april 26, 2024, 06:48:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Defa motorvarmer m/tappeplugg på: desember 06, 2011, 12:50:11 pm
Hvor kjøper man disse ny, og hva er da prisen?

Er de beregnet for boble, eller er det en modell som brukers på mange typer motor?
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor kjøper en de smaleste vinterdekkene i 16" på: desember 02, 2011, 20:12:31 pm
Bumper denne. Noen som kan tipse meg?
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvor kjøper en de smaleste vinterdekkene i 16" på: november 30, 2011, 15:08:07 pm
Trenger hjelp med dette.

Har fått tilbud om 16" felger som jeg vil ha på bobla i vinter.

Jeg vil ha så smale dekk som mulig, og lurer på hvor jeg får kjøpt de billigst, og hva jeg skal kjøpe?

Jeg går ut fra breie dekk et et helvette på vinterføre med boble...

Nå er dette 7" bredde fremme og 8" bak. Det vil si det er mulighet for vakkert strekk på dekksiden.

Jeg er opptatt av at vinkelen på dassrullstrekket blir lik frem/bak.

Differansen på felgbredden er 25mm, så da passer det med 20mm differanse i dekkbredde.

Jeg vil ha smalest mulig, mao jeg må ha noe sånt:

155/65-16 fremme
175/60-16 bak

165/60-16 fremme
185/55-16 bak

175/60-16 fremme
195/55-16 bak

Noen med boble-vinterføreerfaring her som kan gi meg tips? Hvor handle? Hva handle?

Mvh Arnfinn
4  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vinterhjul/Felger i Porschemønster 5x130 på: november 17, 2011, 13:04:43 pm
Dette er litt høy prisklasse desverre. Takk for tilbudet uansett

Noen andre som har noe til overs?
5  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vinterhjul/Felger i Porschemønster 5x130 på: november 01, 2011, 18:47:06 pm
Er det ingen som har hjul til meg?
6  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Vinterhjul/Felger i Porschemønster 5x130 på: oktober 20, 2011, 22:10:30 pm
Skal bruke bobla denne vinteren og trenger da vinterhjul. Alt i 5x130 er av interesse.

Jeg har GWD/Kercher skivebremser foran og bak, og er usikker på minste mulige felgstørrelse mtp klaring til kaliper.

Fint om noen kan fastslå minimum felgstørrelse...

Ta kontakt om du har noe felger eller hjul du vil selge!
7  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 5x130 Vinterhjul på: september 23, 2010, 06:14:32 am
Skal prøve å gjøre helårsbil av bobla. Trenger derfor vinterhjul med porsche boltmønster.

Jeg har Kerscher/GWD skiver fremme og bak, og trenger klaring for kaliper. Vet ikke hvor liten felg jeg kan få på, men det vet kanskje du?

8  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysehjelp Dellorto - 1915 motor på: september 20, 2010, 09:13:45 am
Hm...Jeg skrudde av lokkene og fant at gasser på høyre side var tørr. Jeg justerte flottørhøyde til ca 7mm på øyemål og satte sammen igjen. Da sprutet det bensin igjen... Kjørte et stykke, og den gikk på 2 igjen...

Noen kloke hoder som kan fortelle meg hva som gjør dette? Ringer Pedersens Racing nå og kjøper Filterking og manometer 0-1bar. Håper det er for høyt trykk som er årsaken...
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysehjelp Dellorto - 1915 motor på: september 17, 2010, 16:19:17 pm
Gikk på trynet i dag på vei til begravelse...Kunne ikke komme for sent og bare fortsette å kjøre selv om jeg hadde lean blanding. Håper jeg ikke ødla noe! Oljetemp viste 83 grader og vifta gikk når jeg gikk fra bilen...

Men det er en ting jeg ikke forstår... Om bensintrykket er for høyt, hvordan blir lambda verdien mager? Hva skjer?

Håper på snarlig svar siden jeg må avgårde å hente bilen snart
 Håper å kunne gjøre en quick fix slik at jeg vertfall kan kjøre den hjem i kveld...
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysehjelp Dellorto - 1915 motor på: september 17, 2010, 06:09:07 am
Jeg hadde dette problemet på min 1915 også. Og da kjørte jeg uten Cb Update på dem...Jeg hadde også org bensinpumpe på den motoren, mao bensintrykk er heller ikke årsaken.

Jeg flyttet gasserene over på 2110 og sliter med dette fortsatt. Det skjer oftest i motbakke. Den mister rpm og den dør nesten helt ut. Noen ganger stopper den. Jeg trodde hele tiden at den druknet, siden det oser bensin baki der når jeg prøver å se hva som skjer. Nå med lambda ser jeg at jeg får lean verdier når dette skjer.

