april 29, 2024, 00:05:17 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 49
121  Forum / Problemløseren / Anbefaling av tenning/fordeler til trimmet Type 4 motor i Boble på: mars 01, 2012, 13:07:45 pm
Jeg bygget om og trimmet en 2 liter Type 4 motor til bobla mi for et par år siden, men fikk den aldri til å gå helt bra. Etter noen år med prøving og feiling gav jeg opp, og stuet bort bilen. Nå vil jeg gi motoren en siste sjans før den lagres for godt, og bilen selges/skrotes uten motor.

Forgasserne er proffoverhalte 40mm Dellorto kjøpt fra cato her på forumet. Jeg mistenkte først at de var problemet, men etter at cato var grei nok til å ta en sjekk av de var problemet der fortsatt.

Så da gjenstår fordeleren/tenningssystemet. Fordeleren jeg bruker nå er gammel og slitt, så jeg tenkte å bare bytte ut hele greia. Er det noen som har noen gode anbefalinger å komme med her? Ville helst hatt en ny forgasser, og gjerne uten stifter. Har derfor sett på 009 med ombyggingssett til stifteløst/elektronisk tenning, men er usikker på om den "matcher" motoren bra. Noen som har erfaringer med dette i type 4 motor? Jeg har også hørt mye forskjellig om nyproduserte 009 fordelere, så jeg er generelt litt skeptisk til ny 009. Men det spørs om gammel/brukt 009 er så mye bedre da...

Jeg har såklart siklet på fordelerløse system osv., men tror det blir litt for dyrt i første omgang, det får bli om noen år når jeg er ferdig med studiene og har bedre råd.


På forhånd takk for alle svar Glad
122  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: T1 1967 (6V/liggende lykter) - SOLGT - på: april 25, 2011, 07:26:01 am
Solgt
123  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: T1 1967 (6V/liggende lykter) - kr 15 000 - på: april 10, 2011, 22:13:27 pm
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27890922 Glad

Prøver å bli kvitt den i løpet av påsken, ellers drøyer jeg det nok til sommeren.
124  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: T1 1967 (liggende lykter) - 15 000 - (ikke solgt allikevel) på: april 08, 2011, 10:55:38 am
Herremannen fra vestlandet ble sittende fast på sjøen frem til starten av juni, så da prøver vi her igjen. Jeg bor i Oslo, men er hjemom på Karmøy (der bilen står) hele påsken, så evt. visning og henting passer nok best da. Om ingen kjøper den innen utgangen av april går den mest sannsynlig til nevnte herremann fra vestlandet.

Vil tro dette er et ypperlig utgangspunkt for det meste, da bilen er så godt som fri for rust. Skaff en fungerende motor, eller bygg om brannpumpa, og litt småplukk så er denne eu-godkjent og klar for 2011 sesongen! Jeg skulle gjerne gjort det selv, men jeg har dessverre ikke plass til denne bilen lenger.

kr 15 000 eller et godt tilbud Blunker Bilen legges ut på Finn så snart jeg finner igjen lista over feil fra PKK og får ordnet noen bilder av bunnplata.
125  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: T1 1967 (liggende lykter) - NY PRIS 15 000,- på: april 06, 2011, 10:26:54 am
Da var bilen lovet bort ut April til en hyggelig herremann fra vestlandet.
126  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: T1 1967 (liggende lykter) - NY PRIS 20 000,- på: april 05, 2011, 22:14:56 pm
Da har jeg bestemt meg for å prøve å få solgt denne bilen før eller i løpet av sommeren 2011!

Skiltene ble levert inn sommeren for 1 1/2 år siden mener jeg å huske, etter ikke godkjent PKK. Det jeg husker av feil og mangler akkurat nå er røken håndbrekkswire (ny er kjøpt inn) og oljelekkasje fra motor, og det finnes sikkert noen andre småting. Skal få sjekket opp dette så snart som mulig.

Motoren som stod i bilen på det tidspunktet synger på siste verset og trenger nok en god overhaling om den skal brukes videre. Derfor handlet jeg meg en brannpumpe-motor i fjor sommer, men fikk aldri satt inn denne. Bilen står uten motor nå, men både gammel og "ny" motor følger med bilen. Bilen må altså pr. nå ansees som et rep. objekt. Om jeg får ånden over meg gjør jeg kanskje et forsøk på å få den i orden og påskiltet i sommer, men den kan veldig gjerne selges før sommeren.

