april 30, 2024, 14:18:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 64
1771  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har prøvd slike? på: februar 13, 2009, 23:39:44 pm
Demperfestet lurer jeg på om kansje er avhengig av hvor gammle akselrør som står på bilen. Jeg husker ikke helt men de som er på min 58 er av typen hvor ikke demperfestet er vridd og jeg tror heller ikke dette bygger veldig langt inn under bilen. Men sikker er jeg ikke. Får se når jeg henter hjem bilen for sommeren.
1772  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har prøvd slike? på: februar 13, 2009, 23:11:37 pm
Det som er dumt her er vel som nevnt tidligere at vaieren til brekket får en ugunstig "strekk" og at de har Kappet bort det orginale demperfestet. Må jo finnes en måte å lage slike på hvor man heller kan benytte de orginale festene og en kortere demper.
1773  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har prøvd slike? på: februar 13, 2009, 22:46:57 pm
Uansett en spesiell ide. Det jeg likte med dette er at ikke fjærplatene smeller oppi dempertårnene. På min bil som orginalt er levert uten bumpstop's bak er dette et problem. Tross i moderat senking bak. Det slår ikke, det dundrer når jeg kommer over litt store fartsdumper. Etter at jeg kappet litt av fjærplatene ble dette problemet nesten borte, men nå som jeg vurderer å gå lavere kunne dette prinsippet vært en ide.
1774  Forum / Snikk-snakk / Sv: frakt fra porsgrund til skien på: februar 13, 2009, 21:19:35 pm
ååååå under 0,1 tonn klassen


Får jeg informere om at jeg bare er 2,3 kilo fra å veie 99,9 kilo? Og jeg gir meg ikke før vi er nede på en lav 90! Da tenker jeg bobla går bedre også!
1775  Forum / Snikk-snakk / Sv: frakt fra porsgrund til skien på: februar 13, 2009, 21:07:58 pm
Har du redigert overskriften Martin? Frakt fra Porsgrunn til skien Gliser?? Mulegutten kan nesten kaste delene hjem til meg. Så ikke moroa før nå.............
Henter delene i løpet av helga tenker jeg.
1776  Forum / Hva skjer? / Sv: HELGETRÅDEN- hva skjer på VW-fronten hos DEG i helga??? på: februar 13, 2009, 18:41:40 pm
Ligge på sofaen å bli frisk. Og kansje en liten tur ut til Mulegutten for å hente litt deler.....

Dette må ikke kona se......
1777  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har prøvd slike? på: februar 13, 2009, 18:34:48 pm
Ser veldig enkelt ut da, men likte ikke helt "strekket" på håndbrekkvaieren. Brekket vil vel dras på ved fjæring opp? Støtdemperfestet vil vel også bryte veldig.


Ikke alt her ser like smart ut! Men teoretisk og med div modifikasjoner kansje? Brekkvaieren står dumt i forhold til orginalt. Men jeg er usikker på om den strammer seg ved bevegelse. Alle delene henger jo sammen og vil bevege seg likt. Fant et annet bilde hvor de hadde boret hull i fjærplata som vaieren gikk igjenom. Mye snedig de gjør i utlandet!
1778  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Mig sveis på: februar 13, 2009, 15:03:12 pm
Det aller meste fra bil/båt/hus/sykkel/tema er bare å styre unna....
1779  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bilde-/videotråd på: februar 13, 2009, 14:24:49 pm
Hva er odsene for at denne patinaen er ekte? Eller for å si det på en annen måte, cab lokket og resten av bilen er nøyaktig like slitt! Og selv om den er blank, så er fake patina feigt!
1780  Forum / Snikk-snakk / Sv: nice på: februar 13, 2009, 14:22:13 pm
Hvis jeg mot formodning skulle vinne i lotto og bli arbeidsledig på en gang skal jeg prøve dette i norge!  Osteaktig
1781  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens VW prosjekter!! på: februar 13, 2009, 13:36:46 pm
Tror direktøren blir mykere med åra!!! Gliser Osteaktig


Ække du på skolen "rookie"??
1782  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: februar 13, 2009, 12:20:02 pm
Jommen!

