april 27, 2024, 11:45:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59
1681  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ansen Sprint slotmags 5x205 på: januar 22, 2008, 22:20:10 pm
Det hadde faktisk vært litt artig. Med tanke på at du har 5,5" utgave av samme felg å slenge på foran mener jeg..
1682  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ansen Sprint slotmags 5x205 på: januar 22, 2008, 17:20:09 pm
Jeg har senterkopper som er lik de originale men med annen logo. Dette er bare et klistremerke og kan byttes ut.
Takk for bud, men jeg må ha prisantydning for å la dem gå. De selges meget motvillig og får jeg ikke 4 lapper blir de på hylla.
1683  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ansen Sprint slotmags 5x205 på: januar 22, 2008, 16:35:27 pm
Se her ja! Her var det reaksjoner. Kunne vel på forhånd sagt hvem som kom til å si ja til kapping..  Blunker

Skrev det mest for å bumpe annonsen, men jeg kunne absolutt tenkt meg å bygge en skikkelig 70-talls custom splittbuss med alt det innebærer og disse hjula. Tror det utgår for Empibussen sin del. Må innrømme at tanken på runde hjulbuer på den også har slått meg, men da hadde det vært for å montere 15x8 Sprintstar. Den får nok være som den er inntil videre.

Nok om det.. Noen som vil ha hjul eller? De er mye fetere i virkeligheten enn på bilder..
1684  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ansen Sprint slotmags 5x205 på: januar 21, 2008, 22:17:48 pm
Må jeg kappe hjulbuene på splittbussen altså?  Gliser
1685  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som vet hvor gamle bilen har blitt av? på: januar 21, 2008, 22:01:49 pm
Ved å sende "Regnr TV21510" til 2282 får du svar tilbake om at den befinner seg hos en som heter Øverland i Stavanger, at den sist var på EU-kontroll 19.10.2004 og at det ikke er noen skyldige avgifter  Blunker
1686  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: 6 eller 12volt,synkronisert gir eller ikkje? på: januar 19, 2008, 22:46:08 pm
Bare alt er i orden og man har skikkelig kontakt over alt er 6V helt suverent.
Jeg kjørte en original 61 med 6V som bruksbil hele vinteren i fire år. Hadde ikke problemer EN gang! Nå ble den riktignok brukt hver dag, det hjelper.
25 minus, bare å vri på nøkkelen, no probs.
57'n jeg bruker om sommeren nå er også 6V, helt problemfritt. Den eneste grunnen jeg ser til å bygge om til 12V er stereo.
1687  Bruktbørsen / Deler selges / Ansen Sprint slotmags 5x205 på: januar 19, 2008, 22:17:56 pm
Vurderer å selge to ekte Ansen Sprint slotmags fra slutten av sekstitallet.
Produsert av Ansen Automotive Engineering, Gardena, California.
De er 9" brede og polert (noe du ikke har lyst til å gjøre selv..) Fantastisk god stand og dønn runde.

Perfekte på en oldschool buggy eller hva med en Volksrod med disse og cheater slicks?
De finnes også i 5" og 5,5" hvis man vil ha matchende forhjul.
Som konversasjonsemne på hylla er de uslåelige.. Faktisk så kule at det var like før jeg ombestemte meg når jeg tok dem ned for å ta bilder..

Selges kr 4000. Ligger i Sande i Vestfold.

Anders (95726674)
1688  Forum / Snikk-snakk / Sv: Regler ang. kjøretøy over 50 år.? på: januar 17, 2008, 18:38:41 pm
Det går på når bilen var førstegangsregistrert, men ikke i Norge. Hvis det i vognkortet står førstegangsreg 1958, første gang i Norge 1961 skal den være fritatt.
Alle biler eldre enn 60 som er importert som veteran i senere tid er jo fritatt, selv om de er førstegangsregistrert i Norge mye senere.
Så hvis bilen har vært registrert før 1.1.1960 skal det være greit, samme hvor i verden det var. I en del eldre vognkort står det oppført årsmodell istedenfor reg dato, da må denne være 1959 eller eldre.
1689  Min klubb / Klubbsnakk / Sv: furulund 17 januar kl 19 30 på: januar 17, 2008, 11:10:47 am
Skal prøve å rekke det!
1690  Forum / Snikk-snakk / Sv: Regler ang. kjøretøy over 50 år.? på: januar 17, 2008, 02:36:28 am
Det hender de krever visning selv om bilen ikke er avreg pga mangler, men veldig sjelden.
Jeg har hentet ut skilter til mange biler som ikke har vært i Autosys.
Ovalen min hadde stått siden '79 og en splitt jeg hadde var avreg i '70.. Jeg har bare skaffet kopi av de gamle papirene fra den trafikkstasjonen som hadde dem og tatt med meg til min lokale stasjon. De har så brukt papirene til å legge bilene inn i Autosys. Så lenge det kan dokumenteres at bilen har vært registrert i Norge tidligere og det ikke har stått noe om mangler har de vært fornøyd.

