april 27, 2024, 13:27:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59
1711  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "High Performance" 6V - fordelervalg? på: januar 06, 2008, 22:59:11 pm
Jeg har montert flere 12V motorer i mine 6V biler og må innrømme at jeg aldri har tenkt på bytte kondensatoren.. Den bilen jeg bruker mest nå (6V) har en 1600 med standard fordeler og 12V kondensator. Går 10.000 km hver sommer uten at jeg rører stift aller andre tenningsdeler annet enn når den blir satt bort for vinteren, og da er stiften som regel ikke spes sliten. Den gikk en sommer med 12V coil uten at jeg merket det også..
Sier ikke at du tar feil, men jeg har aldri merket noe til problemet.
1712  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vinterbilder på: januar 05, 2008, 21:54:22 pm

Ikke ukjent på vinterføre den dere der Anders. Kjørte den to vintere, helt konge.

Du kjenner vel bedre til den bilen der enn noen andre ja.. Den er ikke vinterbil nå da. Men den står midlertidig ute hjemme hos meg og venter på at eieren får ferdig ny garasje til den. Klarte ikke å holde meg unna når det var nysnø og de ikke hadde saltet veiene enda..
1713  Forum / Snikk-snakk / Vinterbilder på: januar 05, 2008, 20:26:07 pm
Etter å ha måkt snø i over en time kom jeg frem til en liten klump under der et sted. Hm.. Det er noen år siden jeg har kjørt luftkjølt VW om vinteren og jeg syntes jeg fortjente en belønning. Det er lite som slår å kjøre boble i nysnø.
Etter litt mer måking og litt starthjelp bar det ut for å leke seg! Var småskeptisk til steingamle 145 dekk foran og det skal sies at det reduserte bremselengden bittelitt, men ellers bare fryd og gammen. Anbefaler vel ikke skiltplasseringen heller..
Hadde nesten glemt hvor sykt bra det drar seg frem på vinterføre. Selv med utslitte sommerdekk i 25 cm snø sto jeg bare fast en halv gang på en times kjøring, og da snakker vi ikke søndagstur..
1714  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem er hvem i hva? på: januar 05, 2008, 00:47:02 am
Det er noe kjent med de to raringene til venstre for deg Even.  Osteaktig

Han i blått tenker: Hmm.. Fine linjer på den taksenkinga.. Vekk med den rosa lakken og stashet, litt flake & flares og et navn på døra.. Muligheter...
1715  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem er hvem i hva? på: januar 05, 2008, 00:39:37 am
Og her er jeg med Notch'n min som jeg gleder meg til å cruise rundt i til sommer'n.... Glad

Dere kler hverandre  Blunker
Ikke bare liker jeg tidlige notcher, men jeg er svak for tidsriktige grønnfarger også. Så den bilen din er helt sjef!
1716  Forum / Snikk-snakk / Sv: Normal prosedyre ved bestilling utenlands? på: januar 04, 2008, 23:15:25 pm
Jeg handler mye i USA til både VW og amerikanske biler og har aldri blitt bedt om å oppgi slik informasjon. Men jeg har hørt at mange som handler i Tyskland, bla av CSP må det, så jeg tror ikke det er noe lureri på gang.
Norske tollmyndigheter trenger tydeligvis ikke denne informasjonen når man handler fra USA og jeg synes derfor det er rart om de trenger det i andre tilfeller. Men det kan hende at noen lands tollmyndigheter krever det og at CSP derfor vil ha informasjonen for å være på den sikre siden.
Sikkert noen her som ver mer om dette..
1717  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Bildetråd: Din splitt/oval på: januar 04, 2008, 20:06:46 pm
Her er min Mars 1952 De Luxe. En eier i nordsverige fra 1952 til 1998 da jeg kjøpte den. Rustfri og alt er originalt - lakk, interiør, stigbrett, fangere, stoff-kjederlister, piler - til og med lakken på 16-tomsfelgene. Endelig registrert sommeren 2007 for fremtidig nytelse.

