2014
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: rattkjelke
|
på: januar 01, 2008, 16:11:18 pm
|
takker for tips.. får prøve den 50/50 blandingen tenker jeg. Finn.no er for ting som er til salgs. ikke for denne mvh Tenkte egentlig litt på mine 2 jeg da, huset til forendrene mine skal tømmes og selges uansett denne våren og da får jeg selge dem på finn.no De kjelkene dine kunne eg tatt vare på ........
|
|
|
2017
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -61 Ghia coupe extreme makeover long edition
|
på: desember 31, 2007, 13:35:15 pm
|
Fekk meg nogen timer i garasjen i dag å fekk skrudd ut alle bolter som holder bunn og karosseri sammen. Det måtte feires så ei øl va på sin plass. Det var ikkje mulig å rikke karosseri så da var det under bilen igjen for å studere grundigere hva som var årsaken til det. Hundgammel tectyl og annet guffe ble skrapet bort og etter hvert kom det til syne endel sveiser og gamle reparasjoner. Faktisk så mye sveiser og platebiter på kryss å tvers at det mangler ikke mye på at bilen e helsveist mellom bunn- karosseri. Så det var et skritt i feil retning. Ei ny øl va på plass og en liten tenkepause. Tanken har streifa meg på å ikkje restaurere denne opp til 100% sånn som enkelte andre gjer, men sy den sammen og få den 100% teknisk. Det e mye platearbeid her etter hvert, mer enn eg hadde ventet ja.......ikkje noge nytt. det som e ulempen e jo at mye må lages for hånd. Utfordring ja. Så eg trenge nogen synspunkter, her e der nogen alternativ:
1. Lappe sammen karosseri , få den 100% teknisk og tut å kjør..... 2. Skjære bil i fillebiter, fjerne gamle reparasjoner, fikse alt etter boka og få den opp mot original stand så langt det er mulig. 3. Parkere bilen og finne en annen som er bedre i karosseri.
Alternativ nr 1 friste mest akkurat nå men det e jo et raskt og lite bra alternativ. Eller ka syns dokk?
Jeg ville valgt nr 2, og brukt god tid. Du kan jo bruke varianten imellomtiden. Hvis utfordringen blir tidsklemma, ville jeg solgt bilen. Brukt mere penger på ett bedre eksemplar. Du får alltids solgt bilen igjen. Det er bedre å selge nå eller få samme pris etter x antall arbeidstimer. Alternativ nr 1 : er bare feil.... Har ikkje noge tidsklemme, tia bestemme eg sjøl. Det som satte meg i tenkeboksen var jo at her blir det myyyye mer arbeid med karosseri enn det eg såg for meg. Så satte eg meg ned på fredagskvelden med ei øl å leste gjennom tråden til Roy å ja det tok tid.......men etterpå tenkte eg at dette e jo ikkje en bil.......det e en karmann ghia. Det e drømmebilen. Som Roy sier at han blir jo aldri lei av å se på de linjene i en ghia. Å det e eg så enige i. Den coupeformen finnes det ikkje maken til. Å ka gjer me ikkje i dag for å oppfylle en drøm. Så dette prosjektet skal tas ned til siste atom og bygges opp til det som skal bli min ghia. Bilder skal dokk få underveis, men en ting kan eg ikkje love å det e tempoet som enkelte andre har. Godt nyttår :-)
|
|
|
2020
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?...
|
på: desember 29, 2007, 09:46:54 am
|
T-111 har eg hatt ei stund. Solgte den til en kamerat i klubben. Kjempemorsom bil. Fikk seg en oppgradering på bremser og felg dekk da, og nå har den også fått seg oppgradering på maskinsiden.
|
|
|
2021
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -61 Ghia coupe extreme makeover long edition
|
på: desember 28, 2007, 22:39:22 pm
|
Fekk meg nogen timer i garasjen i dag å fekk skrudd ut alle bolter som holder bunn og karosseri sammen. Det måtte feires så ei øl va på sin plass. Det var ikkje mulig å rikke karosseri så da var det under bilen igjen for å studere grundigere hva som var årsaken til det. Hundgammel tectyl og annet guffe ble skrapet bort og etter hvert kom det til syne endel sveiser og gamle reparasjoner. Faktisk så mye sveiser og platebiter på kryss å tvers at det mangler ikke mye på at bilen e helsveist mellom bunn- karosseri. Så det var et skritt i feil retning. Ei ny øl va på plass og en liten tenkepause. Tanken har streifa meg på å ikkje restaurere denne opp til 100% sånn som enkelte andre gjer, men sy den sammen og få den 100% teknisk. Det e mye platearbeid her etter hvert, mer enn eg hadde ventet ja.......ikkje noge nytt. det som e ulempen e jo at mye må lages for hånd. Utfordring ja. Så eg trenge nogen synspunkter, her e der nogen alternativ:
1. Lappe sammen karosseri , få den 100% teknisk og tut å kjør..... 2. Skjære bil i fillebiter, fjerne gamle reparasjoner, fikse alt etter boka og få den opp mot original stand så langt det er mulig. 3. Parkere bilen og finne en annen som er bedre i karosseri.
Alternativ nr 1 friste mest akkurat nå men det e jo et raskt og lite bra alternativ. Eller ka syns dokk?
|
|
|
2032
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: "Gamle dager"
|
på: desember 20, 2007, 23:24:40 pm
|
Alle e velkomne. Eddi......fins goe vaksiner i dag vett du. Så sant du e medlem av srvwk og har lyst te å ta nogen øl å prate vw elller bowle så e det bare å finne fram ballgenseren:-)
|
|
|
2038
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW Modell Biler
|
på: desember 19, 2007, 22:41:45 pm
|
Fikk pakke fra det store utland i dag. Disse 4 nederste med surfebrett. ganske bra biler til den prisen, passe detaljerte, ca 130 kr stk inkl frakt. så dette e 1/24 samlingen min.
|
|
|
2040
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt bruksbil squarebastard
|
på: desember 16, 2007, 16:10:25 pm
|
Så fekk eg meg nogen timer i hekken i dag og gått over gassere og det som hører til. Fant ut at det var noe merkelig på tomgangsskruen som gjorde at spjeldet ikkje lukket nok når eg slapp gassen. Fekk orden på det og fyrte opp på nytt. Så fekk eg endelig den ned på tomgang og fekk justert den inn slik den skal være. Så en prøvetur og fornøyd....... Neste prosjekt blir overføring fra viftehus til varmeboksene. Må lete litt på nett og finne ut hvordan dette skal henge sammen. Et par bilder.....
|
|
|
|