april 23, 2024, 17:41:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 11
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 29, 2019, 00:38:57 am
Steike som det jobbes og slites før tur.
Merker at jeg er rusten på VW, garasje og treff.
Har vel bidratt litt til disse prosjektene fra sidelinja og håper og tror det blir tur på oss om ikke altfor lenge.
Hadde visst en backupløsning i ermet tross alt og etter en usannsynlig trivelig og utfordrende helg på BugCamp ser det ut til å ordne seg. Det finnes håp i hengende snøre. Sedvanlige EU-balubaet som henger over en og lang avstand fordrer ekstrem velvilje blant lokale helter. Time will show Glad
2  Forum / Drag-race / Sv: Spreng matte girkasse/motor på: juli 06, 2018, 10:24:01 am
Hehe.. Kjøpte en kjekk en på cartek, kobler den på minusen, knapp utvendig og innvendig.

Har du en link ?  Blunker
https://www.stianmotorsport.no/produkter/bilsport/til-bilen/elektrisk-anlegg/hovedstrom-tilbehor/hovedstromsbryter-cartek-elektrisk-gt/
https://www.stianmotorsport.no/produkter/bilsport/til-bilen/elektrisk-anlegg/hovedstrom-tilbehor/hovedstromsbryter-cartek-elektrisk-xr/

Trivelig beskrivelse og illustrasjon : http://www.cartekmotorsport.com/battery_isolators.html
3  Forum / Snikk-snakk / Sv: Verktøy på tur på: juni 29, 2018, 13:27:30 pm
Hvilket verktøy og hvilke deler tar folket med seg på langtur med de gamle bilene sine? Mulig det har blitt skrevet om tildigere, men fant ikke noe nå når jeg leita.

Har testa denne litt på jobb nå : http://www.tec7.no/Default.aspx?ID=306&ProductID=PROD1705 og den blir i alle fall med meg på tur! Tåler 12 bar, diesel bensin og 8000V, så da kan en få nødreparert både det ene og andre på tur Glad


Fant en eldre tråd med noen flere innspill  Blunker

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,24089.0.html


og en enda eldre tråd med noen innspill : http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=1&TID=79731&P=1&SID=8
4  Min klubb / LP / Sv: Hva skjer'a i LP? på: juli 19, 2017, 09:16:52 am
Meget hyggelig at vi ble invitert med den store blide gjengen i Tuomo Tour`s. og gleden av å få bli med på Schallbach`s 1#International VW Treffen.
Det var jo en del "forbrødring" mellom gjengene og utveksling av klubbklistermerker, her representert ved storkanonene fra Nude Bus Club og LP.
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juli 10, 2017, 12:44:56 pm
Tester bildelink fra svensk side med stemningsbilde fra Schallbach:

6  Min klubb / LP / Sv: Hva skjer'a i LP? på: juli 10, 2017, 08:26:12 am
NORGE-SVERIGE-DANMARK-TYSKLAND-FRANKRIGE-LUXEMBOURG-BELGIA-TYSKLAND-DANMARK-SVERIGE-NORGE.


UTROLIG KULT
Takk for en meget trivelig tur på deler av strekningen (T-F-L-B)!

Legger ved et stemningsbilde fra Schallbach.
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: juli 07, 2017, 07:21:43 am
ok, hva skal jeg gjøre nå!? Ble fanget av photobucket "fella" og må eventuelt betale 39,99$ månedlig for at bildene som jeg har lagrett på photobucket skal vises her på forum... Noen som har en lur triks å få dette gjort på en billigere måte? Glad

Mvh,

scardeep

Betal én måned, og ta backup på disk..

Det går å laste ned album i zip-format uten å betale.

Når man går inn på valget Library finnes det en Action-liste tilgjengelig til høyre med valget "Download album".
8  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Weltmeister sett selges. på: juni 12, 2017, 12:00:12 pm
For oss (kanskje bare meg...?) som ikke har peiling på dette; hva er et Weltmeister sett...?  Blunker
Spesialfelger som kom med 1302s i 1972 for å feire at VW passerte T-Ford i produksjonsantall:

http://www.vw1302.de/a2/1302dok/weltmeister/weltmeister.html

http://www.vw1302.de/exly-vw1302ls/wm03.jpg
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: september 15, 2016, 12:33:41 pm
Moro med ordspill, forkortelser og misforståelser. Helt OT (Off Topic) observerer man at TBF (TreBokstavsForkortelse) plutselig fikk en ny tolkning (Tekst i Berger Format) ;-)
10  Forum / Snikk-snakk / Sv: Verksted i Nord-Tyskland? på: september 06, 2016, 09:22:53 am
Hva er et nytt CB-system?

Sannsynligvis et slikt : http://www.cbperformance.com/product-p/7075.htm
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juni 24, 2016, 21:16:39 pm
Turbussen og Tuomo på tysk fjernsyn (Ndr.de).

