har et motorverksted på hamar da .østlandske et eller annet. kan høre med dem over nyåret. men når først blokka må inn kan man vel like gjerne få borret ut så man får full flow. ikke at jeg har tenkt det ,men greit for fremtiden siden dette er en AS41 blokk .
Jeg kan fint annbefale Reierstad Motor(tlf 63 97 67 50) på Kløfta for linjeborring. Jeg hadde en blokk inne hos han i fjor. Han hadde nettopp justert opp stålet sitt, så det ble perfekt resultat innefor vw spec. Han har hatt service for Volkswagen i 20 år på byttemotorer, så han skal kunne sitt fag. Tror han tok 800,- + mva for linjeborring, og ca 400 for overdim lager, så i underkant av 1500 som nevnt over.
Det går så fint så... Jeg satte avgårde til BugRun i fjor(kjørte ca 1100 km t/r) med kun 10 prøvemil på helt nybygd motor, kun 5 dager etter første oppstart. Og den gikk som en klokke hele veien. Er neppe noen rekord, men sier de ikke at så lenge den klarer innkjøringen, er alt vel..? Lykke til og god tur
Jeg har dette settet på min oval. Jeg var meget fornøyd da jeg monterte disse. Før det kjørte jeg en sesong med nyoverhalte trommler med nye bremsebånd. Jeg merket alikevel stor forskjell.
Jeg kjøpte mine (minimalt)brukt via Trond Dahl. Fikk desverre ikke med Tüv papirer da. Kontaktet CSP, men de ville ikke sende meg papirer, ettersom de ikke fant meg som kunde... Så hvis noen kan hjelpe meg her, hadde jeg blitt veldig glad.
Tilleggsinfo med målene av lengden på akslene: Short Spline 26 11/16" 1961-1966 Bug = 67,8 cm Short Spline 27 11/16" 1967 Bug = 70,3 cm Long Spline 28 7/16" 1968 Bug & Type III = 72,2 cm