april 16, 2024, 17:03:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 64
91  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bodenkratzer Polizei på: juni 04, 2010, 06:48:46 am
Kjører du da med torsjonsfjører? Funker det da? Eller må jeg erstatte de med slike rør som gir uavhengig fjøring?

De rørene gir ikke uavhengig fjæring! De gir ingen fjæring. Risky saker!!! Dette "jalla" opplegget er egentlig bare for å holde bærearmene fast til forstillinga. Du kan like gjerne kjøre med fjærer og heller bruke disse demperene til å tvinge bilen opp ved behov. Da vet du om ikke annet at bærearmene til en vær tid sitter fast, og bilen detter ikke rett i bakken hvis demperbolten på tårnet (eller i bærearmen) skulle ryke Blunker
92  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lekasje ut bak det store reimhjulet på motoren... på: juni 04, 2010, 06:43:00 am
Tetningen bak reimhjulet er en "kastering" tror jeg det er det heter.  I delekatalogen heter denne "ølablenkscheibe fur kurbelwelle". Aner ikke hva det betyr...??

Det jeg vil frem til er at denne er ikke tett når motoren står feil vei Glad



Med andre ord et sted det ikke nødvendigvis er noe feil Blunker Får plukke den i gryn uansett tenker jeg.

Ikke noe feil der. Ingen simring på reimskivesida men kun en "kon" skive som tvinger olja tilbake/ned i "bunnpanna"

Takk hulk! Har du momentnøkkel i ditt ringe verksted? Kommer til å plukke av toppene da det ikke er brukt riktige tettninger på støtstangsrørene. Disse er montert sammen bare med pakkningsstoff! Som resten av motoren......
93  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lekasje ut bak det store reimhjulet på motoren... på: juni 03, 2010, 22:05:35 pm
Og mens jeg holder på å blakke meg på deler lurer jeg på om noen vet om det finnes oljepumpe med løst oljefilter som passer på en 30 hester? Ser for meg noe av typen.... pumpe med slange til et filter, returslange til pumpa osv.....
Noen som vet hva som kan brukes og om det er galskap eller fornuftig å gjøre en slik oppgradering på en 30 hester?
94  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: fin 60-modell rat-looker i sverige på: juni 03, 2010, 21:59:40 pm
Enten "mangler" den senkespindler eller så er den kortet MYE mere enn 100mm......
95  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lekasje ut bak det store reimhjulet på motoren... på: juni 03, 2010, 21:54:16 pm
Tetningen bak reimhjulet er en "kastering" tror jeg det er det heter.  I delekatalogen heter denne "ølablenkscheibe fur kurbelwelle". Aner ikke hva det betyr...??

Det jeg vil frem til er at denne er ikke tett når motoren står feil vei Glad



Med andre ord et sted det ikke nødvendigvis er noe feil Blunker Får plukke den i gryn uansett tenker jeg.
96  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lekasje ut bak det store reimhjulet på motoren... på: juni 03, 2010, 21:52:47 pm
Sitat
Send en regning til selgeren....

