april 27, 2024, 17:28:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 37
121  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: 1303/1302 uten motor ønskes kjøpt! på: juni 09, 2009, 16:13:12 pm
Har en som er ribbet og beregnet for RCN.
122  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor! på: juni 09, 2009, 11:58:52 am
Nei, det er ikke Nikasil sylindrer.
Det har jeg ikke råd til.

Sylindrene er lakkert med varmebestandig lakk for å hindre rust.
Rust har ikke noe særlig kjølende effekt og da klarer jeg meg uten dette.
Fargevalget gjør at det er enkelt å finne f. eks lekkasjer
123  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor! på: juni 09, 2009, 11:55:46 am
Pinnboltene som man skrur fast toppene med er forsterkede Scat.
Mutterene i dette settet er byttet ut i muttere med "Aircraft Quality"
Det er blitt brukt maken muttere på vippetøyet.
124  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor! på: juni 09, 2009, 11:53:27 am
Støtstangrørene er rustfrie men er i tillegg el-forsinket.
Unødvendig men viktig for helhetsinntrykket.
125  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor! på: juni 09, 2009, 11:47:39 am
Med lengre råder ble vendehøyden feil.
Her måtte det shims til.
Bestillte shims fra CSP (www.vdub2you.com) og håpet på tyske kvalitetsdeler.
Shimsene var fra EMPI og er stamset ut fra blikkplate.
Helt grei løsning dette, men man får en egg på undersiden av shimsene som må files bort.
Shimsen holdt ikke de målene som ble lovet men alle fire var like i hver pakke.
Empi oppgir 0.020" som er 0.508 mm. Disse shimsene er 0.58 mm.
De andre shimsene var oppgitt til 2.28 mm men ble målt til 2.22 mm.
Tilsammen gjør shimsene på 2.80 mm at vendehøyden blir 1.41 mm, noe som gir 9.5:1 i kompresjon.
126  Forum / Problemløseren / Sv: 4 gir bakover og 1 gir framover..... Hva har jeg gjort feil....? på: juni 09, 2009, 11:39:04 am
hadde jo vært tøft å rygge i 100 kmt  Gliser

Med tilhenger....
127  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avstemning: Hvilke bremser vil folk ha, og dere er fritt til å begrunne hvorfor. på: juni 09, 2009, 11:35:54 am
AP Racing bremser
128  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vippestell (T-4) på: juni 08, 2009, 15:41:38 pm
Forsatt på jakt etter T-4 vipper, da de til Cato gikk meg hus forbi.....
129  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: JE 105 Sats på: juni 08, 2009, 07:31:59 am
Golfråder og 75 mm slaglengde
130  Forum / Problemløseren / Sv: clevite rådelager! på: juni 05, 2009, 13:49:12 pm
2" Chevy
131  Bruktbørsen / Deler selges / JE 105 Sats på: juni 05, 2009, 12:43:53 pm
Magirius sylindrer med 105 mm JE stempler med 22 mm kryssbolt vurderes solgt.
Nye stempelfjærer. (Kvittering fra Kvikk Service 1.187,-)
Beregnet for bilcross da dette er brukt og det finnes to forskjellige typer stempler.

Kom med bud.
132  Forum / Problemløseren / Sv: clevite rådelager! på: juni 05, 2009, 07:18:40 am
Sarpsborg motor eller noe slikt har skaffet slike til meg
133  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dpr eller demello veiv! på: juni 04, 2009, 06:01:00 am
Pauter er nyprodusert veiv
DPR er originalveiv med påsveiste motvekter.
Min nye Scat veiv ble ballansert i Norge og måtte taes av 6 gram i hver ende.
USA tolleranser på avballansering varierer endel og en skjekk er alltid greit å ta.

Hadde selv DPR veiv i min rallycrossmotor.
Denne ble avballansert i Norge og har funket helt greit siden.
134  Min klubb / Screwdrivers / Sv: Snakket går... på: juni 03, 2009, 07:06:48 am

Dødsrått.

En annen ting som snart må bevises er at det går an å få 200hk t1 motorer til å holde. For det er det neste folk sier: Det holder jo aldri! Trimma boblemotorer kjenner jo folk til fra bilcross tror dem, og der holder dem jo som kjent bare noen runder.... Skulle likt og sett en golf kjøre noen runder uten kjøling.



Nå er det ingen som kjører bilcross med boblemotorer (T-1).
Det blir brukt T-4, men det er en annen diskusjon.
135  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bolt til banjokobling til Dell'Orto DRLA på: juni 01, 2009, 21:14:27 pm
Yes
136  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 002 kasse HASTER på: juni 01, 2009, 20:29:24 pm
Ønsker 002 kasse. (Ring og pinion)
HASTER.

