april 25, 2024, 00:49:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 24
121  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Klubbmøter på: februar 11, 2010, 17:47:50 pm
Dette blir enkelt...
122  Forum / Problemløseren / Sv: Motor rusar opp og dør.. på: februar 09, 2010, 18:30:59 pm
Hoho.. Skarruvirruhabank?

Drog inn falskluft på det lille ubrukelige vakuumuttaket eller.no som sit rett under flensen der forgassaren sit fastskrudd. Prøvde å høyre med kompetansen på VWNorgeKjætten for å finne ut kva dette var til - men der var det berre gassarskallar som ikkje har filla peiling på sånne originalsaker.

Men no er det blenda av, og bilen går som ein Rålex!
Uttaket er til bremseservo...
123  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Tråen til tykken og tynnen!! på: februar 05, 2010, 14:08:52 pm
og når kommer tykken til Byåsen og kjøper 1303S'n jeg har stående i garasjen (der har den stått siste 6 årene) Perfekt skiturbil til deg det tykk! Ta med storpængpungen og kjøp dæ kjæmpefin 73 bobbel! Glad
124  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ekte entusiast? Hva liker/godtar du? Avstemning! på: februar 04, 2010, 23:10:14 pm
Fant ingen aktuelle alternativ, eg.. Eller så orkar eg ikkje å gjere meg opp ei meining..
X2 men fin underholdning slike tråder... Øyerulling
125  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvem er du?? på: februar 03, 2010, 23:40:10 pm
Hei. Vilken vei høyde eller bredde?
Decibel... Osteaktig
126  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Samarbeidsavtale i TVWK på: februar 03, 2010, 16:48:57 pm
Ang. Würth så har jeg brukt "vw4you" som kundenavn når jeg har handlet der med den rabbatten som ligger inn der. (til de ansattes store overaskelse). Er såvidt jeg vet en forumbruker/ansatt hos Würth her inne som har opprettet den.
127  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: foxtail...... på: februar 01, 2010, 22:54:15 pm
lunninj: Hva skal du si når våren kommer? For det gjør den...




Glad

128  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: TURBO! på: januar 30, 2010, 23:33:29 pm
Da har jeg ingått en bytte-deal med kuk her inne...  Øyerulling
Kan tolkes litt forskjellig den setningen der gitt... Osteaktig
129  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turkis'n - '64 Crewcab frem i lyset på: januar 30, 2010, 22:50:56 pm
hehe jeg har ihvertfall snakket med en kar fra Bergen på tlf som drev å restaurerte en dobbelkabiner som min svigermor satt på med som jentunge når hun var på sommerferie i Vik. Håper du får denne på veien nå da, ser ut som det er "bare kosejobben" igjen nå!  Glad
130  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turkis'n - '64 Crewcab frem i lyset på: januar 30, 2010, 22:41:26 pm
Vet du om denne bilen har gått i Vik i Sogn?
131  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: januar 30, 2010, 10:05:35 am
hvilket band skulle spille i år igjen?  det er noen i bugpeople i sverige som lurer
prøver igjen. noen som veit
Vil tro at scc crew'et kommer med info om dette når de ønsker/kan gå ut med det!
132  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: januar 30, 2010, 08:52:59 am
man kan snu på flisa og si at kreftene fra det ytterste hjulet vil prøve å trykke chassiet ned (eller løfte hjulet) på "innersiden" av svingen for å motvirke krengingen. For å klare det trenger man et stabstag. Man kan ha en viss effekt fra anti-dive'n mot krenging også, men ikke før man trykker på bremsen før/i en sving. Anti dive er i såfall innebygd i plasseringen av den øvre A arma.
133  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T2 1965 Buss på: januar 29, 2010, 22:36:22 pm
Bli arti' å følge med på! Trondheim blir type 2 city fortsetter det slik... Konge!  Kult
134  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på: januar 27, 2010, 22:42:32 pm
1 . er luft tilførsel inn til motor ( overtrykke komme der)
2. olje retur som skal inn motor igjenn, ( i bunnpann)
3. her suger turbo inn frisk luft og skal da ha luft filter der.
4. er selve manifolden
5.. om turbo ligger løst ved manifold der så skal den skrus fast sammen med turbo..( dårlig bilde)
6. waste gate stag.. regulerer lade trykk. den klokka over der skal kobles til motor med vakum slange og.
7 olje inn:)  fra olje trykk bryter eller noe.. (en plass fra blokk  som det r olje trykk.)

skal du bygge turbo motor må du nok sette deg mer inn i det en dette.. mykje annet som spiller inn her og for motor sin del:)
Jeg ville bytta om på 1 og 3
edit: nei seff riktig...
135  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Klubbmøter på: januar 26, 2010, 19:58:43 pm
For eventuelle etternoelere, saa er møtet flyttet til BN Entreprenør paa tempe (ifoelge lapp paa døra)
136  Forum / Type 2 / Sv: mere bilder av denne? på: januar 23, 2010, 07:07:03 am
Hva er det foresten som henger under "buken" der?
Oppheng for gassflasker til kjøkkenbenken.
137  Forum / Type 2 / Sv: mere bilder av denne? på: januar 22, 2010, 22:54:03 pm
Korrekt Espen, er nok fotoscåppha denne...

