juli 22, 2019, 20:29:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 137
1  Forum / Problemløseren / Sv: Bensintilførsel problem Boble 1302 på: juli 08, 2019, 13:21:05 pm
Hei, inn skal være øverst, og ut innerst på de fleste bensinpumpene.

Lykke til!  Glad
2  Forum / Problemløseren / Sv: Rust på: juli 08, 2019, 10:31:03 am
POR 15 er også ett bra produkt mot rust.
3  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2016, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: juli 05, 2019, 19:28:46 pm
Blei flest Vestfoldinger, denne gangen.
Meget hyggelig.  😎
[attachment=1]
4  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2016, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: juli 03, 2019, 10:11:33 am
I morgen 4.juli 😎
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oljetrykk 1600 singelport på: juni 09, 2019, 17:58:55 pm
Olje trykket er oppgitt til å være 10psi pr 1000 omdreininger, på driftsvarm motor.
Olje kjøleren blir forbikoblet når olje trykket er over 45psi/3 bar.  Dvs at viskositeten teller inn på hvor varm motoren skal være. VW endte opp med å anbefale 15w40 på Mexico - boblene, 10w40 går fint i Norge som har kaldere vær.

Som nevnt er det svært varierende kvalitet på oljetrykksmålere, i en test i Volksworld var VDO minst nøyaktig...
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 19, 2019, 08:13:15 am
Et par kommentarer til lista.
VW brukte 155/80-15 som original dimensjon, mange bruker 165/80-15.
Og regner med du bytter til 2-krets bremsepumpe.

Ellers lurt å bytte forbremsene til de som kom i 58 og nyere, da de har 40mm breie bremsebånd istedenfor 30mm, og bremser vesentlig bedre. Og er billigere å få tak i. For meg holdt det med en tur på autobahn før jeg skjønte at bedre bremser var viktig.
Du må bytte tromler og bremseskjold komplett.
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor på: mai 15, 2019, 21:03:12 pm
Synd du ikke kan ha mer enn 1200 ccm, finns big bore sett til 1200 på 1385cm, skryter på seg 25% effektøkning.
8  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dagens vw bilde på: mai 12, 2019, 14:26:31 pm
[attachment=1]
9  Forum / Hva skjer? / Sv: Softis&Burgertreff på Cirkel K, Ringdal, Vestfold, nå på torsdager på: april 10, 2019, 12:10:32 pm
Årets første happening skjer torsdag 18. april Glad
10  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2016, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: april 10, 2019, 12:05:30 pm
Når er neste?

2. mai Glad
11  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken HVIT farge på Bay overdel? på: mars 09, 2019, 16:14:07 pm
L87 Perlehvit er også mye brukt.
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SKF 6306/360468A 6306360468A lager - er dette til VW? på: mars 09, 2019, 16:12:16 pm
C3 lager tar opp "slakken" når de blir varme, kjører du uten C3, kan det føre til for trangt lager som blir fortere slitt. Sikkert mest farlig ved mye autobahn-kjøring.
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Når på 60-tallet gikk VW over til tynnere stålplater i karosseriet? på: mars 09, 2019, 16:10:21 pm
Mener det er 02 og 03 som fikk 0,7mm, dvs fra 71-modellen.
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Speedometer til oval ca 1957.... Hvem er like?? på: mars 09, 2019, 16:09:11 pm
De er praktisk talt like. Tro det bare er datostemplinga som er forskjellig.
Veldig mye likt opp til 1959-modellen.
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 singelport til 1600 dobbelport på: mars 09, 2019, 16:07:50 pm
Det du oppnår ved å bytte til dobbeltport kontra singelport, er at du får 3 hk mer på topp, mens singelport har mer dreimoment på litt lavere turtall, dvs den drar bedre på lavt/mellomregisteret. Ser ikke den store fordelen av å bytte hvis du ellers går for ganske original motor. Skal du trimme mer, er selvfølgelig saken noe annet. Skal du bytte kam, trenger du også åpnere topper enn originalt for å få nytte av kammen. 1:1.25 vipper på originalkam flower godt nok når du har originale 1600dp topper, du får ikke mer mat inn med annen heftigere kam, ref flødestest på Boxerville.
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SKF 6306/360468A 6306360468A lager - er dette til VW? på: februar 16, 2019, 19:50:34 pm
Skal være C3 bakhjulslager, så mulig noen en gang har kjøpt feil.
17  Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: VW Jeans lakkresept L16M på: januar 16, 2019, 21:06:57 pm
Det er Glasurit som leverte originallakken, og har den i sitt system. Skal være rimelig kurant, koden er jo L16M.
18  Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: VW 1300 1968 Feillakkert på: januar 16, 2019, 21:05:40 pm
Den fargekoden er jo standard VW / Glasurit, for den prisen burde de ha skaffet riktig lakk.
19  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dagens vw bilde på: januar 14, 2019, 23:36:38 pm
[attachment=1]
20  Forum / Problemløseren / Sv: Dårlig selvoppretting og retningsstabilitet på: januar 06, 2019, 22:20:29 pm
På balljoint-forstillinger har det vært endel balljointer som har gått for tregt, bør sjekkes på din også.
21  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dagens vw bilde på: januar 06, 2019, 21:43:59 pm
Bortglemt tråd, her er ett bilde fra ankomst campingen på Hessisch oldendorf i 2017

