Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 138
|
34
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 22, 2019, 14:13:03 pm
|
Ble en kort kveld i garasjen i går, og det eneste produktive som skjedde var at det kom et par npt-"bungs" ut fra dreiebenken: [attachment=1]
Disse er til å feste dysa til vann/metanol innsprøytinga og en IAT-sensor. De skal sveises inn i innsugsrøra
Links gjenger, vel? Ser bra ut 😊
|
|
|
40
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor
|
på: september 25, 2019, 20:42:46 pm
|
Delenummer 113 101 373 indikerer 1300 SP på toppene som er tatt fra Jeans 1200 motor, ett par topper fra en annen bil har samme delenummer og har også 31,5/30 ventiler Hvis 1300 SP skal ha 33/30 ventiler får jeg fortsette letingen :-) 1300 - 1600 har skrått innsug mot toppen, 1200 har vinkelrett innsug.
|
|
|
42
|
Forum / Type 2 / Sv: Automat. Beholde eller bytte?
|
på: september 14, 2019, 08:30:50 am
|
Bare å beholde. Gjelder å skifte olje ofte, og ikke dra tungt på lavt turtall. Det er turtallet på motoren som driver oljepumpe og kjøling på girkassa.
|
|
|
45
|
Forum / Old speed / Sv: Noen som har noe tru på dette
|
på: august 07, 2019, 13:54:34 pm
|
Har du noen link til noen som selger vipper i Norge ?
Er ikke så mange som lager, er vel Speedweell ($350) og en jeg ikke husker i farta, som er noe rimeligere.
|
|
|
50
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oljetrykk 1600 singelport
|
på: juni 09, 2019, 16:58:55 pm
|
Olje trykket er oppgitt til å være 10psi pr 1000 omdreininger, på driftsvarm motor. Olje kjøleren blir forbikoblet når olje trykket er over 45psi/3 bar. Dvs at viskositeten teller inn på hvor varm motoren skal være. VW endte opp med å anbefale 15w40 på Mexico - boblene, 10w40 går fint i Norge som har kaldere vær.
Som nevnt er det svært varierende kvalitet på oljetrykksmålere, i en test i Volksworld var VDO minst nøyaktig...
|
|
|
51
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: mai 19, 2019, 07:13:15 am
|
Et par kommentarer til lista. VW brukte 155/80-15 som original dimensjon, mange bruker 165/80-15. Og regner med du bytter til 2-krets bremsepumpe.
Ellers lurt å bytte forbremsene til de som kom i 58 og nyere, da de har 40mm breie bremsebånd istedenfor 30mm, og bremser vesentlig bedre. Og er billigere å få tak i. For meg holdt det med en tur på autobahn før jeg skjønte at bedre bremser var viktig. Du må bytte tromler og bremseskjold komplett.
|
|
|
60
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 singelport til 1600 dobbelport
|
på: mars 09, 2019, 15:07:50 pm
|
Det du oppnår ved å bytte til dobbeltport kontra singelport, er at du får 3 hk mer på topp, mens singelport har mer dreimoment på litt lavere turtall, dvs den drar bedre på lavt/mellomregisteret. Ser ikke den store fordelen av å bytte hvis du ellers går for ganske original motor. Skal du trimme mer, er selvfølgelig saken noe annet. Skal du bytte kam, trenger du også åpnere topper enn originalt for å få nytte av kammen. 1:1.25 vipper på originalkam flower godt nok når du har originale 1600dp topper, du får ikke mer mat inn med annen heftigere kam, ref flødestest på Boxerville.
|
|
|
|