mai 02, 2024, 03:09:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
61  Forum / Problemløseren / Sv: Dellorto 40 DRLA hjelp. på: desember 06, 2010, 12:54:52 pm
Gikk raskt når jeg bestilte, men det er flere år siden nå
62  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Strøken Westfalia-camper på: november 29, 2010, 14:20:32 pm
Her kanskje;
http://web.me.com/grannygreengenes/Alexander/1970_Westfalia.html#60
63  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1680 slip in - enkel sylinder på: november 28, 2010, 21:09:14 pm
Ordnet-takk for hjelp
64  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1680 slip in - enkel sylinder på: november 28, 2010, 16:32:00 pm
Jeg har stempel. Hvilken std er denne og hva vil du ha?
65  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1680 slip in - enkel sylinder på: november 28, 2010, 16:12:52 pm
88mm slip in
66  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 1680 slip in - enkel sylinder på: november 28, 2010, 15:09:34 pm
Er det noen som har en enkelt 1680 slip in sylinder som de vil selge. Evt sylinder med stempel.
Eller er det noen som vet om noen sjapper som selger enkeltvis?
67  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er historikken på denne: Porsche 356 Split window 1951 II ? på: november 24, 2010, 22:55:42 pm
Fantastisk! Tenke seg denne med litt senk og noen tøffe stålfelger..
68  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er historikken på denne: Porsche 356 Split window 1951 II ? på: november 12, 2010, 14:17:13 pm
Har blitt oppfordra til å legge ut bilde av min gamle Porche.  Dette var en 64 som opprinnelig kom fra Sverige. Etter sigende har den havnet tilbake dit etter jeg eide den. Jeg brukte den som bruksbil ett par vintere mitt på syttitallet og ble nesten ikke brukt på sommeren da jeg kjørte mest motorsykkel. Den var ganske seig å starte på kalde dager så jeg brukte store mengder startgass hver dag for å få liv i den. Dette var den tia det var populært med motivlakkeringer, så den var lakkert blå med grønn tak og brunt panser med ett stort dragehode som spydde flammer. Allt var rammet inn av hvite skyggeranderinger. Legger ved ett dårlig bilde som helt sikkert kan gjøres bedre.


Savnet en "liker" knapp på dette innlegget!
69  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Deler til stooor motor - blokk, veiv, sylindersats på: november 12, 2010, 11:31:16 am
Redigert; Trekker meg da jeg reiser vekk før budrundeavslutning.
70  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Deler til stooor motor - blokk, veiv, sylindersats på: november 11, 2010, 10:20:57 am
Byr 1200 for blokka
71  Forum / Type 1 1946-1957 / Styresnekken kaputt. Bytte til ny eller reparere? på: oktober 30, 2010, 20:55:21 pm
Snekka på bilen jeg holder på med har stått med vann i og huset er godt korrodert, men delene inni er i overraskende gos stand. Skal jeg overhale denne med nye lager/tetninger eller kjøpe ny senere? Er den senere snekken bedre å kjøre med?
Dette blir uansett ingen orginalbil får bla styredemper så selv om jeg skjønner orginalargumentet så er ikke det så viktig for meg.
72  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Gummi mellom karrosseri og bunnplate på: oktober 28, 2010, 19:25:35 pm
@ Andy; morsomt med folk med meninger..  Listen er grei, men det var putene på forstillingen og på de bakre festene som voldte bry. Fant papirboka til WCM og fant ut av det.
@Kjell Roar Står 53 i papirene, jeg skal sjekke tunnel idag.
73  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Gummi mellom karrosseri og bunnplate på: oktober 27, 2010, 21:59:02 pm
Flink til å prate med meg selv jeg..  Øyerulling Fant ut av det bortsett fra nummeret i vognkortet..
74  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Gummi mellom karrosseri og bunnplate på: oktober 27, 2010, 20:58:12 pm
Ser også at chassisnr i vognkort er oppgitt til -I- 0753097. Iflg Samba skulle dette være et motornr, eller er det jeg som misforstår tabellen på Samba?
75  Forum / Type 1 1946-1957 / Gummi mellom karrosseri og bunnplate på: oktober 27, 2010, 20:44:17 pm
Ser at WCM lister alle gummier og foringer mellom karrosseri og bunnplate fra 54 og oppover. Er disse de samme slik at de også passer på min 53 modell? Haster litt med svar siden jeg sitter med bestillingen nå.. Rekker tunge
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Polering av alu felger på: oktober 27, 2010, 19:25:52 pm
Har du hørt med Felgservice i Olsvik utenfor Bergen?
77  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stor motor med std. forgasser! :) på: oktober 25, 2010, 19:17:14 pm
RL; regnet med at du så på denne..
78  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er dette god stil? på: oktober 18, 2010, 10:08:51 am
Dette taler vel for seg selv..
79  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Pedalsett i Oval på: oktober 14, 2010, 10:29:07 am
Det hadde vært fint. Er det noen som har et ovalsett liggende Hæ
80  Forum / Cal-look / Sv: Torsjons staver til Oval på: oktober 13, 2010, 23:34:21 pm
Tok lang tid før jeg så dette svaret, men siden jeg er så treg, kommer det likevel godt med! Takk for hjelp.
81  Forum / Type 1 1946-1957 / Pedalsett i Oval på: oktober 13, 2010, 23:27:12 pm
Jeg holder på med en oval som har hatt det ne tøfft i sitt tidligere liv. Det har vært byttet bunnpanner tidligere og jeg tror at dette er senere bunnpanner som har fått ovalsetefestene innsveiset. Disse er hele og fine og blir nok ikke byttet nå. Imidlertid har tidligere eier også byttet til et pedalsett fra en senere bil, ser ut som noe fra sent 60 tall? I tillegg har han også laget en hjemmelaget forsterking på undersiden av plata for å feste stopper til bremsepedalen.
Jeg vet hvordan pedalsettet skal se ut, men har ikke klart å finne noe bilde av hvordan det skal se ut med de orginale pedalene bortmontert. Er den orginale stopperen til pedalen også festet gjennom plata? Har noen bilder av dette?
Slik så det ut;
[attachment=1]
Slik vet jeg at det skal se ut med pedalene montert
[attachment=2]
Her er forsterkingen på undersiden
[attachment=3]
Da er mine spørsmål;

