For å svare lillehagen! Det er en 1300 mod, i vognkortet står det 1967, men fått høre at det er en 68-mod. Motorstørrelse...vet ikke Andre detaljer så er det at den var helt fin til den fikk en bulket to bulkede skjermer og undertegnede fikk en ide om å pusse den opp sånn at den skulle bli topp notch. Det følger med to skjermer siden jeg aldri rakk å bytte dem ut. Den er helt strippet innvendig men har alt som satt inne, komplett i poser. Motoren funker helt fint som sagt, aldri hatt noen problemer og bunnplatene + kanalene er inntakte, ingen rushull i karoseriet heller
Hvis noen har flere spørsmål så er det bare å spørre! Bilen er fortsatt til salgs!
Grunnet flytting så må jeg desverre kvitte meg med bobla mi. Bilen er strippet er innvendig så med litt kjærlighet så er det ikke noen stor jobb vil jeg tro. Den står tørt lagret, veldig lite/nesten ingen rust fikk jeg beskjed om da jeg sjekket den. Kan sende bilde hvis noen er interesserte. Selger den billig siden jeg synes det er veldig synd å måtte skrote den men hvis jeg ikke får noen bud så må jeg nesten gjøre det (kjøpte den forifjor for 17.000).
Motoren er helt fin, dynamoen er gåen eller så er det batteriet som er dårlig fordi jeg må dytte den igang.
Budene starter på 2000 kr og selges til høystbydende. Jeg MÅ selge den men skambud blir ignorert.
Hei hei! Har et prosjekt som støver ned! Skulle byne å fikse på den ifjor sommer, kjøpte nye hjulbrønner, tok ut interiør og kjøpte nytt osv men kom aldri så langt at jeg satte alt på plass igjen. Bilen er i tipp topp stand. Litt overflaterust men ikke noe mer. Årsavgiften er betalt osv. jeg kjøpte den for 17 000 kr og har kjørt den med jevnlige mellomrom. Følger med litt av hvert av nye deler til den, ny headliner, ny hattehylle i tilsvarende farge som headlineren, nye bremser + + Selger den for 10 lapper.
Bare å sende meg melding hvis dette er intrs for deg
Har en grønn 1967 -1300 mod boble som jeg startet på for et år siden. Desverre går jeg gjennom en personlig finanskrise og har dessuten ikke tid til den så jeg ser meg nødt til å selge den.
Den har blitt strippet innvendig så den er ikke helt strøken, to av skjermene har blitt bulket men det følger med to nye, følger dessuten med ny headliner + + + Kjøpte den for 17 000 da den ikke var strippet så selger den til førstemann for 10 000 kr. Har hatt den inne hos en mekaniker og han sa at det ikke var noe gjennomrust på understellet eller noen andre steder så skal visst være et nydelig prosjekt å starte på.
Litt lakk og sette på plass det innvendige igjen så er den strøken.
Det er som de sier ja, billig og bra går ikke helt hånd i hånd....Hadde akkurat samme greia selv siden jeg også vil få lakkert bilen men etter å ha sjekket rundt med folk som kjenner en som kanskje kjenner annen som kan gjøre det for en billig penge en god stund så ga jeg bare opp og tok nå saken i egne hender.
Lakkfjerner, våtslipepapir, en lånt lakksprøyte og mye lesing i forumer på nettet så går det framover nå! Lakket den første skjermen min idag og det ble mye bedre enn jeg forventet, så hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg nok prøvd meg på det selv.
Også er det jo gleden ved å se på bilen etterpå og si til seg selv "dette her!Dette har jeg gjort selv" er en megagod følelse
hahaha vet hva det er rent oversatt, men hvis du skal se på det på en bilmessig måte så vet jeg ikke hva det er. Bilvoks, lakkrens, bilshampoo osv got it, men rubber har jeg ikke vært borti enda. Vil du ha mer forklaring så se på nicket mitt
hei hei! Er rørlegger og har vært på en store prosjekt så kan jo gi deg noen forslag sånn utifra ren erfaring. Hvis du lager deg en plan over hvor hvilke vegger du tenker å bruke til å bære ting så kan du slippe en del unødvendig arbeid og materiellkostnader. Er samme metode som jeg bruker når jeg bygger et bad, fordi det er jo ikke alle veggene som skal ha baderomsskap på seg. Så på de veggene du tenker skal være bærekraftige kan du sette opp en sponplate i stenderverket i det område du skal feste ting på også dobbelt gipslag oppå der igjen, hadde vel brukt det på alle veggene slik at du i det minste kan bruke en vanlig plugg og skrue for henge opp ting som ikke veier så mye.
