1981
|
Forum / Ghia / Sv: Ghia Paneler ..
|
på: januar 17, 2008, 20:52:40 pm
|
Mine ligge på nærbø. Skal til sola en dag til (srvwk)Kai hvis du vett kem det e. Kan jo alltid ta de med da.
|
|
|
1983
|
Forum / Ghia / Sv: Ghia Paneler ..
|
på: januar 17, 2008, 14:07:55 pm
|
ja e noge steingammelt som har ligget i en haug i 15 år så må se om det e heilt nok.
|
|
|
1985
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Ghia selges på veteranbørsen
|
på: januar 16, 2008, 16:48:47 pm
|
Ja denne stod i 100K for 3 mnd siden. Va å såg på den. Han som selger her har ikkje mye kjennskap til vw. Han har brukt en haug med timer på å skru denne sammen. Ble lakka en gang på 90 tallet. Ser rustantydninger i innerskjermer så her e d skummelt syns eg. Men for all del...siden han har gått ned 20K i et jafs kan det jo ver han går ned mer......
|
|
|
1991
|
Forum / Ghia / Bestefar Ghia
|
på: januar 14, 2008, 22:49:52 pm
|
Skal være den første ghia ever....... Står på karmannmuseet i osnabruck
|
|
|
1992
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?...
|
på: januar 14, 2008, 21:52:37 pm
|
Når det gjelder lakk og den slags e det bare å spør.....har en kanonflinke kar her som bla lakket serigstad sin sorte som Ørjan har nå. Trur det va 10 lag med klarlakk på den.
Trenger lakkerer til Crew caben... noe du kan videreformidle eller? Alt kan formidles. Når e det snakk om?
|
|
|
1993
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?...
|
på: januar 14, 2008, 21:08:03 pm
|
Når det gjelder lakk og den slags e det bare å spør.....har en kanonflinke kar her som bla lakket serigstad sin sorte som Ørjan har nå. Trur det va 10 lag med klarlakk på den.
|
|
|
1998
|
Forum / Snikk-snakk / noen i nærheten av frogner......
|
på: januar 05, 2008, 15:52:45 pm
|
som kunne tenkt seg å inspisere en fanger til ghiaen eg har for hånd. e litt skeptisk denne skal være nychrommet men er litt rusten i den ene siden bak. Så kunne tenkt meg å fått sett denne.
|
|
|
2001
|
Forum / Ghia / Sv: Eget Ghia treff
|
på: januar 04, 2008, 19:57:10 pm
|
Eg komme nok i en rusten square.......for dette blir utvilsomt et treff med mye fint for mitt øye....
|
|
|
2003
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt bruksbil squarebastard
|
på: januar 02, 2008, 22:05:48 pm
|
Så har eg et prosjekt ang wire til bagasjeluke foran. Dette e jo en bastard med gammel front så lurer på om den gamle typen hadde åpnermekanismen i hanskerommet? For det er det i denne så spørsmålet e om eg kan bestille en originalwire og om eg i såfall bør bestille for ny eller gammel type. Prøvde biltema sin men det var 2 trekk så hadde eg den i hånda.
|
|
|
2007
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: rattkjelke
|
på: januar 01, 2008, 16:11:18 pm
|
takker for tips.. får prøve den 50/50 blandingen tenker jeg. Finn.no er for ting som er til salgs. ikke for denne mvh Tenkte egentlig litt på mine 2 jeg da, huset til forendrene mine skal tømmes og selges uansett denne våren og da får jeg selge dem på finn.no De kjelkene dine kunne eg tatt vare på ........
|
|
|
2010
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -61 Ghia coupe extreme makeover long edition
|
på: desember 31, 2007, 13:35:15 pm
|
Fekk meg nogen timer i garasjen i dag å fekk skrudd ut alle bolter som holder bunn og karosseri sammen. Det måtte feires så ei øl va på sin plass. Det var ikkje mulig å rikke karosseri så da var det under bilen igjen for å studere grundigere hva som var årsaken til det. Hundgammel tectyl og annet guffe ble skrapet bort og etter hvert kom det til syne endel sveiser og gamle reparasjoner. Faktisk så mye sveiser og platebiter på kryss å tvers at det mangler ikke mye på at bilen e helsveist mellom bunn- karosseri. Så det var et skritt i feil retning. Ei ny øl va på plass og en liten tenkepause. Tanken har streifa meg på å ikkje restaurere denne opp til 100% sånn som enkelte andre gjer, men sy den sammen og få den 100% teknisk. Det e mye platearbeid her etter hvert, mer enn eg hadde ventet ja.......ikkje noge nytt. det som e ulempen e jo at mye må lages for hånd. Utfordring ja. Så eg trenge nogen synspunkter, her e der nogen alternativ:
1. Lappe sammen karosseri , få den 100% teknisk og tut å kjør..... 2. Skjære bil i fillebiter, fjerne gamle reparasjoner, fikse alt etter boka og få den opp mot original stand så langt det er mulig. 3. Parkere bilen og finne en annen som er bedre i karosseri.
Alternativ nr 1 friste mest akkurat nå men det e jo et raskt og lite bra alternativ. Eller ka syns dokk?
Jeg ville valgt nr 2, og brukt god tid. Du kan jo bruke varianten imellomtiden. Hvis utfordringen blir tidsklemma, ville jeg solgt bilen. Brukt mere penger på ett bedre eksemplar. Du får alltids solgt bilen igjen. Det er bedre å selge nå eller få samme pris etter x antall arbeidstimer. Alternativ nr 1 : er bare feil.... Har ikkje noge tidsklemme, tia bestemme eg sjøl. Det som satte meg i tenkeboksen var jo at her blir det myyyye mer arbeid med karosseri enn det eg såg for meg. Så satte eg meg ned på fredagskvelden med ei øl å leste gjennom tråden til Roy å ja det tok tid.......men etterpå tenkte eg at dette e jo ikkje en bil.......det e en karmann ghia. Det e drømmebilen. Som Roy sier at han blir jo aldri lei av å se på de linjene i en ghia. Å det e eg så enige i. Den coupeformen finnes det ikkje maken til. Å ka gjer me ikkje i dag for å oppfylle en drøm. Så dette prosjektet skal tas ned til siste atom og bygges opp til det som skal bli min ghia. Bilder skal dokk få underveis, men en ting kan eg ikkje love å det e tempoet som enkelte andre har. Godt nyttår :-)
|
|
|
|