mai 28, 2024, 13:15:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24
661  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 pickup vinter prosjekt, på: desember 22, 2007, 17:58:59 pm
Jonas? er det du?
662  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: letting av svinghjul på: desember 22, 2007, 13:43:27 pm
og om man hadde målt effekten på konstant turtall, så har vel ikke vekta på svinghjulet den største betydning når det alikevell er kommet opp i turtall.
663  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO på: desember 19, 2007, 17:55:02 pm
JHU: Skal prøve ta litt bilder underveis, HVIS sylindrene er brukbare og det er faktisk mulig å få de løs... Hæ

Syncronaut: Vi blir nok enige om ett eller annet... kan jo være greit å ha ett sett liggende også, når det første skjærer..

Holmen: Ja det hadde vært noe, tror nok det blir litt drøyt med 3 liter turbo

EspenX: Joda det er riktig det, luftkjølt v8 fra gammel Magirius Deutz lastebil. Etter en runde i dreibenken passer disse på type 4 blokka
664  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO på: desember 19, 2007, 12:05:47 pm
Takk for svar!

Da blir det demontering av sylindre, siden jeg får disse gratis og har tilgang til maskinarbeider/svigerfar med maskinpark bør det være mulig å få til.

fortsettelse følger... en gang!  Sjokkert
665  Forum / Teknisk, teori og praksis / Magirius sylindre! GO GO, eller NO NO på: desember 18, 2007, 22:49:35 pm
Har kommet over en magirius motor på nabogården til besteforeldrene, som jeg får plukke alle 8 sylindrene ifra. Tanken var/er å bruke disse i en type 4 motor som jeg skal prøve å få litt mere guff utav. Motoren er en 2.0 CU, maskinering er ikke noe problem (freebee) Har spurt litt om magirius sylindre blandt folk, men de fleste rynker på nesen og fraråder meg å bruke tid og penger på dette. Så da er spørsmålet, hva er ulempen med disse sylindrene? Eller er det at mange ikke kjenner til de, og derfor negativ? Motor'n skal, hvis det blir motor av den i en type 2

Kom med synspunkter, positive og/eller negative...

og nei, dette skal ikke bli en type 1 vs. type 4 tråd...



666  Forum / Krigsmodeller / Sv: Hvor mange Kubler i Norge? på: desember 18, 2007, 13:43:10 pm
*flire høgt*  Osteaktig
667  Forum / Snikk-snakk / Sv: lufterillene på baywindow.. på: desember 17, 2007, 19:52:40 pm
Er vel hovedsaklig for å få luft opp til frontruta/inn i kupe'n
668  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvem har klubbrekorden på 201m og 402m? på: desember 16, 2007, 21:49:07 pm
Hva ble så feil med 60 meter`n da Bjørar...?
9,7 med åpen reim....
Tenk på hvilke resultater det kunne blitt, bare reima og tøylene hadde holdt...
669  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: desember 16, 2007, 21:41:52 pm
Er det Arnstein vi ser på det første bildet til venstre på skansen?
670  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Nadolek" på: desember 14, 2007, 00:15:43 am
Spørsmål:
Er det forskjell på dørene foran på bayene fra år til år? Hvilke år kom det i så fall endringer? Hvordan ser man forskjellen?


68 er one year only, TROR det er forskjell på kurven mot frontplata. (tynn is)
69-73 har du en liten "bryter/arm" ved hendelen for å åpne døra.
74-79 har du den typiske pinnen i bak-kant av døra for å låse...opp.

Nå skal det være to typer hengsler på dørene, forskjellen skal være diameteren på pinnebolten. Just campers tror jeg har et kit for å løse dette, hvis du skulle være så uheldig at det ikke stemmer. Kanskje det går å bare flytte over hengslene.
671  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvem har klubbrekorden på 201m og 402m? på: desember 12, 2007, 22:30:04 pm
Jeg har kjørt 201 m på 9 blank 125 kmt med VW 412 stv på Frøya for noen år siden !

Pitt
Var dette med den gule fare, med sekser'n?
672  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvor mange biler har du? på: desember 12, 2007, 18:37:30 pm
Er dette et lurespørsmål... har du snakket med Marianne nå igjen?

58 type 1 med høl i taket
65 panelvan
72 bay pick-up
73 1303s konebil
76 buss
79 Westfalia camper


673  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvem har klubbrekorden på 201m og 402m? på: desember 11, 2007, 23:17:58 pm
Tror jeg har noen bilder av nettopp denne stripa di på værnes. Skal se imorgen, har de på jobb pc'n.


Var vel på denne dagen "notchback" Harald kjørte 7.99 hvis jeg husker riktig.
674  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvem har klubbrekorden på 201m og 402m? på: desember 11, 2007, 23:01:11 pm
Du får starte du da Toto, hva ble tiden på Lade i sommer?

Resten kommer etter, de er jo ikke så kjappe... Gliser
675  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Hvem har klubbrekorden på 201m og 402m? på: desember 11, 2007, 21:52:12 pm
Ja som Topic'en sier, hvem kan skryte på seg bestetid med sin luftkjølte på stripa?

På vei ned okstad'n teller ikke...

