april 18, 2024, 23:33:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 6
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T4 motorer/motordeler/002 + 091 kasse på: oktober 17, 2016, 17:47:39 pm
Motordeler er solgt. 091 kasse også. 002 girkassen fremdeles for salg.
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T4 motorer/motordeler/002 + 091 kasse på: oktober 17, 2016, 11:52:14 am
mer..
3  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T4 motorer/motordeler/002 + 091 kasse på: oktober 17, 2016, 11:46:19 am
mer
4  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T4 motorer/motordeler/002 + 091 kasse på: oktober 17, 2016, 11:45:59 am
mer
5  Bruktbørsen / Deler selges / 002 kasse til salgs på: oktober 17, 2016, 11:41:49 am
Har en hylle med T4 deler og et par kasser jeg ikke får brukt i den nærmeste framtid. Begge motorer går rundt og det samme gjør kassene. Stand ellers ukjent. Selger helst alt samlet og da er jeg åpen for en pakkepris på alt sammen.
091 kasse  ca 3k
002 kasse  ca 2k
2 x blokker CJ 1500 pr stk?
1 x motor komplett CU (med gassere) ca 2,5k
1 x motor komplett GE (innsprut) Ledningsnett til motor er med, men mangler selve innsprutet tror jeg. ca 3k
3 x veiver (2med råder) Det brune er støv, ikke rust Blunker 750 pr stk?
1 x sett topper 1000,-
1 x sett innsug doble gassere 500,-
2 kammer er med, men den ene er boss. Drevet står på.. 0,-
2 x esker med div deler til motorene inkl oljepumpe, støtstenger ++ 0,-
Et par med trykkplater, mener det pgså er en clutchlamell der..

De to siste følger med til den som kjøper alt sammen. Dersom ingen kjøper alt så kan jeg splitte opp.
Alt ligger i Bergen og bilder kommer
6  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Cragar SS 14" felger - SOLGT på: oktober 16, 2016, 11:15:42 am
SOLGT
7  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Cragar SS 14" felger på: oktober 15, 2016, 23:18:12 pm
fler bilder
8  Bruktbørsen / Deler selges / Cragar SS 14" felger - SOLGT på: oktober 15, 2016, 23:16:13 pm
Solgte bilen disse var påtenkt. Detter er Cragar SS felger på 14X6". Fungerer på Bay med 5/112 med "slingrebolter" Dette er gamle orginale felger med stålbane og alusenter. Min tanke var å polere senter og ha sortlakkert felgbane. Du kan gjøre hva du vil..
Krever litt jobb, men du slipper at naboen har samme felger..
Felgene ligger i Bergen
Selges for 2000/bud
9  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1971 Doka prosjekt selges. Overgangsmodell med early bay look og 5/112 på: oktober 16, 2015, 21:01:14 pm
En del av delene som følger med
[attachment=1]
Fangerne
[attachment=2]
10  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1971 Doka prosjekt selges. Overgangsmodell med early bay look og 5/112 på: oktober 16, 2015, 20:56:11 pm
Baklemmen
[attachment=1]
Den ene av de nærmest bulkfrie lemmene
[attachment=2]
Den andre av de gode
[attachment=3]
Tilstanden på de to orginale sidelemmene
[attachment=4]
11  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1971 Doka prosjekt selges. Overgangsmodell med early bay look og 5/112 på: oktober 16, 2015, 11:29:21 am
Motatt bud på 30k. Skal forsøke å legge ut bilder av lemmer ikveld.
12  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1971 Doka prosjekt selges. Overgangsmodell med early bay look og 5/112 på: oktober 15, 2015, 12:21:01 pm
Noen har spurt etter bilder av lemmene. Jeg skal ta bilder av begge imorgen eller på lørdag og legge ut. Har kommet inn bud på 20 med delene så langt.
13  Bruktbørsen / Biler selges / 1971 Doka prosjekt selges. Overgangsmodell med early bay look og 5/112 på: oktober 14, 2015, 19:40:54 pm
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]Jeg har tatt beslutningen om å selge det som skulle bli drømmebilen, en 71Doka med early bay look, men 5/112 boltsirkel og skivebremser framme. Dette er overgangsmodellen som har lave blinklys framme og smålykter bak.
Men grunnet mye jobbing kommer ikke denne til å bli ferdig mens det er olje igjen i sjøen og den selges derfor til noen med bedre gjennomføringskraft enn meg

