgt sammen med panseret som jeg fortsatt har, så de bør forenes igjen, og det på samma bil såklart. Ellers har jeg bestillt litt glassfiber fra Monkiboy i det siste.
|
|
|
46
|
Forum / Problemløseren / Fra originalgasser til ny repro dingsboms
|
på: august 24, 2013, 10:43:02 am
|
Ok, jeg hakke rørt en skrue enda, og hakke tid før i morra åkkesom.
MEN, det kom et frustrert ektepar inn på gårdsplassen i går. De hadde hatt bilen på verksted for en "generell sjekk". Der hadde de gått skikkelig til verks, kan man kanskje si. Mekanikern mente nemlig at forgassern var "utslitt" og ga ingen videre forklaring på det. De hadde da kjøpt inn en ny reprogasser fra HotShop, (34PICT) og montert denne, og gjort ei skikkelig justering mente de. Da bileierne henta vogna merka de med en gang at den gikk MYYYYE dårligere enn med den gamle gassern, så de ba om å få denne overhalt og montert igjen, men da hadde allerede den blitt kasta.
Spørsmålet er da, åssen er en slik HotShop gasser dysa/bygd opp etc etc i forhold til en original, og hva kan det være som gjør at bilen plutselig går som ei bøtte med møkk?
Som sagt, jeg har ikke rørt en skrue enda, og fåkke gjort no før i morra. Men kanskje kan tråden rulle opp noen som har opplevd det samma?
Mangomong
|
|
|
48
|
Forum / Problemløseren / Sv: knekt lufteskrue. tips og knep?
|
på: august 22, 2013, 09:58:33 am
|
gi heller et kakk med en dor e.l. i nærheten av der lufteskruen sitter, så slepper du å slå den i støkker. Om man vrir eller denger filler skruen er liksom litt hipp som happ. Om du ikke får den ut med en rispikk, så kan du bore den ut med bor som er bittelitt mindre enn den ytre diametern på gjengene, og til slutt bare dra ut en strimmel med lufteskrue. Selvsagt må du da også tømme hjulsylindern for drit etterpå.
|
|
|
51
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Hornknapp til std. ratt, (samma som på bay?)
|
på: august 20, 2013, 10:49:16 am
|
Er det noen der ute som har hornknapp til 1200 std. ratt typ sein 60 tidlig 70? Og kan bekrefte at denne er lik som på bay?
Fattern ville ha en knapp med Wolfsburglogo på, om det i det hele tatt er å få tak i. Jeg veit at "vanlig" VW hornknapp ikke passer. Denna er mye flatere og har større diameter om jeg ikke tar helt feil.
|
|
|
60
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Cal-look gummi
|
på: august 19, 2013, 14:55:48 pm
|
Vel, for meg er cal-look gummi de listene som sitter rundt vinduene på standard boblene, altså med fure, men ikke sprekk til kromlist, ELLER helt vanlige hvor man rett og slett har røska ut kromlistene. De som blir solgt under navnet "cal-look rubber" er egentlig helt feil da de ser ut som feite lakrispølser uten form og smak.
Likevel, det er nok de jeg må ha, i og med at std. lister er kav urå å få tak i.
Så, har du lister til sideruter og bakrute? Bilen er en 1968 1200.
|
|
|
|