Vet ikke om linken funker helt, men i dag kl 18:15 var Turbussen avbildet og sjåføren intervjuet på tysk fjernsyn i deres versjon av Norge Rundt (Lust auf Norden) .

Første innslag i sendingen og ekvipasjen dukker opp rundt to minutter ut i sendingen (1:50 for å være pinlig nøyaktig). Finskengelsk presentasjon dubbet på tysk er en semipsykedelisk kringkastingsopplevelse.


12  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er dette? 28 DR-1,5 på: august 07, 2015, 09:45:19 am
Det er en turtallsperre/turtallsbegrenser.

Grei beskrivelse (med video) her : TheSamba-link
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bölleracing 1303s "Bastarden" på: august 07, 2015, 09:06:56 am
Chassinummer begynner med 1342 xxx xxx (ihvertfall i følge BT, må sjekke vognkortet i kveld)

Edit: kan det tenkes at det er typo av BT og det er 1142? Da er isåfall min laget september/oktober 1973.

Dobbeledit: Rimelig sikker på at jeg har sånne til høyre på bildet, mener det var to bolter på tvers når jeg hadde det av, ikke tre under ifra.



1303 er en "super beetle" og har annen chassisnummerserie en "standard beetle".

1342 er nok korrekt og tilsier laget mellom august 1973 og juli 1974.

http://www.superbeetles.com/chassis.htm
14  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron's fastback - En reise til Vestfold på: juli 13, 2015, 07:34:32 am
Kan en av dere som har kortsnute Type 3 være så snill og poste ett bilde av hvordan fjøra som holder panseret åpent skal være?

 Jeg fikk det ikke til.....
Denne linken kan kanskje være til hjelp : http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=506898
15  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Follo VW Klubb på European Bug Inn på: juli 03, 2015, 13:48:22 pm
Veldig hyggelig. Jeg må si jeg ble imponert over "skryte ruta" di.
Helt riktig Ron ikke Greg. Det går fortsatt litt i surr  Osteaktig .
Dere kom dere hjem uten mer problemer ?. Vi holdt på å dra på oss en gigantisk motorbrann da nippelen til bensinslangen datt ut av forgasseren og tømte 10 - 15 liter ut i motorrommet på Autobahn før det stoppa. Det freste og kokte oppi motorrommet  Øyerulling
Heldigvis en lett grøftekantfix
Oisann! Godt dere klarte å redde dere fra motorbrann.

Vi kom oss heldigvis greit hjem uten ytterligere problemer. Gikk ikke like smidig som nedoverturen, men hjem kom vi oss på drøye 24 timer.
16  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Follo VW Klubb på European Bug Inn på: juli 03, 2015, 13:13:27 pm
Etter 4000 km og 8 netter på en 2 cm tykk skumgummimadrass var det digg å legge seg i senga igjen, men dritt å våkne opp i Norge Rekker tunge
Vi kom oss til Autostadt men fant ut at det var bare noe moderne new age designer mambojambo, så vi forlot det kjappest mulig og fant VW museumet som var et eldorado for luftfanatikere litt lenger inn i Wolfsburg. Etter å ha studert vw og stått påp rullebrett i Porschestrasse og Diesel og Daimlerstrasse osv satte vi kursen mot Belgia og Bug Inn#6. Ankom torsdag kveld og fikk rigga opp Follo Camp fredag morgen etter å ha gnidd veistøvet ut av øya. Bug Inn er en stoooooor fest fra fredag kl 09:00 til Søndag 18:00.
Har aldri opplevd makan til morro. Her var alt av Fete VW`s fra alle bladene og bøkene jeg har lest de siste 20 år. Møtte levende legender som Ron Aronsen, Dyno Don, Darrel Vittone, Loonie Reed, Keith Seume og en haug til. Swapmeet på størrelse med SCC og salgsboder og stander fra diverse fete VW sjapper fra hele verden så langt øyet kan se. Flat4, Empi, C&C, JK, VWH osv osv. Møtte på Svein og Magne B og noen flere nordmen og knyttet nye kontakter i Europa. Etter tilnærmet overdose på VW (selv om det ikke er mulig) satte vi kursen mot Amster. Fant Zeeburg Camping etter anbefaling fra Rune. (Takk Rune) utpå kvelden. Det som var igjen av fridager og feriepenger gikk opp i røyk og på Onsdag formiddag satte vi kursen mot Norge. Etter  20 timer og ca 1400 km klatret vi ut av bilen i Norge Torsdag morgen temmelig slitene men med noen ville minner for livet.
Takk for turen Kristoffer[attachment=1]
Morsom reisebeskrivelse.

Trivelig å hilse på dere når vi holdt på som verst med mekkingen.

