Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
|
68
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er historikken på denne: Porsche 356 Split window 1951 II ?
|
på: november 12, 2010, 14:17:13 pm
|
Har blitt oppfordra til å legge ut bilde av min gamle Porche. Dette var en 64 som opprinnelig kom fra Sverige. Etter sigende har den havnet tilbake dit etter jeg eide den. Jeg brukte den som bruksbil ett par vintere mitt på syttitallet og ble nesten ikke brukt på sommeren da jeg kjørte mest motorsykkel. Den var ganske seig å starte på kalde dager så jeg brukte store mengder startgass hver dag for å få liv i den. Dette var den tia det var populært med motivlakkeringer, så den var lakkert blå med grønn tak og brunt panser med ett stort dragehode som spydde flammer. Allt var rammet inn av hvite skyggeranderinger. Legger ved ett dårlig bilde som helt sikkert kan gjøres bedre.
Savnet en "liker" knapp på dette innlegget!
|
|
|
71
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Styresnekken kaputt. Bytte til ny eller reparere?
|
på: oktober 30, 2010, 20:55:21 pm
|
Snekka på bilen jeg holder på med har stått med vann i og huset er godt korrodert, men delene inni er i overraskende gos stand. Skal jeg overhale denne med nye lager/tetninger eller kjøpe ny senere? Er den senere snekken bedre å kjøre med? Dette blir uansett ingen orginalbil får bla styredemper så selv om jeg skjønner orginalargumentet så er ikke det så viktig for meg.
|
|
|
72
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Gummi mellom karrosseri og bunnplate
|
på: oktober 28, 2010, 19:25:35 pm
|
@ Andy; morsomt med folk med meninger.. Listen er grei, men det var putene på forstillingen og på de bakre festene som voldte bry. Fant papirboka til WCM og fant ut av det. @Kjell Roar Står 53 i papirene, jeg skal sjekke tunnel idag.
|
|
|
75
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Gummi mellom karrosseri og bunnplate
|
på: oktober 27, 2010, 20:44:17 pm
|
Ser at WCM lister alle gummier og foringer mellom karrosseri og bunnplate fra 54 og oppover. Er disse de samme slik at de også passer på min 53 modell? Haster litt med svar siden jeg sitter med bestillingen nå..
|
|
|
81
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Pedalsett i Oval
|
på: oktober 13, 2010, 23:27:12 pm
|
Jeg holder på med en oval som har hatt det ne tøfft i sitt tidligere liv. Det har vært byttet bunnpanner tidligere og jeg tror at dette er senere bunnpanner som har fått ovalsetefestene innsveiset. Disse er hele og fine og blir nok ikke byttet nå. Imidlertid har tidligere eier også byttet til et pedalsett fra en senere bil, ser ut som noe fra sent 60 tall? I tillegg har han også laget en hjemmelaget forsterking på undersiden av plata for å feste stopper til bremsepedalen. Jeg vet hvordan pedalsettet skal se ut, men har ikke klart å finne noe bilde av hvordan det skal se ut med de orginale pedalene bortmontert. Er den orginale stopperen til pedalen også festet gjennom plata? Har noen bilder av dette? Slik så det ut; [attachment=1] Slik vet jeg at det skal se ut med pedalene montert [attachment=2] Her er forsterkingen på undersiden [attachment=3] Da er mine spørsmål;
1/Hvordan skal det egentlig se ut på en orginal bunnpanne? 2/Rent bortsett fra at jeg blir hengt er det noen annen grunn til at jeg ikke kan bruke det nyere pedalsettet? 3/Siden dette antageligvis er nyere bunner, er det noe annet jeg bør være obs på ved montering av et oval pedalsett? 4/Hvis noen skulle være i tvil; dette blir ikke en orginalbil og er det noen av pedalsettene som fungere bedre med uorginal gassere?
|
|
|
82
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oil temp sender
|
på: oktober 13, 2010, 20:16:03 pm
|
@ Hans O; Klar over at dette er det vanligste ja, men mener jeg har sett temp måler plassert her også..
Ser ut som det er bunnpanne som er tingen å gå for da.
|
|
|
84
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / oil temp sender
|
på: oktober 13, 2010, 19:39:30 pm
|
Jeg skal montere oljetrykkssender og temperatur sender. Når det gjelder sistnevnte ser jeg at det er forskjellige steder å montere denne. Jeg har sett noen som bruker T stykke og monterer den sammen med oljetrykkssenderen. Andre har jeg sett går til "Oil pressure relief valve" mens andre igjen går til bunnpanna. Hvilken type er greiest å bruke og hvilken gir "riktigst" målinger?
|
|
|
87
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Hva passer i orginale setefester? 54 Oval
|
på: oktober 05, 2010, 18:28:24 pm
|
Hei
Sikkert å banne i kirka dette, men jeg skal ha noen uorgianle seter i min bil. Jeg har hørt at setefestene er forkjellige fra de nye, men nå leste jeg at vinkelen på setefestet var gjort for at setet skulle kome høyere ettersom man dro det forover. Vil det si at understellet fra nyere bobler passer i setefestene? Understellet skal jo uansett voldtas for at de nye stolene skal på så evt vinkelforskjell kan jeg jo utbedre, men det loker mer å ødelegge noen nyere stoler..
|
|
|
|