Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13
|
62
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: mai 16, 2012, 18:07:13 pm
|
Er det virkelig toppene som det sitter 48/40 ventiler i? Så ikke så stort ut...
Jeg vet ikke hva Johannes har gjort med disse toppene i ettertid men den gang (på bildet) hadde dem 46x37mm ventiler. Det var jeg som hentet toppene i Sverige for Jøran. BB Nå ble jeg usikker.. Har ikke målt de, men hadde for meg at det var 48/40. Dalland, løp og kjøp, så har du noe å se etter
|
|
|
69
|
Bruktbørsen / Deler selges / SELGES: Turn-key Type 1, 2387cc m/ 52mm Berg og MSD
|
på: april 12, 2012, 13:13:31 pm
|
2387cc Type 1 motor. 86mm CB veiv, wedgemate med Stage II og sinter clutch. 94mm Wiseco stempler. Forterka/sveisa blokk med deepsump. Mahle syl. CB044 preppet av JPM. Sveiset og portet med 48/40 ventiler. JPM/Oteva ventilfjærer. 52mm Gene Berg forgassere med CSP-Bellcrank kryss-stag. 1:4 Pauter vipper. Manton støtstenger. FK 89 kam. 12.4 kompresjon. A1 1-3/4" kjeramisk eksos med stinger. Full MSD 6 Digital tenning med 2-step. Summit bensinpumpe + regulator. Ink. slanger og AN-fittings fra regulator til gassere. Ingen kjøling. Gått ca. 4 løp siden full overhaling. Bremset 234 hk/285 nm på 95 blyfri. Er nå dyset til E85 og yter mulig noe mer.. 240-250? Dette er gamle Berserk/Jøran motoren for de som kjenner den. Har gått 11,1@402m. Jeg kjørte med den på Tierp i fjor og kan love godt skyv, wheelies og stor kjøreglede Nylig renset og inspisert gassere. Skulle gjerne beholdt den, men har en lystgassmotor som trenger omsorg. 65.000,- Står i bil på Jessheim og kan startes for kjøper. Send meg en PM om du er intressert.
|
|
|
70
|
Forum / Drag-race / Sv: Racehenger ...
|
på: februar 22, 2012, 12:41:06 pm
|
En dragbil er avhengig av trekkvogn, så hvorfor ikke gjøre det også til et prosjekt. Kjør på
|
|
|
77
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Night of Fire - Tierp 30.09 - 01.10
|
på: oktober 18, 2011, 13:31:11 pm
|
FOR en helg FOR en plass FOR en arena
Tierp MÅ oppleves!
Takk til alle som hjalp til og i særdeleshet Niklas og Jyrki. 10.89 - målet nådd. Nå er bilen parkert på plassen sin og motoren skal ut, sjekkes og evnt overhales før den blir lagret inntil videre. Nye planer for neste sesong.
BB
Grattis med 10'er! Målet nådd? Du skal vel klare å få denne til å gå fortere med litt mere seat-time. Eller har du blitt gammal og sikter inn på orginalmotor med hatt og koffert?
|
|
|
86
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Run Classic, oppsummering og ettersnakk
|
på: august 29, 2011, 18:01:28 pm
|
Oppsummering.. Etter et SCC med mye data-knot, ble Tierp det neste målet. Uka ble brukt til feilsøking, men testturen torsdag kveld endte med nye tenningskutt, så da ble motor revet ut og gamle 2386 sugemotoren fra Berserken ble satt inn. Kunne ikke risikere å gå en hel vinter i møte uten å få hatt det litt gøy Mange mil senere rulla vi inn på Tierp i noe som var mørkt som grava. Ikke et eneste lys var montert (ennå..) Så inntrykket av Tierp Arena kom først når vi våkna dagen etter. Shit, det var stort! Makan til anlegg skal man lete lenge etter. Gleda meg ikke noe mindre til å kjøre da.. Horna i panna var store på første draget ut og jeg var nok i overkant brutal med girspaken. Resultatet ble bøyd hockystick som kun ville veksle mellom 1 og 2. Jeg og Crew/TrekkbilSjæf-Jokke tok oss en burger og vurderte.. Jo, kassa må ut. Ut med motor og gir, opp med kassa.. Team Tekken lånte villig bort slegga og noe senere hadde vi hockystick som var tilnærmet 90 grader igjen. Inn med alt igjen og bilen var klar igjen. Ny runde ut, ny god wheelie og alt funka bra.. Klart for eliminering. I mellomtiden spyler kjent bil banen med olje for tredje (?) gang med påfølgende sanering i en halvtime. Dårlig rengjøring av banen og mangel på ny trackbite resulterte i vinglekjøring på samtilige biler i høyrebanen. Jeg rev løs bakhjula ved ca. 7.000 i tredje gir.. Så at big-guns'a ikke gikk i railen der er flaks! Endte opp i finalen mot Beachbuggy-Janne. Etter en diskusjon om lane-valg måtte jeg ete møkk og kjøre høyre bane. Bilen til Janne sitter som et skudd, jeg sliter med masse hjulspinn og vingling og passerte mål en tidel etter Janne. Litt bittert.. men RunnerUp og fortsatt turn-key bil var greit det også. Hyggelig stemning med gjengen runda av kvelden! Chrome-Ole og Jokke fortjener en stor takk, mye over her som hadde blitt vrient uten dere Tidkortene ligger igjen i garasjen, men mener å huske at 11,25 ble raskeste.. Da med flere førerfeil, så det er potensiale for forbedringer. Hvem skal kjøre RightOn til helgen? Takk for tur, og om det blir Tierp neste år også.. JA! Foto: Sally Eckhart
|
|
|
|