Jeg har kjøpt inn en del rustdeler og slitedeler som jeg ønsker å selge sammen med bilen. Jeg har også en komplett T4 motor og en 5 ribbers kasse som kan følge med i handelen dersom prisen blir rett.
Delene som følger med koster hos VW Heritage £1220 så ca 15K med dagens kronekurs, du finner en liste over delene lenger nede.

Bilen er foruten motor komplett, men en del demontert. Det er godt med rust på den og du må nok ha enda flere rustdeler enn det som følger med Blunker Det er ingen store smeller på den, men bakveggen er trykt inn som vanlig, jeg har begynt å rette ut dette.
Videre følger det med en god del deler fra en late bay pick up bla et komplett dashboard og en del andre deler. Det følger også met et ekstra sett med lemmer som ser ut som nye (ingen hverdagskost vet de som har lett etter fine..)

Det følger med 2 frontruter og den ene har soting oppe, Bakfangeren har også tilhengerfeste. Forstillingen er vridd og sveist i god 80 tallsånd. Den står på 4 stålfelger hvorav 2 er breddet.

Her er en liste over delene som jeg har kjøpt inn og som følger med;
Komplett sett KYB GR2 støtdempere
Nye skiver, klosser og kalipere framme
Bremseslanger
Bremsesko og hjulsylindere bak
2 tip eksos for T4 motor Empi
Røde baklysglass
Inner sill right
Door step pinner + outer begge sider
Cross member front + side
Jekkepunkt 4 stk
Innerskjerm foran rep plate
Skjermbuer bak
Cross member rear
Floor panel 1500x375
Outrigger front x2
Battery tray right
Etc.


Jeg er usikker på hva denne burde koste så jeg tar imot bud og bestemmer selv når jeg vil selge. Bilen står i Bergen og må hentes der. Send helst mail på bendikbeen(krøllafa)gmail.com da jeg jobber en del og ikke er så ofte inne på forumet evt send en tekstmelding på 99617530 så tar jeg kontakt.
14  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jubel eller ikke? Nye regler for eu-kontroll/fritak. på: august 24, 2015, 12:08:55 pm
Hvis dette betyr at alle som tidligere hadde fritak nå må på eu kontroll annenhvert år så ser ike jeg det som en forbedring iaf. De forsikringene jeg har sett på bevaringsverdige kjøretøy kommer med begrensinger som ikke passer mitt bruk..
15  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje bak baktrommel. på: april 28, 2014, 10:16:49 am
Haha, hjelper det å senke framme? Hengeromper er det nok av i verden..
16  Forum / Problemløseren / Sv: Ødelagt gjenge på bunnplate på: april 11, 2014, 08:00:06 am
Er det plass til å lage en kloss som gjengetappen går gjennom først slik at den har en guide når den treffer hullet. Da vil den ikke "trekke" seg skjev på samme måte?
17  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje bak baktrommel. på: april 06, 2014, 12:48:02 pm
Takker
Akslinegen vil nok ligge mer beint når det kommer karross og motor på.. Men siden ene siden lekker så er det nok meg som har rota det til. Pakningen bak mangler, men det skal vel bare renne ut gjennom hullet  bak dersom simmerringen er ødelagt?
18  Forum / Problemløseren / Oljelekkasje bak baktrommel. på: april 05, 2014, 22:38:07 pm
Jeg har en oljelekkasje som kommer ut mellom bakplate og akselrør, det er hekt tørt inni trommelen. For meg ser det ut som det enten kommer ut gjennom "overløpshullet" eller mellom bakplate og akselrør. Skal det sitte en papirpakning mellom bakplate og akselrør? Hva annet skal jeg set etter. Alle o-ringer og annet er på plass og det var som sagt helt tørt inni trommelen, men det lekker ganske mye bak bremsen
Skal nevnes at jeg nettopp fylte girkasseolje og at det står på en bunnplate uten motor og karrosseri så akslingene peker mer nedover enn vanlig, men jeg vet ikke om dette skal ha noe å si?