Jeg bor i Oslo for tiden, og bilen står i mine foreldres garasje på Karmøy. Men jeg er hjemme på Karmøy i hele påskeferien, og da er det bare å ta turen innom for besiktning. Ellers kan jeg sikkert ordne noe om du vil se på bilen på et annet tidspunkt. Prisantydning inkl. originalmotor og brannpumpemotor (og diverse eksos, kjøleblekk o.l. jeg har kjøpt for å kunne bruke brannpumpemotoren i bilen), ca. 15 000. Er veldig åpen for bud på dette tidspunktet, og jo fortere den forsvinner jo billigere blir det Blunker

For mer informasjon, spør gjerne her, send PM, mail (purity89 alfakrøll gmail.com) eller SMS/ring på 99423634.
127  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 55 tomgangsdyser til Dellorto DRLA på: august 08, 2010, 09:27:26 am
Skulle gjerne hatt tak i 4 stk tomgangsdyser størrelse 55, til Dellorto DRLA 40mm.
128  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 6V starter på: juli 14, 2010, 10:59:22 am
Trenger en fungerende 6V starter. Gjerne i nærheten av Karmøy.
129  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ombygging av 1200 brannpumpemotor for bruk i 1967 modell boble på: juli 12, 2010, 10:50:19 am
Prøver å finne noen i området som har tilgang på dreiebenk, viss ikke tipper jeg det blir billigere å bare skaffe et brukbart 6V svinghjul og bytte tannhjulet på starteren. For jeg regner med det er alt som skal til?? Eller går det ikke å bytte tannhjulet, må jeg bytte hele starteren?

EDIT: Passer en vanlig 6V starter i en 67 i hele tatt? For det er vell en spesiell one-year only starter som står i denne...
130  Forum / Problemløseren / Sv: Forgasservalg til 1600 motor på: juli 12, 2010, 08:30:49 am
Ok, men har hørt at mange kutter ut xtra rom i hjulbuene for å lettere komme til dobble forgassere, vil helst slippe det.

Går helt greit uten slike hull også. Du trenger jo bare få justert gasserne ordentlig en gang så slipper du tukle mer med dem Blunker
131  Forum / Problemløseren / Sv: Etter tenning?? på: juli 12, 2010, 08:25:50 am
Sjekk for eksoslekkasjer og falskluft.
132  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken eksos kan jeg ha i bayen min? på: juli 11, 2010, 23:29:05 pm
Prøv å hør med TurboThomas. Han lager i rustfritt, og til en grei pris. Kan fort være det blir billigere enn CSP.

http://www.turbothomas.com/
133  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ombygging av 1200 brannpumpemotor for bruk i 1967 modell boble på: juli 11, 2010, 15:26:24 pm
Da fikk jeg løs motoren fra pumpa i dag, det viste seg at lamellen var rustet fast i clutchen. Så jeg løsnet trykkplata via hullene i pumpa, og fikk ut motoren lett etter det.

Som nevnt tidligere tenkte jeg å bruke svinghjulet fra originalmotoren, siden dette er spesielt på 67-modellen. 12 V tannkrans på 6 V motor slik jeg har forstått det? Problemet er at svinghjulet ikke passer på veiva, fordi veiva har en slags kant innerst mot shimsene. Svinghjulet fra brannpumpa har plass til denne kanten, men svinghjulet fra 67'en har ikke det. Altså får jeg ikke 1300 svinghjulet helt inn på veiva... Se bilder for bedre forklaring Øyerulling

[attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4]

Så det ser ut for at det eneste jeg kan gjøre er å bytte tannhjulet på starteren, og skaffe et 6V svinghjul (det fra 1200 motoren er veldig rustent). Håper dette kan fungere?
134  Forum / Problemløseren / Sv: Spiral / fjør på: juli 11, 2010, 09:23:45 am
Evt. kan du jo teste den før du monterer igjen også. Ha den i en kjele med vann og kok opp, sjekk at den utvider seg ved temperaturen som står på termostaten.
135  Forum / Snikk-snakk / Sv: 16 Valve Volkswagen Heads (Type1) på: juli 10, 2010, 19:16:42 pm
Hmm, ser ut som en lobe på kammen driver to ventiler? Ser for meg det stiller høye krav til støtstenger, løftere og kamaksel... Og ikke minst overføringen mellom vippearmen og den halve vippearmen som åpner den andre ventilen.

Og åpner ikke ventilene på forskjellig tidspunkt på vanlige biler med flere enn to ventiler per sylinder? Altså de to innsugsventilene åpner ikke på likt, i motsetning til innretningen i linken.

Litt skeptisk ja!
136  Forum / Problemløseren / Sv: Pressing av bærekuler i oslo- området på: juli 10, 2010, 14:32:42 pm
Har du prøvd å høre med et vanlig bilverksted? Vet ikke hvor mye arbeid det er, men høres jo ut som noe som bør gå kjapt...
137  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1967 1300 på: juli 09, 2010, 21:22:50 pm
Nydelig bil dette her, både den "beste" årgangen i mine øyne og meget pen farge. Har samme modell med "feil" farge selv Gliser
138  Forum / Problemløseren / Sv: Forgasservalg til 1600 motor på: juli 09, 2010, 16:17:17 pm
http://www.lowbugget.com/Kadron_carb_page.html