Man har selvfølgelig like stort ansvar (om ikke større) for å passe på at bilen er i forskriftsmessig stand selv om den ikke skal vises. Men husk at bilen din kun skal tilfredstille kravene som gjaldt i 1957, og de var ikke strenge..
1691  Forum / Type 2 / Sv: Rovdyr trailer på: januar 16, 2008, 19:12:39 pm
Filmen skal visstnok være spennende den. Men med mine kinovaner blir det nok en stund til jeg får sett den.. Om ikke annet er den verdt å se pga usedvanlige søte hovedrolleinnehavere  Blunker
1692  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car" på: januar 14, 2008, 22:03:02 pm
Hvilke to fester da? Alle fire motorboltene burde løsne ganske greit uten verken makt eller WD40, ikke lenge siden motoren ble satt inn..
1693  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vakumfordeler.. ledning+kobling på: januar 14, 2008, 21:41:49 pm
Er ingen ekspert innen 1200-fordeler faget, men jeg kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem. Muligens bittelitt annen tenningskurve men sikkert ikke nevneverdig. Om så skulle være er det sikkert en med mer peiling som stepper inn her...
1694  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vakumfordeler.. ledning+kobling på: januar 14, 2008, 16:26:22 pm
Nope. Din 1200 er det som i USA kalles 40hp. Wolfsburg West refererer ikke til 40hp som noe annet enn 1200, når det står 40hp-1600 mener de at delene passer alle motorer fra 40hp 1200 til 1600cc..
På linken her feks ser du et sett til 40 hp og et til 1300-1600... http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_new/engine/40hp/gasket_sets.cfm
1695  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vakumfordeler.. ledning+kobling på: januar 14, 2008, 00:17:05 am
Skrev litt utydelig her.. Det er rør på de nyere motorene også, men ikke skrudd. Det er et tynnere rør med en liten slangebit mellom røret og stussene på vakumklokka og forgasseren.. Du finner nok på noe.. Men siden du kjøpte overhalt fordeler var det litt dumt du ikke kjøpte til 34 hk motor da (lett å være etterpåklok  Blunker )
Vær også obs på at det vi kaller 30 hk motor omtales som 36 hp i USA, og 34 hk som 40 hp. Skal ikke være lett...
1696  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vakumfordeler.. ledning+kobling på: januar 14, 2008, 00:09:54 am
Ingen tvil om at det var et skille mellom 60 og 61.. Det er ikke bare forskjell på hk, men motorene er totalt forskjellige. Har ikke samme sylindervolum heller selv om begge er ca 1200. Fint lite deler som er like. Men du kan sikkert bruke fordeleren allikevel. Her er et bile av en 30 hk med rør til vakum http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=399726
1697  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vakumfordeler.. ledning+kobling på: januar 13, 2008, 23:51:20 pm
Som jeg skrev i den andre posten så er det ikke helt plug and play siden du har fordeler til 30hk beregnet på rør med skrukobling og nyere motor beregnet på slange som tres på en stuss.
Jeg ville brukt rør skrudd i vakumklokka og en liten slangebit mellom røret og forgasseren.
Røret med kobling tror jeg nok et verksted som lager bremserør kan lage for deg hvis du ikke finner et originalt. Tviler på at tess kan hjelpe, men det er jo verdt et forsøk.
Jeg har nok det du trenger, men det er noen mil unna da...
1698  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car" på: januar 13, 2008, 23:29:08 pm
Bytt den støtstanga før du kjører noe mer du. Vil nok starte en hel del lettere også. Har jo litt personlig erfaring med den bilen og motoren er ikke mulig å få til å gå skikkelig med en støtstang som er for lang..
Har nok ikke så godt av å bli brukt for mye før det er i orden heller.
Med ledning til fordeleren mener du vakumslange? På 30 hk motorene var vel dette et kobberør med skrukoblinger i begge ender. Dette får du laget av et verksted som lager bremserør hvis du ikke finner et originalt. Ser ut som fordeleren din er beregnet på dette. Men på de nyere motorene (som den du har) er det bare en slange som er tredd på en stuss i begge ender.
Hvis det er tilfelle må du nok bruke rør skrudd i fordeleren og en slangebit mellom røret og forgasseren.
Til den motoren skulle du egentlig hatt en litt nyere fordeler med en stuss som stikker ut istedenfor hullet med gjenger i.
1699  Forum / Snikk-snakk / Sv: Scala motorer på: januar 13, 2008, 23:18:05 pm
Syke mannen... Står respekt av det der!
1700  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Nydelig patina-58 i sverige på: januar 13, 2008, 22:22:30 pm
Hjulet bak så litt.. skeiv ut?

Har vel vært jekket opp eller står på bukker da...