Noen som har et klart bilde av hva som er problemet?
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Erfaringer med Div oljefiltere på: september 16, 2010, 15:04:49 pm
Hva med CSP sitt vaskbare filter? Det ser unektelig lekkert ut...Noen som har prøvd/målt?
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysehjelp Dellorto - 1915 motor på: september 16, 2010, 05:52:17 am
Det virker som problemet tiltar i bakker og ved full tank. Begge gasserene har nye deler fra Peruzzi rep kit/CB update kit. Det er vel kun flottørene som ikke er ny. Kan du skaffe meg nye flottører da? Og gjerne en Dellorto tech bok i samme slengen... Lei av å ikke ha manual å støtte meg til når jeg ser på dette problemet.

Jeg spør igjen: Hva skjer når klaringen er for stor?

Hvilken regulator bør jeg evt skaffe og hvor? Jeg har Facet pumpe montert over girkasse. Skulle da være passe trykk med denne?

Takker for all hjelp.
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysehjelp Dellorto - 1915 motor på: september 15, 2010, 08:51:40 am
Er nye nåleventiler. Skulle tro de gjorde jobben greit?

Har elektrisk pumpe uten regulator... Kan være der det ligger ja.

Har det noe å si om en har størrer klaring på flottøren en 5-6-7mm? Hva skje når klaringen er større mener jeg?
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dysehjelp Dellorto - 1915 motor på: september 15, 2010, 06:29:07 am
Hva med flottørhøyde? Er det veldig viktig at den er 5-6mm? Jeg satte mine til 5-6 og det flømmet over. Økte klaringen til 9 og det flømmet over fortsatt på ene siden. Nå satte jeg de til 12 og det flømmer ikke over lenger. Men det kan se ut til at den magrer ut ved litt pådrag (har lambda) Har dette samenheng med flottørhøyden? Blir ikke helt klok på dette...
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: PLX Bredbåndslambda - Hvordan går jeg frem på: august 31, 2010, 19:16:45 pm
Joda, er ikke så værst plastopplegg på denne, men har helt andre planer:)

Har ikke litt peiling engang. Det sies vel at EBB ordner slikt... Hva det nå en gjaldt.
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: PLX Bredbåndslambda - Hvordan går jeg frem på: august 31, 2010, 14:29:29 pm
Skal få laget prosjekttråd. Det er bare det at det skjer ikke så mye på den fronten før om et års tid... Skal hive meg på prosektering og bygging av tilbygg/garasje først.

Det var denne bilen ja, Ragge. Ny motor nå. Gikk fra 1915 til 2110. Alt er mye bedre nå...

Porschestyling ja, men ikke heng deg så veldig opp i den. Det er planer for et mye bedre ytre...Lar det bare stå på inntil videre.

Fikk hjelp av Kai Elling Os i Geiranger med finpussen på motorbygget. Gikk som smurt. Flink fyr.



17  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: PLX Bredbåndslambda - Hvordan går jeg frem på: august 31, 2010, 10:45:57 am
Har ikke fått tatt meg et skikkelig "bakkeløp" enda for å se hvilke verdier det blir over 3000 rpm.

Alu blokk CB
044 Magnum Plus 42/37,5 doble fjærer
90,5mm Mahle
Empi veiv 82mm
Super Race CB 5,4"
Vippestell CB 1,25
Eagle 296 grader turbokam

Er klar for twinturbo denne nå. Tar nok lang tid før alt er ferdig, men en gjør litt innimellom. Et spennende prosjekt!

18  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: PLX Bredbåndslambda - Hvordan går jeg frem på: august 30, 2010, 11:18:37 am
Traff spikeren du Morten:)

Var så enkelt som at jeg hadde satt pluggen i Receive RX istedenfor Transmit TX. Lett å gjøre feil når en er ivrig. Og å finne det etterpå er jo som å lete etter sine egne skrivefeil.

Noterte opp i 15 ved start så la den seg ned mot 13 på tomgang. Alt ser ut til å være greit nå. Skal ta en kjøretur etter jobb og se hvilke noteringer det blir.

Takk for hjelpen...
19  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: PLX Bredbåndslambda - Hvordan går jeg frem på: august 30, 2010, 10:50:45 am
Står alltid på 10 ja. Når jeg vrir om nøkkel til fast stilling før start, viser den 10. Når jeg starter viser den fortsatt 10.

Skal sjekke tipset ditt og evt gå over koblingsskjema på nytt.
20  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: PLX Bredbåndslambda - Hvordan går jeg frem på: august 30, 2010, 09:51:45 am
Hm, rart dette her. Verdien står uforandret om det er bånn gass 6000 rpm...

For meg virker det som det er noe muffens. Motoren går fint den, så tviler på A/F er 10... Skal prøve å bytte litt dyser å se om verdien endrer seg.
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: PLX Bredbåndslambda - Hvordan går jeg frem på: august 30, 2010, 07:19:40 am
Er det ingen som kan gi meg noen hint her?
22  Forum / Teknisk, teori og praksis / PLX Bredbåndslambda - Hvordan går jeg frem på: august 26, 2010, 21:04:29 pm
Skal finjustere nymotoren og holder nå på med å få rett A/F verdi. Har ikke prøvd slikt måleutstyr før, så må ha litt hjelp.

