Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 10 11 [12]
|
334
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche motor vurderes solgt
|
på: april 19, 2009, 09:03:51 am
|
Etter som jeg har forstått så må man ha ihvertfall en ny varmepotte om ikke to. Ny eksospotte, fordeler, forgassere(Dobble) med innsug, gasserstag. Det er vel minimum. Og komplett Clutch tror jeg
Marius
|
|
|
336
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Varmvannbereder
|
på: april 18, 2009, 09:36:05 am
|
Fordelen med varmtvanns bereder er det sinnsykt bra rustfrie stålet i de.
Det andre er varmekolben med termostat som kan stå på hele natten uten at det blir for varmt. Ingen fare for overoppheting eller koking.
Marius
|
|
|
338
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Ønskes: kopi av Buggy vognkort
|
på: april 17, 2009, 21:35:40 pm
|
Hei Folks
En kompis skal vise en Buggy han kjøpte i Sverige nettopp. Biltilsynet i Hønefoss lurte på vi kunne få tak i kopi av vognkortet til en Buggy som var godkjent for ikke så lenge siden. Da hadde de en mal å gå etter. De hadde ikke gjort dette før. Er det noen som har en Beach Buggy som er importert og godkjent i 2008 eller 2009 og kan sende meg en kopi av vognkortet. Har du et vognkort som det kun står åpent glassfiber-karosseri eller lignende og ikke type Buggy hadde det vært enda bedre(I tilfelle man vil bygge noe annet på den.
Det hadde vært supert om noen kunne hjelpe meg.
På forhånd takk.
Marius K.
Tlf 900 38 700
|
|
|
339
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Strip all, produkt erfaring??
|
på: april 17, 2009, 20:28:48 pm
|
Ta dere en tur til den lokale rørleggeren, få en brukt varmvannstank han har byttet ut. Han blir bare glad da han må kjøre den på dynga alikevel. Bare sjekk at varmekolben virker. (det er to elementer i ett. Det holder at bare ett funker men best med begge) Ta gjerne en 200 liter. Skjær av toppen. Toppen kan snus og brukes som lokk(Dette er det råeste av rustfritt stål) Du kan også ta av yttermantelen med isolasjon. Det er bare beskyttelse og tanken blir adskillig mindre. Nå har du tank med varme til Stripp All`en. Tempen justerer du bak et lite deksel nederst der varmekolben sitter. Sett den på annbefalt temp. Du kan også få montert en ventil/kran i bunn(Sveis inn et gjenget rør og monter en kran) Da kan du tappe ut masse gammel skitt som stripp all`en rengjør. Det lønner seg å rengjøre deler med med mye gammel olje/tektyl/grease og fett før du putter den i tanken. Da har du strippall`en lenger.
Det blir en helt annen effekt med varme.
Lykke til
Marius
|
|
|
341
|
Forum / Problemløseren / Sv: T-4 stort oljeforbruk?
|
på: april 16, 2009, 11:39:27 am
|
Skal sjekke ventilfjærene. Står det ikke en liten skive/kopp i bunn av fjærene som hindrer å slite på topplokket. Kan dette sveises om det er hull, eller er må man ha nye topper. Motoren ble bremset hos kjell Aaen til 189hk med 48 webbere. Nå står det full innsprut som flower like mye som 52mm gassere.
Marius
|
|
|
343
|
Forum / Problemløseren / T-4 stort oljeforbruk?
|
på: april 15, 2009, 08:49:16 am
|
Hei Folks En kompis sin T-4 2,4L med porsche vifte har meget stort oljeforbruk. Motor har elektronisk tenning og CB Performance Innsprut. (Full mapping) Oljen kommer ut av eksos som røyk. I går tok vi en komp test på kald motor og fikk alle sylindere mellom 5,4 og 6,3 kg på starter. Tok så en leakdown test(trykkluft i sylinder med stempel på TDC på Kompslaget) Fikk kun bitte-bitte litt susing i innsug(stort sett likt på alle sylindere) og litt susing i veivhusventilasjonen. Men ikke mye på noen sylindere. Spørsmålet da er hva som forårsaker et slikt stort oljeforbruk. 1: Er det dårlige ventilstyringer?(Ekstremt dårlige) 2: Dårlige Stempel eller oljeringer?(Burde man ikke blåse olje ut av veivhusventilasjonen da og ikke få olje inn i brennkammer?) Motor starter og går.(Går litt hardt synes jeg) Ble pakket om for 8-10 år siden. Motor har stått siden det. Har kjørt ca 50 mil etter dette.
Gode forslag mottas med takk.
Marius
|
|
|
344
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Tette bremseslanger
|
på: mars 25, 2009, 11:01:12 am
|
Det er nok bremseslangenen dine. De kan rett å slett gro litt inni og bli tette etter veldig mange år. Det som skjer er at når du tråkker på pedalen så kjører du et ganske stort trykk igjennom rør og slanger, slangene utvider seg siden de er gummi(Ville nok ikke skjedd i den grad med stålomspunnede slanger). Når du slipper pedalen, så lettes trykket, men du får ikke det samme trykket i retur fra bremsesylindersiden: og bremsen henger. Etter litt tid så lekker trykket tilbake og bremsen slipper gradvis. Det har ikke så mye med med varme eller kalde bremser å gjøre men tiden det tar for trykket å slippe tilbake. Det kan jo hende at du har flere problemer men dette skulle være en god start.
Marius
|
|
|
347
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Redigert- Clutchen rister, hvordan justere?
|
på: mars 19, 2009, 10:37:52 am
|
Det er ikke dette alikevel: Du får kun lyd når dette er problem og ikke risting-De fleste nyere motorer har nålelager og ikke bronse foring, så der er ikke dette et problem!! (Det kan også være rullelageret/bronse lageret som sitter inni svinghjulsbolten. akslingen som kommer fra girkassen og går inn i clutchen skal ligge stabilt når lageret inni svinghjulsbolten er bra. Blir dette slitt kan man få kast i akslingen og virasjoner på 1 og noe på andre gir. Dette er lett å bytte men motoren må ut.) Men som de andre sier: Dårlige girkasse fester, feil slakk i strømpe og vaier, slitt svinghjul(blå farge eller riper) Er også normale feil. Ligger du under bilen, så få en til løfte litt i eksos/motor så ser du fort om det er sprekk i gummifester.
Marius
|
|
|
348
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Svenskimport av Buggy? tips
|
på: mars 19, 2009, 10:25:26 am
|
Hei alle sammen Har kjøpt en Beach Buggy i Sverige som skal hentes snart. Bilen er godkjent ombygd og Eu kontroll til 2010. Spørsmål 1: Hvor er det bra og vise en sånn I Oslo/Østlands området? Spørsmål 2: I det svenske vognkortet står 1300 motor men i dag står det en 1600 motor I. Må dette inn i svenske vognkortet, eventuelt med motornummeret på blokka? Spørsmål 3: Dekk og felger i vognkortet er de orginale med 155 dekk. Idag står det 10x15 med 255 dekk bak og noe smalere forran. Breddet orginal felger. Må dette også inn i det svenske vognkortet? Håper noen har erfaring med slikt. Er det andre ting man bør tenke på ved import? Marius K.
|
|
|
|