Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 24
|
122
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor rusar opp og dør..
|
på: februar 09, 2010, 18:30:59 pm
|
Hoho.. Skarruvirruhabank?
Drog inn falskluft på det lille ubrukelige vakuumuttaket eller.no som sit rett under flensen der forgassaren sit fastskrudd. Prøvde å høyre med kompetansen på VWNorgeKjætten for å finne ut kva dette var til - men der var det berre gassarskallar som ikkje har filla peiling på sånne originalsaker.
Men no er det blenda av, og bilen går som ein Rålex!
Uttaket er til bremseservo...
|
|
|
123
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Tråen til tykken og tynnen!!
|
på: februar 05, 2010, 14:08:52 pm
|
og når kommer tykken til Byåsen og kjøper 1303S'n jeg har stående i garasjen (der har den stått siste 6 årene) Perfekt skiturbil til deg det tykk! Ta med storpængpungen og kjøp dæ kjæmpefin 73 bobbel!
|
|
|
126
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Samarbeidsavtale i TVWK
|
på: februar 03, 2010, 16:48:57 pm
|
Ang. Würth så har jeg brukt "vw4you" som kundenavn når jeg har handlet der med den rabbatten som ligger inn der. (til de ansattes store overaskelse). Er såvidt jeg vet en forumbruker/ansatt hos Würth her inne som har opprettet den.
|
|
|
128
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: TURBO!
|
på: januar 30, 2010, 23:33:29 pm
|
Da har jeg ingått en bytte-deal med kuk her inne... Kan tolkes litt forskjellig den setningen der gitt...
|
|
|
129
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turkis'n - '64 Crewcab frem i lyset
|
på: januar 30, 2010, 22:50:56 pm
|
hehe jeg har ihvertfall snakket med en kar fra Bergen på tlf som drev å restaurerte en dobbelkabiner som min svigermor satt på med som jentunge når hun var på sommerferie i Vik. Håper du får denne på veien nå da, ser ut som det er "bare kosejobben" igjen nå!
|
|
|
131
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!!
|
på: januar 30, 2010, 10:05:35 am
|
hvilket band skulle spille i år igjen? det er noen i bugpeople i sverige som lurer
prøver igjen. noen som veit Vil tro at scc crew'et kommer med info om dette når de ønsker/kan gå ut med det!
|
|
|
132
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: januar 30, 2010, 08:52:59 am
|
man kan snu på flisa og si at kreftene fra det ytterste hjulet vil prøve å trykke chassiet ned (eller løfte hjulet) på "innersiden" av svingen for å motvirke krengingen. For å klare det trenger man et stabstag. Man kan ha en viss effekt fra anti-dive'n mot krenging også, men ikke før man trykker på bremsen før/i en sving. Anti dive er i såfall innebygd i plasseringen av den øvre A arma.
|
|
|
134
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo
|
på: januar 27, 2010, 22:42:32 pm
|
1 . er luft tilførsel inn til motor ( overtrykke komme der) 2. olje retur som skal inn motor igjenn, ( i bunnpann) 3. her suger turbo inn frisk luft og skal da ha luft filter der. 4. er selve manifolden 5.. om turbo ligger løst ved manifold der så skal den skrus fast sammen med turbo..( dårlig bilde) 6. waste gate stag.. regulerer lade trykk. den klokka over der skal kobles til motor med vakum slange og. 7 olje inn:) fra olje trykk bryter eller noe.. (en plass fra blokk som det r olje trykk.)
skal du bygge turbo motor må du nok sette deg mer inn i det en dette.. mykje annet som spiller inn her og for motor sin del:)
Jeg ville bytta om på 1 og 3 edit: nei seff riktig...
|
|
|
143
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 15, 2010, 19:37:04 pm
|
Pluss, at man kan flytte den ytre innfestingen i fjærplaten lengre ut...
og beholde den originale plasseringen til fjærplata? JHU mener vel å flytte rørbiten av fjærplata lenger ut / skjøte den for å beholde indre opplagringen og flytte ut ytre festet mot fjærstaven. Dvs dele dem og sveise dem. OK det var det jeg trodde. Må vel måle litt da, og se hvor mye man kan hente.
