september 23, 2019, 09:00:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 11
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 cal look boble vurderes solgt. (norges raskeste singel porter?) på: september 05, 2018, 11:25:35 am
Lykke til med salget!

Tillater meg å linke til noen bilder da den var under mitt eie https://photos.jottacloud.com/share/s2g04omi

Hadde jeg hatt plassen hadde jeg nok kjøpt den tilbake  Glad
2  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: mai 07, 2018, 13:21:17 pm
Grattis med ny bestetid! Rått med 14.578 Kult

Personlig hadde jeg siktet litt smalere enn 215 slicks på denne. Det er MYE dekk for en liten 1600..
Alternativt kan man fylle mye luft i dekkene for å få mindre kontaktflate, men har ikke spesielt god erfaring med det selv.
MH-slicks, og sikkert andre, kan være følsomme for høyt lufttrykk og ´tire shake´.
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tilbake til L87 (Cal Look 66) + Andre prosjekter på: april 30, 2018, 14:16:22 pm
Veldig gøy å se at denne blir godt behandlet Glad Tommel opp!

Spent på om du får bedre tomgang med balanserør (antar det er derfor du vil montere det).
Du bør i hvert fall prøve med så lite rør som mulig, da for stort rør kan gå utover gassrespons og toppeffekt på motorer som er trimmet mye..
Det gjelder å finne det minste røret som fortsatt gir bedring i tomgang, i hvert fall i følge det jeg kunne finne av info sist.

Har lest at folk har hatt suksess med rør ned til 5mm på trimmede motorer, men dette er sikkert avhengig av forskjellige faktorer og vil variere.
Det enkleste er kanskje å montere en ventil på balanserøret og prøve deg frem ved å justere denne.

Jeg hadde planer om å glassblåse/røffe opp innsiden av innsugene i håp om at dette kunne bedre mix av bensin/luft.
De er veldig glatte nå, så jeg hadde også sett på dette når du først tar de av.

Gleder meg til å se denne igjen på SCC  Glad
4  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett sett med bremser for ombygning til 5x130 boltsirkel på: oktober 06, 2017, 13:07:34 pm
SOLGT Glad
5  Bruktbørsen / Deler selges / Komplett sett med bremser for ombygning til 5x130 boltsirkel på: oktober 01, 2017, 20:58:06 pm
Hei,
Selger et sett med skiver og tromler for ombygning til porsche boltsirkel. Bremsene er lite brukt.

Foran:
CSP hullborrede skiver med større kalipere fra Talbot.
* CB Performance drop spindler til linkpin (senker 2.5") følger med, men husker ikke tilstand.

Bak:
Tromler til 68 el. nyere som er maskinert for å passe korte aksler
Nye bakplater med sylindre og bremsebånd

Ønsket pris er rundt 5000,-.

Kan sendes eller hentes på CaliFornebu

mvh
Anders
Mob: 90 92 80 47
6  Forum / Drag-race / Sv: Norske timeslips! på: august 23, 2017, 12:41:29 pm
14.881 @ 142,01 km/t  Backet opp med 14,907 dagen etter.
1600 Singel port NA  Kult Æren går til Anders i Stormtroopers for å ha bygget denne artige lille motoren!  Gliser

[attachment=1]

Bra kjørt Sigurd! Kjempegøy at denne motoren kom seg ned på 14-tallet!  Glad
7  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 Cal-Look boble selges på: mai 19, 2017, 11:29:31 am
Ønsker man flere bilder og filmer kan man ta en titt her: https://photos.jottacloud.com/share/tnmpii23
8  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 Cal-Look boble selges på: mai 19, 2017, 11:23:35 am
Bremsing av motor  Kult

9  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 Cal-Look boble selges på: mai 19, 2017, 11:21:59 am
Flere bilder..
10  Bruktbørsen / Biler selges / *SOLGT* 1964 Cal-Look boble selges på: mai 19, 2017, 11:19:04 am
Hellois,
Bobla selges nå til fordel for andre prosjekter. Fant denne i en garasje i Oslo vinteren 14/15, etter at den hadde blitt parkert der av forrige eier i 1987.
Forrige eier pusset den opp på 80-tallet, sveiset noe rust og lakket den utvendig. Den fremstår nå som i veldig god brukskikk, lite rust og relativt pen å se til.
Noen 'battle scars' i lakken etter mange år med å 'stå i veien' i garasjen, men generelt sett fin. Interiøret er i bra stand, stolene er greie og taktrekket supert.

