april 20, 2024, 12:27:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 36 37 [38]
1111  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilket tema har aldri blitt diskutert på VWNorge? på: september 29, 2008, 13:31:29 pm
dialektens påvirkning av budsjett når det gjelder motorbygging Kan du utdype dette? Finnes det seriøs forskning på området? Hvordan kommer vestlendinger (Hordaland) ut?  Hæ
1112  Forum / Snikk-snakk / Oransje variant m. 911 motor på: september 29, 2008, 13:28:35 pm
For noen (sikkert mange......) år siden, var det for salg en oransje variant med 911 motor. Tror den var godkjent også. Er denne fortsatt i live, eller er det bare jeg som husker den?
1113  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 28, 2008, 21:56:37 pm
JR skriver: Sammen med 1,25 vipper og et Tri-Mil eksosanlegg ga det bra effektøkning og en mye mer "kjørbar" bil enn originalt.

Med fare for å drite meg ut (beklager at det kommer dumme spørsmål her, men man må jo lære:-) Er det enkelt å bytte vipper, og hvor viktig/riktig er det når motoren ellers er original? Er Tri-Mil anlegget beregnet til å bruke sammen med varmepotter?

Hva er en "bra effektøkning"? Hvor mye henter man med disse grepene?
1114  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 28, 2008, 21:42:45 pm
Dunjakke Gliser

Nei, skal hente en bensinvarmer på posten imorgen. Håper den fungerer. Jeg har trodd at varmeanlegget fungerte veldig dårlig, men etter å ha lest litt på forumet er jeg usikker. Kanskje jeg heller skal fikse det?
1115  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 28, 2008, 20:41:47 pm
Er dette bildet av en 1600? Jeg har et annet luftfilter blant annet. (1303s, 73)
1116  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 28, 2008, 20:31:54 pm
Glimrende! Takk!

Bilen skal brukes hele året, så forgasser som egner seg til det er et must.
1117  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 28, 2008, 18:54:22 pm
Har funnet mye om bøker/linker på forumet her nå, så glem det punktet;-)
1118  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 28, 2008, 18:49:36 pm
Litt av problemet er at jeg er ikke sikker på hva jeg mangler. Jeg vet rett og slett ikke hvilke deler som skal være der originalt. Det eneste jeg ser er at det mangler endel. Kunne tenkt meg bilder/tegninger som viser hvordan originalmotoren ser ut når den er komplett.

Jeg hadde boble for 20 år siden, men var aldri int. i motor. Nå er ting annerledes, og jeg vil gjerne sette meg inn i hvordan tingene fungerer. Noen som har tips til bøker om både original og trimmet motor? (helst som omhandler alle luftkjølte, og rettet mot nybegynnere:-)
1119  Forum / Teknisk, teori og praksis / Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 28, 2008, 15:41:59 pm
Jeg skal bytte til et enkelt eksosanlegg, og skal koble bort varmeanlegget. Jeg har ikke noe særlig peiling på disse motorene (ennå..) og trenger informasjon om hvordan jeg oppnår best mulig kjøling og får litt mer effekt med enkle midler.

Tenkte å bruke originalvifte, beholde motor original, og bare bytte forgasser (evt. dobble) og eksosanlegg. Noen som har et enkelt oppsett for dette? Tenker da på anbefalt forgasser(e) for litt mer effekt, anbefalt eksosanlegg og hva jeg skal beholde/kjøpe nytt av deler til kjølingen. Det er mye som mangler......og det er vel IKKE å anbefale :-)

1120  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "Turbo-sus" uten Turbo, ujevn gange og en vaskefille......... på: september 28, 2008, 15:28:16 pm
Shopping på Biltema imorgen! Noen som har idéer til den ujevne gangen? Motoren går fint, men slokner lett på lavt turtall/tomgang. Dette gjelder kun når den er varm.
1121  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Klarglass frontlykter og helrøde (e-merket) baklykter til 1303s på: september 28, 2008, 10:23:24 am
Takker!
1122  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "Turbo-sus" uten Turbo, ujevn gange og en vaskefille......... på: september 28, 2008, 10:09:56 am
Det var ikke dynamoen Sint

Får bare lete videre.
1123  Forum / Teknisk, teori og praksis / "Turbo-sus" uten Turbo, ujevn gange og en vaskefille......... på: september 27, 2008, 17:04:48 pm
Så var jeg igang igjen........

