vw har fra gammelt av modelskifte i august mener jeg å huske, dvs har du en bil laget i august ( i 73, har du det som kalles en 74 modell. Dette sjekkes lett med å sjekke rammenr på bilen opp mot de ulike årsmodellene, men hvor en finner dette online, det husker jeg ikke i farten
Lar denne ligge fremme til fredag, 7.3 kl 18 og selger til den med høyeste bud innen da. By enten her eller på PM, får jeg to like bud, gjelder det som er registrert først en av plassene. Får jeg inn bud på pm, oppdaterer jeg salgstråden med beløp
Eneste bud til nå og dermed også det høyeste er kr 1000, så her kan det gjøres ett kupp
sikkert ikke så lett å se det på bildet, da det ikke akkurat er sentrert og i fokus det skrivet som ligger der, men sjekker du på sidene til Engle, står det vel der håper jeg http://englecams.com/catalog/new_catalog.php
Jeg har for salgs div deler for å sette sammens en motor
Blokk borret opp til 1835, ser grei ut, men må linjeborres
8 stykk sylindre/stempler samt 1 ekstra 1 ekstra stempel... Godt brukt alt sammen, ikke sjekket noen av dem for riper osv, men noen har knekt av biter av en kjøleribbe osv. Men det er nå 8 stykk å velge blandt her...
2 stykk 043 topper tatt opp til 1835. Ikke målt ventiler, men det ser nå rimelig standard ut. Liten sprekk mellom ekos/innsug-ventil på en plass, mangler også 1 pinnebolte pr topp til å skru fast vipper
Selges aller helst samlet, men er det ingen som vil ha alt, deles det opp i blokk, 8 stykk sylindre/stempler og topper.
Det er mulig å sende dette, men skal dette pakkes ordentlig inn, blir det nok en stor pakke til en del penger for kjøper å betale
Har kjørt med FK89 og 1,4 vipper på en 2221, fungerte glimrende både på gata og på stripa. Drar godt fra rett over 2000, merkbart mer fra 3000 til 7000. Absolutt en kam jeg kan anbefale for bruk i en potent motor til gatekjøring og potent til stripekjøring ett par ganger i året
Vet at det er andre som har kjøpt samme kam etter prøvetur med den motoren i bilen
Men det er ikke å stikke under en stol at det er mange som tror kjøpsloven, forbrukerkjøpsloven og ikke minst 14 dagers angrefrist gjelder ved kjøp av bruktbil av en privatperson. Ler like mye hver gang jeg leser poster på div forum om "jeg kjøpte meg ny bil i går og har funnet en annen jeg heller vil ha i dag, kan jeg levere den tilbake?"
Nei det er vel heller jeg som må omvende deg, driver litt med lakkering så ingen skal komme å fortelle meg att rull blir pent. Det blir helt jævelig. Er du glad i bilen din så tenker du overhode ikke på å lakkere med rull. Tror du bør prøve å innse sannheten her, å ikke drite deg ut, for det er det du gjør vist du rullemaler bilen.
Dersom du faktisk leser innleggene over og søker litt på temaet, vil du se at riktig gjort, vil dette bli like bra som ved lakkering med sprøyte
Så får det heller være en annen sak at det er forskjell på "riktig" og "måten det vanligvis gjøres"
hmm, jaja, ikke så farlig at Karpiola er dyrere i innkjøp så lenge de ikke ryker noen gang selv om en bare fortsetter og trimme Det kan bli veldig mye billigere en SAW i lengden...
Men som noen andre forsøker å si deg Tistlo, dialekt er noe en prater, ikke noe en skriver. Hold deg til en av de 2 skriftmåtene vi har i Norge, så blir det lettere å forså hva du skriver og svare på det du lurer på
Denne har jeg sett live og på nært hold og dette er en kuuuul bil! Den hyggelige eieren snakker flytende engelsk så her er det bare å slå på tråden. Fergeturen fra Stockholm til Helsinki (hvor bilen står) er også en morsom opplevelse.
Mvh BB
Pokker, jeg viste at det var noe kjent med den personen i bakgrunnen. Synd jeg ikke så at det var deg før nå
Leketøyet mitt står nå inne i varmen og koser seg ikke så langt fra deg, bare ikke vært tid til å være der så mye i det siste. Den andre trenger vi ikke å prate om
Mitt bil ser rimelig standard ut og skiller seg ikke ut fra mengden av orginalbiler på så mye
Sjøl vil jeg ikke kjøre noe annet enn originalbil. Det er best, tryggest og gir minst problemer over tid. ---- Kjør originalt, men puss gjerne bilene opp, lakk og stasj dem opp utvendig og innvendig. Men teknisk bør dere beholde dem originalt.
Nåja, jeg vil nå påstå at det å bytte ut trommelbremser med noen ventilerte skiver gir deg en tryggere bil, mindre problemer og en bedre bil å kjøre. Men også en slik ombygging vil medføre at noen får ønske om å se den bilen på full teknisk kontroll...
Men forøvrig ser jeg nå ikke helt problemet, skal man gjøre ting etter boka, så skal også bilen godkjennes med endringene som er gjort...
Brukte samme metode for å rette ut en bulk i panseret mitt, men når jeg fikset en bulk på støtfangeren på transporteren, fant jeg ut at det hjalp å varme med en varmepistol/malingfjerner-pistol. Etter å ha slått en god stund uten at jeg så noen forbedring, fant jeg frem varmepistolen, varmet opp litt, så slo jeg en del, varmet litt mer, slo en del og til slutt så poppet den nok ut til at jeg sa meg fornøyd. Er vel ikke absolutt nødvendig å varme, men gjorde nå utvilsomt jobben lettere på tykkere stål en skjerm og panser