God ide Blunker Får begyne med en dialog om ikke annet. Pengene er brukt, så det spiller liten rolle, men jeg er meget lysten på å finne ut hvem som monterte denne sammen!
97  Forum / Teknisk, teori og praksis / Lekasje ut bak det store reimhjulet på motoren... på: juni 03, 2010, 19:11:14 pm
Holder på å sette istand en "ny" motor til bobla mi. Kjøpte et ganske håpløst prosjekt altfor dyrt i forhold til alle de problemene som har kommet på i ettertid. Neste gang jeg kjøper motor skal det ikke gå like fort i svingene.....! Selger fortalte at motor var overhalt av Larvik Motorverksted men ikke montert sammen av dette firmaet. Dette fikk han ordnet et annet sted. Og det var no ikke særlig smart! Uansett hva jeg skrur av mangler det en eller flere pakkninger...... Pakkninger er byttet ut mot pakningsstoff! Den "nye" bensinpumpa var så full av tykk olje at delene inni ikke beveget seg og pakkning melom bakelittforingen og karoseriet var borte, stor sprekk i fordeleren. Alikevel har noen tatt seg tid til å sandblåse og lakkere denne!!. Den nye clutchen var ikke veldig ny viste det seg, de meget gode varmepottene og spjella er reparert nå.... etter ca 5 timer med sveising og platebanking osv osv..... Moro med motor Gliser
Dagens oppgave besto i å bytte ut sila og lokket under til et med tappeplugg fra den gammle motoren min. Delene var selvfølgelig montert sammen med pakkningsstoff. Dette resulterte i at sila ble historie Osteaktig
Nok om det.... Når jeg tok av disse delene satte jeg motoren opp. Det vil si at den sto på det store reimhjulet. Motoren er tappet for olje, men litt er det nok fortsatt inni der. Men etter å ha stått slik i ca 30 min oppdaget jeg at det kom ganske mye olje ut bak reimhjulet. Hva slags tettning er det på innsiden der? Finner ikke stort om dette i haynes boka. Er det kansje en simring lignende den bak svinghjulet feks? Eller er det sånn det skal være? Feks at det ikke lekker når motoren står riktig vei?
-Hva vet jeg....
-Vet du?
Like før hele denne motoren havner i gryn nå sånn at jeg får sett ordentlig på hva som menes med en "turn-key" motor!! Og takk til høyere makter for at jeg er født surmaget og skeptisk slik at jeg ikke satte denne motoren rett inn i bilen.
98  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven) på: juni 03, 2010, 09:42:47 am
Restaurering eller rekonstruering? Hva blir egentlig riktig å kalle dette?
99  Forum / Old speed / Sv: Grenrør.... på: juni 03, 2010, 09:30:18 am
Får sette motoren inn i bilen igjen å ta det derifra. Jeg har kjøpt et grenrør med liten flens som jeg tenkte å bygge om slik at det passer 30 hesteren.. Hva som blir skrudd på flensen er foreløpig usikkert.
100  Forum / Old speed / Sv: Grenrør.... på: juni 03, 2010, 09:27:28 am
Rått. Men prisen på sebringeksosen var jo også litt syk.... Blunker
101  Forum / Resto-look / Sv: Så höy den egentlig er.. på: juni 02, 2010, 20:07:54 pm
Starta senkinga idag, og fikk tatt ferdig foran før jeg tok kvelden. Fysjom fy å rart å se bilen stå der som cal... Skal forte meg hjem etter jobb i morgen å senke ferdig bak. Tenk om noen ser den slik.... Flaut. Hehe.


Jeg har vel kommet frem til at cal-look må være veldig praktisk ved "bestiging" av feks. fartsdumper osv.
102  Forum / Old speed / Sv: Grenrør.... på: juni 02, 2010, 19:53:06 pm
Kansje ikke så veldig stor respons her Gliser
Det kan bety to ting:
-Det finnes ikke..
-Ingen vet..
Derfor prøver jeg igjen.
Har sett litt på bilder og linker i prosjekttråden som omhandler "låvedør" bussen til Mags. På en av disse linkene er dette bildet........



Man ser tydelig at denne bussen har et sentermontert ovalt enderør på eksosen, og noe som kan ligne to små lyddempere på sidene..... Er dette noe som har eksistert eller er dette bare et inntegnet triks?
103  Forum / Type 2 / Sv: Bildetråd, nydelige type2 på: juni 02, 2010, 19:39:20 pm
Jøss! Bussen til Tistlo gitt.....
104  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens VW prosjekter!! på: juni 02, 2010, 19:33:10 pm
Gratulerer med dagen og lappen, Daniel!! Ut og cruise 1303 nå?


Så vidt meg bekjent er ikke 03'n helt ferdig Blunker.....
105  Forum / Hva skjer? / Sv: Is på brygga i Langesund.. på: juni 02, 2010, 06:36:04 am
Nope, blir i langesund å Kult

Skal vi ta dugnad på lørdag?.....
106  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven) på: juni 01, 2010, 08:50:20 am
Når jeg ser hva du har gitt for denne så ønsker jeg morfars gammle bryggerhus et vist sted Blunker
107  Forum / Problemløseren / Sv: hvilket sveise app anbefales på: juni 01, 2010, 07:35:47 am
Videre kan det også sies at det er forskjell på sveiser og sveiser. Noen har brukt et helt liv med pinner og kun det. Overgangen til å sveise på bil KAN bli stor.
Kan sammenlignes med at vi på jobben har en verktøymaker og en cnc opperatør. Sistnevnte er livsfarlig å sette bak en manuell fresemaskin eller dreiebenk. Dette fikser han bare ikke. Verktøy å arbeidsstykker formelig spruter i høy hastighet inne på verkstedet når han prøver seg;)

Tilbake til temaet så er er apparatet Tistlo nevner over gode greier. Har ikke prøvd akkurat dette selv, men har god erfaring med andre Esab apparater og på bil bruker jeg 0,6 mm tråd. Kempi har også mye bra, men når det kommer til MIG så bør du styre unna de aller minste bærbare utgavene. De har en tendens til å fungere utmerket i begynelsen......