Mekanisksett er bilen veldig bra! Vinteren 14/15 gikk jeg gjennom bremser, forstilling, bakstilling og girkasse. Bilen fikk da:
* Nye bremsebånd
* Nye hjulsylindre
* Nye bremseslanger
* Nye kulelager foran
* Nytt styrestag venstre side
* Nye mansjetter, pakninger og olje på girkasse
* Nye senkespindler med nytt king/linkpin-sett fra Febi
* Nye dempere (org. dempere foran, KYB gas-a-just bak)
* Konvertering til 12V
* Skjult stereo under hattehylle
mm.

I tillegg til dette satt jeg inn nyoverhalt motor vinteren 2016.
Anbefaler å ta en titt på tråden jeg startet da jeg bygde motoren for mer info.
Der finnes også bilder av bilen og oppgraderingene den har fått.

http://www.vwnorge.no/index.php?topic=58549.0

Specs på motor..

Blokk:
Basis er en 1300 singel port som er tatt opp til 1600
Blokka er klargjort for full flow, har skvalpeplater og andre små modifiseringer for å hindre 'starvation'.
Ny mahle 1600 sats for 500km siden (vektjustert)
org letta råder
org veiv. Slipt én gang (.25mm)
Letta org. svinghjul.
Sachs clutch
Empi std str reimhjul.
Scat svinghjulsbolt.
Hele veivpartiet er balansert av Jørn til Nascar-spec.
JPM custom grind raptor kamaksel

Topper:
Portet og bearbeidet av JPM med 40/35.5 rustfrie ventiler
Enkle Oteva 75 fjører
JPM Alumec retainers
Scat Pro-Street 1.25 vipper
Sveiset og gjenget opp til 12mm lange plugger

Div:
Fin tysk Bosch Blå-coil
CSP dual quiet pack eksos (deilig lyd og omsveiset til å passe bilen bedre)
Nyoverhalte kadron gassere fra http://www.shop.kaddieshack.com/
Ekstern oljekjøler

Det er brukt masse (nesten for mye  Rekker tunge ) penger på denne motoren med mange deler fra øverste hylle.
I tillegg har den en kul historie som tidligere Formel Vee-motor.

Motoren ble bla bremset på SCC i 2016 der den ga 116HK @ 5900 rpm. Bremsepapirer medfølger.

Bilen selges i untgangspunktet uten Ansen felgene, men med dekkene. Leveres på orginalhjul.

Prisen er 60.000kr evt høystbydende.

mvh
Anders
Mob: 90 92 80 47
11  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016?? på: juli 25, 2016, 16:07:21 pm
Har hørt det blir muligheter for bremsing fra fredag og at Stormtroopers skal ha internkonkurranse og 5 biler på dynoen.  Gliser

Hva med gjestebidrag fra garasjen?  Gliser

Seff, vi deler bare antall hp på ladetrykk (i psi så klart) for tellende resultat Osteaktig
12  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016?? på: juli 25, 2016, 15:39:53 pm
Har hørt det blir muligheter for bremsing fra fredag og at Stormtroopers skal ha internkonkurranse og 5 biler på dynoen.  Gliser
13  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Fordelere ++ på: juli 19, 2016, 08:36:23 am
400,-  Glad
14  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Fordelere ++ på: juli 18, 2016, 18:03:13 pm
Byr 300,-  Glad
15  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2015, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: mai 12, 2016, 14:47:29 pm
Hørselvern i gatebil? Er ikke det det samme som å kjøre cab med hjelm?  Gliser
16  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1300s girkasse m/korte aksler og 2-bolt nesekon selges på: april 30, 2016, 17:34:44 pm
Var en kamerat som trengte, så da anser jeg denne som solgt! Glad
17  Bruktbørsen / Deler selges / 1300s girkasse m/korte aksler og 2-bolt nesekon selges på: april 30, 2016, 16:58:38 pm
Kassa er i god stand, tight og fin i giring og uten ulyder.

