Det kan tenkes at jeg ut på lørdagskvelden sa at jeg ikke skulle drikke før jeg var under 18 sek ja Men regnet ødela for forsøket mitt, så når det nærmer seg helgen, så vil jeg nok insistere på at det løftet ble gitt med et værforbehold
Haz, det totalt mislykka draget gidder ikke engang jeg å se
Tusen takk til alle som bidro til at SCC nok en gang ble en legendarisk opplevelse jeg vil leve lenge på. I år fikk jeg endelig prøvd meg og bussen på stripa, og selv om tiden jeg klarte ikke akkurat skremmer noen, så var det utrolig gøy!
Jeg anbefaler alle som ikke har prøvd det ennå å å prøve seg på stripa på SCC i 2012 - uansett motor og mål. Her er noen ord om min opplevelse som debutant på SCC-stripa. Først og fremst - det fine med drag-racing er at du kan ikke tape Det handler ikke om å vinne over andre eller kjøre fortere enn han i andre banen, det er bare om å gjøre å kjøre litt bedre enn man selv gjorde forrige gang - uansett om man kjører 9 eller 19 sekundere.
Jeg skal innrømme at jeg var dritnervøs før jeg stilte meg i lineupen Jeg var ikke så nervøs for selve kjøringen, for mitt mål var ikke å slå noen, men å i løpet av helgen komme under 18 sekunder som gir medlemskap i Ultimate Street Bays. Men man vil liksom ikke drite seg ut på startplata, bomme på stage-lysene eller ikke skjønne håndsignalene fra starter'n og sånne ting.
Men det viste seg å ikke være skummelt i det hele tatt, for alt fra jeg satt i teltet og grudde meg til første tur fikk jeg oppmuntringer fra VWvenner om å komme meg uttpå. I lineupen loste Mags oss trygt frem hvor man ble møtt av Tor-Odd som med et stort smil og tommel opp for lykke til vinket meg frem. Selv racelederen fra NDRG smilte bredt når hun signaliserte at vi kunne kunne starte burningen. At jeg kjørte folkevognbuss med All Terrain-dekk på stripa bidro kanskje at hun dro på smilebåndet, men uansett - man blir tatt veldig godt hånd om av proffe folk som skjønner at man er litt grønn og fersk i gamet.
Og forresten - hvis noen har en bilde av en militærgrønn buss på stripa, så er jeg veldig keen på nytt facebook-bilde Jeg burnet ikke, men jeg kjørte i par med Terje i strøken blå doka og Holmsen i Losen som begge burnet godt og lenge, så jeg krysser fingre for at bussen min også ble med på et bilde
Per, jeg tror det er E-merket Teknisk ser etter. Samt at de sjekker at hjelmen ikke har for mange skrammer. Ut fra hva jeg har sett i teknisk blir hjelm uten lapp og "nylakkert" hjelm underkjent. For øvrig selger Biltema hjelm til 399 kroner
Etter nok en laaang dag i garasjen er motoren fyra for første gang, og bussen har fått strukket litt på beina....
Takket være enormt mye hjelp fra Børge, Kjellemann, Holmsen, Eskil, Paasan, bay crewcab/Terje, Kim etc så ser det ut til at jeg debuterer på SCC med en buss som er litt høyere og litt raskere enn før
Dårlig nytt i kveld. Outlaw-medlem Dave Dinning kommer likevel ikke til SCC pga problemer etter dyno-testing i dag. Og enda mer dårlig nytt, det betyr også at vår gode venn Alex/Jesus ikke tar turen heller. Istedet blir det test-n-tune på Santa Pod for dem i helgen. Kjipt!
Her er forresten en litt scary video fra nevnte dynotesting....
Det er veldig trist hvis SCC anses som test'n'tune-helg før Kjula for de råeste utlendingene. I så fall håper jeg SCC-gutta har is i magen og legger SCC neste år til helgen etter Kjula
Begge deler? Hadde jeg koblet de hadde jeg hatt dobble slangeklemmer på alle koblinger iallefall!
Jeg kan ingenting om oljeslanger, koblinger etc, men registrerer at mange har sterke meninger på området. Så begrunn gjerne hvorfor noe er feil eller riktig.
Bug66, hvorfor ville du hatt doble slangeklemmer på alle koblinger? Er det pga slangen eller koblingen på bildene - eller noe annet?
Jeg har inntrykk av at motoren John Maher har levert - og delene som fulgte med - har vært av ypperste kvalitet. Han er en perfeksjonist og til nå har han ikke overlatt noe til tilfeldighetene. Så jeg kan ikke helt se for meg at han bare har slengt med noen jalla-slanger/koblinger.
Jeg kjøper nok pressede koblinger på mandag uansett, jeg er bare nysgjerrig på hva dette er.
Den siste uken har jeg fått advarsler mot å bruke oljeslanger med slangeklemmer og fått råd om at pressede/skrudde koblinger er det eneste som duger.