108  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenne senking av boble på biltilsynet. på: juni 01, 2010, 07:23:46 am
Noen som vet om det finnes en grense for hvor mye negativ (eller positiv) camber som er lovlig?
109  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven) på: juni 01, 2010, 07:01:32 am
Lykke til!
Jeg er jo som kjent surmaget og har vel ikke helt trua....., men så har det blitt bevist tidligere at det faktisk er mulig så hvorfor ikke prøve?
Du skal ha MYE cred's for å ha baller nok til å kjøpe denne (dette?)!!
110  Forum / Hva skjer? / Sv: Is på brygga i Langesund.. på: mai 31, 2010, 21:15:21 pm
Jeg jobber på spreng med den nye motoren......når jeg har tid Blunker Så jeg mister nok neste "treff" også.... Går smått når alle andre ting også helst skal være ferdig.
111  Forum / Problemløseren / Sv: Trolig problemer med bensinpumpa på: mai 31, 2010, 18:01:00 pm
Pakningen i bensinkrana på disse modellene kan svelle opp og slippe imellom mindre bensin når de blir (litt) gamle.
Kan hende du har noe på gang der?

Godt poeng. Jeg kjøpte ny kran til min før jeg rakk å prøve den orginale.
112  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Balljoint forstilling. på: mai 31, 2010, 15:09:33 pm
Karsten!!
Eller eventuelt hvor mye må den kortes inn for at det skal dukke opp kjøpere (mot endret pris selvfølgelig)?
113  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bodenkratzer Polizei på: mai 31, 2010, 09:34:45 am
Rettelse. De ligger baki en bil i skien Blunker

Felgene var akkurat som beskrevet av selger Blunker To bra og to dårlige.
De to dårlige får nye 6" baner ganske snart.


Fælgane....


Senterkopper. Repro direkte fra SA Glad


Litt slangerust Blunker

Senterkoppene som selger ordnet for meg er noe repro greier med litt dårlig forarbeide for kromen, men de er tykke i godset og har bra form. Personlig ville jeg valgt å lakkere disse, men det får bli opp til eier å avgjøre.

Flere sett med felger er på vei. De første er til et romvesen, mens resten er til pensjonskassa mi Gliser
Kan også være behjelpelig med å skaffe flere av disse senterkoppene hvis noen trenger.
114  Forum / Problemløseren / Sv: Trolig problemer med bensinpumpa på: mai 31, 2010, 08:23:27 am
Har du sjekket at den ikke suger "falsk" luft via feks dårlige bensinslanger?

Etter at jeg byttet membran i bensinpumpa mi ( http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=1730&category= ) og byttet slangene samt monterte slangeklemmer beregnet for bensinslanger forsvant disse problemene på min bil. Pumpa var nok ikke problemet hos meg, men en overhaling skader ikke..... Min sugde luft inn slangen som ligger over venstre bakhjul.
PS: Årsmodellen i linken er feil, men dette er riktig innmat for bensinpumpa i en 30 hester.
115  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Hot Owls på: mai 31, 2010, 08:15:03 am
Noen kjøper kina veiv andre kjøper kvalitet.. samme med hot owl hehe

Hot owl er fett pga de er laget perfekt, er i meget god kvalitet og laget av en av våre lokale helter.
Derfor synes jeg det er fett å vite at jeg har hot owl adaptere og ikke bare noe annelt billig skvip jeg ville vært redd skal sprekke..