1/Hvordan skal det egentlig se ut på en orginal bunnpanne?
2/Rent bortsett fra at jeg blir hengt er det noen annen grunn til at jeg ikke kan bruke det nyere pedalsettet?
3/Siden dette antageligvis er nyere bunner, er det noe annet jeg bør være obs på ved montering av et oval pedalsett?
4/Hvis noen skulle være i tvil; dette blir ikke en orginalbil og er det noen av pedalsettene som fungere bedre med uorginal gassere?
82  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oil temp sender på: oktober 13, 2010, 20:16:03 pm
@ Hans O; Klar over at dette er det vanligste ja, men mener jeg har sett temp måler plassert her også..

Ser ut som det er bunnpanne som er tingen å gå for da.
83  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oil temp sender på: oktober 13, 2010, 19:56:45 pm
Og hvorfor mener han det?
84  Forum / Teknisk, teori og praksis / oil temp sender på: oktober 13, 2010, 19:39:30 pm
Jeg skal montere oljetrykkssender og temperatur sender. Når det gjelder sistnevnte ser jeg at det er forskjellige steder å montere denne. Jeg har sett noen som bruker T stykke og monterer den sammen med oljetrykkssenderen. Andre har jeg sett går til "Oil pressure relief valve" mens andre igjen går til bunnpanna. Hvilken type er greiest å bruke og hvilken gir "riktigst" målinger?
85  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 80 mm VDO 6V turteller på: oktober 06, 2010, 20:50:50 pm
Tøff!
86  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Hva passer i orginale setefester? 54 Oval på: oktober 06, 2010, 16:55:46 pm
Har noen 60 tallsstoler her selv. Var bare ikke så lysten til å grave på loftet dersom noen visste at de ikke passet..
87  Forum / Type 1 1946-1957 / Hva passer i orginale setefester? 54 Oval på: oktober 05, 2010, 18:28:24 pm
Hei

Sikkert å banne i kirka dette, men jeg skal ha noen uorgianle seter i min bil. Jeg har hørt at setefestene er forkjellige fra de nye, men nå leste jeg at vinkelen på setefestet var gjort for at setet skulle kome høyere ettersom man dro det forover. Vil det si at understellet fra nyere bobler passer i setefestene? Understellet skal jo uansett voldtas for at de nye stolene skal på så evt vinkelforskjell kan jeg jo utbedre, men det loker mer å ødelegge noen nyere stoler..
88  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Passer Scat sin 36hp viftedeksel.. på: september 18, 2010, 14:51:45 pm
Inegenting galt med den, bortsett fra at jeg vil ha en som passer til doghouse kjøler og ikke har initativet til å modde den orginale oval kåpen. Skal se inni når jeg får den.. Uansett takk for tipset
89  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Passer Scat sin 36hp viftedeksel.. på: september 16, 2010, 20:21:33 pm
Flotte greier, takk for svar!
90  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Passer Scat sin 36hp viftedeksel.. på: september 16, 2010, 18:34:13 pm
Det må da være mange som scat 36hp shroud for doghouse og vet om denne passer sammen med orginale kjøleblekk? Trenger å vite om det holder å kjøpe denne eler om jeg skal kjøpe full pakke.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!