april 26, 2024, 01:57:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 64
61  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn) på: juni 09, 2010, 12:45:57 pm
Da er ulykkesmotoren tilbakelevert til selger og jeg har fått refundert kronasjer...... Da er jeg tilbake til der jeg startet for tre uker siden! Ingen fremgang med andre ord.
62  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2 på: juni 09, 2010, 12:26:18 pm
Jeg vet at Festo leverer skjøtestykker og koblinger som bare tilater luftstrøm i en retning.... Men dette funker jo ikke hvis demperene er laget for å sende luften ut samme hull som den kommer inn. Men om de er slik eller har en annen "utluftning" aner jeg ikke. Hvis jeg fikk vite slangedimensjonen du skal bruke kan jeg sjekke om ikke jeg kan få tak i et slikt enveis T-stykke?
63  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 30HK motor selges komplett - starter og går bra på: juni 07, 2010, 22:46:08 pm
Vet du ca hvor mange kilometer den har bak seg?
64  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Avbalanseringsskive til 205-5 felger. på: juni 07, 2010, 22:16:10 pm
Beklager Ragge Flau
Plater i 12 mm hadde jeg tenkt å bruke som adaptere for å sette noen 205-5 felger på en gammel Polo. Men jeg ble blakk (grunnet motordeler til bobla) og fikk ikke vært så mye på forumet (pga motorskruing). Derfor har jeg ikke fått svart deg.
Avbalanseringsskiver derimot har jeg i utgangspunktet valgt å kjøre i 6 mm plate fordi det holder til formålet og blir mere nøyaktige enn hvis de lages i tykkere plater (sår i brenningen osv).
Prisen jeg gir inn pr. plate er lik den jeg selger for. Ergo INGEN fortjeneste. Hvis du derimot skal gjøre penger på noe som i utgangspunktet var et produkt som jeg satte i produksjon etter tipps her på forumet bør du komme igang nå da jeg har valgt å få kjørt opp flere plater etter høy etterspørsel.

Ragge. Hvis det er mere kjeft på gang kan vi godt ta dette over PM. Og ikke glem å gi folk litt tid! Jeg fikk prisen på de tykkere skivene fredag 4/6 og idag vanker det kjeft for at jeg ikke har svart. Litt utolmodig kansje?
65  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1200 30hk - Oljetrykksføler/-bryter på: juni 07, 2010, 21:52:17 pm
Den unneberg har passer også til motoren din....
Pass derimot opp for dårlige reprodeler. Jeg byttet fire slike før jeg fikk en som var tett lengere enn ei uke. Den tette utgaven kjøpte jeg hos den lokale vw forhandleren. Jeg kjøpte Golf 1 bryter. Denne er ikke lik den du har, men nesten.... og den er tett og ikke minst, den passer inn i blokka di Glad
66  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sommer og finbilene må brukes! på: juni 07, 2010, 21:00:37 pm
nå står bruksbilen på bukker å trenger litt rep før eu, så da blir det å kjøre 58n hver dag, prøver jo da å bruke ekstra lang tid på å få reparert bruksbilen som er en 98 mod bmw 316 stasjonsvogn som er langt ifra like kul å kjøre som bobla.

Høres egentlig ut som at bruksbilen ikke er kul å kjøre i det hele tatt......
67  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 30 hesters brannpumpe. på: juni 07, 2010, 20:52:28 pm
Siden jeg gikk på et digert bomkjøp med en "overhalt" 30 hester så "bumper" jeg denne tråden.....
Ønsker 30 hester. IKKE 34....
68  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2 på: juni 07, 2010, 20:49:45 pm
hehe ja vi er alle spesielle vetttu. er det ingen som har en motor til Grenlands store sønn da?  Sjokkert