Jeg har to slike liggende i ei kasse på loftet (men ikke for salg), Derimot har jeg ikke kompetanse til å verke rose eller rise kvaliteten på disse adapterene, selv om de ser skuddsikkre ut. De er solid laget men har de INGEN godkjenninger. Samme mannen som står bak disse, har tidligere rakket ned på feks. støpte senkespindler uten TUV.... Som er produsert og solgt i hopetall av landets forhandlere av luftkjølt vw...... Hjelper ikke å være selvsikker og kjent for å være en luring hvis du skulle være ute for en ulykke med feks. en av disse to komponentene jeg nevner over Blunker

Kan du vokse opp og slutte kødde til alle tråder med personangrep. Dette er en ønskes kjøpt tråd og ønsker ikke sure oppstøt fra deg i denne tråden. Kan en moderator slette tullprat i denne tråden. Skryt av det glimrende produktet kan bli stående.


Dette er ikke et personangrep.
Meninge er bare å innformere andre brukere her på forumet om at selv om en innovativ luring, med flere gode ideer og produkter på samvittigheten, står bak utviklingen av disse så betyr ikke det at de på noen måte er godkjente. Beklager at mine innleg ble oppfattet slik.
116  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bodenkratzer Polizei på: mai 31, 2010, 07:18:15 am
Den supersmale beamen har ikke kommet nei, må maile Airkewld å spørre om de har begynt å bygge den. Er forsåvidt ikke noe hast men...
Rikelig med karosseriarbeid som må gjøres først Gliser

Er ferdig med dashbordet nå, og en god del rust er borte. Listehull er fjernet. Deilig med ferie! Men nå er det tomt i kassa, så jeg får vel begynne å jobbe litt i butikken igjen Glad

Felgene ligger fortsatt i Stokke. Er selv ganske spent. Man vet jo aldri helt hvilken stand felgene er i. 30-35 år gammle felger som har levd et hardt liv i SA er spennende saker ;-).
Kan du ikke sende Airkewld saken direkte til Skien? Da kan jeg bygge tårn til den før du får tenkt på å prøve uten..... Uten funker til en viss grad, men det er nok litt som å sykkle trondhjem-oslo uten sete. Bilen vugger veldig uten synes nå jeg.
117  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn) på: mai 31, 2010, 07:03:27 am
Hmmm.
Jeg får ikke gjort noe om dagen! Makan!!! I helga har jeg kun fått lakkert viftehus, bakre kjøleblekk og luftfilteret! Dårlige greier...... Men hvis pakkningssettet fra Unneberg kommer idag skal jeg prøve å få ut fingeren Blunker Fikk igjen festebraketten til coilen på fredag. Den ble nydelig med nytt zink belegg..... Har også gitt noen hjulbolter samme behandlingen.
118  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Hot Owls på: mai 30, 2010, 21:11:06 pm
Og dette fra mannen som produserer 5" korta forstilinger på bestilling.
Synes jeg kan høre glasset knuse i huset...


Jepp..., og det har jeg også måttet tåle MYE pepper for.....
Glass knuser ikke så lett. Synes bare jeg burde innformere om et ankepunkt ved disse adapterene. Noe som fort går i glemmeboka når de blir roset opp i skyene. På lik linje med at jeg innformerer de som kjøper forstilling av meg om at de ikke er lovlige å bruke på offentlig vei, og at jeg IKKE tar NOE annsvar ved et eventuelt uhell Blunker
119  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Hot Owls på: mai 30, 2010, 20:23:11 pm
Noen kjøper kina veiv andre kjøper kvalitet.. samme med hot owl hehe

Hot owl er fett pga de er laget perfekt, er i meget god kvalitet og laget av en av våre lokale helter.
Derfor synes jeg det er fett å vite at jeg har hot owl adaptere og ikke bare noe annelt billig skvip jeg ville vært redd skal sprekke..


Jeg har to slike liggende i ei kasse på loftet (men ikke for salg), Derimot har jeg ikke kompetanse til å verke rose eller rise kvaliteten på disse adapterene, selv om de ser skuddsikkre ut. De er solid laget men har de INGEN godkjenninger. Samme mannen som står bak disse, har tidligere rakket ned på feks. støpte senkespindler uten TUV.... Som er produsert og solgt i hopetall av landets forhandlere av luftkjølt vw...... Hjelper ikke å være selvsikker og kjent for å være en luring hvis du skulle være ute for en ulykke med feks. en av disse to komponentene jeg nevner over Blunker
120  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: ny fram fanger 68-, girkasse feste "strap-on" på: mai 29, 2010, 20:53:01 pm
Følger lyktene med fangeren? Eller.....? Passer ikke de også på en Polo fra 1977??
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 64
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!