Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12
|
62
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Støtfanger til Buggy Ø kjøpt
|
på: mai 23, 2015, 23:11:13 pm
|
Hei Tistlo Takker , Det hadde tilbudet hadde jeg tatt tvert, hadde det ikke vært for bare en 50mil eller så imellom Har ingen tegninger dessverre. Bare en derfomert ødelagt fanger og Buggy'n som man nok må ha for å lage noe som passer. Marius K.
|
|
|
66
|
Forum / Problemløseren / Sv: Gir skifte kopling under baksete? Hva finns
|
på: mai 03, 2015, 00:27:37 am
|
det står en tidlig 911 spak med staget bakover. porsche 901 girkasse. Der er det to plastforinger. De er byttet og tighte og fine. Så problemet ligger bak. Men det er bare VW koblingen som passer om jeg ikke bygger om noe. Marius
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / Gir skifte kopling under baksete? Hva finns
|
på: mai 02, 2015, 22:48:29 pm
|
God kveld folks.
Hva finns av forskjellige gir skifte koblinger? Jeg har bare sett original eller urethan i samme utforming.
Monterte Urethan for 2 år siden, den er allerede slarkete!!!
Porsche har mange etter markeds koblinger som er bra. Det må,da finnes noe annet til VW.
tips mottas.
Marius K.
|
|
|
70
|
Forum / Problemløseren / Sv: Porsche til VW drivaksel ledd???
|
på: mars 10, 2015, 22:28:20 pm
|
Hei Folks Nå er forvirringen komplett. Takk for målingen TrettenNullTo. Boltsirkelen er akkurat 94mm på 915 medbringeren jeg har. Så det er perfekt. Men jeg trodde det skulle være 28 Splines på VW. DET ER DET IKKE. Det er 33 som TrettenNullTo skriver over over. Hva gjør jeg nå. Får jeg tak i 930 ledd med 33 VW splines Hilsen Marius K.
|
|
|
71
|
Forum / Problemløseren / Sv: Porsche til VW drivaksel ledd???
|
på: mars 03, 2015, 15:58:50 pm
|
Hei igjen Går 915 og 930 leddet om hverandre i boltsirkel. 915 medbringeren er 110mm ytre mål. 930 leddet reklamerer med 108mm. Er det samme boltsirkel? Begge har 10mm bolter. Noen som har et 930 ledd jeg kunne sjekket på eller målt boltsirkel diameter. Marius
|
|
|
73
|
Forum / Problemløseren / Porsche til VW drivaksel ledd???
|
på: mars 01, 2015, 12:19:09 pm
|
Hei Folks Jeg vet det er noen her som kan dette Trenger et drivaksel ledd som passer til den store medbringeren ca 110mm. Det er Porsche 911/915 fra 69- Leddet må passe på VW drivaksel splines. Med andre ord: kun bytte innerleddet som skrus fast i medbringer (akselen) på girkassa. Det går ikke å bytte medbringeren på girkassa pga av en ZF LSD diff. Og helst ikke noe borring eller sveising Marius K.
|
|
|
74
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1303 cab
|
på: februar 19, 2015, 14:05:20 pm
|
God dag Takk for fine bilder. Ser strøkent ut det settet der. 993 bremser bør jo kunne godkjennes med bortimot 300hk. Det er vel testet ut godt av Porsche. Du kan jo bruke de nye 17" Fuchsene som Unneberg har, eller: kanskje 964 calippere. Da burde det gå med 16 Fuchs. Bilen ser strøken ut. Lykke til og oppdater oss gjerne. Flott prosjekt
|
|
|
76
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1303 cab
|
på: februar 17, 2015, 17:29:21 pm
|
God dag folks
Har du noen bilder av tilpasning av bremser og girkasse? Det hadde vært veldig gøy å se. Har du snakket med biltilsynet om bremser og girkasse og hva du får godkjent. Tenker på hk osv.
Hilsen Marius K.
|
|
|
77
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dynamolager vekselstrømsdynamo
|
på: januar 18, 2015, 18:58:47 pm
|
Jeg kjøpte 6202/6203 2RSC3 akkurat på grunn av det som er nevnt over. Tåler mere varme men har fremdeles gummitetninger/pakninger. Det kan jo bli litt vann i motorrommet til folkevognen både ved regn og vasking. Skal legge ut bilde av kvitteringen etterpå. Ikke for å rakke ned på SKF. Men jeg har blitt fortalt at SKF idag har fabrikker over hele verden og det er ikke sikkert at kvaliteten er den samme fra over alt. Dette har du som kunde ingen kontroll over. Når de produserte i Sverige var Alt super kvalitet. Sikkert noen som blir forbannet nå Marius
|
|
|
78
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dynamolager vekselstrømsdynamo
|
på: januar 16, 2015, 14:05:34 pm
|
Hei Per
Har du kjøpt lagere til Dynamoen?
