Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
|
67
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Stemningsbilder fra verkstedet.
|
på: mars 25, 2015, 09:51:29 am
|
Strengt tatt ikke bilde fra verkstedet men god stemning var det.....helt inntil samboerer kom inn på kjøkene og lurte på hva i alle verden jeg driver med:)
Glemte du lageret, Alex? :-) JAB Hehe, Veieven er til balansering hos Jørn. Trenger ikke lager til det:) Godt
|
|
|
68
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Stemningsbilder fra verkstedet.
|
på: mars 25, 2015, 06:07:58 am
|
Strengt tatt ikke bilde fra verkstedet men god stemning var det.....helt inntil samboerer kom inn på kjøkene og lurte på hva i alle verden jeg driver med:)
Glemte du lageret, Alex? :-) JAB
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne varmekanaler, uproblematisk?
|
på: mars 18, 2015, 22:36:30 pm
|
Jeg tror ut i fra svarene her at det er viktig å skille mellom begrepene "varmekanal" og "kanal", da det virker som dette kan missforstås. Jeg referer til "røret" inni kanalen, som frakter varme fra motoren og fremover, når jeg skriver "varmekanal".
Ja, bra jeg tok feil. Var sikker på at du hadde misforstått når du linket til en komplett kanal fra Unneberg:-) JAB
|
|
|
70
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne varmekanaler, uproblematisk?
|
på: mars 18, 2015, 09:30:02 am
|
Glemte å nevne et meget viktig moment, og det er at de "gamle" var rustet og gått helt i oppløsning og er allerede fjernet i sin helhet. Frister ikke å koste på 3-4000,- for å sette i nye om de ikke har noen annrn misjon enn å varme. Varmekanaler / kanaler er vitale bærende deler for karrosseri/ramme. Det er ikke mulig å la være å montere disse igjen. Håper du har satt inn forsterkninger ifbm at du har fjernet de gamle. Søk etter gamle tråder ang dette temaet slik som denne: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20900.0.htmlLykke til, JAB
|
|
|
71
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Fastback-bakluke
|
på: mars 12, 2015, 12:27:42 pm
|
Hei. Lurer på om skiltysholderen her er solgt? Mvh tor erik
Hei, Den er ikke solgt. Men husker ikke om den ble kastet eller om den ligger langt ned i en kasse. Legger det på minne og tar kontakt om den dukker opp. Pris = gratis JAB
|
|
|
73
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nytt liv - 1952 type 1 Deluxe
|
på: mars 10, 2015, 13:05:19 pm
|
Har bilde av denne da den stod hos Martiniussen. Da forlangte han 15.000,- kr for den.
Moro at denne skal på veien igjen! Lykke til!
Jeg får bare håpe at det blir i dette århundre. Det står ganske stille nå som "regjeringa" skal ha hage, murer og det som ellers skal til. Bare å jobbe dobbelt så fort da, så du kommer i gang. Ev. leie inn østeuropeisk arbeidskraft.... Jobber ikke dobbelt så fort men det begynner å bli lysere og arbeidslysten kommer sakte men sikkert tilbake. Skallet er nå ettertrykkelig vasket i alle kriker og kroker. Nå som STOR compressor og 3-fas strøm er i boks er neste steg litt sandblasting og deretter sveising. forBaust
|
|
|
74
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / STÅL - trenger stål til min 52' type 1, split.
|
på: mars 10, 2015, 12:53:36 pm
|
Hei, folkens, Som overskriften sier så trenger jeg stål som i stål uten masse rust til min 52' type 1, split. Sannsynligvis så vil jeg ikke få tak i de "korrekte" delene. Det kan jeg leve med men det hadde vært supert om DERE har noen biter som er ganske riktige.
Er det noen av dere som har noe av det jeg trenger, og kan tenke seg å selge, så gi meg et vink.
Dette er det jeg trenger i denne omgang.
Foran: -Frontplate. -Reservehjulsbrønn. -Fremste bitene av innerskjermene, begge sider. -Nedre del av torpedovegg.
Bunn: -Bunnpanne til under baksetet/bak forseter, begge sider.
Bak: -Bakplate
Generelt: -Sveisemuttere til skjermer, 20 stk. -One-piece ruter med ventilasjonsslisse.
Takker og bukker:-)
forBaust
|
|
|
78
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: mars 04, 2015, 06:20:26 am
|
Trodde alle i NBF var interessert i mest mulig aktivitet. Jeg skjønner bare ikke at det går an! Så dum er jeg JAB
|
|
|
85
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tyde oljekvlitet
|
på: januar 12, 2015, 09:06:37 am
|
Hentet herfra: http://www.bilindustrien.com/biler/car-maintenance/oil-changes/132969.html"Viskositet refererer til hvor hellbar olje er ved en spesiell temperatur . Tynnere oljer helle mer lett ved lave temperaturer. Tykkere oljer helle tregere, men er bedre for å opprettholde oljetrykk ved høyere temperaturer . The Society of Automotive Engineers ( SAE ) måler viskositet oljer basert på hvordan oljen håndterer temperaturer. Tynne Oljer Tynne oljer får lavere viskositet karakterer. Typiske rangeringer for disse oljene er som regel " 0W ", " 5W " eller " 10W . " "W " indikerer at oljen er ansett å være en vinter grade olje. Tykke Oljer Disse oljene får en høyere viskositet rating for bruk i høye temperaturer . Typiske rangeringer for disse oljene er 30 SAE , 40 eller 50 . På grunn av tykkelsen av disse oljene , er de ikke lenger brukes i moderne biler. Multi -Bruk oljer Disse oljene har egenskaper som brukes i både tykt - og tynn viskositet oljer. Typiske rangeringer for disse oljene er 5W- 30 og 10W -30 . Tallet foran W refererer til den lave temperaturen i grader Celsius oljen skal kunne fungere. Tallet etter W refererer til den høye temperaturen i grader Celsius oljen skal kunne fungere." JAB
|
|
|
|