Takk for gode data tipps. Det mest kompliserte jeg/karsten kan med data er å bytte IP, men det vet du vel Gliser
1783  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: februar 13, 2009, 12:19:26 pm
Bare det ikke blir slik! Da spyr jeg!



Tror du jeg greide det nå Trond?
1784  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: februar 13, 2009, 10:41:40 am
Linker her opp noen bilder av en FANTASTISK 59 modell med nokså like chassis specs som min kommer til å få.







Dette er det som står om bilen:

This is my 59 ragtop.

5''beam KCW
adjusters
drop spindles
4.5 BRMs up front \ 135 tires       Det har ikke jeg (takk for det)
5.5 BRMs out back \ 165 tires      Det har heller ikke jeg (takk for det)
short axle
drum brakes on all 4
stock shocks in back
NO shocks in front                     Evneveike idioter kjører uten!

no rubbage at all. can go lower, got about 3\4'' clearance an full turn range.

about 1 click in the back with the stock torsions , but have bigger torsions so it is clicked lower.



Hvis bilen min "står likt" med den nye forstillinga og de felgene jeg har så kommer jeg til å bytte nick fra Empiboy til Happyboy!

edit: tok meg den frihet å embedde bildene istedet
1785  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens VW prosjekter!! på: februar 13, 2009, 10:34:39 am
B.K.A kriteriene finner du på forumet til boblekameratene.com.
For å ikke bli uglesett i nærmiljøet måtte vi gjøre en vri på pre-64 kravet......

Med andre ord: Han er IKKE et æresmedlem Gliser
1786  Forum / Teknisk, teori og praksis / Noen som har prøvd slike? på: februar 13, 2009, 10:28:10 am
Så disse på thesamba.
Er løsningen dum eller lur?





Ser jo ut som en enkel måte å senke på. Og man slipper problematikken med å slå fjærplatene oppi tårna som demperene er festet til i bunnplata! Derimot ser jeg for meg en variant der man ikke maltrakterer det orginale demperfestet i akselrøra.
1787  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens VW prosjekter!! på: februar 13, 2009, 09:29:18 am
Han tåler det Blunker
Tykk hud på B.K.A medlemene!
1788  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -67 Variant på: februar 13, 2009, 09:28:26 am
Rettelse! Så like var de ikke. Desuten har Fumagalli felgen 205-5 boltsirkel. Uansett er de helt rå!
1789  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -67 Variant på: februar 13, 2009, 09:24:02 am
Satt å så då denne siden: http://www.terovirta.com/volks/Frame.html
Under felg guiden der fant jeg en felg produsert av Paschal Fumagalli i brazil. Disse ligner stygt på forhjula på det ene bildet. Er det kansje samme firma som leverer NSU felgene?
1790  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens VW prosjekter!! på: februar 12, 2009, 23:47:35 pm
Kan virke som at taket på den bilen er vridd! Blir neppe lett å få inn ei flat frontrute med disse "skadene".
1791  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: februar 12, 2009, 19:42:55 pm
Takk Tistlo Blunker
Jeg drømmer jo om resto looker, men føler ikke at jeg kan avse penger foreløpig til å kjøre løpet ut med bilen min. Derfor kjører jeg om ikke annet løpet ut med de nye komponentene som blir laget til den. Men sånn som jeg ser frem til den dagen da huset mitt er "ferdig" og garasjen står i hagen. Da skal rotta i deler.........
1792  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: februar 12, 2009, 19:29:09 pm
Virkelig digger den løsningen med mutteren på staget for å unngå tangproblematikken... Den stjeler jeg  Gliser


