1771
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har prøvd slike?
|
på: februar 13, 2009, 23:39:44 pm
|
Demperfestet lurer jeg på om kansje er avhengig av hvor gammle akselrør som står på bilen. Jeg husker ikke helt men de som er på min 58 er av typen hvor ikke demperfestet er vridd og jeg tror heller ikke dette bygger veldig langt inn under bilen. Men sikker er jeg ikke. Får se når jeg henter hjem bilen for sommeren.
|
|
|
1772
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har prøvd slike?
|
på: februar 13, 2009, 23:11:37 pm
|
Det som er dumt her er vel som nevnt tidligere at vaieren til brekket får en ugunstig "strekk" og at de har Kappet bort det orginale demperfestet. Må jo finnes en måte å lage slike på hvor man heller kan benytte de orginale festene og en kortere demper.
|
|
|
1773
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har prøvd slike?
|
på: februar 13, 2009, 22:46:57 pm
|
Uansett en spesiell ide. Det jeg likte med dette er at ikke fjærplatene smeller oppi dempertårnene. På min bil som orginalt er levert uten bumpstop's bak er dette et problem. Tross i moderat senking bak. Det slår ikke, det dundrer når jeg kommer over litt store fartsdumper. Etter at jeg kappet litt av fjærplatene ble dette problemet nesten borte, men nå som jeg vurderer å gå lavere kunne dette prinsippet vært en ide.
|
|
|
1774
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: frakt fra porsgrund til skien
|
på: februar 13, 2009, 21:19:35 pm
|
ååååå under 0,1 tonn klassen
Får jeg informere om at jeg bare er 2,3 kilo fra å veie 99,9 kilo? Og jeg gir meg ikke før vi er nede på en lav 90! Da tenker jeg bobla går bedre også!
|
|
|
1775
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: frakt fra porsgrund til skien
|
på: februar 13, 2009, 21:07:58 pm
|
Har du redigert overskriften Martin? Frakt fra Porsgrunn til skien ?? Mulegutten kan nesten kaste delene hjem til meg. Så ikke moroa før nå............. Henter delene i løpet av helga tenker jeg.
|
|
|
1777
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har prøvd slike?
|
på: februar 13, 2009, 18:34:48 pm
|
Ser veldig enkelt ut da, men likte ikke helt "strekket" på håndbrekkvaieren. Brekket vil vel dras på ved fjæring opp? Støtdemperfestet vil vel også bryte veldig.
Ikke alt her ser like smart ut! Men teoretisk og med div modifikasjoner kansje? Brekkvaieren står dumt i forhold til orginalt. Men jeg er usikker på om den strammer seg ved bevegelse. Alle delene henger jo sammen og vil bevege seg likt. Fant et annet bilde hvor de hadde boret hull i fjærplata som vaieren gikk igjenom. Mye snedig de gjør i utlandet!
|
|
|
1779
|
Forum / Rat-look / Sv: En rusten bilde-/videotråd
|
på: februar 13, 2009, 14:24:49 pm
|
Hva er odsene for at denne patinaen er ekte? Eller for å si det på en annen måte, cab lokket og resten av bilen er nøyaktig like slitt! Og selv om den er blank, så er fake patina feigt!
|
|
|
1780
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: nice
|
på: februar 13, 2009, 14:22:13 pm
|
Hvis jeg mot formodning skulle vinne i lotto og bli arbeidsledig på en gang skal jeg prøve dette i norge!
|
|
|
1784
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: februar 13, 2009, 10:41:40 am
|
Linker her opp noen bilder av en FANTASTISK 59 modell med nokså like chassis specs som min kommer til å få. Dette er det som står om bilen: This is my 59 ragtop. 5''beam KCW adjusters drop spindles 4.5 BRMs up front \ 135 tires Det har ikke jeg (takk for det)5.5 BRMs out back \ 165 tires Det har heller ikke jeg (takk for det)short axle drum brakes on all 4 stock shocks in back NO shocks in front Evneveike idioter kjører uten!no rubbage at all. can go lower, got about 3\4'' clearance an full turn range. about 1 click in the back with the stock torsions , but have bigger torsions so it is clicked lower. Hvis bilen min "står likt" med den nye forstillinga og de felgene jeg har så kommer jeg til å bytte nick fra Empiboy til Happyboy! edit: tok meg den frihet å embedde bildene istedet
|
|
|
1785
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens VW prosjekter!!
|
på: februar 13, 2009, 10:34:39 am
|
B.K.A kriteriene finner du på forumet til boblekameratene.com. For å ikke bli uglesett i nærmiljøet måtte vi gjøre en vri på pre-64 kravet...... Med andre ord: Han er IKKE et æresmedlem
|
|
|
1786
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Noen som har prøvd slike?
