Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13
|
91
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Starte en østfoldklubb igjen?
|
på: mai 25, 2014, 23:01:51 pm
|
Det kan jo hende at det er lettere hvis opplegget blir endret siden sist...fra å ha styre, møter og tradisjonell klubbstruktur, til en litt løsere organisering med garasjebesøk, cruisekvelder ol.
|
|
|
92
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen
|
på: mai 21, 2014, 22:32:10 pm
|
Nice oval! Bare lurte på noe ang den gearoverføringen...skrudde du bare fast urethanforingen eller borret du nye guidehull som skruene står i? Skal gjøre det samme i min bil og lurer på om det holder med å bare tighte skruene.... Veldig kult prosjekt btw!! Takk. Dette er en gammel type kasse med skiftegaffel som passer rett på med hullene på samme sted. Jeg har sett andre med hullet som ikke liner opp på spesielt 1300s kassene. Hvis hullene ikke liner opp ville jeg borret opp hvis det er mulig. Takk for tips!
|
|
|
93
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen
|
på: mai 21, 2014, 07:29:37 am
|
Nice oval! Bare lurte på noe ang den gearoverføringen...skrudde du bare fast urethanforingen eller borret du nye guidehull som skruene står i? Skal gjøre det samme i min bil og lurer på om det holder med å bare tighte skruene.... Veldig kult prosjekt btw!!
|
|
|
99
|
Forum / Snikk-snakk / Eksternt oljefilter 30hk
|
på: februar 07, 2014, 21:16:13 pm
|
Lurer på hvilke alternativer det finnes der ute for en 30hk hvis man vil montere eksternt oljefilter.
Kan man montere oljepumpelokk med retur-tut..og feks plassere et filter utenfor motorrom..som på nyere trimmotorer..finnes det til 30hk? Eller må/bør man gå for tidsriktig Framfilter-boks montert på viftehuset med alt av slanger, rør og fiplemikk?
Forslag/råd tas imot med takk.
|
|
|
105
|
Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS
|
på: desember 17, 2013, 18:57:12 pm
|
Så kule greier..... Er det slik at disse panelene/skjermene/karrosseridelene blir stanset ut slik som på en fabrikk?Eller er de "laget" for hånd en og en..?
|
|
|
108
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hva har du hørt om 2014?
|
på: desember 04, 2013, 09:44:19 am
|
Fredrikstad har mobilisert seg og regner med å stille opp til sesongen med oppgraderinger...nye biler og nye ideer..fra 48hk old speed til 200+hk stripekjøring..Type 1, 2 og 3
|
|
|
109
|
Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS
|
på: desember 04, 2013, 09:03:05 am
|
Dæven..og jeg som ble nervøs når ovalen viste seg å ha to rustne kanaler... Det er virkelig visjoner og stå på-vilje som preger norsk barndoor-miljø....og det liker vi!
|
|
|
113
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er dine årets høydare?
|
på: oktober 18, 2013, 21:14:58 pm
|
Mine høydepunkter var nok sesongåpningen på Herbie Memorial..alltid gøyal start på sesongen...samt høydepunktet Bug Run Classic..sommerens beste stemning!
|
|
|
117
|
Forum / Old speed / Sv: 36hp=30hk
|
på: september 05, 2013, 21:55:46 pm
|
Ok...så dvs at de fleste amerikanske målinger av effektøkning ved bruk av div vintage trim feks, måles i SAE...og kan derfor ikke "oversettes" direkte til våre hk som måles med remmer og vifter?
|
|
|
118
|
Forum / Old speed / Sv: 36hp=30hk
|
på: september 05, 2013, 21:43:04 pm
|
Aha..derfor den SAE betegnelsen etter ja... Takker for svar og link!
|
|
|
119
|
Forum / Old speed / 36hp=30hk
|
på: september 05, 2013, 20:59:40 pm
|
Mulig dette har blitt besvart før og det har gått meg forbi, men hvorfor i all verden har en 30hk fått betegnelsen 36hp i USA...trodde hestekrefter var en international betegnelse? Ser at 34hk blir omtalt som 40hp også....har blitt vant til denne tvetydelige betegnelsen nå etter mange år, men hvorfor er det egentlig sånn?
Takk.
|
|
|
|