Jeg overhalte et par stykker og brukte Nachi lagere de har på kulelagerhuset på Hvalstad i Asker(rett ved motorveien)
Dette er de råeste lagerne du får tak i. De kostet 150-200 for begge to. Da trenger du sikkert ikke overhale den resten av livet ;-) Forkjellen på disse lagerne og feks Biltema osv er kvalitet på stålet og nøykatigheten av størrelsen på kulene som blir brukt i samme lager. Nå et lager skjærer seg er det gjerne for at noen kuler er mindre eller større en andre og da skjærer det seg fortere.
Marius Knutsen
|
|
|
79
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Opphørsalg del 4
|
på: desember 15, 2014, 23:53:44 pm
|
God Kveld
Hvor lang er Bremseslangen? er det nok til begge kretser. Byr i så fall 100 kr
Byr 100 for Bremsveske beholder 2 krets 611 301 113L
Marius K.
|
|
|
80
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Kompressor
|
på: desember 06, 2014, 23:03:24 pm
|
God kveld Mange store kompressorer kan koples som enten 400v eller 230v. 230 krever da større sikringen. Effekten/kw på motoren er lik volt ganger ampere. Dvs mere volt mindre ampere. Feks 230v X 10A = 2300w/2,3kw Eller 2300w delt på 230V = 10A 2300w/400V=5,75 A sikring Om noen ble klokere av det Det står gjerne på el motor skiltet eller inne i lokket der ledningene koples om den kan koples 230/400V PS. Det står gjerne 380v på eldre. Men det spiller nok ingen rolle tror jeg. Hilsen Marius K.
|
|
|
83
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Behandling av garasjegulv
|
på: august 23, 2014, 22:16:20 pm
|
God kveld Jeg har dyr epoxy 2 k maling på ett verksted gulv. Det ble gjort når det var nytt. Det holder simpelthen ikke.
Så har jeg ett ubehandlet gulv, bruksgarasje som jeg ikke får bestemt meg. Mange anbefaler impregnering på et bruks bil gulv. Så Har man det litt nye, som de legger ut epoxy 3k som en avretting. Spørsmålet er om det er holdbart i Garage som blir brukt vinterstid til daglig kjøring inn og ut.
jeg hadde lagt fliser i en mekke garasje.
Marius
|
|
|
84
|
Forum / Problemløseren / Mapping av CB Perf. Quick Tune EFI
|
på: juni 10, 2014, 14:46:53 pm
|
Hei folks Noen som vet om hvor man kan få mappet opp et CB Innsprut? Noen med rullende landevei som har vært borti det programmet Dette er CB Quick Tune EFi, T4 nybygd 2,4. Systemet er absolutt ikke hverken Quick Tune eller bolt on, men det funker vist bra når det er innstilt riktig. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,49976.0.htmlFor øvrig så er det meste av det som står i denne artikkelen gjort. Men etter en kort stund med kjøring så er pluggene kraftig sotet. Det som er pussig er at lamdaen viser ok A/F ratio. Men leser på Samba og diverse at dette kan skje selv om den går veldig rik. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=410970Quick Tune programmet er ikke så enkelt for en vanlig mann i gata. Marius K.
|
|
|
87
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Foringer for og bakstilling: hva er beste?
|
på: februar 28, 2014, 13:40:03 pm
|
Hei folks. skjønner at urethan er tingen. Har hørt med flere andre også. MEN: finnes det ikke andre alternativer? Til Porsche finnes det forskjellige alternativer fra b.l.a. Superflex. Tror de har noe som ikke er så sprøtt som urethan men hardere en original gummi. Kom med synspunkter Marius K.
|
|
|
90
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / IRS Drivaksler 2 stk
|
på: februar 18, 2014, 23:22:24 pm
|
Hallo Folks
Ønskes Kjøpt.
2 stk IRS Drivaksler komplette i meget god/bra stand. Uten slakk. Dvs tighte å fine ledd.
Eventuelt 4 stk nye drivaksel ledd/CV Joints med Mansjetter.
Marius K.
|
|
|
|