I følge sikre kilder betaler folk villig penger for å slippe å ha noe med meg å gjøre. Jeg er jo så umulig å ha med å gjøre. Jeg fikk tilbud om ei brannpumpe med 30 hester for litt siden men droppet det da jeg kom over denne berømte ulykkesmotoren. Og nå husker jeg ikke hvem selger var..... Pokker! Har noen en brannpumpe med 30 hester?
69  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2 på: juni 07, 2010, 20:41:05 pm
Så bra å se at det er flere med problemer Blunker Du har mekanisk ok bil uten særlig helt karoseri eller lakk. Jeg har til en vis grad lakk og helt karoseri, men ikke noe drivverk........
Bra (garantert bra) 30 hester ønskes kjøpt!
70  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn) på: juni 07, 2010, 19:59:08 pm
Takk for tips!
Jeg har snakket med selger tidligere idag og han ville betale tilbake hele beløpet hvis jeg leverte motoren i deler hjemme hos han Blunker
71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn) på: juni 07, 2010, 18:41:28 pm
Da ser det jo ut som du i alle fall er å se på veien igjen i luftkjølt snart.


Nope. Fikk dommen nå å var opp å så på motoren........
Selger hevdet følgende:
-Linjeborret blokk
-Alle lager nye
-Nye stempler
-Nye ventiler og styringer
-Ny clutch.
-Alt gjennomgått.
-Komplett motor med blekk og varmebokser

Sannheten er mere slik:
-Blokk er ikke linjeboret, slitte lager og utslitt veiv (slarkette).
-Alle lager er gammle og utslitte/ ødelagt ved montering.
-Stempler og sylindere er gammle og har gått LANGT! Stempelfjærene er til å kutte av seg fingrene på.
-Nye ventiler og styringer, men toppene er sprekt.
-Gammel clutch med mange mil igjen.
-Alt gjennomgått og ødelagt etter beste evne.
-Komplett motor hvor det meste er vrak eller slått i stykker. Komplett med blekk og varmebokser. Sistnevnte trenger ca 5 timer med rustsveising.......'
-Må også nevnes at blokka bærer preg av å ha vært lagret lenge utendørs. Den er sterkt korodert på de utroligste steder. Særlig ille er det i overgangene melom blokk og sylindere.

Dette er sannheten. Desverre.
Jeg legger to gassere og grenrør på hylla inntil videre. Nå må jeg først konsentrere meg om å få en motor inn i bilen.
72  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Avbalanseringsskive til 205-5 felger. på: juni 07, 2010, 18:25:41 pm
Disse virker jo som et must for oss med wide 5. Jeg vil gjerne ha en når du får laget deg flere slike.

Mvh Tom Rune.      Gliser


6 til for salg. Får de til uka......... Førstemann til mølla!!

OBS! Ikke send PM til den Empiboy  som er trådstarter....... Send til Mr. Empiboy......
73  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sommer og finbilene må brukes! på: juni 06, 2010, 22:49:53 pm
Jeg har kjørt Touran med masse motordeler til boble i bagasjerommet de siste ukene.......  Men det har ikke like høy grad av sjarm synes jeg.....
74  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: juni 06, 2010, 22:39:34 pm
Rød lowlight Karman ghia (med sort tak) ved Valle idag......
75  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn) på: juni 06, 2010, 22:04:28 pm
Sånn. Da er jeg ennå lengere unna å få kjørt boble denne måneden! Den "nyoverhalte" motoren er nå delt opp HELT. Støtstangrøra manglet tettninger og som siste kronen på verket er at røret som skal gå ned i oljesila er montert så til de grader feil at det ikke treffer i det hele tatt! Vi snakker flere centimeter feil! Det positive er at motoren er totaloverhalt som selger sa, men den er skrudd sammen veldig feil og heldigvis aldri startet etter dette. I følge en lokal motorguru som så på den tidligere idag, er det bare å sette delene riktig sammen igjen. Mr. Motorguru har laaaaang erfaring med motorer, så når han foreslo at vi skulle pakke alle delene inn i bilen hans sammen med noen høvdinger så slo jeg til. Bedre det enn at jeg selger unna bil og div motorer i deler fordi jeg blir lei. Jeg er nesten der nå. Angrer bittert på at jeg ikke solgte bilen i vinter når jeg hadde mulighet. Dealen er at jeg GARANTERT får motoren tilbake innen utgangen av denne måneden. Da er det for meg å skru på blekk, dynamo osv og inn i bilen Glad Rosinen i pølsa er at alle deler som skal monteres på er så godt som strøkne, og det er med på å holde motet oppe.
76  Forum / Hva skjer? / Sv: Is på brygga i Langesund.. på: juni 06, 2010, 21:48:13 pm
Blei isspising på Valle for oss også idag gitt, holdt med 2 dager med Shanty  Gliser

