Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
|
62
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: mai 27, 2008, 10:04:35 am
|
fint noen tok bilde av min da.. he he.. den med luftwaffen kors på døra...og lekker fake patina..
|
|
|
63
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senking foran
|
på: mai 27, 2008, 09:16:49 am
|
sway away er vel mye lettere å justere siden det bare er å skru. i forhold til avix hvor du må justere med de tennene som finnes på senkeren.. skal montere sway away jeg nå. har ikke prøvd de før. men tror de funker ...
ang stivhet , så hadde jeg samme problem på min puma.. det var demperne som var for lange.. så monterte noen korte empi dempere, de er korte altså.. og nå er det forskjell ja.. men stiv er den.. selv om jeg har litt fjæring..he he..
skal man kjøre lavt , kommer vel komfort i andre rekke...
|
|
|
64
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tut og bremselys
|
på: mai 26, 2008, 20:10:57 pm
|
min tuter når nøklene kommer i kontakt med ratt stammen.. var visst bare sånn.. så kan jo hende du har en ledning som kommer til gods når du vrir tenningen.. kanskje..
ang bremselysene så fant jeg ut at det var to krets pærer eller hva det heter,. og hvis de settes inn feil vei så tenner de begge trådene i pæra.. kan prøve det..
|
|
|
68
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / torsjons fjærene foran...
|
på: mai 26, 2008, 09:24:49 am
|
hei. da har jeg fått ny forstilling.. når jeg skal montere fjærene, så lurer jeg på hvordan de små hullene skal være.. skal de være på samme side alle sammen..senter og de på hver side. eller skal de være på hver sin side...
det er nemlig det på de fjærene jeg har fått med..elle må jeg lage nye...??
skjønner ikke noe jeg.. he he
det er snakk om en balljoint forstilling, hvis det hjelper noe..
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma og senkespindler..
|
på: mai 24, 2008, 08:22:51 am
|
har ingen bilder ennå.. kan se om jeg kan ordne.. ellers så funker det faktisk med orig bredde på puma. så lenge den ikke står i bånn. for da ligger plata på bakken, og svingen blir litt begrenset. vil jeg anta, fikk ikke prøvd den.. men jeg kjørermed 145/65 dekk foran. og det hjelper nok litt..
|
|
|
72
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Camp 2008
|
på: mai 23, 2008, 17:57:30 pm
|
hvis man i morra bare skal kjøre en tur for å se på bilene. hvor bør man dra da.. er det på helgøya eller biri.. kommer fra østerdalen vet du.. hvor holder f.eks unneberg bil stand... og kommer alle bilene til å være med på cruising lørdagen..
|
|
|
74
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma og senkespindler..
|
på: mai 23, 2008, 13:18:34 pm
|
tenkte det jeg også. men de avix greiene var så slitt at de datt rett i bunnen.. pluss at den er standard bredde også. så i tilfelle hjulene stoppet i skjermen, bestemte jeg meg at max høyde og punkt sveis på puma var nok intil den nye er i posten..den skraper på grus veier for å si det sånn... he he
|
|
|
75
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma og senkespindler..
|
på: mai 23, 2008, 12:51:02 pm
|
fikk min på veien i dag.. den fungerer bra nå.. ikke like stiv..men kunne vært en par cm lavere.. får bli med ny smalere forstilling.. greit med litt skraping synes jeg.. er litt av sjarmen med lav boble..he he..
|
|
|
80
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma og senkespindler..
|
på: mai 22, 2008, 20:33:26 pm
|
prøvde å montere i midt stilling, men hvis jeg trykte ned støtfanger foran med håndkraft så banke forstilling i gulvet.. så jeg har heist den helt opp.. og da er den egentlig lav nok. kanskje.. skal prøve orig lengde demper i morra for å se.. bare de ikke , ikke gir etter nok. hvis dere skjønner.. men stopper halvveis.. da er poenget borte allikevel. men vi får se...
|
|
|
81
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma og senkespindler..
|
på: mai 22, 2008, 19:04:06 pm
|
ok. da er det jo greit da.. he he.. skal gjøre ferdig bilen i morra. så får vi se og kjenne hvordan det blir.. lavt nok virket det som om det er nå ihvertfall.. med puma i høyeste og dropp spindler.. får bare se om jeg får nok sving siden den ikke er smal.. he he..
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma og senkespindler..
|
på: mai 22, 2008, 17:02:59 pm
|
men jo stivere demper jo mindre vandring.. og et spørsmål til. er alle puma laget likt. for hvis min står i bånn, så ligger senkesatsen rett under rørene.. er det forskjell hvor mye puma senker??? og dere som kjører puma og dropp spindler.. hvor mye har dere senket forstillingen...
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / puma og senkespindler..
|
på: mai 22, 2008, 15:35:07 pm
|
hei, da har jeg montert senke spindler på min 66 boble.. det er på en original bredde puma. og det ser ut til at det skal virke bra.. men, når jeg har min puma i bunn posisjon og slipper bilen ned på hjula, så ligger den på bakken, dvs at forstilling hviler på afalten.. jeg heiste min puma helt på topp nå. med korte dempere, og den er fortsatt lav nok for meg.. det jeg lurer på er hvorda kjører dere andre med puma og dropp spindler.. er det puma på topp, eller kombineres det med senking av forstilling også.. og evt brukes det original lengde på dempere???
jeg har nå sveis min puma i høyeste hold, pga at den spratt ut av festet sitt..
noen meninger.. bortsett fra å fjerne alt og heis den i original høyde... he he..
|
|
|
87
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / stand off.. hva menes der ute..
|
på: mai 21, 2008, 21:37:44 pm
|
hva menes om dette.. å montere stand offs på bakluka.. er det veldig bra ang kjøling. og ikke bra ang regn.. eller hva ... ? er det bedre kjøling hvis motorlokk har en glipe nederst ... evt hva hjelper.. hva bør gjøres hvis man skal bruke stand off.. og er det egentlig so last year???
|
|
|
90
|
Forum / Problemløseren / sikring som popper ved tråkk på bremse pedal..
|
på: mai 17, 2008, 20:46:11 pm
|
har montert tur teller og olje temp ved bruk av samme pluss kabel som forrige eier. men i går så gikk sikringen når jeg tråkket inn bremse pedalen. hornet er også borte.. noen som vet hvor man bør søke etter feil?
evt hva som kan gjøres.. det er en 16 amp sikring på kursen..
|
|
|
|