mars 28, 2024, 12:27:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1961 - 1200 Deluxe Vurderes solgt. på: august 20, 2021, 15:47:14 pm
Bil solgt 😀 Blir i miljøet og overtatt av Entusiast 🙂
2  Bruktbørsen / Biler selges / SOLGT --------- 1961 - 1200 Deluxe Vurderes solgt. på: august 13, 2021, 20:33:53 pm
SOLGT

1961 ---- 1200 DeLuxe Vurderes solgt.





Etter nesten 10 år i vårt eige vurderes V-1261 solgt, grunnet altfor lite bruk. ( ca 200km siste 2 år.)





Neste EU Kontroll i Juni 2023.





Lagret tørt og temperert kvar vinter.

Kun eit sett hjul.





Meget solid karrosseri og bunnplate, ingen grovrust eller rustflekker under meg bekjent, foruten ein lite hull som blei funne under batteri i 2012, lappet den gang. (truleg vore sølt batterisyre ein eller annen gang tidligere. )

Lakken er veldig bra, men etter 16 år siden lakkering så er det sjølvsagt noko slitasje å finne for det pirkete auge.



Ifølge tidligere eigere skal det være den originale 1200 motoren som står i, speedometer viser 19750km, og 119750km er vel noko som eg ser som sannsynlig som den korrekte totale km.standen.



Motor starter og går greit, dog ingen rakett.



Alt elektrisk virker, ombygd til 12V for lenge siden.

Kult stuk med Puma forstilling og 15" Kromfelger.



Veldig fint interiør, ingen hull eller slitasje i seter.

Bra tepper, antydning til slitasje på teppet ved førerbein.



I mine auger ein nokså bra bruksveteran, som vekker mykje oppmerksomhet.





Byttet diverse deler og vedlikehold utført etter behov de siste 10 år.





Ta kontakt på PM eller Tlf 48260215 for meir info.



Settes på vinterlagring medio September om den ikkje blir solgt.





Prisantydning 75k.


Meir bilder finnes her:

https://drive.google.com/drive/folders/1aFmwILHW7MYSKBjsCLMm4I2kJEFSFdud?usp=sharing
3  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes. på: mai 29, 2013, 16:14:12 pm
jeg har papirer fra møller du kan kopiere av meg eller som jeg kan scanne å sende på mail hvis du ikke har de. Glad

Takk for det, men har fått de papirene ifrå Møller ifrå andre innpå her, men om nokon har ein kopi av ein TUV papir levert med ei ny Puma forstilling so hadde eg satt pris på det.

Tistlo, fant du de papirene på dekkdimensjoner?

4  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes. på: mai 21, 2013, 07:04:35 am
Ja den er jo forståelig, det gjelder jo for alle biler som blir senket, gammel eller ny, men er spent på kor firkanta den kontrolløren eg møter på er ang. fjæringsveg.
Ingen av de bilene eg har godkjent tidligere har hatt 3 cm fjæringsveg med maks tillatt last, til det har de vore altfor stive.
Men der har eg jo hatt TUV på alt, og da lika de jo Glad

5  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes. på: mai 21, 2013, 00:37:19 am
Få den godkjent senket, få det i notert vognkortet, så slenger du den ned i møkka.

Ja eg vurderer den løsningen, men kunne tenkt meg å få den godkjent så lav som de e villige til å godkjenne den, det de gjer no e jo å føra inn målet mellom hjulsenter og skjermkant i vognkortet, samt at det blir registrert i deiras system, så blir du stoppa så tar det 2 minutt å finne ut om bilen er senka meir etter godkjenning.


6  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes. på: mai 21, 2013, 00:25:38 am
minimum bakke klaring skal vel være 8cm nå

minimum 3cm fjæringsveg og dekk/felg skal ikke subbe i karrosseriet

Ja okei, då stemmer det med det eg har hørt om 8cm, den e jo grei å forholde seg til.

Ingen subbing på felg og dekk er jo også greit, men de på SVV har jo ingen mulighet å sjekke dette i praksis under ein kontroll på trafikkstasjonen, altså med bilens Makslast, blir vel i praksis litt synsing ifrå deiras side.

3cm fjæringsveg blir vel det største problemet om ein senker ned mot 8cm regelen.

Puma eg har vore borti med kortere raude koni dempere er rimelig stiv, og kan ikkje heilt sjå for meg korleis de praktiserer test av dette!?

Camberen bak ved senking blir jo ekstrem ved senking, tallene på hjulstillinga vil jo vere blodraude, det pleier jo ikkje kontrolløren vere fornøyd med, kva har folk gjort der tidligere? Fått det godkjent uansett?

7  Forum / Problemløseren / Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes. på: mai 19, 2013, 02:40:46 am

Hei,

Sitter å formulerer eit utkast på søknad til SVV for å godkjenne senking av Bobla, samt prøve å få godkjent forskjellig dekkdimensjon framme og bak.
Bilen kommer til å bli vist på trafikkstasjonen i Bergen eller på Voss.

