Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 36 37 [38]
|
1112
|
Forum / Snikk-snakk / Oransje variant m. 911 motor
|
på: september 29, 2008, 13:28:35 pm
|
For noen (sikkert mange......) år siden, var det for salg en oransje variant med 911 motor. Tror den var godkjent også. Er denne fortsatt i live, eller er det bare jeg som husker den?
|
|
|
1113
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor
|
på: september 28, 2008, 21:56:37 pm
|
JR skriver: Sammen med 1,25 vipper og et Tri-Mil eksosanlegg ga det bra effektøkning og en mye mer "kjørbar" bil enn originalt.
Med fare for å drite meg ut (beklager at det kommer dumme spørsmål her, men man må jo lære:-) Er det enkelt å bytte vipper, og hvor viktig/riktig er det når motoren ellers er original? Er Tri-Mil anlegget beregnet til å bruke sammen med varmepotter?
Hva er en "bra effektøkning"? Hvor mye henter man med disse grepene?
|
|
|
1118
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor
|
på: september 28, 2008, 18:49:36 pm
|
Litt av problemet er at jeg er ikke sikker på hva jeg mangler. Jeg vet rett og slett ikke hvilke deler som skal være der originalt. Det eneste jeg ser er at det mangler endel. Kunne tenkt meg bilder/tegninger som viser hvordan originalmotoren ser ut når den er komplett.
Jeg hadde boble for 20 år siden, men var aldri int. i motor. Nå er ting annerledes, og jeg vil gjerne sette meg inn i hvordan tingene fungerer. Noen som har tips til bøker om både original og trimmet motor? (helst som omhandler alle luftkjølte, og rettet mot nybegynnere:-)
|
|
|
1119
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor
|
på: september 28, 2008, 15:41:59 pm
|
Jeg skal bytte til et enkelt eksosanlegg, og skal koble bort varmeanlegget. Jeg har ikke noe særlig peiling på disse motorene (ennå..) og trenger informasjon om hvordan jeg oppnår best mulig kjøling og får litt mer effekt med enkle midler.
Tenkte å bruke originalvifte, beholde motor original, og bare bytte forgasser (evt. dobble) og eksosanlegg. Noen som har et enkelt oppsett for dette? Tenker da på anbefalt forgasser(e) for litt mer effekt, anbefalt eksosanlegg og hva jeg skal beholde/kjøpe nytt av deler til kjølingen. Det er mye som mangler......og det er vel IKKE å anbefale :-)
|
|
|
1123
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / "Turbo-sus" uten Turbo, ujevn gange og en vaskefille.........
|
på: september 27, 2008, 17:04:48 pm
|
Så var jeg igang igjen........ Byttet plugger, fordeler og rotor. Går litt bedre nå. Pluggledningene jeg kjøpte passet ikke, så de må jeg bytte. Motoren går best når den er kald, når den blir varm er den vanskelig å få til å gå jevnt og den slokner på lavt turtall/tomgang. Sjekket luftfilteret (i original boks) og det var en vaskefille. Var det ekstrautstyr? Et problem til: motoren i 1303s'en suser når den går. Jevn "turboaktig" lyd som helt klart ikke skal være der, selv om det høres litt rått ut:-). Virker ikke som vifta tar borti huset eller noe slikt. Noen som har idéer?
|
|
|
1125
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Pluggåpning original 1600 + grums ved oljepåfylling
|
på: september 27, 2008, 09:33:05 am
|
Hva er anbefalt pluggåpning på en original 1600? Ved oljepåfyllingen er det noe hvitaktig skum. Hadde det vært en vannkjølt motor ville jeg trodd det var topp-pakningen fordi det kan se ut som det er vann i oljen. Hva kan dette skyldes? Kan det komme vann i oljen fra (original) luftfilterboksen?
|
|
|
1131
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvordan monteres en Eberspacher bensinvarmer?
|
på: september 22, 2008, 19:55:23 pm
|
Jeg har kjøpt en Eberspracher som skal monteres i en 1303s. Dette er HELT nytt for meg, og jeg trenger trinn for trinn beskrivelse av montering og bruk. Jeg tenker ikke på konstruksjon/feilsøking (det kommer sikkert senere ) Det blir feiring i varm boble når jeg får dette til å funke!
|
|
|
1133
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Karosserideler
|
på: september 21, 2008, 20:31:08 pm
|
Det er jo store forskjeller ute og går når det gjelder platedeler. Noen som har tips om hvor man får god kvalitet til grei pris? Ønsker helst en norsk butikk som man kan stole på. Er feks. delene fra HotShop ok?
|
|
|
1134
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Type 4 i 1303s
|
på: september 21, 2008, 20:26:31 pm
|
Jeg er litt usikker. Er på jakt etter en ok komplett motor til min 1303s 1973modell, ca. 90-100 hk. Har fått tilbud om en type4 motor uten eksos/gassere. Hva er egentlig å anbefale når man ikke har veldig store krav til effekt, og heller ikke ambisjoner om det på sikt.
Har noen en enkel trinn for trinn beskrivelse med hvilke deler jeg kan bestille, hvis jeg velger denne løsningen? Er det kurant, eller krever det mye mekking/tilpassning?
|
|
|
1137
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Motor til 1303s
|
på: september 19, 2008, 22:10:36 pm
|
Ønsker en kvikk og driftsikker (komplett m. gassere og eksos) motor til min 1303S. Ønsker ca. 90-110 hk. Må kunne startes/prøves. Er ikke så glad i å skru motor, og bilen skal kjøres mye, så dette skal helst funke lenge uten annet enn normal service. Send beskrivelse/bilder til geir@alfaprosjekt.no
|
|
|
|