Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 5
|
32
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dårlig oljetrykk på varm motor WBX
|
på: mars 30, 2014, 14:27:13 pm
|
Så det dere mener at det er pumpa som er problemet? At det er klaring mellom pumpa og veggen? Det med den O-ringen du har lagt, hjelper det for å få høyere oljetrykk? Kan olja snike seg bak pumpa og gjennom til kammen? Mange spørsmål nå 
|
|
|
34
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Dårlig oljetrykk på varm motor WBX
|
på: mars 30, 2014, 12:00:12 pm
|
Eg har bygget en ny wbx motor med alle nye lagrer, men sliter med oljetrykket på tomgang med varm motor. Det hjelper når eg øker turtallet og det har også hjelpt å bruke 20w50 olje. Men trykker er fortsatt lavt! Eg bruker 10w40 olja. Eg har sjekket oljepumpen og den ser bra ut. Kan den være montert feil på noen som helst måte? Vurderer tette kanaler, men tviler på det. Kan det være olje trykk ventil eller olje kontroll ventilene som tuller? Tviler på at det er feil lagrer siden veiv er standard, og trur ikkje den er slipt. Nåken idear?? Haster.. Thomas
|
|
|
37
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Pinnebolt
|
på: mars 05, 2014, 23:09:05 pm
|
Kan du ikkje sveise på ein mutter og skru den opp? Så slipper du å bore og gjenge. Hjelper helt sikkert å gi den noen saftige slag på bolten slik at den løsner litt. Bare ett tips :-)
|
|
|
39
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Mendeola gearkasse
|
på: januar 06, 2014, 22:23:32 pm
|
Hellun:) lurer på om nåke. Har dere erfaringen med mendella gearkasser? Disse er jo veldig holdbare sies det. Eg har null erfaring med dei, men ønsker å kjøpe ein slik til rallycross. Passer dei rett over på en vanlig boble motor? Er det som å gire en vanlig kasse eller kan den brukes som en dogboks? Også hvordan er det å handle en slik fra usa? Og/eller er det nåken som har en brukt til salgs?
Takker for svar :-)
|
|
|
40
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dreiing av drev
|
på: desember 07, 2013, 00:49:23 am
|
hmm, var ikke dumt det med å slipe ned med vinkelsliper først for å få vekk det som er herda. Eg får også prøve å lage en aksel for å spenne dette opp. Hardmetall skjær har eg møkje liggende av så får egentlig bare sette igang å prøve når eg kommer him fra jobb etter helgen.
|
|
|
41
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Dreiing av drev
|
på: desember 05, 2013, 11:12:12 am
|
Hei! Nå har jeg skaffet meg dreie benk og skal dreie drev fra en girkasse. Har dreiet før så vett litt hva det går i, fikk også opplæring av han som solgte den til meg. Det jeg skal dreie er 3. og 4. drevet. Dette for å flytte gamle 3. drevet over til 4 drevet  Men er disse drevene herdet? Hvordan er det å dreie noe slik? Hvordan sette dette opp i benken? Takker for alle tips  -Thomas
|
|
|
43
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Inngående aksling
|
på: november 26, 2013, 13:17:35 pm
|
Fra enden på inngående aksling på VENSTRE side av bildet er den 22,1 mm Fra enden på inngående aksling på HØGRE side av bildet er den 25,4 mm Antall tenner på inngående aksling på 1. gearet er 10 stk Antall tenner på utgående aksling på 1. gearet er 38 stk 
|
|
|
44
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Inngående aksling
|
på: november 25, 2013, 23:35:28 pm
|
Det er en dobbeltlokks kasse visst de du mener er at det er to lokk på enden av kassen? Men om det er 1302 eller 1303 er eg usikker på.. Men mener dette er en 1973 mod. Skal måle opp og telle tenner i morgen
|
|
|
45
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Inngående aksling
|
på: november 25, 2013, 23:09:52 pm
|
hei! I dag fikk eg veldig lyst til å åpne en gearkasse og sjekke hvordan den såg ut inni. Eg visste at 1. gearet var ødelagt og tenkte å hive kassen, men etter å ha jobbet iherdig og syntes dette ble spennende så vil eg og putte i ett nytt 3. gir med ny utveksling og flytte org 3. gear over til 4. gearet  Men då trenger eg en ny ingående aksling og nytt 1. gear på utgående aksling. Se bildene! Er det noen som har en billig eller vil donere til en som prøver å lære alt!?  Takker og bukker Inngående aksling [attachment=1] Utgående aksling [attachment=2] Prosjektet i sinn helhet! [attachment=3]
|
|
|
47
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vi bytter til: Øke turtall og effekt på WBX
|
på: oktober 14, 2013, 10:24:57 am
|
Da er motoren bygget, bruksområdet blir på en blicross bane. Oppsett med to doble 44mm fajs forgassere og 1:25 vippearmer. Det er ikkje blitt skikkelig testet, men det gjekk veldig fort opp over veien hima!  Eg beholder også wbx fordeler på og det virket veldig bra, har også hørt at den har bedre tenningskurve enn 009 fordeler.
|
|
|
49
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 1:25 vippetøy i wbx
|
på: oktober 09, 2013, 20:50:02 pm
|
Eg har montert nytt vippetøy i ein wbx motor. Det er 1:25 vippetøy som skal gi ca 10 hk meir i en orginal motor seie dei som kan det. Orginalt vippetøy løfter ventilen 1mm og med dette vippetøyet skal det løfte 2,5mm på ventilen (korriger om eg har feil). Eg målte løfte høyde på ventil med orginal vippearm og etterpå målte eg på 1:25 vipperarm og da var "bare" løftehøyden 1mm høyere, nåken andre som har erfaringer med dette? Dette er kva eg har montert: https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C15-20188S-Thomas
|
|
|
51
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / fordeler
|
på: oktober 07, 2013, 18:19:12 pm
|
Eg har montert forgassere på en wbx og bruker den fordeler som er orginalt på motoren, men eg lurer på om det er noe forskjell på en 009 og den orginale?
|
|
|
58
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: WBX med singel forgasser
|
på: april 15, 2013, 19:42:43 pm
|
Tror den første linken din er feil, men skal kikke litt inne på forumet der. Va mener du med overklokking? Er det når løfterne begynner å flyte? Kjenner vell det på motoren at den ikke har mer å gi  Jeg tenkte å bare flytte turtallsperren til 9000 omdr så lipper jeg megasquirt eller andre systemer, vil jeg tru  Hva motor er ITB's for NA for noe? Aldri hørt om det..  eller er de wankel motor? Wankel blir uansett for dyrt.. Men kanskje seinere, det er veldig rått med wankel  Men datasprut virker fristende 
|
|
|
|