En liten korrigering til navnelista bare: Det er Ron Flemming fra Fat Performance dere traff (F'en i FAT). Greg Aronson (A'en i FAT) kunne jeg ikke se på treffet.
17  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juli 03, 2015, 10:23:42 am
Som 3.Mann i bilen kan jeg si at det var en fin tur. For meg var det litt "artig" med motor byttet når alt måtte overføres av "exterior". Man mærket tydelig kraftforskjell fra 1776 til original, selvom 1776'en var ganske så kraftig dyset ned for å få ned bensin-bruket  Rekker tunge  Sjokkert
Du var til uvurderlig hjelp og inspirasjon på hele turen og bidro også til livets munterhet for flere med behov for nødhjelp :-)
18  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juni 29, 2015, 15:41:37 pm
God tur hjemover!!
Takker.
Tuomo lettet nettopp med kurs for Helsinki og mitt fly går om 90 minutter.

Neste luftetur for bussen blir SCC, så et finsk treff för vinterlagring.
19  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juni 28, 2015, 22:20:39 pm
Godt å se dere er på tur igjen. Lenge siden vi var på første tur med  Bad Camberg og EBI.
Hver skal ha slike deilige sko?
I
 Gliser Kult
Holdt på å gå skeis med hjemtransporten da 1776en klappet sammen på vei inn til treffet. Etter et fallert redningsforsøk var det bare å krype til korset å montere en traust 1600 og begi seg hjemover. Står og venter på ferja i Puttgarden.
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juni 24, 2015, 15:49:57 pm
Greie sko lastet inn hos Pat klar for SCC.
21  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juni 22, 2015, 19:29:25 pm
På tide med en liten oppdatering siden tripptelleren har rundet og vi har tilbakelagt drøye 75000 kilometer siden prosjektet startet.

Oslo -  Bad Camberg gikk unna på ca 22 timer og vi er nå parkert i godt selskap ikke langt fra BBT i Belgia. EBI #6 er målet for resten av turen, men først skal vi innom BBT, Pat og cruising til Waterloo.

Det snakkes høyt om ulike forbedringer, alt fra å heve senga for å få plass til mer drikkevarer til å montere doble gassere for å bedre kjørbarheten. Det skal ikke stikkes under en stol at dette er en generasjonskamp mellom en medeier og hans avkom. Hvor dette ender må gudene og knapt nok de vite....
22  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hazett til 66-67 felg? på: august 13, 2013, 15:55:41 pm
Har lenge leitet etter Hazet verktøy boks for reservehjul på 66-67. Dvs felg uten klips men "festeører" til kapsel. Noen som vet om det finnes?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1457106
23  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motornr - når er motoren fra? på: november 15, 2012, 08:35:39 am
Børge
Motor nummeret til T3 står oppå blokka
og den har helt noe annet det som er på bilde hær Øyerulling
Reimhjul,olje påfylling
I stand corrected :-) Syntes det var noe som skurret når jeg sjekket bilder av motorrommet til Type 3 Ghia.

Kan det  være motor fra en splittbuss april/mai 1964?

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/chassisdating.php

Det er listet to ulike motornummerserier ; 8 605 206 og 0 555 668 (M216) med tilleggskommentar om M216 var 1500cc motor fram til oktober 1964.
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motornr - når er motoren fra? på: november 14, 2012, 14:14:25 pm
Hei,

Noen som kan slå opp i arkivet sitt å fortelle meg når denne er ifra?

takknemlig for svar   Glad
Kan se ut å være en 1500 fra en razor edge ghia (Type 34) fra april/mai 1964?

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/serialnumberst34.php
25  Forum / Snikk-snakk / Sv: 50l tank på: oktober 26, 2012, 15:36:12 pm
Her er noen forslag:

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-2510
http://www.kustom1warehouse.net/Replacement_gas_tanks_for_VW_Volkswagen_p/stockgastanks.htm
http://www.dansperformanceparts.com/buggy/fuel/buggyfuel1.htm -> 01-95-2004-B (Extra Capacity Gas Tank 60-67)
26  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg se etter oljepumper-avdragare i butikk? på: oktober 21, 2012, 13:21:08 pm
Unneberg har (koster 75,-):

www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=9319
27  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: cc tabel for type 1 topper på: september 13, 2012, 12:06:13 pm
mener jeg så dette i en tråd her for litt siden men finner ikke igjen.
Denne? http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11367.0.html
28  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1968 boble 1300 selges på: juni 29, 2012, 12:18:33 pm
Setter prisen til 1700,-

Regner med du mener 17.000,- (sytten tusen) og ikke sytten hundre?
29  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 411 første motoroppstart 2896ccm ! på: juni 16, 2012, 19:04:33 pm
Tøft! Vet noen hvor gasspjeldene kjem fra?
Gasspjeldene er fra CB Performance.
30  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 75 Jeans på: juni 14, 2012, 07:53:41 am
Hva gjør den boksen og undrer om man får kjøpt løst.

http://www.unneberg-bil.no/product/3761

Variator eller spenningsregulator. Regulerer spenningen på signalet fra tanken slik at nålen i instrumentet er litt mer "stabil".
Sider: [1] 2 3 ... 11
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!