Jeg elsker den bilen! En original VW blir ikke bedre enn det der. Ville heller hatt den enn et superrestaurert eksemplar.
Mangler bare et sett Sprintstarfelger til festlige anledninger (med originallakk selvfølgelig..)
1718  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: diamond 60 på: desember 30, 2007, 01:12:33 am
Godt å høre at det er flere som bruker ferien fornuftig. Jobbes iherdig med pickupen her.
Skrik ut neste gang du skal skru, må få tatt en titt nå som det begynner å bli bil!
1719  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tilbakemeldinger på forumet? på: desember 29, 2007, 00:44:23 am
Er veldig fornøyd med forumet!

Har tenkt litt på det samme som anders t1 nevner over her.
Mange andre forum har en egen avdeling for linker til annonser andre steder. Det ville gjort de vanlige salgsannonsene her ryddigere og gjort det litt mer frivillig og se disse. Man vil også slippe å ha dårlig samvittighet for å linke inn annnonser, noe TomR har lært oss at ikke er lov  Blunker
1720  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Fått mye penger i julegave? på: desember 28, 2007, 09:46:27 am
Jeg ville nok hatt vanlig front, men ellers var den faktisk ganske kul ja...
Typisk eksempel på at med den rette touchen kan man få det meste til å funke.
1721  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Notchback prosjekt selges 64mod på: desember 27, 2007, 14:43:43 pm
Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig å bli kvitt denne bilen.. Sier litt om hvor laber T3 interessen er i forhold til for noen år siden.
Skal ikke mange år tilbake før denne hadde vært lettsolgt for over 20 lapper og enkel å shippe til England for det dobbelte.
Tidlige notcher vokser ikke på trær og dette er en hel og komplett bil som slett ikke er dårlig med unntak av kanalene. Koster mye mer å begynne med en bil som trenger "alt" selv om du får den gratis..

Hadde bare ikke prosjektene stått i kø allerede.. Lykke til med salget!
1722  Forum / Resto-look / Sv: da må vi jo ha ut noen resto bilder også på: desember 27, 2007, 14:35:14 pm
Få ut bilen min herfra da!

LOL   Blunker
1723  Forum / Snikk-snakk / Sv: w motorlokk på: desember 27, 2007, 14:30:41 pm
ca en tusenlapp eller kanskje 1,5 tusenlapp


Er ikke det litt for mye for ett lokk da ? Hva slags lokk er det snakk om her da ? er det til en 50-60 tals vw ? Motor lokket til en 1302 eller 1303 er ihvertfall ikke så mye verdt. de blir jo solgt for rundt 100-200 kr vist det ikke er noe veldig spesielt og sjeldent så tror jeg ikke det er noe mere verdt en en 1000 lapp.

Lokket beskrives som et W-lokk, det er den vanlige betegnelsen på 53-57 lokk, dvs fra oval. De før er forsåvidt like i formen men har annen skiltnese osv og kalles splittlokk. Fra 58 mistet de W-fasongen.
Vil si meg enig med Kjetil, 1000 kr for et bra lokk, 1500 for et strøkent.
1724  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: desember 27, 2007, 02:30:16 am
Om ikke like kjent.. I Drammen går det en rosa og hvit 62(?) som ble bygget og loddet ut av Oslo VW Klubb for leeenge siden. Den er ganske urørt og ser bra ut enda. Skal se om ikke jeg kan få lurt eieren til å ta den med på SCC.
1725  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: desember 27, 2007, 02:03:28 am
Den rød-lilla Bug Tech bilen har jeg masse bilder av i gamle blader. Skal lete litt og få scannet bilder når jeg har tid.
Ellers er det mye reportasjer i gamle Right On blader fra 80- og 90-tallet, både av spesielle biler og fra treff.
T-111 som eies av en har på forumet er jo en av bilene i denne kategorien som heldigvis har overlevd, dog uten de spesielle felgene. L-666, en rød 56 oval er også en veldig tidstypisk bil som er vel bevart.
Det må stå noen biler fra denne tiden i sin opprinnelige form på en og annen låve rundt i landet...
1726  Forum / Problemløseren / Sv: Konvertere til 5*130 på: desember 26, 2007, 00:38:01 am
Jeg ville ikke vært redd for å kjøre med Hot Owl adaptere. Det er skikkelig kvalitet og jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer med dem. De har vært brukt på ganske vasse biler som har blitt hardt brukt uten problemer. Men skjønner at du er skeptisk.. Adaptere er ikke den optimale løsningen, men et enkelt alternativ.
Senkespindler og skiver gir deg jo bedre komfort, bedre bremser og mulighet til å montere Porschehjul. Tre ønsker på en gang det...
1727  Forum / Problemløseren / Sv: Konvertere til 5*130 på: desember 25, 2007, 21:34:07 pm
Løp og kjøp!  http://www.vwnorge.no/index.php/topic,729.0.html
1728  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 mod --- ''Fake splitt'' på: desember 25, 2007, 20:48:15 pm
Og du burde bytte dasjen også,motorlokk og dører.Hva med piler?