19  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fuchs kopi fra Rotiform på: mars 13, 2014, 13:27:39 pm


Compomotive hadde relativt fine kopier. 
[/quote]

Dette må jo være de feteste kopiene som er laget..
20  Forum / Problemløseren / Sv: prøvde Dynamat? på: mars 13, 2014, 13:24:00 pm
Forstår jeg det slik at jeg bør bestille 8kvm for å dekke tak, gulv og dører?
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Beste bakdempere på en Oval? på: februar 20, 2014, 15:38:09 pm
Hvor kjøper dere AVO og hva stiller du på justeringen. Retur og kompresjon samtidig? Eller kun kompresjon?
22  Forum / Problemløseren / Sv: T1 -1952 montasje av bakruter på: februar 11, 2014, 09:33:29 am
Gjelder dette også lister for oval fra WCM?
23  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Pitman arm 61-65 på: januar 27, 2014, 11:58:12 am
Takk for god hjelp til begge to!
24  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Pitman arm 61-65 på: januar 26, 2014, 19:16:40 pm
Interessert  Blunker Sendte deg PM
25  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Pitman arm 61-65 på: januar 26, 2014, 15:35:47 pm
Jeg har byttet styresnekke på ovalen og skjønner nå at jeg trenger den senere pitmanarmen også. Er det noen som har en slik liggende, gjerne i bergensområdet?
26  Forum / Problemløseren / Sv: CSP Link pin shims på: januar 19, 2014, 14:58:43 pm
Takker, min er nok den eldre modellen (54), så da kan det jo bli spennende å se om den bærearmen jeg kjøpte fra Unneberg er lik de andre  Blunker
27  Forum / Problemløseren / CSP Link pin shims på: januar 18, 2014, 21:46:04 pm
Jeg skal installere ett nytt sett med link pin shims fra CSP, men disse er annerledes enn de originale jeg tok av. Iflg boka skal det være 40 stk shims, men i kitet fra CSP er det 32 vanlige shims og 4 med o ring bak. En skulle da tro at en skulle erstatte 2 av de vanlige med disse, men tykkelsen stemmer ikke. De vanlige shimsene er 0,5mm, mens de som har O ring bak er 3mm. Er det noen som vet hvordan det er meningen å fordele disse?
Eller skal jeg bare finne fram noen av de gamle shimsa og gjøre det som i boka?
28  Forum / Problemløseren / Sv: Håndbrekkwirer oval med 1300s/lange aksler på: mai 14, 2013, 11:34:29 am
Jeg har nettopp satt lange aksler og T3 bremser på en oval (53/54). Jeg måtte trekke inn håndbrekkswiren fra baksiden, men strømpen var lang nok i masse vis. Dette er varianten hvor wirene er festet helt framme.
29  Forum / Problemløseren / Sv: 356 motor som ikke starter når kaldt... på: mai 14, 2013, 08:58:42 am
Hvis jeg hadde en motor som ikke startet når det var kaldt og ikke hadde fungerende choke så vet jeg hva jeg hadde sjekket før jeg lette etter ny 356 pumpe.. Uten at jeg later som jeg er ekspert på 356 eller noe
30  Forum / Problemløseren / Tetninger til Puma - link pin på: mai 09, 2013, 21:56:40 pm
Har en "puma" forstilling til -65 som kommer fra CSP. Sammen med dette kjøpte jeg gummitetninger til bærearmenene med delenr 405 129 111. Når jeg nå monterer så går ikke dette inn i enden av forstillingen slik som det ser ut som det skal og torsjonsstavene blir ikke lange nok. Når jeg ser på orginalforstillingen så slutter den jevnt med lagerne, mens denne fortsetter et stykke til, hvis det ga noen mening..
Er det slik at link pin puma bruker tetningene med skulder som er orginal fra 66-?
Sider: [1] 2 3 ... 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!