mars 28, 2024, 19:19:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 138
31  Forum / Problemløseren / Sv: Noen andre som har denne bryteren? på: juli 09, 2020, 21:59:59 pm
Den er til noe ekstrautstyr, så du må nok følge ledningen.
32  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 54/60mod Ragtop... på: mai 21, 2020, 20:22:04 pm
Flott bil!
Ser skiltnr er fra Nord-Jarlsberg (Holmestrand/Sande/Hof) opprinnelig 🙂
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Timing av kamaksel på: januar 20, 2020, 10:34:12 am
Står litt her, dessverre dårlige bilder etter at photobucket ikke var gratis lengre.
Dog usikker på hvordan man kom fram til 1,5mm. Dette er på en 30hk.

https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1265&p=11
34  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: desember 22, 2019, 14:13:03 pm
Ble en kort kveld i garasjen i går, og det eneste produktive som skjedde var at det kom et par npt-"bungs" ut fra dreiebenken:
[attachment=1]

Disse er til å feste dysa til vann/metanol innsprøytinga og en IAT-sensor. De skal sveises inn i innsugsrøra


Links gjenger, vel?

Ser bra ut 😊
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: november 20, 2019, 13:42:19 pm
Ser jo vakkert ut, det her!  Glad Hvor kjøper du reim til et slikt oppsett?

Regner med Tess har.
36  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: november 17, 2019, 22:59:11 pm
Hva skjer med ovalen? Girkasse og motor bytte?
37  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oppgradering av 1600, 1776 eller mer? BUDGET! på: november 16, 2019, 13:32:20 pm
Finns en bra oppskrift på aircooled.net, hvor det settes inn en 74mm veiv. Den gir en hyggelig 1800-motor for en grei sum. Kanskje du havner på rundt 10.000 for motoren, hvis er du heldig og kan bruke det meste om igjen.  Eksos og forgassere kommer i tillegg, men kan legges til seinere.
Denne krever ikke maskinering i blokka, men anbefales å ta ut toppene for tjukkvegget 88m hvis du går for det.

https://www.aircooled.net/1800cc-vw-engine-no-machine-combo/
38  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 30 hk eksos på 34 hk motor på: november 05, 2019, 21:25:11 pm
Kjenner flere som har tatt av Abarth-anlegget fordi det bråker ganske mye. Så også en som mistet effekt med Abarth på en trimmet 30hk.
Originale Potter med TDE /åpnere enderør fungerer bra.
39  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forskjellige hjul på: oktober 07, 2019, 10:18:29 am
De navkoppene får du relativt godt betalt for, de mangler på de fleste felgene.
40  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor på: september 25, 2019, 20:42:46 pm
Delenummer 113 101 373 indikerer 1300 SP på toppene som er tatt fra Jeans 1200 motor, ett par topper fra en annen bil har samme delenummer og har også 31,5/30 ventiler Hæ

Hvis 1300 SP skal ha 33/30 ventiler får jeg fortsette letingen :-)


1300 - 1600 har skrått innsug mot toppen, 1200 har vinkelrett innsug.
41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Girkasse tråden på: september 25, 2019, 09:57:32 am
AS er svingaksel, AT er IRS, er vel samme utveksling i de.
42  Forum / Type 2 / Sv: Automat. Beholde eller bytte? på: september 14, 2019, 08:30:50 am
Bare å beholde. Gjelder å skifte olje ofte, og ikke dra tungt på lavt turtall. Det er turtallet på motoren som driver oljepumpe og kjøling på girkassa.
43  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vipparmer 1200 industrimotor 12V, løs dynamofot på: august 22, 2019, 21:26:05 pm
Finns jo både 1:1.1 (originalt på 1300-1600), 1.25 og 1.4, med diverse avarter imellom.
Med 1.4 må muligens vippearm geometrien modifiseres, og støtstengene kan komme i konflikt med støtstangsrørene.
44  Forum / Problemløseren / Sv: Pyntelist i frontrute på: august 22, 2019, 21:21:31 pm
Unneberg solgte ett spesialverktøy for å få inn lista med ruta montert, mulig Hot Shop har det?
45  Forum / Old speed / Sv: Noen som har noe tru på dette på: august 07, 2019, 13:54:34 pm
Har du noen link til noen som selger vipper i Norge ?