Spottet deg på vei til valle. Trolig like etter at du tok av E-18....... Heldig du som har fungerende luftkjølt vw i sommervarmen!
77  Forum / Type 2 / Sv: Bildetråd, nydelige type2 på: juni 05, 2010, 21:15:44 pm
I fare for å bedre på mitt dårlige navn og rykte må jeg innrøme at jeg likte denne. Det vil si at bussen, stuket, fargen osv ser flott ut, men hva har de hengt på under kanalene? Grøss!!!
78  Forum / Problemløseren / Sv: Classic 20-50 olje på: juni 05, 2010, 20:51:17 pm
Mulig dette er en tilfeldighet, men det var etter at jeg byttet fra statoil sin 10-40 olje til biltemas 20-50 jeg fikk en serie problemer med motoren min. Endte til slutt med havari.... Tror neppe jeg fyller denne biltema oljen på den nye motoren når (hvis) den blir klar.
79  Forum / Old speed / Sv: Dobble gassere..... på: juni 05, 2010, 17:02:20 pm
Hva med å bruke 2 slike gassere som står på type 3. Eller lage et likt opsett. Du trenger ikke stag om du har elektrisk choke.

Er jo litt nostalgisk med masse "remedier" for å få de delene man har liggende til å virke da. Føler at det er litt nostalgi over slike løsninger......... Farfar levde for slikt! Trist han ikke kan være med på dette prosjektet.
80  Forum / Old speed / Sv: Dobble gassere..... på: juni 04, 2010, 21:34:00 pm
Eller kjører uten choke  Glad
Min erfaring er at motoren ikke er så var på choke når du får to gassere, går litt ureint til å begynne med men kommer seg fort. Men det finnes varianter av dette, noen hadde choken bare tilkoblet en av gasserne. Da gikk vel motoren reint på ene sida? Alternativt kan du vel koble til begge chokene. Automatchoke er vel litt for nytt på et "Old Speed" oppsett  Blunker

Mitt dobbeltforgasseroppsett på 30 Hk går fint uten choke, men kjøres bare om sommeren.

Er det lov å spørre hva slags gassere, innsug og topper du kjører med? Må si jeg litt sugen på å snekkre sammen et oppset med dobble stag. Et til gassen (e) og et til choken (e) Blunker..... Hadde jo vært moro om dette funket og i tilleg hadde fått en finish som gjorde at det ser gammelt ut.
Når det kommer til luftfilter har jeg vurdert å lage disse selv. Ser for meg å dreie et lokk og en bunn som jeg skrur til gasseren. I mellom disse delene skal det stå et "rør" laget av valset perforert plate med finmasket strekmetall på innsiden. Noen som har tips til et bra filtermateriale som jeg kan ha på inni? Disse planene mine blir vel neppe veldig old-speed, men jeg tror det kan bli mye artige utfordringer før jeg får noe slikt til å fungere ordentlig.
81  Forum / Old speed / Dobble gassere..... på: juni 04, 2010, 11:19:33 am
Skal bygge nye innsug til bobla for å kunne henge på en gasser til....... Tenkte å bruke den orginale Solex 28PCI'n som står på og skaffe en til....... Men kom til å tenke på dette med choke! Hva gjør jeg her? Stag både til gass og choke eller bruker folk gassere med automatchoke?
82  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn) på: juni 04, 2010, 10:59:48 am
Jobber i full motvind om dagen!
Jeg kjøpte følgende: Totaloverhalt: Linjeborret blokk, alle lager, nye stempler, ventiler, styringer. Ny clutch. Alt gjennomgått. Komplett motor med blekk og varmebokser........

Slik så den ut....



Nå ser den ut som ei sprengskisse Gliser

Høres jo flott ut, men når alt kommer til alt er det nok fortsatt best å gjøre tingene selv. Da vet du hva du har og du vet hva som er gjort, hvordan osv.