Bytte dører til eldre er ikke så lurt siden bakre sidevinduer på en 66 er større..
Dashen er også litt tricky når frontruta er to nr for stor og piler i smale B-stolper er ihvertfall ikke enkelt..

Selv om du vil beholde bakruta tror jeg det som blir penest er å la resten av bilen få være sekstitaller. Hadde det vært en 64 eller eldre kunne du kanskje kommet unna med å få den til å ligne litt på en splitt, men med store ruter er det teknisk umulig.. Når det er sagt er det viktigste at du er fornøyd med bilen selv.
1729  Forum / Snikk-snakk / Sv: ble det noe vw relatert til jul på dere på: desember 25, 2007, 00:41:57 am
JVC BoomBlaster. Kan gå på 12V så da har jeg stereo i bilen. Kan også brukes som gitarforsterker slik at jeg kan plugge inn Les Paul'n på tur/treff Blunker Skal lage til en lang ledning slik at jeg kan sette den på takgrinda også! Konge gave fra fattern Glad


Den er ikke dum. Jeg har en sånn som jeg drasser med meg rundt fra bil til bil.
Beste investeringen jeg har gjort.. 12V adapteren gjør at du har anlegg som spiller sykt bra i bil som enkelt kan flyttes rundt og ikke står der og frister tjuvpakk. Like fin på hyttetur og hjemme som i bilen..
Bare litt kjipt at den ikke vil gå på 6V, så bussen må nok bygges om...
1730  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!! på: desember 24, 2007, 11:47:13 am
En uke mindre å vente!!  Gliser
1731  Forum / Problemløseren / Sv: Konvertere til 5*130 på: desember 24, 2007, 11:42:59 am
Det enkleste er nye tromler bak med rikgtig boltmønster og adaptere foran. Adaptere bygger litt, men det har du god plass til siden du har 2" smalet forstilling og 4,5" felg. Tror faktisk de hadde satt hjulet mer riktig..
Den beste løsningen derimot er vel et skivekit til kingboltforstilling. En del dyrere, men da får du jo både bedre bremser og en mer optimal måte og feste hjula på.
1732  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Amerikanske fangere på zwitter på: desember 23, 2007, 20:43:42 pm
USA-fangere kom 1. august 1955, sammen med "puppelykter" nederst på framskjermene som erstattet piler.

Har du piler på bilen, skal den vel i utgangspunktet ikke ha USA-fangere, selv om den er laget i perioden aug 1955-1960....om man er opptatt av at bilen er Orrrrginal.... Blunker



Man kunne vel få fangerene som ekstrautstyr på biler som ikke var US spec også? Dvs med piler.
Har sett mange biler beregnet på det europeiske markedet som har US fangere montert fra fabrikk med støttestag osv. Det var også mange som fikk det ettermontert av forhandler, da vanligvis uten støttestagene.
Så jeg vil ikke si det er direkte uoriginalt på en 56 og nyere bil selv om den ikke er beregnet på det amerikanske markedet..
1733  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Eldre blinklyshendel med 6 ledere - US 56 - 60 på: desember 22, 2007, 20:56:19 pm
dette er vel en -59 bryter for biler med blink lys

60 modellen hadde blink bryter som mot rattet som på nyere biler, 60 modellen hadde 6 ledninger ga blinklys i samme pære som bremelys

61- hadde utseende messg lik bryter som 60 men da kun 3 ledninger

For å være litt flisespikker da.. Det er vel 60 og 61 som har den spesielle bryteren som ser ut som de nyere men har 6 ledninger. De større baklysene med egen blink kom i 62 og sammen med de den nye bryteren med 3 ledninger. Så det mr Pål her trenger er en 60 eller 61 blinklysbryter/hendel.

