451
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sörlandet
|
på: oktober 06, 2009, 03:20:09 am
|
de fleste aktive brukerene på avwk sitt forum er også aktive her. Avwk har medlemmer over hele sørlandet. Selv kommer jeg fra Vigeland i Lindesnes kommune. Hvis du ser under Terminliste på www.agdervwklubb.com vil du se at allerede i morgen er det medlemsmøte. Hiv deg på :-)
|
|
|
452
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1915 ida motor vurderes solgt.
|
på: september 20, 2009, 08:45:50 am
|
For di av dere som spør på pm så er de brukte delene i motoren ikke gått mange tusen km og alle delene er i tipp topp stand. For de som skulle være interessert i å komme og hente så kan motoren prøves i bil.
|
|
|
454
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1915 ida motor vurderes solgt.
|
på: september 18, 2009, 23:10:13 pm
|
Vurderer å selge 1915 motoren min. Holdt til å dra 51 splitt med gatedekk på 14,8 på scc med dårlig bil til formålet og elendig sjåfør. Bilen er bare kjørt ca 1000 km siden overhaling. Fungerer meget bra. Under overhaling ble fålgende gjordt: linjeborre, balansering, ny sylindersats (mahle) porting, forbedre forbrenningskammer, ny eksos, power pulley (merged header og phat boy) nytt vippestell, ny oljepumpe, arpm rådebolter og sikkert mer som jeg ikek kommer på i farten. Brukte deler i motoren fra før. Skikkelig god scar volksracer motvekstveiv og scat c45 kam, rettskårne kamdrev, 4 quart dypsump, eksern oljekjøler med vifte og termostat, fullflow filterholder, 8 stiftet svinghjul og kennedy stage 1 etc. Motor har rundt 3,7 bars oljetrykk på tomgang og går opp i rundt 4-4,5 ved pådrag. Alt av slanger til oljesystem er i stålomspunnene slanger med alufitting, Det samme gjelder ånding. Meget pent og helt nytt etter overhaling. 48 ida er spanske og gått få mil før montering på denne motoren etter overhaling. Tayco stag. Litt bildeinformasjon. http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=3.60Vurderes solgt til seriøse bud over 30000 kr. Vil ha litt penger til å bruke på sambabuss prosjektet.
|
|
|
457
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Drømmen som brast.
|
på: september 15, 2009, 12:29:54 pm
|
Hei Håkon.
Har du noen papirer på dette, evt skiltnummer som jeg kan referere til. Hadde vært helt konge å få godkjent bay understell for min del slik at jeg enklere kan få godkjent diverse mods. Jeg er ikke redd for masse jobb.
Dette er of forblir ingen originalbil, men en bil jeg vil ha mulighet til å ta med meg unger på¨treff etterhvert samt ha en viss kjøreglede i form av litt bedre motor og bremser.
Trond Dahl. Ja, den ble tatt ut av løa for over ett år siden, men har ingen bilder. Den står nå i en garasje jeg skal ut av og i samme slengen skal jeg prøve å bli kvitt masse bengalakk.
|
|
|
458
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Drømmen som brast.
|
på: september 15, 2009, 08:59:59 am
|
Da skal denne bilen begynnes på, men først vil jeg gjøre litt research før jeg begynner. Jeg ønsker å ha flest mulig modifiseringer godkjente, og lurer da. Hva må til for å få godkjent senking på disse bilene. Puma, droppa spindler??? Ønsker også en effektøkning på denne, og lurer da på om det er noen som får godkjent fler hester en originalt på disse. Ønsker også å vite om jeg kan få godkjent 17 tommere på den. Går det feks ann å få forstilling fra late bay på disse uten for mye ombygging. Tenker på boltsirkelen samt skivebremser. Blir mye spørsmål, men kan veldig lite om splitt buss. Forresten går det ann å få godkjent irs bakstilling på disse???
Setter stor pris på goder og informative svar på løsninger samt godkjenninger.
|
|
|
463
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ulyd og vibrasjoner..
|
på: august 28, 2009, 04:39:20 am
|
Mulig du har ett løst svinghjul. Sjekk endeslakken ved reimhjulet på veiva. Mye endeslakk og jeg vil anbefale deg å ta ut motor for sjekk og be om at ikke pinnehullene er ovale i svinghjul og veiv.
|
|
|
473
|
Bruktbørsen / Deler selges / Blokk borret til 94 og linjeborret
|
på: mai 13, 2009, 16:06:24 pm
|
Kjøpte en 1915 som var sammensatt men aldri startet. Her er blokka ferdig maskinert til 94mm samt ferdig linjeborret 0,5 mm. Selger kun blokka for 1800/seriøst bud. Bare maskineringen på denne koster over 2000 kr.
|
|
|
476
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: liten sprekk i blokk.
|
på: april 23, 2009, 00:21:40 am
|
Løsningen på dette problemet blir. vaske masse med brakecleen så trykkluft som begge operasjonene blir gjordt mange ganger. Deretter skrus en z skrue inn og etter det locktite for så å skru inn pinnebolten. det vil lage trykk som vil føre til at locktiten vil trykkes ut gjennom sprekken. Deretter skrus pinnebolten i og mest sannsynligvis vil problemet være løst. Kan også legge på epoxy karosserilim etc på yttersiden. Skal visstnok være utrolige greier.
|
|
|
477
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / liten sprekk i blokk.
|
på: april 22, 2009, 19:09:23 pm
|
Holder på å montere sammen en motor og under montering skulle jeg skru fast oljepumpa. Pinnebolten var borte ved det ene hulle og da jeg skulle skru denne inn var det en liten sprekk som gikk langs denne. Ble først synlig når jeg skrudde inn pinnebolten. Hadde ingen problemer med å skru den til ønsket moment, men er blokka søppel??? Blokka er ellers 100% sprekkfri. Kan jeg evt bruke noe supermiddel til å tette denne da jeg mener den eneste faren med denne er oljedrypp.
Ønsker konstruktive innspill samt erfaringer.
Kan presisere at det er nederste bolten på venste side om du har motoren foran deg.
|
|
|
479
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ida forgassere ønskes.
|
på: april 18, 2009, 12:35:01 pm
|
Før jeg kjøper i utlandet lufter jeg om noen har et sett i ok stand til salgs her. Jeg trenger kun gassere og italienske er en fordel. Ta kontakt på PM om du skulle ha noen.
|
|
|
|