[attachment=1]
22  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Overhaling 1500 T3 på: januar 01, 2019, 23:43:01 pm
Burde gå fint med kamlagring direkte i blokka, så lenge olja er rein. Er vel bedriten olje som virker som slipepasta der, så egentlig ville ett ordentlig oljefilter vært viktigere enn kamlager. Motorsykler har jo det fortsatt, selv om de drar 16.000 omdreininger støtt og stadig og holder lenge.
Ellers mener jeg skille er på 66-modellen på 1200 (dvs de med D-prefiks har kamlager), så trolig samme på t3.
23  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor fyller vi bensin, nå som Shell forsvinner? på: januar 01, 2019, 21:20:06 pm
Ute på bygda der vi holder til er det bare en Circle K igjen. Har kjørt på 95 bensina deres ganske lenge. Med blytilsetning riktig nok. Det har fungert veldig bra så langt. Eller er det noe gufs i bensina deres man bør holde seg unna?

Blyerstatning og 95 er enda dårligere kombo. Men dette kan kjell roar mer om


Var herr Landelius som fortalte om sin erfaring på Boxerville med biler han fikk inn til forgassersjekk/ justering om våren, han merket seg at de som absolutt ville bruke unødvendig blyerstattning i bensina, hadde fått langt større problemer med etanolholdig bensin. Var mye gegge og drit i de gasserne sammenlignet med hva det var før etanolen kom. Og også mer tæring/irring.

Landelius har vel skrudd og trimmet gammal VW i 40 år.
24  Forum / Hva skjer? / Bad Camberg -11th Lottermann veteranen Treffen 21.-23. juni 2019 på: desember 15, 2018, 12:28:18 pm
Påmeldinga har startet, hvor mange blir vi denne gangen?


https://www.lottermann-veteranen-treffen.org/english/
25  Forum / Problemløseren / Sv: budsjett motorbygg på: november 27, 2018, 08:27:12 am
Så lenge du kjører med helt originale topper, er det liten grunn til å sette inn trimkam. Du kan like gjerne sette inn 1,25 vipper, fordi de åpner litt raskere og stenger litt seinere = litt mer fylling. Originale topper klarer ikke å utnytte høyere løft pga for dårlig flow. Toppene må portes for å utnytte en trimkam i forhold til originalkam.
26  Forum / Snikk-snakk / Sv: Rask frakt - verdensrekord? på: november 16, 2018, 23:16:54 pm
Vi bestilte Mikuni-dyser m.m. fra San Fransisco kl 6 om morgenen, de kom inn døra kl 18.30 samme dag.... UPS Express. Leverandøren lå på industrifeltet ved flyplassen.

Hva kom frakta på fra AA pistons for ett sett?
27  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje mellom oljefilter og -holder på: november 07, 2018, 00:07:10 am
Oljefilteret står vel nærme oljepumpa, og det gir høyere støtpulser enn oljetrykksmåleren klarer å måle.
Gene Berg har et oljepumpelokk for å redusere dette trykket til t1.

Ville vurdert å bruke f.eks 5w40 olje for å få ned oljetrykket på kald motor.
28  Forum / Problemløseren / Sv: Gjengesnitt og gjengetapper.... på: oktober 31, 2018, 21:27:16 pm

Ble til at jeg byttet en tvilsom trommel...Hadde null feste et av boltehullene....




På VW-Verkstedene gjenget de opp fra M12 til M14 på tromlene på boblene når gjengene gikk.
Husker fattern fikk det.
29  Forum / Problemløseren / Sv: Fusker veldig ved gasspådrag, normalt på tomgang på: oktober 31, 2018, 21:24:55 pm
Lenge siden full service? Det bør være i orden før man feilsøker for mye.
Begynn der. Sjekk også om det kan være tett forvarmingsrør, noe som gir lignende symptomer.
Kan selvfølgelig være dårlige plugger, anbefaler å bruke NGK BP5HS, da de gir bedre gnist enn originalt.
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: tekniske data på: oktober 31, 2018, 21:22:08 pm
Du finner mye på theSamba, driveren er en ivrig T2-mann:

https://www.thesamba.com/vw/archives/info/
Sider: [1] 2 3 ... 137
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!