Sonden er montert ved flensen ca kl 10. Alt er koblet opp etter instruksen det jeg kan se. Når jeg vrir om tenninga lyser det på laveste verdi, 10, og rch står i display. Den viser altså fet blanding før motoren er startet?? Når motoren starter så står verdien uforandret.

Er dette normalt?

Og om dette er normalt. Skal jeg begynne med å finne IDLE dyse som gir rett verdi først?

Når det gjelder dysene under pådrag, skal jeg gå ned i størrelse på MAIN dysen for å oppnå rett blanding, eller skal jeg gå opp på AIR for å oppnå det samme? Hvordan finner man ut rett sett for en gitt motor mao? Det hjelper vel lite at forholdet A/F er rett om det ikke kommer inn tilstrekkelig av det gasserne er i stand til å mate gjennom? Eller er jeg på bærtur nå?

Gjelder 2110ccm med 45 DRLA.
23  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kennedy Stage 1 vs Kennedy Stage 2 ?? på: august 13, 2010, 08:17:50 am
Hva er egentlig beste oppsett for å skåne drivverk? Hva gir mykeste overføringen selv om du er røff med pedalene?

Stage 1 med sinter eller er det Stage 2 med std lamell?
24  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som skal ta med familien til SCC? på: august 10, 2010, 14:21:43 pm
Er det mulig å få strøm til campingvogna der?
25  Forum / Snikk-snakk / Sv: Biltema batteri og lader - Hvilken artikkel skal jeg kjøpe? på: juni 30, 2010, 08:40:13 am
Finner ikke den laderen på siden din... Er intr.

Sikkert gode batterier du selger, men hva kan en forvente av levetid ved godt vedlikehold?

Det blir jo egentlig et ganske enkelt regnestykke. Pris/levetid.

Jeg har et Sønnak batteri på hånden 50-60Ah en plass for 750kr. Da bør batteriet ditt vare dobbelt så lenge eller noe i den dur siden prisen er mye høyere.

Kom gjerne med argumenter for dine produkter og anbefaling av batteri til 74 mod 1200. Har 55 eller 75 amp dynamo om det spiller noen rolle.

Batteriet må jo også sendes. Hva koster det da?
26  Forum / Snikk-snakk / Sv: Biltema batteri og lader - Hvilken artikkel skal jeg kjøpe? på: juni 29, 2010, 13:57:53 pm
Har hørt at de på TV2 Hjelper Deg eller lignende ble testvinner. Problemet er vel kanskje at de er like opptatt av pris når kjøpsanbefalinger gis.
La meg omformulere litt da:

Hvilket batteri bør jeg kjøpe, og hvilken lader bør jeg kjøpe?

Må kunne skaffes hos en vanlig forhandler da jeg trenger det snarest...
27  Forum / Snikk-snakk / Biltema batteri og lader - Hvilken artikkel skal jeg kjøpe? på: juni 29, 2010, 12:51:55 pm
Hører rykte om at dette er ok greier. Kan noen hjelpe meg med artikkelnummer jeg bør kjøpe? Har ikke måla på batteriet forran meg nå, og lurer på hvilket jeg må ha. Kan godt dra i vei med Ah, det er bare kjekt å ha:)

Samme med lader. Har de en som holder mål?

Har en kamerat som kan ta det med bare vi får greie på artikkel nr...
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stage 3 trykkplate i vw 1200 - Vil ikke løse ut på: juni 29, 2010, 07:11:35 am
Nå hadde jeg to trykkplater til å velge i. En LUK og S&P tror jeg det sto. Når jeg la dem ved siden av verandre var LUK ca dobbelt så hard som S&P med alle hylsene rundt.

Litt overraskende, men jeg valgte da LUK plata.

Armene som går til utløserlageret var bøyd til side, og det er derfor jeg ikke klarte å løse ut. Utløserlageret ble klemt inn mellom de to armene.  Både armene og lageret måtte rettes ut igjen. Dette skjedde nok fordi jeg ikke slakket clutchvaieren nok når jeg skubbet inn motoren første gang.

Nå er alt klart for oppstart i dag:) Håper det holder en stund...Og at det ikke slurer. Har ikke tru på at den girkassa holder.

Takk for tips folkens
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stage 3 trykkplate i vw 1200 - Vil ikke løse ut på: juni 28, 2010, 12:17:30 pm
Hva er optimalt oppsett da? Har ca 130hk 2110ccm. Stage 1 med org lamell er ok?

Har ei trykkplate på lur som ser ut til å være noe mellom org og stage 1... Har en masse hylser hele veien rundt.

Det jobbes med twinturboanlegg på denne, så her bikker det 200hk ++ etterhvert. Er fortsatt stage 1 rikelig sterk med opsjon på en lamell med bedre grep?


30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stage 3 trykkplate i vw 1200 - Vil ikke løse ut på: juni 28, 2010, 11:40:18 am
Prøvde å avverge den stage 3 diskusjonen. Som sagt, ville bare prøve. Den fulgte med motoren jeg kjøpte.

Skal ikke bruke denne trykkplata nei. Ikke brukendes til annet en drag.

Takk for tips ang justering på trykkplata.
Sider: [1] 2 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!