På gulvet så hadde jeg vel lagt på noen lag med epoxy, er greit å ha muligheten til å kunne vaske gulvet og ikke ha oljeflekker og annet som har trengt inn i gulvet, snakker der utifra ren erfaring med god gammel gjengeolje som lukter drit og som ikke går ann å vekk fra betonggulv når det først har kommet seg inn der.
Men som sagt, det lønner seg å planlegge litt på forhånd, noen arbeidstegninger over hvordan du tenker å ha det osv. Sponplater i stenderverket der du trenger bærekraft og dobbelt gipslag på alle veggene så har du en prima jobb gjort og en garasje som varer leeeenge
Synes også det er fint med noen filmer som viser hvordan man klargjør bilen, enten om en skal lakkere bilen på den "tradisjonelle" måten eller med rullemetoden. Alt av grunnarbeid er jo som vi alle vet alfa omega uansett metode en bruker.
Noen som vet om plastsparkel blir det samme som putty?
Takk for linken! Den skal riktignok være http://www.rickwrench.com/index79master.htm?http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html, for de som evt. ikke skjønte det Øverst på siden anbefaler han International Brightsides marine lakk, som visstnok krever færre strøk enn RustOleum. International produkter selges av båtrekvisitaforhandlere over hele landet (se www.yachtpaint.com, velg norsk). Dog eksisterer denne Brightside-lakken kun i 4 farger på yachtpaint.com (hvit, klarrød, oceanblå og svart), og man kan antakelig glemme "$50 paint job" i det man går inn i båtbutikken.
Til nå har vi sett at "69chargeryeehaa" på moparts.org forumet, og webmasteren på Rickwrench.com har lakkert bilene sine med Tremclad Rust Paint (www.rustoleum.com). Seks år etter førstenevnte rullet bobla si med "27007 Real Orange", sier han lakken ser ut som da den var ny. "Rickwrench" valgte "27025 Gloss White" og er fortsatt like fornøyd etter 1 års tid.
Tremclad Rust Paint finnes i 35 farger. I Tremclad serien har de et eget produkt kalt "tint base", som skal kunne gi opptil 104 forskjellige farger. Dette virker som å være en base man blander inn i en annen farge for å "bleke" den. (Rød blir rosa osv.) Om det er mulig å lakkere med vanlig billakk over disse produktene, er høyst usikkert... MEN de har og noen farger kalt Automotive Rust Paint. Gul, rød, svart, mattsvart, hvit, sølv. "Can be used as a corrosion resistant primer for automotive lacquer top coats"
For ordens skyld så er mineral spirit mer kjent som white spirit i Europa, hvilket man tynner disse produktene med
Her er noen linker til en kar som brukt "69chargeryeehaa" sin metode på bensintanken til motorsykkelen sin, må ærlig talt innrømme at det faen meg ikke så dårlig ut. Karen som gjør dette her innrømmer at han burde ha gått litt nøyere over med sandpapir for å få bort "appelsinhuden " for å få en glattere finish men det så søren meg bra ut! Absolutt et alternativ jeg tenker på da jeg som mange andre ikke har råd til å punge ut med 30 laken for å få bilen fin.
Bare to spørsmål! Hva tilsvarer rustOleum her i Norge (blir det bengalakk?) og hva er rubber på norsk?
enjoy!! Del 1
Del 2
Del 3
+ en liten kjappversjon av en camaro med samme metode som hadde en litt morsom slutttekst
Jeg har iallefall ei hjemme som er gla jeg ikke har en sånn garasje......... "Skal bare ut å fixe noe med bilen" går ann å si når jeg ikke har garasje og bor i blokk, ellers hadde jeg nok måtte fått meg seng der ute også........
Haha tror nok kjerringa hadde blitt mer glad om vi hadde hatt et slikt sted Hadde jeg sluppet å få høre "må du drive det der her i stua!? Det blir oljesøl overalt og det lukter drit!" med påfølgende svar fra meg "ja men faen heller det er 13 minus ute, hvis jeg skal slutte med det her inne så kan du slutte å strø all den brunkrem driten og all andre sminken din rundt på badet"
Blir som regel en kald skulder når jeg legger meg da og