PS: Det er lov å lyg på sæ... også for trøndere som ikke er med i klubben!
676  Min klubb / Screwdrivers / Sv: Ventetiden er snart over på: desember 06, 2007, 17:26:21 pm
Snakk om  å ha ræva foill av pæng...
677  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: desember 06, 2007, 17:19:40 pm
Jøss.. det der så jo ut som en strøken bil... dette er ike en bil jeg kan huske på...
det var jo også en 1303, som ble skrevet om i adresseavisa.. som hadde den mest sinnsyke porsche stylinga som finnes.... helt ny rumpe, ny front, med alt for høyt tak.. og en meget merkelig visuell knekk på hele bilen, da rompa og fronten skulle vært litt høyere oppe...

ingen som vet hnor denne er hen??


Alien
Høres ut som den svært skjeldne "süd trönder looke'n" ass up, nose high...
678  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Div rookie spørsmål om innsprut/turbo... på: desember 05, 2007, 23:40:36 pm
Jeg hadde mange spørsmål selv når jeg begynte på mitt innsugsprosjekt (1835cc sugemotor).

Se denne linken for mange spørsmål, mange gode råd, og en oppdatering på status på denne motoren:

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=105351

Det ligger mange andre gode tråder på det samme området.

Lykke til

Roy



Der var den ja, masse bra lesestoff der ja, har sett den tidligere men ser at det er kommet en del mer info siden sist ja...
679  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Div rookie spørsmål om innsprut/turbo... på: desember 05, 2007, 20:54:00 pm
1. Kan samme spjeldhus brukes både til sugemotor/turbomotor uten noen modifiseringer?
Ja.
okå, takk H
680  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Div rookie spørsmål om innsprut/turbo... på: desember 05, 2007, 17:22:48 pm
Takk for svar!

Men, er det noen som vet om det er forskjell på et spjeldhus til suge vs. turbo (spm. 1)?
681  Forum / Teknisk, teori og praksis / Div rookie spørsmål om innsprut/turbo... på: desember 04, 2007, 21:22:05 pm
1. Kan samme spjeldhus brukes både til sugemotor/turbomotor uten noen modifiseringer?

2. Hva bestemmer diameteren/størrelsen på spjeldhuset, finnes det noen måte å regne ut dette på?

3. Hva med diameter på rør fra turbo frem til trykkbokser, er "størst" nødvendigvis best?

4. Litt det samme som spm.3, volum på trykkbokser bestemmes av hva?

5. 1stk. eller 2stk. spjeldhus, hva er "anbefalt" på en turbomotor?

På forhånd takk...
682  Forum / Cal-look / Sv: Tyre kicking! (Bildetråd) på: november 30, 2007, 22:13:03 pm
Noen med bilder av biler med "Der Steiner Rad" felger? Og hva er greia med disse felgene, hvor kan man (hvis man kan) kjøpe de?
683  Forum / Cal-look / Sv: En feit bildetråd... på: november 30, 2007, 08:52:50 am
Kongebuss! Mye rust og drit?
Njæasch... ikke noe drit ihvertfall! Blunker Rust på de vanlige plassene, litt i kanaler, gulv fremme og ett par jekkfester. Absolutt overkommelig.
684  Forum / Cal-look / Sv: En feit bildetråd... på: november 29, 2007, 23:02:47 pm
Bussen skal du gjerne få se mere av...

... flere bilder av meg er jeg derimot litt usikker på om jeg vil legge ut...  Osteaktig
685  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva slags merke er dette? på: november 29, 2007, 21:54:37 pm
Ja, ser ut som VW-merket i fronten på tidlig-bay (68-72 eller noe sånt).

Tidlig bay har det store, sen bay har det lille slik som trådstarter har. Glad
686  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Skyvedør-skinne til bay på: november 29, 2007, 21:36:53 pm
En annen ting man må huske er at dette er en av de vanlige plassene bayene ruster på, så da er det kanskje vanskelig å finne en med en donorbuss hvor disse er bra, OG vedkommende er villig til å kappe de ut. Vil tro at resten av donorbussen er i ganske bra stand hvis kanalene er bra nok til å brukes som sveisedeler.
687  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Skyvedør-skinne til bay på: november 29, 2007, 18:41:43 pm
Hvis du tar med i beregningen din tiden/arbeidet som går med til å faktisk kappe ut indre og yttre kanal kanal såpass fint/riktig slik at du kan bruke det, så er det kanskje ikke så dyrt med repro deler?
688  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Bilder fra første møtet på torget i -94 på: november 29, 2007, 18:19:52 pm
Ser ikke noe el tape jeg, sikker på at det ikke er på skjermen din Fus?

 Noen som vet vilken motor som sitter baki denne power-vwagen eller? Virke' som hain e litte kvass ja... snakk om sleeper... buss! Sjokkert
689  Forum / Cal-look / Sv: En feit bildetråd... på: november 28, 2007, 20:38:26 pm
Nå har jeg ikke kjørt så mye med hippi'n siden jeg kjøpte den, men de få turene det har blitt har vært en opplevelse... Gliser  Gleder meg til den er klar for veien igjen med nye hjul, senking og kanskje safari ruter foran osv.  Jeg husker før jeg hentet den, var jeg fast bestemt på at den måtte ihvertfall lakkeres opp før den kom på veien, men på vei hjem skjønte jeg at planene om lakkering måtte revurderes... Sjokkert
690  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Klubbmøter på: november 27, 2007, 23:23:38 pm
Meget bra møte i dag Glad Glad
Ja, ett av de bedre med litt seriøst innhold også.
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!