Den bilen der må da være det ultimate ratlook-prosjektet. En sunn 58 i en kul farge med overfalterust..
Nesten så jeg får lyst på ratlook selv. Gått over den mekanisk, senket foran og rappet de kromma Sprintstarene fra bussen så hadde den vært kul som fy!
1701  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 60 mod T1 på: januar 08, 2008, 17:39:55 pm
Jeg har sett bilen og må si at det originale røde interiøret er noe av det fineste jeg har sett på lenge..
Tror det er en '62 siden den har tankmåler og store baklys.
1702  Forum / Snikk-snakk / Sv: forbruk på: januar 08, 2008, 17:29:53 pm
57 T1 med 1600 enkelport og 1200 kasse: Tur-retur Drammen-Mantorp: 0,68 l pr mil ink småkjøring der nede. Bruker ca 0,9 på vanlig blandet kjøring.

På langkjøring kan man få alle motorene til å bruke lite, men min erfaring er at dobbelporta 1600 bruker betraktelig mer enn de andre på bykjøring. Har vel noe å gjøre med at effekten er tatt ut litt høyere oppe så de krever litt mer turtall. Kjører vel kanskje litt "hardere" med dem også siden de faktisk går litt..
1703  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Empi" bøtteseter selges (Newbury) på: januar 07, 2008, 22:52:54 pm
Og enda fortere kan det gå i svinga når du har skikkelige seter å sitte i   Blunker
1704  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Empi" bøtteseter selges (Newbury) på: januar 07, 2008, 22:35:38 pm
Solgt...
1705  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car" på: januar 07, 2008, 20:58:06 pm
Kult om du får fikset det.
Er nok Magnes motorveitempo som fikk speedometeret til å ta kvelden  Osteaktig
1706  Bruktbørsen / Deler selges / "Empi" bøtteseter selges (Newbury) på: januar 07, 2008, 20:24:54 pm
Lurer på å selge disse setene siden jeg ikke har noen bil de passer i lenger.

"Retro racing seats" fra Bernard Newbury i England. Sort skai med brodert Empi logo i ryggen.
Sitteflate og rygg har "ruglete" overflate, resten glatt. Matches perfekt med et 67-> baksete i sort skai som har nesten samme struktur.
Setene har vært brukt en halv sesong og må sies å være strøkne. Gode å sitte i er de også..

Selges kr 3000 uten understell, evt 3500 med understell til 55 og eldre T1 (på bildet). Ikke prutbart.
Befinner seg i Sande i Vestfold og bør hentes.

Tlf 95726674, Anders
1707  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "High Performance" 6V - fordelervalg? på: januar 06, 2008, 23:55:37 pm

(PS hva gjør du med tomgansventil evt choke på 12volts motor på 6v spenning?)

Choke: Bytter elementet til et 6V. På de motorene som har ventil som stopper bensintiførselen inn har jeg bare blokkert den åpen. Funker greit det, de eldre motorene har jo ikke sånt.. På tidlige 12V motorer som har ventil på tomgangsdysa har jeg bare byttet dyse til en tilsvarende uten ventil fra eldre motor.
Den motoren jeg bruker nå er en 1600 singelport som har samme forgasser som en 1500, så der brukte jeg dyse fra en 67 1500 som har 6V ventil. Confused?
Ble vel litt off-topic dette her..
1708  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorkode - Motor? HK? på: januar 06, 2008, 23:38:37 pm
Kom plutselig på at jeg lovte å finne et speedometer til deg også.. Trenger du det enda? Kan ikke garantere et som er stemplet med riktig år på baksiden, men skal nok ha et som er av riktig type.
1709  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "High Performance" 6V - fordelervalg? på: januar 06, 2008, 23:35:23 pm
setter du en 12volt motor i en 6 volt bil så går det jo bra.
 siden kondestatoren sitter på Motoren...( hvis ikke man tar fordeleren fra 6 volt bilen da...)

Ikke hvis jeg forstår Vilhelm rett.. Da er problemet at hvis man bruker en fordeler som er beregnet på 12V (som jeg har) og bruker den på et 6V anlegg (som jeg også har) må man bytte til 6V kondensator.. Høres jo fornuftig ut det, men jeg har bare aldri hatt problemet..
1710  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorkode - Motor? HK? på: januar 06, 2008, 23:17:18 pm
Motoren som står i bilen din er fra 61. I følge info jeg fant på thesamba er den andre det også siden motornummeret starter med 5. Dvs begge er 34 hk 1200. Første året for denne motoren, før dette hadde de 30 hk 1200 som er en helt annen motor (med bla dynamofot som er en del av blokka, ikke løs)

Code: Year: Engine:
4 1960 1200
5 1961 1200
6 1962 1200
7 1963 1200
8 1964 1200
9 1965 1200
FO 1966 1300
HO/TO 1967 1500
H5 1968-1969 1500
B6 1970 1600 (dual relief, single-port)
AE 1971-1972 1600 (dual-port)
AH 1973-1974 1600 (8mm head studs w/ case savers)
AJ 1975-1979 1600 (fuel-injected
Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!