Tøft:) Men du må bevare de originale eksos tutene også da Skjul den nye eksosen fra turboen og mekk til noe som holder de originale tutene på sin opprinnelige plass
Wastegate utløp!
Haha enig! Hvor er like knappen :-)
Også enig med Roy, tror nok bilen kunne blitt senket bittelitt uten å miste det originale utseendet.
Bilen ble raskt kjøpt, planer ble raskt satt og bilen ble raskt satt på fire stylter. Får håpe den ikke blir stående på stylter like lenge som min, og så blir det et godt spark i baken til at vi blir ferdige på likt
Etter to timer med lufting sluttet ekspansjonstanken endelig å gulpe kjølevann. Så nå tror jeg at jeg kan si meg ferdig med motor delen av prosjektet. Nå er det litt heving framme, nye dekk og bremser igjen.
Det er nok mange som gjør det; spesielt de som bygger motorer for andre, men kan tenke meg at de ikke nødvendigvis deler av seg med sine små "trade secrets".
Ville ikke tatt det for gitt. Man får det man betaler for. Skal man ha billig motor så får man en som er satt sammen. Skal man gjør alt til punkt og prikke så blir nok prisen deretter. Og så har man noen som tar seg betalt for å gjøre alt til punkt og prikke, men som setter sammen motoren bare. Derfor er det noe man alltid bør spørre om, og ikke ta for gitt.
Hi Simon, welcome to us :-) I am sure there are plenty of people and meets to visit and get to know. The largest is as mentioned SCC, check http://sccevent.com for more information. We also have a group on facebook you can join with 12500 members https://www.facebook.com/groups/vwnorge/?ref=share
Svein Ove foreslog også AN6 begge veje og AN8 ud af tanken. Godt at der allerede står to "billig" motorer færdig for den her bliver nok langt fra billig når det hele står klart
Legg opp fuel etter nå + fremtidig effekt. Jeg har AN8 begge veier. Marginalt dyrere, men uten noen andre downsides..
AN6 rør med få fitting med bøy er en god #2
Alt kommer an på hva power du skal ha. Det er ingen problem med å dekke 400-600 hk på AN6 (avhengig om du bruker E85 eller ikke). De aller fleste overdimensjonerer i frykt. skal du aldri ha mer enn 200-300 hk vil AN8 være unødvendig.
Ser bøllete ut dette her! Gleder meg til å se og høre det i gang :-)
Alu sveising har jeg et elsk/hat forhold til. Av og til går det veldig bra, mens andre ganger går det så i dass at jeg bare legger fra meg og går hjem Men det er utrolig kjekt når man får det til. Litt mer krevende enn rustfritt og sort stål.