|
|
|
144
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 15, 2010, 16:43:46 pm
|
Pluss, at man kan flytte den ytre innfestingen i fjærplaten lengre ut...
og beholde den originale plasseringen til fjærplata?
|
|
|
145
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 14, 2010, 19:52:06 pm
|
JHU/Syncronaut: ok, da lærte jeg litt om boble i dag også:) Da er det bare ut å måle på 03'n og se hvor mye som kan fjernes. Redd det er for lite, men et alternativ i tillegg til å fjerne midten av røret kan være å flytte de fremre festene på kassa.
|
|
|
146
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 14, 2010, 13:51:09 pm
|
Jo, men det vil vel bli en del kortere vandring pga den korte/stive torsjonsstaven?
|
|
|
147
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 14, 2010, 13:44:15 pm
|
Pga at torsjonsrøret må fjernes må man også bygge om til uniball og coilover dempere bak.
Folk som sier slikt har ikke sett SCC filmen.... Jeg har sett filmen, men du må gjerne fortelle!
|
|
|
148
|
Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad
|
på: januar 14, 2010, 13:25:24 pm
|
Baja type2, hvis man kan kalle de det... er bare knall tøfft! Jeg har lenge gått med en plan om å lage en slags "replica" av denne bussen med 4wd... Dette er en av 8 busser som 2 av ingeniørene til vw utviklet på midten av 70 tallet. Tanken i utgangspunktet var at de skulle fungere som hjelpekjøretøy under ørkenrally. Ildsjelene som jobbet med dette prosjektet mente også at dette var noe vw burde satse på og som kunne bli salgbart. Ledelsen mente at tidspunktet var feil og la hele greia på is. Det ble ikke laget flere en 8 prototyper av bay med trekk på alle 4 hjul. Den på bildet er fra museet i Wolfsburg. I 1986 kom type2 T3 med SYNCRO, en buss det ble solgt i bøtter og spann av i skandinavia, både til sivile og militære. Norge er etter Finnland, landet hvor det er solgt flest T3 syncro'er. Her er et bilde av syncrokassa oppunder min 72 bay, her ser vi hvor mye lengre den er. Et av problemene med denne er at midten av torsjonsrøret må kappes bort, ellers passer kassa i de originale festene oppe i "ramma". Pga at torsjonsrøret må fjernes må man også bygge om til uniball og coilover dempere bak. Absolutt gjennomførbart, i teorien og før biltilsynet kommer inn i bildet Utfordringen kommer foran, med tanke på plassering av fremdiff og ikke minst hvilke spindler som kunne vært brukt. En tanke har vært å brukt ramma til fremdiffen som sitter på T3'n og modifisert den til å passe i bayen. Ulempen med dette er at da blir man nødt til å bygge en helt ny forstilling og at sporvidden økes for mye. Løsningen tror jeg må være å prøve å gjøre det slik vw gjorde det, og bruke den originale forstillinga. Så da gjennstår det bare å finne ut av hvilke spindler som kunne brukes til noe slikt... Største utfordringen med et slikt prosjekt er nok uansett hvordan man skal gå frem til biltilsynet...
|
|
|
149
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Henta bil opp av vatn, Tips???
|
på: januar 13, 2010, 22:34:34 pm
|
Dette begynner å ligne en episode av "Scrapheap challenge" på discovery... La oss si at du klarer å lokalisere noen lik som ikke befinner seg på så allt for store dyp... hva med å montere tilkoblinger for trykkluft på oljefat, fyll fatene med vann slik at de synker, stropp de fast til "bilen" ved hjelp av en dykker og start opp kompressoren som befinner seg oppe på den fine riggen din og fyll de med luft... vent til de stiger til overflaten og slep de inn til nærmeste "strand" for så å bare dra droget på land med traktoren. Enklere enn å tro at du skal klare å løfte en bil over vannflaten med den derre heisekran_bromm_saken... Stå på Tistloo!
|
|
|
150
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Porsche 356 motor KJØPES
|
på: januar 12, 2010, 18:35:47 pm
|
Har han vært nede med en bit av svartisen igjen? Mvh Ordføreren i Paris
Quo Vabis
Isåfall hadde det kanskje vært på sin plass med å ønske hell og lykke videre på turen... Og forresten, var vel overborgermesteren...
|
|
|
|