Ring Ernst Atle på tlf: 950 42 237
137  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Banjokobling til Dell'Orto DRLA på: juni 01, 2009, 20:27:26 pm
Har ikke original men fra Tess om det kan brukes.
138  Forum / Problemløseren / Sv: Glass til sandblåser? på: mai 29, 2009, 12:35:13 pm
Jeg bruker vanlig glass som jeg får hos glassmesteren. (i bosskonteineren til glassmesteren)
139  Forum / Problemløseren / Sv: Stempel fabrikat på: mai 26, 2009, 18:55:09 pm
Følgeseddel 103 JE m 22 kryssbolt
140  Forum / Problemløseren / Sv: Stempel fabrikat på: mai 26, 2009, 16:26:02 pm
Er de til salgs Hæ Skulle hatt 4 stk stempler til 2.4l prosjekt jeg har liggende. Vis ikke, hvor fikk du tak i de og even pris?
LN Engineering lager custom stempler i alle størrelser:

http://www.lnengineering.com/pistons.htm

LN Engineering bare forhandler stempler.
JE Piston lager stempler på dine mål om nødvendig.
JE har utrolig mange forskjellige varianter så her er det bare å lete.

JE 103 stempel til T-4  har best.nummer: 196632

Stemplene under kan også være et alternativ

JE Pistons Chevy Small Block Ultra Light GP Series Flat Top

Part no: 194337   4.060   C/H: 1.250   -1.8cc      400 g    

JE Pistons Chevy Small Block Standard Duty GP Flat Top

Part no: 170694   4.060   C/H 1.250   -5cc      407 g    

SRP Pistons SB Chevy Flyweight Series

Part no: 157074   4.060   C/H 1.125   -4cc      377 g   

SRP Pistons 350 Flat Top

Part no: 206071   4.070   C/H 1.260   -5cc      Hæ g   

SRP Pistons Late Model Stock

Part no: 157074   4.060   C/H 1.125   -4cc      

141  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lett trimmet WBX på: mai 25, 2009, 21:05:28 pm
Her er den i aksjon.

Bilde hentet fra: www.fotobringa.com/
142  Forum / Problemløseren / Sv: Stempel fabrikat på: mai 25, 2009, 18:02:05 pm
4.060" = 103.12 mm
143  Forum / Problemløseren / Sv: Stempel fabrikat på: mai 25, 2009, 07:41:38 am
Disse hører til en motor jeg overhaler.
Hvor de er kjøpt er uvisst
144  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / T-4 motorer og sperre på: mai 20, 2009, 07:28:00 am
VW 1300 Bilcross
2,5L
2 doble 48 Weber
P kam
Gira 3.gir
Bra bil!
Kr. 19.000,-
 
2,5L nybygd  T-4
Kapstad topper 46 40 ventiler
P kam
2 doble 45 dellorto
Bas eksos
105mm Volvo foringer
Kr. 17.000,-
 
Diffbrems til 1302 / 03
Girkassehus med brems av stikkaksel
Synkroniserings ringer
Kr. 3.000,-

Tlf. 464 46666 - email: sondre@gbaad.no
145  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vippestell (T-4) på: mai 19, 2009, 21:31:28 pm
Forsatt på jakt etter T-4 vipper.
146  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøpe ny blokk? hmmmmmm på: mai 19, 2009, 10:55:41 am
http://www.brothersvwmachineshop.com/
De hær et meget flinke og har et meget godt rykte på seg.

Mags

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15280.0.html

Det er de som har bygget disse toppene.
Både ombygging og pris er meget bra.
147  Forum / Problemløseren / Stempel fabrikat på: mai 18, 2009, 20:41:43 pm
Sitter på et sett 103 mm smidde stempler til T-4.
Har ikke vært borti dette fabrikatet før.
Noen andre som kjenner til logoen?

En S inni/oppå en O .....
148  Forum / Snikk-snakk / Sv: Performance T-4 topper på: mai 18, 2009, 18:51:08 pm
Her snakker vi om nye litt dyrere enn 041 topper...    Øyerulling

$1350 inkludert porta innsug
Med moms så ryker det 11.000 + frakt.....
149  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har vert borti Dan's Performance Parts?? på: mai 18, 2009, 18:48:40 pm
Har prøvd å handle her men har inntrykk av at han ikke er interessert i kunder "overseas"
150  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Meget pen takgrind med trespiler selges i Stavanger på: mai 18, 2009, 18:44:06 pm
Kan fraktes til Kristiansand på Onsdag
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 37
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!