Bare å stjele ideer (ikke deler eller hele forstillinga) Blunker Denne tråden er her for å gi ideer.......
1793  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: februar 12, 2009, 18:35:25 pm
Da har fatter vært innom med de ferdige styrestagene mine. Det lange er et orginalt stag som jeg kappet 2,5" i enden med høyregjenger. Dette ble så gjenget videre inn med M14x1,5 tapp (orginal dimensjon), splittet på nytt og frest spor til skruen for klammeret som låser endeleddet.
Det korte staget er et nytt stag fra unneberg. Dette er beregnet til en vanlig 2" kortet aksel. Dette ble kappet og gjenget på samme måten som det lange, men splitting og spor til skrue fra klammer ble ikke nødvendig da endeleddet i den høyregjengede enden av staget låses med kontramutter. Hvor mye dette ble kortet husker jeg ikke. Beregnet lengden i forhold til et orginalt stag med faste ledd.
Den lille praktiske detaljen som jeg har skryti på meg er en M16 mutter som jeg boret opp med Ø18 bor. Så fikk jeg fatter, som er en rev med slaglodd, til å lodde den fast i den enden av staget som skal mot hjulet. Dette blir mye penere enn sveising i dette tilfellet. Da slipper jeg å knote under bilen med tang når det skal justeres. Og ikke blir det veldig pent heller når tanga har "spinni" over lakken/belegget noen ganger heller. Fatter har så hatt delene med seg på jobben å fått dyppet disse i elzink badet.
Da blir det korosjonsbestandig og ikke minst pent.

De to settskruene på bildene er vanlige sorte M10x30 umbrako som har blitt glassblåst og belagt for å unngå rust. Disse skal stå i gjengede hull på spindlene slik at jeg kan justere/begrense svingradiusen slik at ikke hjulene treffer innerskjermen. Bare en liten praktisk detalj.

Pus er forøvrig også vw entusiast! Hun heter Miss Empi Eikstad.
1794  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 12, 2009, 16:44:27 pm
må nok bli 4" ja.... hehe. sitti og sett en del nå. folk har jo 7" uten drop-spindler og originale hjul. det er ikke pent..!

skal du ha pacer felger da?

Er det ikke best å finne hvilken felg du skal ha først, så regne seg frem til hvor mye innkorting du vil ha/trenger?


Godt poeng!

Har du lest alle 22 sidene foresten?
1795  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 12, 2009, 15:44:32 pm
Bilen på bildet har 5,5" pacer felger, cb senkespindler og orginale tromler. Forstillinga er kortet 4". Allt står i tråden på thesamba. Og det er flere eksempler med bilder og specs der. Bare å lete til man finner et bilde man liker, lese om bilen og bygge etter det.....
1796  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 12, 2009, 14:49:52 pm
Les gjennom denne tråden: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=247735

Skal litt til hvis du ikke finner det oppsettet du liker her!!!!!
1797  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 12, 2009, 13:32:39 pm
Og foresten så er orginalfelgene dine 4" brede og innpresset er HæHæ?? Husker ikke! Men har tegning på jobben, men det hjelper lite når jeg er hjemme!
1798  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 12, 2009, 13:19:34 pm
Hva i alle dager er den saken øverst på bildet? Hvis jeg skal tippe så tror jeg det er en slags justering til T-3?? Eller er jeg helt på jordet nå?

Jeg mener den er til å sveise inn i midten på torsjonsrøret bak... så kan man stille side for side


Med andre ord en komplisert utgave av justerbare fjærplater Blunker Klart at en kombinasjon melom plater og disse gir uenderlige muligheter.
1799  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: 1303 S BIG på: februar 12, 2009, 08:45:05 am
Ja ja ja. Da ser det "desverre" ut til at disse "bilene" ikke eksisterer lengere Gliser Det var "trist".......
Så nå jakter nok T-2's kolega heller på en pre-64 boble................... Blunker
1800  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :) på: februar 12, 2009, 08:28:53 am

Den nede til høyre er en sway-a-way.

Og er den eneste løsninga hvis du ikke skal kappe i lokket for å få justert, BÅDE forstilling og håndbrekk.

Spør på forumet om det er noen som vil selge eller lage ei slik forstilling til deg. Ei sånn sammen med droppa spindler da har du det du trenger tenker jeg Blunker


Hva i alle dager er den saken øverst på bildet? Hvis jeg skal tippe så tror jeg det er en slags justering til T-3?? Eller er jeg helt på jordet nå?
Sider: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 64
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!