|
på: februar 13, 2009, 10:28:10 am
|
Så disse på thesamba. Er løsningen dum eller lur? Ser jo ut som en enkel måte å senke på. Og man slipper problematikken med å slå fjærplatene oppi tårna som demperene er festet til i bunnplata! Derimot ser jeg for meg en variant der man ikke maltrakterer det orginale demperfestet i akselrøra.
|
|
|
1788
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -67 Variant
|
på: februar 13, 2009, 09:28:26 am
|
Rettelse! Så like var de ikke. Desuten har Fumagalli felgen 205-5 boltsirkel. Uansett er de helt rå!
|
|
|
1791
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: februar 12, 2009, 19:42:55 pm
|
Takk Tistlo Jeg drømmer jo om resto looker, men føler ikke at jeg kan avse penger foreløpig til å kjøre løpet ut med bilen min. Derfor kjører jeg om ikke annet løpet ut med de nye komponentene som blir laget til den. Men sånn som jeg ser frem til den dagen da huset mitt er "ferdig" og garasjen står i hagen. Da skal rotta i deler.........
|
|
|
1792
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: februar 12, 2009, 19:29:09 pm
|
Virkelig digger den løsningen med mutteren på staget for å unngå tangproblematikken... Den stjeler jeg Bare å stjele ideer (ikke deler eller hele forstillinga) Denne tråden er her for å gi ideer.......
|
|
|
1793
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: februar 12, 2009, 18:35:25 pm
|
Da har fatter vært innom med de ferdige styrestagene mine. Det lange er et orginalt stag som jeg kappet 2,5" i enden med høyregjenger. Dette ble så gjenget videre inn med M14x1,5 tapp (orginal dimensjon), splittet på nytt og frest spor til skruen for klammeret som låser endeleddet. Det korte staget er et nytt stag fra unneberg. Dette er beregnet til en vanlig 2" kortet aksel. Dette ble kappet og gjenget på samme måten som det lange, men splitting og spor til skrue fra klammer ble ikke nødvendig da endeleddet i den høyregjengede enden av staget låses med kontramutter. Hvor mye dette ble kortet husker jeg ikke. Beregnet lengden i forhold til et orginalt stag med faste ledd. Den lille praktiske detaljen som jeg har skryti på meg er en M16 mutter som jeg boret opp med Ø18 bor. Så fikk jeg fatter, som er en rev med slaglodd, til å lodde den fast i den enden av staget som skal mot hjulet. Dette blir mye penere enn sveising i dette tilfellet. Da slipper jeg å knote under bilen med tang når det skal justeres. Og ikke blir det veldig pent heller når tanga har "spinni" over lakken/belegget noen ganger heller. Fatter har så hatt delene med seg på jobben å fått dyppet disse i elzink badet. Da blir det korosjonsbestandig og ikke minst pent.
De to settskruene på bildene er vanlige sorte M10x30 umbrako som har blitt glassblåst og belagt for å unngå rust. Disse skal stå i gjengede hull på spindlene slik at jeg kan justere/begrense svingradiusen slik at ikke hjulene treffer innerskjermen. Bare en liten praktisk detalj.
Pus er forøvrig også vw entusiast! Hun heter Miss Empi Eikstad.
|
|
|
1798
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :)
|
på: februar 12, 2009, 13:19:34 pm
|
Hva i alle dager er den saken øverst på bildet? Hvis jeg skal tippe så tror jeg det er en slags justering til T-3?? Eller er jeg helt på jordet nå?
Jeg mener den er til å sveise inn i midten på torsjonsrøret bak... så kan man stille side for side Med andre ord en komplisert utgave av justerbare fjærplater Klart at en kombinasjon melom plater og disse gir uenderlige muligheter.
|
|
|
1799
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: 1303 S BIG
|
på: februar 12, 2009, 08:45:05 am
|
Ja ja ja. Da ser det "desverre" ut til at disse "bilene" ikke eksisterer lengere Det var "trist"....... Så nå jakter nok T-2's kolega heller på en pre-64 boble...................
|
|
|
1800
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. :)
|
på: februar 12, 2009, 08:28:53 am
|
Den nede til høyre er en sway-a-way. Og er den eneste løsninga hvis du ikke skal kappe i lokket for å få justert, BÅDE forstilling og håndbrekk. Spør på forumet om det er noen som vil selge eller lage ei slik forstilling til deg. Ei sånn sammen med droppa spindler da har du det du trenger tenker jeg Hva i alle dager er den saken øverst på bildet? Hvis jeg skal tippe så tror jeg det er en slags justering til T-3?? Eller er jeg helt på jordet nå?
|
|
|
|