Tror kanskje jeg ville gått for noe slikt i din situasjon!
139  Forum / Problemløseren / Sv: Er dette en takgrind som vil passe på bobla? på: juli 08, 2010, 23:39:06 pm
Synes den grinda ligner veldig på den jeg har på min 1302, så godt mulig den passer. Evt. kan du jo prøve den på bilen eller måle avstanden mellom festene og se at det stemmer.
140  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ombygging av 1200 brannpumpemotor for bruk i 1967 modell boble på: juli 05, 2010, 13:23:15 pm
Da har jeg kommet ganske bra på vei med dette prosjektet, men har et problem: Jeg klarer ikke å få løs motoren fra selve pumpa. Når jeg tok ut alle fire boltene som holder motoren virket det som om den hang igjen. Så jeg begynte å demontere pumpa, men ble ikke mye klokere..

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få den løs fra pumpa?
141  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Scintilla magnet, 2" spacere, 28 PCI, eksos og diverse annet på: juli 05, 2010, 09:09:19 am
Ser ut for at Jarle fikk speilene ja.
142  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Smale coilovers til 1973 1303S på: juli 03, 2010, 23:15:17 pm
http://toplineparts.com/products/products.htm

Handlet deler til forstillinga mi der selv, og er meget fornøyd.
143  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Handlet meg ny motor, og trenger litt hjelp med dellorto 40 mm drla på: juli 03, 2010, 10:16:39 am
Min startet lett både sommer og i vinter, så tror ikke det skal være et problem nei. Må kanskje jobbe litt for å holde liv i den før den er ordentlig varm på vinteren...

Hvilken bil skal motoren i?
144  Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++ på: juli 03, 2010, 09:21:28 am
Ser ut for at jeg har funnet årsaken til problemet; aks dysene i ene forgasseren spruter ikke når jeg gir gass. Var sikker på at jeg hadde sjekket dette, menmen!

Har sjekket dysene, og de er ikke tette. Så hvordan går jeg frem for å få løst dette?

EDIT: Etter en rask titt i Dellorto-boka skrudde jeg ut skruen i bunn av flottørkammeret, og inne i lag med den kula var det et insekt eller noe som gjorde at kula ikke fikk lukket, slik at bensinen fra aks pumpa gikk rett i kammeret igjen. Så nå spruter alle fire bra, så håper problemet er løst nå.
145  Bruktbørsen / Deler selges / 2" spacere 4x130, budrunde avsluttes 20.00 i kveld fredag! på: juli 02, 2010, 13:13:16 pm
Har to spacere som hver er 1 tomme breie. Disse ble kjøpt på forumet i fjor, men aldri brukt. Har bud på 500 inkludert frakt, men selges ikke for under 500 + frakt.

Budrunden avsluttes i kveld 20.00! Kommer det inn bud 5 minutt før tiden blir det lagt til 5 minutt, osv.

Fortrinnsvis bud her i tråden.
146  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Scintilla magnet, 2" spacere, 28 PCI, eksos og diverse annet på: juli 01, 2010, 18:07:26 pm
Minner om 1 times frist for bud på Scintilla magnettenning m/kabler.
147  Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++ på: juli 01, 2010, 14:36:27 pm
Ja jeg har jo tenkt tanken at den burde gå sånn noenlunde ihvertfall. Har dobbeltsjekket tenninga og ventilene, og alt var slik det skulle der. Lot motoren stå å gå en stund også, med litt gassing innimellom og så at flottørkammeret (?) hadde godt med bensin i seg når jeg skrudde toppene av forgasserne. Så da burde det vell være nok bensin til når jeg gir på? For problemet kommer uansett hvor lang/kort tid jeg har kjørt rolig på forhånd.

Frykter dette og de andre problemene jeg har hatt med motoren er på grunn av interne problemer... Men det har ikke vert nødvendig å justere ventilene siden den ble bygd, så kan ikke helt forstå det heller..! Ødelagte/veldig dårlig innkjørte stempelringer?!
148  Forum / Problemløseren / Sv: 31 pict-3 forgasser på: juli 01, 2010, 12:57:57 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12661.0.html
149  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Scintilla magnet, 2" spacere, 28 PCI, eksos og diverse annet på: juli 01, 2010, 11:24:44 am
Bilder av speilene kommer her.


Litt nupper på ene armen, men ellers bare møkk som kan vaskes/poleres bort.

er den spolen på baksiden knekt/brent av?
Det var spolene og kontaktene på disse som så heller shabby ut ja.

Gliser hei gir deg  250 for magneten bor på karmøy jeg og
Ja vi var og kjøpte boble av deg sist sommer, så vet hvor du bor også Blunker Budfrist er 20.00 i kveld på magnettenningen.
150  Forum / Problemløseren / Sv: 31 pict-3 forgasser på: juli 01, 2010, 11:07:34 am
Bilder er genialt til slike problem Blunker
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 49
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!