Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 225
|
91
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SU forgasser på T1 motor
|
på: september 08, 2017, 07:42:02 am
|
Må bare si at jeg liker SU. brukte en HS 8? (2") på første turbomotoren min. Genialt enkelt prinsipp, den har egenskapene til både liten og stor forgasser etter behov. Jevn gass strøm fører til passelig undertrykk for å suge opp suppe. Enkelt å justere ved hjelp av nåler og. Finn den som passer best, og fil den til for å finjustere.
|
|
|
93
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '67 1500, Cal-looker
|
på: september 08, 2017, 07:25:47 am
|
Og for dere uten facebook I tillegg til girkasse i noen deler, så har 1ern og 4ern bestemt seg for å være sylindre med sprekk i. MYE kjekkere og ikke være heeelt rund. Så nå blir 1, 3 og 4 REV sylindre. 2 forblir gammel. Lurer på om den sprekker neste sesong [attachment=1] [attachment=2] Mener det var nr 2 Trond skifta faktisk... Ellers ser det ut til at det nå stort sett kun jeg som bruker diff blant turbobilene i klubben.. Men derfor klarer jeg meg selv når bil skal opp og ned på henger, flyttes rundt i verkstedet med håndmakt.
|
|
|
95
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sway bar og torque bar
|
på: september 05, 2017, 08:03:08 am
|
Jeg bruker Mendeola sin stiffy på min roadster IRS. http://www.coolrydescustoms.com/the-stiffy---kafer-bar-system.htmlFunket bra på min bil med slicks, noen hundre hester og enda mer dreiemoment. Enig med Folkevogn og Dalland(Kjente den gjorde vondt) at du får en helt annen låsing med 6 punkt enn 4 punkt. Med 4 punkt bruker du den svake støtdemperfeste konstruksjonen til å hjelpe deg. Sammen medGB stumme HD girkassefester fremme og bak, HD fjærplater, 29mm torsjon og QA1 dempere satt på 50% hardhet. Mrk: Platene i Stiffy ved støtdemperfestene ligger rett under platene til buret. Om jeg sveiser på to stk 80mm rørstubber, knytter jeg alt sammen. Jeg ville prøve uten først, og det ser ut til at det fungerte fint. Ser jeg antydning til problemer ved hardere launcher, sveiser jeg dem inn.
|
|
|
110
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -målet er nådd. Snekkermesteren har bygd 500+hk boblemotor.
|
på: september 01, 2017, 08:15:59 am
|
Ja, jeg er veldig fornøyd med å være der jeg er nå. Fikset clutchproblemet i (går tror jeg) ved å stramme opp bakre clutchsylinder ca 3mm på gjengene. Det var mods som var nødvendig for å kjøre ett sekund raskere(reduserer bomgiring). Så noen tastetrykk for å øke launch, så har jeg ett sekund til kombinert med analyse av videoer og debriefing sammen med mere rutinerte DKL Racere Så i vinter er planen å mappe ferdig motoren, hente ut litt mer effekt, så mappe den om til pumpebensin på grunntrykk. (Har flexfuelsensor) Deretter har jeg annet motorprosjekt jeg vil begynne på i vinter. Har kjøpt inn det meste av deler allerede. Det er å lage 1915cc turbomotoren som bilen er godkjent med, litt mere kjørbar. Ikke mer effekt, men smooth. Med samme ECU og IC. Sånn at bilen fremdeles lovlig kan cruise rundt i gatene.
|
|
|
111
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spørsmål om motorbygging med endret slag (74) og vippere.
|
på: august 30, 2017, 14:35:11 pm
|
Når du har bestemt deg for boring, slag og lengde på råder(Må maskinere i blokka og toppen så alt passer), setter du vendehøyden ved å dreie ned sylindrene. Finnes gode kalkulatorer på nettet i forhold til volum på brennkammer og ønsket komp. Engle 110 kan fint ha 1:1,25 vipper, 1:1 er standard ja. Så sjekker du at du har ventilklaring før du velger 1:1,4 vipper. Vippegeometri shimses inn, og da er du klar til å måle rett lengde for støtstenger. Jeg måtte dreide noen millimeter oppe og ca 14mm nede på mine aeromotive sylindre for at det skulle passe. (2332cc)
|
|
|
115
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 57 koralbug
|
på: august 23, 2017, 10:32:17 am
|
T-bars på plass, og en sommer på veien. Da vet jeg i allefall at alt er ok👍. Denne vinteren skal det bygges motor som kan brukes på stripa uten at det blir flaut😂🏁🏁.
Så bra! Erlend, vi trenger mer depotplass!
|
|
|
116
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: august 23, 2017, 10:29:55 am
|
Får en sånn dejavu følelse her Jeg pleier å si at SCC er vinn/vinn. Elsker dragrace & øl. Enten blir det runs, eller så det blir det beers. Mistet kjøring 2016, ble mye øl. Klaffet i 2017 ble mindre øl.
|
|
|
117
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '67 1500, Cal-looker
|
på: august 23, 2017, 10:07:45 am
|
Ja, det blir bra. Jeg satt stroppa inn fullt påkledd uten tak i sola i line-up`en mens jeg ventet på sanering, så jeg støtter og alle mods på girkassa di Hos meg går det mer på manglende erfaring, så jeg tror ikke jeg endrer så mye hardware. Men hatten av for dere som kjører 10sekundere.. Det er fort!
|
|
|
119
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier!
|
på: august 23, 2017, 09:47:48 am
|
Jada! Da er SCC over. Har vært helt utladet siden jeg kom hjem 03:30 på mandag morgen. Huket av hengeren, bilen står i den enda. Men for en fantastisk helg. Vil ikke begynne å nevne navn i fare for å glemme noen, men for dere det gjelder: Tusen hjertelig oppriktig takk <3. Etter ett 16sek run på lørdag med dårlig oljetrykk, fikk jeg en større pumpe og monterte søndag morgen. Det hjalp! Neste var 13 sek og det siste og beste var 12.2/192kmt. Mitt første gjennomførte drag på lørdag(!) hadde jeg trillestart, 151kmt på 200m og 131kmt på 400m. Måtte sjekke at bilen gikk rett, hjulene var runde, bremser og alt var ok. Alt fungerte perfekt, og jeg kunne øke på litt om gangen. Vanskelig å få i 3.giret hver gang, det må fikses. For å forbedre tiden vesentlig trenger jeg kun å øke launch fra 4000 til 6500/7000 så skal det sitte. Passelig slur på første gir. Må lufte clutchen, for lite bevegelse til å fri skikkelig ut derav bomgiring i 3. Tror nok at jeg girte for tidlig og, selvom Trond hadde advart meg, ble det til at jeg girte når trykket kom :-) Så jeg får installere shiftlight og. Fikk og gode tips av Tor Øyvind om hvordan få ut vesentlig mer effekt ved en liten ombygging av kammer over spjeldhus. Prinsippet ble også forklart bra av Carsten dagen etter, så nå forstår jeg hvorfor og hvordan. Takk, det er innsikt jeg ikke skal dele med andre.. Ellers oppfattet jeg at "Skinne-delegasjonen" var fornøyd med løsningene mine.
|
|
|
|