Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
2
|
Forum / Problemløseren / eberspächer b1l
|
på: september 03, 2011, 21:26:02 pm
|
Hei, Har en eberspächer b1l , men mangler pumpe til denne, kan jeg bruke pumpa fra en b2n til denne? Om det går, da må jeg vel også bruke regulatoren til b2n? . Er det samme pumpa på disel og bensin varmer?
geir.
|
|
|
5
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva må til for å bygge sin egen campingvogn?
|
på: august 04, 2011, 23:12:02 pm
|
Om du bygger på en registrert henger er det vel ikke noe lov om hva som skal være oppå hengern? Du må jo selfølgelig forholde deg til hva som står i vognkort om mål og vekt. Det er jo på et vis understell, ramme og drag som utgjør hengeren, ikke utseende på det som er oppå.
|
|
|
8
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bygde elektrisk boble på skolen
|
på: januar 22, 2011, 19:53:55 pm
|
hvorfor er det vanskeligere å få godkjent ombbyging til el motor? I hovedsak dreier det seg jo om vekt, hk og dreiemoment når man bytter motor i en bil, å ommbygging til el burde jo være enda greiere å få godkjent da man i allefall ikke har noen avgaskrav å komme i konflikt med.
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: lakkering?
|
på: desember 11, 2010, 18:44:35 pm
|
Det er jo bedre med en rulla benga lakkering som det er lagt litt flid i, enn om bilen ikke blir tatt vare på i det hele tatt. Før kunne det kjøpes herder for å tilsette bengan, denne er nå borte fra markedet, men vanlig hs herder for bil lakk kan brukes, bruker du dette har du plutselig en gammeldags to komponent billakk som herder istedefor å tørke og bli seig, da har du eliminert fremmtidige problemer med reaksjon i lakken om den senere skal lakkes ornlig. Du får foresten ikke bengalakk lenger i liters bokser, di heter nå kvikk, men det er samme innhold som da det sto benga på dem.
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / om jeg nå skal sette på større sylindre, hva må gjøres med motor blokk?
|
på: november 14, 2010, 23:06:04 pm
|
for å bygge motor med 1835 eller 1915 cc sylinder sett på ei 1600 blokk, hva må gjøres med blokka? skjønner at det må freses opp for å få sylindrene på plass, men er det mer som må gjøres? Dette skal være en grei motor for daglig bruk, tenker å beholde orginal kam, topper og en register forgasser.Rett og slett bare mer kubikk og annen forgasser.
Har to 1600 motorer liggende, den ene har serie nr som starter med AD, den andre AS, er det noen av disse som er bedre på noen måte?
|
|
|
15
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / ønsker meg mer kubikk, bytte motor eller trimme orginal motor?
|
på: september 13, 2010, 22:37:13 pm
|
ønsker meg litt kubikk i bobla, hva annbefales, bytte motor eller sylinder bytte på orginal boble motor? Nå er det slik at jeg kan få en 1,8l motor rimelig, regner med at den er fra en 412?? Er det mye mikk makk å bruke denne? kan jeg bruke viftehus fra boble motor på denne? Hvordan blir det med svinghjul? Ved sylinder bytte på orginal motor, er det samme blokk til 1,3 og 1,6? Hva er bolt on av sylinder kit? Hvordan blir det med toppene? Og hva er et fornuftig valg i størrelse? Meninger og innspill mottas med takk.
Mvh Geir
|
|
|
16
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / orginal cab lookalike
|
på: september 10, 2010, 23:01:18 pm
|
Hei, lurer på en ting, finnes det noen ombyggings sett til cabriolet som ligner på orginal? Har ikke egentlig tenkt å gå løs med saga på min 02, er mer generell nyskjerrighet.
Mvh Geir.
|
|
|
17
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / oppskrift på stabil motor på ca 100 hk og bra dreiemoment
|
på: oktober 05, 2008, 21:24:23 pm
|
Hei, ønsker inspill på hvordan sette opp en stabil god motor på rundt 100 hk, godt dreiemoment og fungere normalt fra tomgang og oppover. Altså en motor til daglig bruk som man kan kjøre normalt uten hørselsværn å nyrebelte og å klare en forbikjøring uten å trenge flere kilometers planlegging.
Bilen jeg ser for meg er en sent 60 tals 1300, har mao ikke kjøpt bil enda, men kjenner at det er på tide med boble igjen, planen er å handle bil i låpet av vintern, denne gang uten for mye karosseri jobb,(er biloppretter så 7,5 time pr dag holder)
Tanker om drivlinjen må gjerne å komme her.
Mvh Geir.
|
|
|
|