138  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: KlassikFab Dogleg T2 50-67 på: januar 21, 2010, 23:18:09 pm
Penger og div er sendt, takk for handelen!
139  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Håkon`s 72 dobbelkabiner på: januar 21, 2010, 21:36:46 pm
Tøfft! Også så fin farve du har på den da Kult! Er det original farven chianti red?
140  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tommy`s Deuces Wild 2 på: januar 21, 2010, 08:10:36 am
Gleder meg allerede av del 2 av lakkjobben...  Kult
141  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: KlassikFab Dogleg T2 50-67 på: januar 20, 2010, 23:30:50 pm
Bud på 1500,- Står frem til 18.00 i morgen torsdag!

142  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har erfart at Cip1 krever kopi av sertifikat og kreditkort? på: januar 17, 2010, 19:58:28 pm
Har akkurat fylt ut samme skjema med kopi av førerkort og visa kort, ikke spesielt bekymret for det nei. Delene ble sendt med det samme de fikk skjemaet.
143  Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad på: januar 15, 2010, 19:37:04 pm
Pluss, at man kan flytte den ytre innfestingen i fjærplaten lengre ut...
og beholde den originale plasseringen til fjærplata?

JHU mener vel å flytte rørbiten av fjærplata lenger ut / skjøte den for å beholde indre opplagringen og flytte ut ytre festet mot fjærstaven. Dvs dele dem og sveise dem.
OK det var det jeg trodde. Må vel måle litt da, og se hvor mye man kan hente.
144  Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad på: januar 15, 2010, 16:43:46 pm
Pluss, at man kan flytte den ytre innfestingen i fjærplaten lengre ut...
og beholde den originale plasseringen til fjærplata?
145  Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad på: januar 14, 2010, 19:52:06 pm
JHU/Syncronaut: ok, da lærte jeg litt om boble i dag også:) Da er det bare ut å måle på 03'n og se hvor mye som kan fjernes. Redd det er for lite, men et alternativ i tillegg til å fjerne midten av røret kan være å flytte de fremre festene på kassa.
146  Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad på: januar 14, 2010, 13:51:09 pm
Jo, men det vil vel bli en del kortere vandring pga den korte/stive torsjonsstaven?
147  Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad på: januar 14, 2010, 13:44:15 pm
Pga at torsjonsrøret må fjernes må man også bygge om til uniball og coilover dempere bak.

Folk som sier slikt har ikke sett SCC filmen....
Jeg har sett filmen, men du må gjerne fortelle!  Glad
148  Forum / Buggy / Sv: Baja & OffRoad på: januar 14, 2010, 13:25:24 pm
Baja type2, hvis man kan kalle de det... er bare knall tøfft! Jeg har lenge gått med en plan om å lage en slags "replica" av denne bussen med 4wd...



Dette er en av 8 busser som 2 av ingeniørene til vw utviklet på midten av 70 tallet. Tanken i utgangspunktet var at de skulle fungere som hjelpekjøretøy under ørkenrally. Ildsjelene som jobbet med dette prosjektet mente også at dette var noe vw burde satse på og som kunne bli salgbart. Ledelsen mente at tidspunktet var feil og la hele greia på is. Det ble ikke laget flere en 8 prototyper av bay med trekk på alle 4 hjul. Den på bildet er fra museet i Wolfsburg. I 1986 kom type2 T3 med SYNCRO, en buss det ble solgt i bøtter og spann av i skandinavia, både til sivile og militære. Norge er etter Finnland, landet hvor det er solgt flest T3 syncro'er.

Her er et bilde av syncrokassa oppunder min 72 bay, her ser vi hvor mye lengre den er. Et av problemene med denne er at midten av torsjonsrøret må kappes bort, ellers passer kassa i de originale festene oppe i "ramma". Pga at torsjonsrøret må fjernes må man også bygge om til uniball og coilover dempere bak. Absolutt gjennomførbart, i teorien og før biltilsynet kommer inn i bildet Osteaktig



Utfordringen kommer foran, med tanke på plassering av fremdiff og ikke minst hvilke spindler som kunne vært brukt. En tanke har vært å brukt ramma til fremdiffen som sitter på T3'n og modifisert den til å passe i bayen. Ulempen med dette er at da blir man nødt til å bygge en helt ny forstilling og at sporvidden økes for mye.
Løsningen tror jeg må være å prøve å gjøre det slik vw gjorde det, og bruke den originale forstillinga. Så da gjennstår det bare å finne ut av hvilke spindler som kunne brukes til noe slikt... Glad

Største utfordringen med et slikt prosjekt er nok uansett hvordan man skal gå frem til biltilsynet... Osteaktig






149  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Henta bil opp av vatn, Tips??? på: januar 13, 2010, 22:34:34 pm
Dette begynner å ligne en episode av "Scrapheap challenge" på discovery...  Gliser  La oss si at du klarer å lokalisere noen lik som ikke befinner seg på så allt for store dyp... hva med å montere tilkoblinger for trykkluft på oljefat, fyll fatene med vann slik at de synker, stropp de fast til "bilen" ved hjelp av en dykker og start opp kompressoren som befinner seg oppe på den fine riggen din og fyll de med luft... vent til de stiger til overflaten og slep de inn til nærmeste "strand" for så å bare dra droget på land med traktoren. Enklere enn å tro at du skal klare å løfte en bil over vannflaten med den derre heisekran_bromm_saken... Blunker

Stå på Tistloo!
150  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Porsche 356 motor KJØPES på: januar 12, 2010, 18:35:47 pm
Har han vært nede med en bit av svartisen igjen?
Mvh Ordføreren i Paris

Quo Vabis
Isåfall hadde det kanskje vært på sin plass med å ønske hell og lykke videre på turen...

Og forresten, var vel overborgermesteren...
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 24
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!