Byttet plugger, fordeler og rotor. Går litt bedre nå. Pluggledningene jeg kjøpte passet ikke, så de må jeg bytte. Motoren går best når den er kald, når den blir varm er den vanskelig å få til å gå jevnt og den slokner på lavt turtall/tomgang. Sjekket luftfilteret (i original boks) og det var en vaskefille. Var det ekstrautstyr? Blunker

Et problem til: motoren i 1303s'en suser når den går. Jevn "turboaktig" lyd som helt klart ikke skal være der, selv om det høres litt rått ut:-). Virker ikke som vifta tar borti huset eller noe slikt. Noen som har idéer?
1124  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Pluggåpning original 1600 + grums ved oljepåfylling på: september 27, 2008, 16:58:25 pm
Takker! Gliser
1125  Forum / Teknisk, teori og praksis / Pluggåpning original 1600 + grums ved oljepåfylling på: september 27, 2008, 09:33:05 am
Hva er anbefalt pluggåpning på en original 1600? Ved oljepåfyllingen er det noe hvitaktig skum. Hadde det vært en vannkjølt motor ville jeg trodd det var topp-pakningen fordi det kan se ut som det er vann i oljen. Hva kan dette skyldes? Kan det komme vann i oljen fra (original) luftfilterboksen?
1126  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Klarglass frontlykter og helrøde (e-merket) baklykter til 1303s på: september 25, 2008, 20:42:34 pm
Ikke et eneste tips?
1127  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Klarglass frontlykter og helrøde (e-merket) baklykter til 1303s på: september 24, 2008, 19:05:12 pm
Sliter litt med å finne dette på nettet. Noen som har for salg eller noen tips/linker?
1128  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan monteres en Eberspacher bensinvarmer? på: september 23, 2008, 19:53:51 pm
Det har ikke vært varmer i bilen før. Vet derfor ikke helt hvordan jeg skal gripe dette fatt.......
1129  Forum / Teknisk, teori og praksis / Boltdiameter/innpress/rulleomkrets boble/transporter på: september 22, 2008, 20:06:08 pm
Finnes det i dette forumet, eller i andre, noen oversikt over boltdiameter/innpress/rulleomkrets på boble/transporter? Tenker da på alle årsmodeller/modeller før 78.
1130  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Type 4 i 1303s på: september 22, 2008, 19:57:14 pm
Takk for veldig godt svar! Ser ut som dette blir mye styr. Jakter heller videre på en ok/småtrimmet 1600.
1131  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvordan monteres en Eberspacher bensinvarmer? på: september 22, 2008, 19:55:23 pm
Jeg har kjøpt en Eberspracher som skal monteres i en 1303s. Dette er HELT nytt for meg, og jeg trenger trinn for trinn beskrivelse av montering og bruk. Jeg tenker ikke på konstruksjon/feilsøking (det kommer sikkert senere Flau)

Det blir feiring i varm boble når jeg får dette til å funke!
1132  Forum / Snikk-snakk / Hvor ble det av Sundt bobla? på: september 21, 2008, 20:49:50 pm
Skipsreder Sundt fikk bygget et monster av en boble med 911 motor. Er denne fortsatt i live?
1133  Forum / Teknisk, teori og praksis / Karosserideler på: september 21, 2008, 20:31:08 pm
Det er jo store forskjeller ute og går når det gjelder platedeler. Noen som har tips om hvor man får god kvalitet til grei pris? Ønsker helst en norsk butikk som man kan stole på. Er feks. delene fra HotShop ok?
1134  Forum / Teknisk, teori og praksis / Type 4 i 1303s på: september 21, 2008, 20:26:31 pm
Jeg er litt usikker. Er på jakt etter en ok komplett motor til min 1303s 1973modell, ca. 90-100 hk. Har fått tilbud om en type4 motor uten eksos/gassere. Hva er egentlig å anbefale når man ikke har veldig store krav til effekt, og heller ikke ambisjoner om det på sikt.

Har noen en enkel trinn for trinn beskrivelse med hvilke deler jeg kan bestille, hvis jeg velger denne løsningen? Er det kurant, eller krever det mye mekking/tilpassning?
1135  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 73 bay på: september 21, 2008, 11:10:03 am
PM sendt
1136  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ebersprecher varmer (12v) på: september 19, 2008, 22:15:15 pm
Sendt PM
1137  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Motor til 1303s på: september 19, 2008, 22:10:36 pm
Ønsker en kvikk og driftsikker (komplett m. gassere og eksos) motor til min 1303S. Ønsker ca. 90-110 hk. Må kunne startes/prøves. Er ikke så glad i å skru motor, og bilen skal kjøres mye, så dette skal helst funke lenge uten annet enn normal service.

Send beskrivelse/bilder til geir@alfaprosjekt.no
1138  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / T2 split/bay ønskes på: september 19, 2008, 21:59:35 pm
Interessert i en bra, kjørbar og registrert T2 med lite rust. Send bilder/beskrivelse/prisant. til: geir@alfaprosjekt.no
Sider: 1 ... 36 37 [38]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!