Setter stor pris på konstruktive kommentarer på dette og erfaringer ifrå folk som faktisk har fått dette godkjent sjølv.

Er klar over at ein må ha papirer ifrå Møller på Pumaen og dette med bil i vater og sveising av Puma justering, men det eg lurer litt på også er kva andre papirer som kan kreves av SVV, utenom hjulstillingskontroll og lysjustering?
Kva er Møller sine grenser/anbefalinger for maks Camber på bakhjul? SVV pleier jo stort sett å lene seg på at produsent eller uavhengig laboratorium må gå god for alt som dukker opp, men er usikker på kva som er kravene her på Boble.

Har SVV stilt krav til andre ang. fjæringsvei? (har godkjent andre vannkjølte biler med senkesett og fjæringsvei har aldri vore eit tema.)

Har nokon fått påpeikning på avstand mellom dekk og skjerm?

Nokon som er oppdatert på kva som er kravet til laveste faste punkt på bilen no? Tidligere var det vel 11cm, men no har eg hørt de har gått vekk ifrå dette igjen.

Har sett bilde av ei Boble som var rimelig lav med den Camberen bak det medfører, dette var ifølge eiger godkjent i vognkort.


Send gjerne PM om ein ikkje vil poste det i all offentlighet.

Erik
8  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjennings papirer(Møller)til puma på: mai 19, 2013, 00:57:08 am
Hei,

Nokon som hadde hatt mulighet å sendt disse godkjenningspapirene til meg også, eller kan de skaffes andre plasser?

Mvh Erik
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bremsetrommel bak til 61`Boble Ønskes kjøpt. på: mai 01, 2013, 09:03:17 am
Hei,

Takker for det, men no viser det seg at eg har fått tak i ein som tar med seg ein te Bergen so då ordna det seg.
Flotte greier.

Erik
10  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bremsetrommel bak til 61`Boble Ønskes kjøpt. på: april 30, 2013, 19:55:41 pm
Hei,

Nokon i Bergensområdet som har ein sånn liggende som er i grei stand, tilsalgs?
Den eine min har gåen Spline, ser ut som den ikkje har blitt teita skikkelig då det var bytta, ser rimelig uslitt ut ellers.
Ligger litt i beit for denne før PKK.

Send gjerne ein SMS eller ring på 48260215

Mvh Erik
11  Forum / Problemløseren / Sv: Kaldstartproblem 61 Boble 1200 på: februar 04, 2012, 21:12:10 pm
Takker for alle svar her, har blitt ein heil del klokere allerede:)

Skal ha ein generell service før våren, og bytter nok plugger samtidig. Men kan jo selfølgelig sjekke choke funksjonen først for å eventuelt utelukke den.

Erik

12  Forum / Problemløseren / Sv: Kaldstartproblem 61 Boble 1200 på: februar 02, 2012, 23:22:40 pm
Her var jo mangen svar allerede!

Får prøve å svare på de spm som kommer.

Dette med å trykke inn gasspedal merker eg med at når eg først har fått fyr på motoren så må den alltid ha ein 1 eller 2 pump for å gå på tomgang etterpå, i tillegg når den er kald så tåler den ingen røring av gasspedal når motor går på tomgang for då stopper den.
På meg virker det som Choke ikkje blir aktivert i det heile tatt!?

Plugger har eg ikkje sjekka, men de har eg planer om å bytte før våren, samt å få kaldstart funskjonen til å fungere skikkelig.

Den er bygga om ifrå 6v til 12 v ja! Er det då sånn at Choke kan ha blitt utelatt og fremdeles er 12V?!

For øvrig så går den greit på tomgang når den har fått varmen i seg, den er då også lettstartet.
Kor godt drag det er i den veit eg ikkje då eg kun har kjørt den nokre 100 meter foreløpig. (sommerbil og eg kjøpte den i desember Glad

Men blir Choken aktivert av å trykke pedalen i bunn 1 gong når den er kald eller blir den aktivert når tenninga blir satt på?
Dette varmeelementet, ligger det på utsida av forgasseren like ved choke spjeldet?

No skal det nevnes at eg ikkje er heime og får sjekka dette som dykk skriver, men det skal sjekkes når eg kommer ifrå jobb igjen.

Er også takknemlig for alle svar, sidan alle luftkjølt lærdom for meg blir ny lærdom Glad

13  Forum / Problemløseren / Kaldstartproblem 61 Boble 1200 på: februar 02, 2012, 01:56:10 am
Har litt problemer med kaldstarten på min 61 Boble med 1200 motor, den vil ikkje starte når den er kald uten stargass. Motor sviver bra på starter. (12 V)
Som 100% amatør innen Luftkjølt Vw kommer eg her med nokre spørsmål som kanskje folk har svar på!

Dette er originalmotor ifrå 61, er det ein form for Automatchoke på forgasseren på disse?
Kva funksjonsprinsipp har denne Choken?
Finnes det nokre overhalingsdeler for å få denne til å fungere?

Erik
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!