4441
|
Forum / Drag-race / Sv: Har du turbo?
|
på: november 21, 2007, 12:35:22 pm
|
haha seriøst kult å ta wheelie på 201m... HELE
Får satse litt på turbo street klasse og håpe at Kormi kjører slicks :-)
Stiller du på SCC med turbo, Trond? Jeg har bilen, jeg har motoren... Men bilen er til salgs, så vi får se :-) Hadde jo vært utrolig morsomt da
|
|
|
4446
|
Forum / Drag-race / Sv: Har du turbo?
|
på: november 21, 2007, 09:34:24 am
|
haha seriøst kult å ta wheelie på 201m... HELE
Får satse litt på turbo street klasse og håpe at Kormi kjører slicks :-)
|
|
|
4448
|
Forum / Originalprat / Sv: Nå som vi flytter inn...
|
på: november 20, 2007, 14:29:50 pm
|
Jeg er absolutt enig med Terje i at biler og deler bør stå hver for seg.
Jeg har snudd dette fra å være delforum til å være slik det er på 2you... Flere som heller vil ha det samt at det tar ikke noe særlig mer plass siden delforum linja krever sin plass den og.. Siden det kun var snakk om to delfurm la jeg det like greit ut som forum alle fire.. slik vi er så godt vant til..
|
|
|
4449
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: deluxe vs. standard
|
på: november 20, 2007, 12:35:46 pm
|
Tja, man vet jo aldri hva som har blitt bytta på bilen da. Er jo tross alt en svenske som har hatt den som også har prestert kunststykke å sveise inn et rag clip fra 56 modell... Så detaljene er jeg egentlig bare interessert i fordi jeg er nysgjerrig. Ikke fordi den skal gjøres så original som mulig. Det løpet er kjørt for lenge siden.
|
|
|
4451
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM
|
på: november 20, 2007, 12:09:59 pm
|
her er variant nr 2 i helt andre farger - slengte på ørnen fra variant nr1. Ørnen er kul til T-shirts etc, men må bare være en accessory til standardlogo - enig?
Enig! Men likte fremdeles den første best :-)
|
|
|
4457
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: deluxe vs. standard
|
på: november 19, 2007, 23:48:23 pm
|
Det er mange forskjeller på bolt-on delene, men også litt på karosseriet...jeg nevner i fleng: Karosseri: - Ingen kromlister og ergo ingen huller (dog VW-emblem øverst på panseret) - Ikke askebeger, ei heller hull til det - Er usikker på det med isjas-luker, er ikke sikker på om noen vet helt sikkert Bolt-on: - Lakkerte fangere, lakkerte kapsler (noen importører/forhandlere bytett ut dette, men fra fabrikk var det lakkert) - Brune bakelittpaneler på dash, ikke hvitlakkerte - Alle knotter og brytere brune, ikke hvite - Gummimatte på tunellen, ikke teppe - "Taktrekk bare i taket" - Ingen kromlist rundt frontruta - Setene er festet med vingemuttere til gulvet, ikke glideskinner - Annet stoff på interiøret - Lakkerte dørhåndtak, panserhåndtak og motorlukehåndtak - etc...flere kan fylle på her..
hmmm hva baserer du utsagnet ditt på at mitt kaross var standard da? jeg har følgende: isjasluker askebeger hvite knotter og knapper listhull ( kan jo være borret opp, var vel kasnkje det du så/trodde?) ikke hull til vw emblem på panseret glideskinner på de gamle originale gulvplatene men så har jeg brune bakelitter på speedo/klokke uæh. kanskje jeg må bestille meg et fødselssertifikat.. Noen som kan tysk?
|
|
|
4458
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Her blir det fint å være !
|
på: november 19, 2007, 23:08:33 pm
|
Det er alltid en overgang, spesielt siden vi ikke har tatt noen kopi av gamle 2you, men tenkt litt annerledes. Det blir nok noen justeringer i den nærmeste tiden og...
|
|
|
4460
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Her blir det fint å være !
|
på: november 19, 2007, 22:03:54 pm
|
Absolutt. Har satt grensen til 8 bilder pr post ( så slipper vi x antall poster for å vise x antall bilder ) og 256KB pr bilde. Grensen er ikke satt for å være kjip eller spare på båndbredde eller diskbruk, men av hensyn til de som ikke sitter med heftige bredbåndslinjer og må laste en tråd på 10mb pga bilder :-)
Tror uansett at det skal være plenty. Nå kan kanskje du og legge ved bilder så vi slipper å vente på å laste dem ned fra adsl ut linja de? hehe
|
|
|
4461
|
Forum / Originalprat / Sv: Nå som vi flytter inn...
|
på: november 19, 2007, 21:14:27 pm
|
- Ghia og "annet" (herunder både Puma, hjemmebygg, Porsche og coachbuilts)
Den der er jeg litt betenkt over siden hele poenget med denne gruppa er å holde originalpraten for seg selv. Det er allerede oppretta egen gruppe for porschelooks og ombygd under "smak og behag" Det dekker vel? Foreløpig forbeholdt jeg den da for ghia prat
|
|
|
4467
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva skjer ?
|
på: november 19, 2007, 15:40:09 pm
|
Vi fjerner thumbnails enn så lenge... slik jeg ser det
for: trådene blir litt ryddigere mot: alle vil se bildene i stor størrelse allikevel og må nå klikke på hvert eneste bilde for å se det skikkelig..
sistnevnte veier mer...
hvis noen har tanker rundt dette er de velkomne til å ytre mening
|
|
|
4470
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: deluxe vs. standard
|
på: november 19, 2007, 13:50:21 pm
|
Det kan også nevnes at de aller fleste deluxemodeller hadde brune matter - untatt den azurblaufargede utgaven som hadde svarte. Alle standardmodellene hadde også svarte gulvmatter. Jeg er også usikker på om standardutgaven ble levert med luker. Ah, herlig å kunne spørre om dette der det hører hjemme :-) Hva er de mest obvious forskjellene på en T1 mars 52 deluxe og T1 mars 52 standard? Listverk er jo en synlig sak, men hva med list på panser? Skal standard ha lakkerte støtfangere? Andre typiske forskjeller?
Akkurat det hadde vært veldig morsomt å vite da Øystein etter å ha sett bilen min mente den var standard med oppborret listhull. Men det forklarer ikke lukene. Med tanke på annet dårlig sveisearbeid på bilen nekter jeg å tro at de er sveiset inn da jeg ikke har funnet noe antydninger til dette... Bilen er produsert mars 1952
|
|
|
|