Byttet til korte aksler og 2-bolt nesekon.
Brukt i -63 mod.

Selges for bud over 3.500,- (sendes ikke)
5 min regel gjelder..

mvh
Anders
18  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Rustfritt Turbo Thomas 'stepped' grenrør, potte og stinger selges på: april 28, 2016, 13:19:07 pm
En liten videosnutt av anlegget i bruk Glad



19  Bruktbørsen / Deler selges / Rustfritt Turbo Thomas 'stepped' grenrør, potte og stinger selges på: april 28, 2016, 13:13:01 pm
Hei,
Selger eksosanlegget som har sittet på 1776'n pga overgang til annet.
Laget av turbo thomas etter mål fra JPM.

Ca mål:
Runners - 500mm 1 5/8" + 300mm 1 3/4"
Collector - 2.5" (4-1 1 3/4")

Godt for over 200hk (bremset som mest 205.4hk med min motor)

Bud over 6.000kr (kan sendes for kjøpers regning)

mvh
Anders
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: mars 31, 2016, 08:40:20 am
Takk Fredrik  Glad har prøvd å matche noen av fargene på interiøret, tror det kan bli greit.

Ramma hviler kun på gulvet og blir  ikke festet til rammeskruene. Fester den til platene som igjen blir festet til buret. Tror det skal holde, evt har jeg en backup-plan, og ja den skal lakkes sort Glad
21  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: mars 30, 2016, 22:28:01 pm
Har kommet et steg videre og startet arbeidet med å bygge opp igjen noe av interiøret.
Har tidligere hatt en kasse som erstatning for baksetet og har egentlig vært fornøyd med både looken og lagringsplassen denne ga.

Nå som buret skal inn må denne modifiseres og ettersom buret vil tilføre en del vekt vil jeg prøve å gjøre kassa så lett som mulig.
Håper fortsatt å kunne lesse på med en del vekt på toppen uten at den kapitulerer.

Tidligere har jeg brukt ganske tykke mdf-plater til konstruksjonen som ikke akkurat gjorde den lett.
Vil anslå at den med alt av stereo-utstyr veide rundt 20kg.

Planen nå er å bruke tynne finérplater, perforert aluplater og rør som forsterkning der det trengs. ( Tar det jeg har for hånden.. Glad )

Fikk lagret bakre del av kassa + en ramme for å støtte opp denne og neste plate som skal være hengslet.

[attachment=1]
[attachment=2]

Har også lakkert noen av platene til buret og trukket om hattehylla til den røde. Satser på at det ikke blir fullt så bestemorsgardiner følelse i bilen  Osteaktig

[attachment=3]
[attachment=4]
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '67 1500, Cal-looker på: mars 10, 2016, 10:06:38 am
Begynner å lukte 11'sekunder av dette her Erlend  Gliser Kysser
23  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: mars 09, 2016, 16:20:27 pm
Et annet punkt på todo-lista er å ta en gjennomgang av motoren.
Fikk tatt ut motoren i går og foretatt en liten statussjekk med bla leak-test og sjekk av moment/etterstramming av boltene til toppene.
Kjekt å kunne konstatere svært lite leak med følgende verdier (fritt fra hukommelsen).

#1: 2% ringer
#2: 1% ringer
#3: 4% ringer
#4: 2% ringer

Hadde tallene fra forrige test liggende (fra 2013) og de viser ca det samme.

[attachment=1]

Opplevde litt problemer på SCC på det jeg antok var en plugg som hadde tatt kvelden på sylinder 3.
Ettersom det er litt omstendelig å bytte plugger, og det i tillegg nærmet seg kl 14 på søndagen, ble det ikke tid til å gjøre noe med dette.
Første plugg som ble skrudd ut var derfor #3 og det er alltid en hyggelig opplevelse når mistanken blir bekreftet.