Denne motoren manglet i utgangspunktet kun forgasser og påfyllingsrøret for olje, samt at det var en sprekk i innsuget. Og den hadde et meget snedig laderele. Men ved nærmere ettersyn oppdaget jeg at den "nye" clutchen ( som ikke er helt ny ) var montert feil på. Styringene som skal sentrere den på svinghjulet bommet og greia sto derfor skjevt på. I samme rennet oppdaget jeg at varmespjella under var montert slik at de ville komme i klem melom girkasse og motor ved montering. Når disse var demontert dukket det selvfølgelig opp mye rust i både spjella og varmepottene. Selger sa at det lakk olje ut midt under motoren. Her var det en løs tappeplugg uten pakning og sila var kun montert på plass med pakkningsstoff og ikke pakkninger. Makan til klin! Når jeg omsider fikk av denne gørra, var sila vrak og jeg oppdaget at lokket under ikke var rett. osv osv....... Så nå til helga åker toppene av. Dette fordi det ikke er satt inn riktige tettninger for støtstangrørene. Og hvilke nye overaskelser finner jeg da tro? Forøvrig sto det bensinpumpe som var full av tykk olje og smuss inni der hvor bensinen normalt sett bor. Pluggledningene var satt på men hadde INGEN kontakt da disse var revnet i overgangen melom ledning og hetta som du trer på pluggen. Og mere moro kan nevnes...
Jeg hadde nok spart mye på å heller overhale min gammle motor, men ble fristet av tanken på å putte inn en ferdig overhalt motor å fortsette sesongen. Når skal jeg lære??
83  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lekasje ut bak det store reimhjulet på motoren... på: juni 04, 2010, 10:35:01 am
Det er selve reimhjulet som kaster oljen tilbake i motoren. Det er "gjenger", eller spor, som gjør denne jobben. Så lenge det er originalt reimhjul??

Lasse

Har orginalt hjul Glad
84  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bodenkratzer Polizei på: juni 04, 2010, 10:33:49 am
Jepp var litt småskeptisk til den løsningen jeg også. Da lurer jeg på... er det nok kraft i de luftfjørene til å TVINGE bilen opp 10cm?

Ville jeg tro. Når bilen står på bakken er jo fjærene allerede i spenn. Når du løfter bilen slippes spennet gradvis og det skal teoretisk bli lettere før spennet begyner å innvirke på nytt bare motsatt vei. Jeg skal med andre ord ikke garantere at disse demperene greier å løfte en fjæret bil, men jeg er ganske sikker på at det går Blunker Hør med JHU. Mener han sa at han hadde hatt noen slags hi-jackers på en buss. Oppsettet blir ganske likt.
85  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 68 mod m/R1 motor selges i Sverige. på: juni 04, 2010, 09:39:49 am
Utrolig morsomt å få bobla til å høres ut som formel 1  Osteaktig
men må ikke bilen ribbes helt for å kompansere for manglende dreiemoment?

Ser ikke sånn ut på filmen Blunker
86  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 68 mod m/R1 motor selges i Sverige. på: juni 04, 2010, 09:39:19 am
Grymt!
87  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 68 mod m/R1 motor selges i Sverige. på: juni 04, 2010, 09:27:46 am
Oi oi! Der ble det høy fart på kort tid og ved hjelp av få gir!
88  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: FIN 56:a på 68-platta selges i Sverige. på: juni 04, 2010, 09:23:52 am
Baklyktene står jo nesten på taket!!
89  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sort utvendig speil til 68 model og opp.... på: juni 04, 2010, 08:38:58 am
Det står der du har funnet bildet at de er laget i brasil. Det åpner jo for flere sære alternativer Glad
90  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sort utvendig speil til 68 model og opp.... på: juni 04, 2010, 08:35:58 am
Ikke Golf eller Polo. Men det finnes mange varianter til de tidlige Passatene..... Vet ikke sikkert. Speilkappa er ganske lik de på Polo og Golf, men har en litt annen utførelse rundt innfestningen til døra. Tipper tidsepoken du leter i er melom 1976 og 1985.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 64
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!