Når det gjelder den TomR har til salgs her er den genial hvis man har en pre 60 bil med piler men for sikkerhetens skyld vil ha blinklys i baklysene uten at det synes nevneverdig.
1734  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er dette ? på: desember 22, 2007, 15:15:44 pm
Diskusjonen og debatten her er høyst aktuell den, men det er forskjell på å komme med en saklig fremstilling og å fornærme halve miljøet med noe som ikke har noe temaet og gjøre..

Når det gjelder prisnivået her til lands er jeg enig i at det er for lavt på bra biler. Vanskelig å få solgt en sunn originalbil for noe særlig mer enn en dårlig oppusset bil.
Jeg synes hovedproblemet er at det er for liten forskjell i pris på bra og dårlige biler. Dette gjelder ikke bare VW men de fleste veteranbiler i Norge. Det koster mye penger å få en dårlig bil like bra som en bil som koster bare 10-15 lapper mer. De pengene dekker bare halve lakkjobben...
På splittbussfronten ser det ut til at folk begynner å bli villige til å betale litt for de bra bilene. Bra er det for da klarer vi kanskje å beholde noen av dem i landet.
Det er også noe med det at "VW-deler ikke skal koste noe". Man forventer å få en bra motor for en tusenlapp eller en bra skjerm for 500. Prøv det til en annen veteranbil...
1735  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Amerikanske fangere på zwitter på: desember 21, 2007, 23:32:24 pm
Tror ikke disse fangerene ble levert før 56, men har sett biler med det ettermontert. Blir litt rart, for baklyset forsvinner bak bøylen.
Mye av grunnen til at de gikk fra hjertebaklys til høyere monterte lykter etter modellåret 1955 var pga US fangerene.
1736  Forum / Rat-look / Sv: Løp og kjøp.... på: desember 21, 2007, 19:56:23 pm
Den bilen der får til og med meg til å få lyst på rat-look... Men jeg måtte hatt forhjula lenger ut, fikser ikke helt så smale forstillinger.
1737  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kul kan en "helt feil" bil egentlig bli? på: desember 20, 2007, 22:23:36 pm
Jeg synes absolutt bilen har muligheter.
Det er noe roadsteraktig over stigtrinnene og overgangen til forskjermen kunne vært en hel del bedre. Lyktene ødelegger og det er noe feil med bakenden.
Men som sagt tror jeg denne kunne blitt kul med litt forandringer.
En "feil" bil kan være bedre enn en som er for riktig...
1738  Forum / Snikk-snakk / Sv: Papirer og registrering på: desember 20, 2007, 07:43:48 am
T2man har rett. Bilen må i utgangspunktet ikke vises hvis skiltene er levert inn frivillig, kun hvis den er avregistrert pga mangler og dette vises i de gamle papirene.
Det hender en sjelden gang at de vil se bilen allikevel, noe de har full rett til å kreve, men da skal de ha lite å gjøre den dagen..
1739  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Tilsynelatende en fin 60 taler på Møller Haugesund på: desember 13, 2007, 22:21:33 pm
Den annonsen er observert med stor interesse her også..
Irriterer meg litt over at garasjen er full for overskuelig fremtid, for den bilen der er grom. Fin årsmodell, kul og sjelden farge og ser ut til å være en veldig ærlig originalbil. Det er bare originalt en gang, blir aldri det samme igjen.
1740  Min klubb / Vestfold Aircoolers / Sv: medlemmenes biler. på: desember 08, 2007, 21:28:20 pm
Fant en bil til under låven gitt...
Denne er det sikkert noen som drar kjensel på. Den har ikke vært på veien på noen år, men skal være klar til SCC. Lei av å sove i bobla..
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!