Jeg fikk med noen meter med slanger og koblinger fra motorbyggeren min - som vi trodde måtte festes med klemmer, men i en epost sier Maher at slangene han sendte med motoren skal legges i kokende vann og så trykkes på koblingene. Og han sier koblingene da er trygge - og at slangeklemmer er unødvendig. Samtidig mener han likevel at pressede slanger er en "upgrade".
Jeg har ikke peil, så skrudde, pressede, klemte eller kokende vann-trikset er ukjent område for meg.
Har noen erfaring med denne typen slanger og varmtvann-trikset?
Legger ved et par bilder som viser hva slags slange og koblinger jeg fikk med.
Åndeboksen er bestillingsvare på Unneberg og kan tidligst leveres 23 ut fra deres nettsider. Det er veldig dårlig timing i forhold til SCC, så jakten på åndeboks ble i øyeblikket litt mer desperat...
Motoren min ble levert med feil oljekoblingsdings (se bilde). Vi ble enige om at han skulle sette inn en 90-graders kobling som vendte ned, så den ikke kom i konflikt med bakre motorfeste (siden motoren skal i en buss), men det glemte han.
Jeg må til Tess eller Hydroscand imorgen og kjøpe riktig del, men er det noen måte å se hva slags/hvilken størrelse kobling jeg trenger ut fra bildene under?
Det resto-kommandør bildet er kødd ikke sant? Det må det jo bare være. Du snakker om senking og patinering av lakken, og plutselig er den høy full av stasj som ikke ligner noe som helst. Det er din bil og du kan gjøre som du vil, men med sånn bil, får du dritt før, under og etter treff.
I all vennskapelighet en lørdagskveld - jeg kan ikke være mer uenig Jeg håpet egentlig 2mmelit1 hadde droppet ratlook-planene og istedet tatt til fornuften med en 80-talls resto-kommandør-wagen-look I mine øyne finnes det allerede nok av folk som har prøvd å etterligne cal-look, resto og ratlook-oppskriftene på sine bobler. Hvor kult hadde det ikke vært med en boble som var nettopp "høy, full av stasj som ikke ligner noe som helst"?
Du skulle ikke fått dritt, men iskald pils og en iiirkesklem fra meg og hele Slackers Garage før, under og etter hvert eneste treff hvis du virkeliggjorde den looken Tør å gå din egen vei, drit i hva flertallet på forumet synes.
Akkurat som 80-talls lookerne er lett gjenkjennelige i dag, kommer dagens cal-lookere med 205/70-15 bak, puma, BRM-kopier, T-bars, fin lakk etc til å bli typisk 2000/2010-lookere om 10-20 år.
Gå for en solbleket 80-talls rat looker hvis det er det du vil eller en resto-kommandør-wagen, det vil ihvertfall være noe nytt. På VW-treff er det nok av biler man bare går forbi uten å gidde å ofre et blikk. Da må det være bedre å velge seg en egen look som får folk til å stoppe opp - uansett om de hater eller elsker hva de ser
1min stillhet avløst av en heftig burnout hadde vært noe for å hedre ofrene!
Selv om noen har gitt uttrykk for at det har vært nok "henging med hodet" i det siste, så tror jeg det er verdt å huske på at det kan være deltakere på SCC som er direkte rammet av terroren. Jeg tror ingen vil føle det naturlig å f.eks. avlyse søndagen på SCC, men personlig synes jeg det ville vært fint om vi alle markerte sørgedagen og viste vår respekt for eksempel som foreslått med et minutts stillhet - gjerne før søndagens racing.
En eldre dame ønsker å komme i kontakt med noen bobleeiere for å leie 1-3 biler for å kjøre fra Skjetten til Sanderstølen i anledning et dobbelt 60-årslag.
Paret som har jubileum kjørte nemlig til Sanderstølen i en boble på bryllupsreisen sin en gang i tiden, og de ønsker gjenskape denne opplevelsen for paret.
EDIT: Dette har ordnet seg, så kontaktinfo fjernet.
Da jeg kjøpte bilen ble jeg advart om å passe ekstra på nesa på bilen og bakruta - for det var de to delene som ville være vanskeligst å erstatte. Så jeg har fryktet det verste, men da ser det jo ut til at dette løser seg fint Da kommer det plutselig en rute-bestilling fra meg.
Sant nok. Det rare er at jeg ikke klarte å bli ordentlig sinna når jeg oppdaget det. For en vennlig sjel med tydeligvis et stort bilhjerte har tatt seg bryet med å ta ut soveposen jeg hadde liggende baki bilen og dekket åpningen. Jeg gjetter på fyren ved siden av som lagrer gammel Mercedes
Har hatt et innbrudd i Ghia'n min - eller muligens det var rent hærverk - uansett er bakruta på Ghia'n min knust...
Jeg trenger derfor bakrute til en 1970 Karmann Ghia karbriolett. Sjansene for å få tak i dette i Norge er nok veldig,veldig små, men jeg sjekker likevel. Er det noen som har?