Er ikke så mange som lager, er vel Speedweell ($350) og en jeg ikke husker i farta, som er noe rimeligere.
46  Forum / Problemløseren / Sv: Bensintilførsel problem Boble 1302 på: juli 08, 2019, 12:21:05 pm
Hei, inn skal være øverst, og ut innerst på de fleste bensinpumpene.

Lykke til!  Glad
47  Forum / Problemløseren / Sv: Rust på: juli 08, 2019, 09:31:03 am
POR 15 er også ett bra produkt mot rust.
48  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2016, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: juli 05, 2019, 18:28:46 pm
Blei flest Vestfoldinger, denne gangen.
Meget hyggelig.  😎
[attachment=1]
49  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2016, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: juli 03, 2019, 09:11:33 am
I morgen 4.juli 😎
50  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oljetrykk 1600 singelport på: juni 09, 2019, 16:58:55 pm
Olje trykket er oppgitt til å være 10psi pr 1000 omdreininger, på driftsvarm motor.
Olje kjøleren blir forbikoblet når olje trykket er over 45psi/3 bar.  Dvs at viskositeten teller inn på hvor varm motoren skal være. VW endte opp med å anbefale 15w40 på Mexico - boblene, 10w40 går fint i Norge som har kaldere vær.

Som nevnt er det svært varierende kvalitet på oljetrykksmålere, i en test i Volksworld var VDO minst nøyaktig...
51  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: mai 19, 2019, 07:13:15 am
Et par kommentarer til lista.
VW brukte 155/80-15 som original dimensjon, mange bruker 165/80-15.
Og regner med du bytter til 2-krets bremsepumpe.

Ellers lurt å bytte forbremsene til de som kom i 58 og nyere, da de har 40mm breie bremsebånd istedenfor 30mm, og bremser vesentlig bedre. Og er billigere å få tak i. For meg holdt det med en tur på autobahn før jeg skjønte at bedre bremser var viktig.
Du må bytte tromler og bremseskjold komplett.
52  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TRIMMING 1200 industrimotor på: mai 15, 2019, 20:03:12 pm
Synd du ikke kan ha mer enn 1200 ccm, finns big bore sett til 1200 på 1385cm, skryter på seg 25% effektøkning.
53  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dagens vw bilde på: mai 12, 2019, 13:26:31 pm
[attachment=1]
54  Forum / Hva skjer? / Sv: Softis&Burgertreff på Cirkel K, Ringdal, Vestfold, nå på torsdager på: april 10, 2019, 11:10:32 am
Årets første happening skjer torsdag 18. april Glad
55  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2016, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: april 10, 2019, 11:05:30 am
Når er neste?

2. mai Glad
56  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken HVIT farge på Bay overdel? på: mars 09, 2019, 15:14:07 pm
L87 Perlehvit er også mye brukt.
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SKF 6306/360468A 6306360468A lager - er dette til VW? på: mars 09, 2019, 15:12:16 pm
C3 lager tar opp "slakken" når de blir varme, kjører du uten C3, kan det føre til for trangt lager som blir fortere slitt. Sikkert mest farlig ved mye autobahn-kjøring.
58  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Når på 60-tallet gikk VW over til tynnere stålplater i karosseriet? på: mars 09, 2019, 15:10:21 pm
Mener det er 02 og 03 som fikk 0,7mm, dvs fra 71-modellen.
59  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Speedometer til oval ca 1957.... Hvem er like?? på: mars 09, 2019, 15:09:11 pm
De er praktisk talt like. Tro det bare er datostemplinga som er forskjellig.
Veldig mye likt opp til 1959-modellen.
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 singelport til 1600 dobbelport på: mars 09, 2019, 15:07:50 pm
Det du oppnår ved å bytte til dobbeltport kontra singelport, er at du får 3 hk mer på topp, mens singelport har mer dreimoment på litt lavere turtall, dvs den drar bedre på lavt/mellomregisteret. Ser ikke den store fordelen av å bytte hvis du ellers går for ganske original motor. Skal du trimme mer, er selvfølgelig saken noe annet. Skal du bytte kam, trenger du også åpnere topper enn originalt for å få nytte av kammen. 1:1.25 vipper på originalkam flower godt nok når du har originale 1600dp topper, du får ikke mer mat inn med annen heftigere kam, ref flødestest på Boxerville.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 138
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!