[attachment=2]

Neste punkt blir å måle slitasje på lamellen, bytte plugger og justere ventiler. Deretter er det litt tilpassing av eksosen som står for tur.
24  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: mars 09, 2016, 16:01:44 pm
Har skjedd litt på mekkefronten siden sist.
Ettersom den røde mer eller mindre er klar for sesongstart flyttet jeg den opp til 'bingen' og kjørte den brune ned for å jobbe litt videre med den.
Godt å kunne dra bilene ut i sola innimellom og den brune startet til og med på første turn på startern da jeg kjørte den opp på hengern.. Ikke dårlig for en race-motor! Glad

[attachment=1]

Årets Todo-liste er egentlig ikke så veldig lang, men en av de større punktene er å få satt inn bur og byttet stoler.
Kjekt å ha noe økt fokus på sikkerhet nå som det begynner å gå litt fort.

Etter et par kvelder i garasjen ble interiøret ribbet og hovedbøylen tilpasset. Turen gikk deretter til "Burbygger'n" og resten av rørene ble sveiset inn og tilpasset ila 4 timer. En godt anvendt feriedag Glad

[attachment=2]

Nå gjenstår litt videre tilpasninger i forhold til planer for nytt interiør, sveise ferdig festene til dørstreverne og lage de ulike platene som skal sitte under bilen.
Har fått startet litt på dette og er ferdig med platene på motsatt side av gulvet til hovedbøyla.

[attachment=3]

Dørstreverne er litt lave i forhold til gatestolene, men når racestolene kommer på plass vil høyden være passelig innenfor regelverket.

[attachment=4]
25  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: januar 14, 2016, 23:37:13 pm
Takktakk  Glad Det er gamle Ansen 5.5". Har 25mm spacer bak for å flytte de litt utover.

Dekkene ble veldig bra egentlig, ser frem til å prøve de på et litt mindre glatt føre..
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: januar 14, 2016, 14:40:57 pm

You guys...  Gliser
27  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: januar 14, 2016, 14:30:17 pm
Må vel nesten legge ut film av de revers-burnisene jeg... Osteaktig

Vel, du måå jo ikke Rekker tunge
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: januar 14, 2016, 14:11:25 pm
Bra fremgang!  Glad

Takk for det, kommer seg nå Glad

Ble mer eller mindre ferdig med linelock'en på tirsdag også, så nå er det ikke mye igjen før den er klar for sesongen.

[attachment=1]

Fikk tid til nok en luftetur og et par forsøk på burnout i garasjen.
Neste runde blir justering av berg-spak, den er tydeligvis vanskelig å få i 2. gir, da det ble opptil flere burnouts i revers  Øyerulling
29  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: januar 10, 2016, 23:41:18 pm
Hei og godt nytt år!
Fikk tatt noen runder i garasjen i helgen og kommet et par skritt videre på bilen.
Har fått byttet skrapelista på førerdøra, montert rattet skikkelig og satt inn berg-spak (60% reduksjon).

[attachment=2]

I tillegg har filter vært etterspurt tidligere her og dette er foreløpig løsningen jeg går for. Som nevnt holder det nok det meste av småstein ute av motoren.

[attachment=1]

Motoren ble også startet og alt fungerer tilfredsstillende. Det var vanskelig å motstå fristelsen for en prøvetur i finværet, så det ble tidlig sesongstart på bobla i år Glad
Etter litt crusing rundt på området ble det konstantert to ting:
1. Kjørbarheten er virkelig på plass.. Motoren gir et bra skyv fra 1500rpm og oppover og vil gi masse kjøreglede neste sesong.
2. De nye/gamle dekka er ikke spesielt gode på snø Rekker tunge

[attachment=3]

Neste blir montering av linelock og skrapelist på passasjersiden, deretter er det bare å ta fatt på den brune bilen og få sveist inn bur mm.
30  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Har du lyst på den beste eksosbandasjen? (Fellesbestilling) på: desember 12, 2015, 18:29:10 pm
Tar gjerne en remse jeg også!  Glad
Sider: [1] 2 3 ... 11
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!