Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 24 25 [26]
|
751
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ??
|
på: mai 25, 2008, 16:10:08 pm
|
For å diskutere dette er det vel greit å ha motorkode. Men den komboen du snakker om med 1300blokk, 1600 cyl og topp burde funke.
|
|
|
752
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Har mista eneste nøklen til dør og tenning...
|
på: mai 21, 2008, 01:37:39 am
|
Viss bilen er åpen, tar du bare ut dørlåsen og tar med til en låsesmed. Han lager nye nøkler på 15min. Dørlåsen sitter vel med to stjerneskruer bak dørpakningen om jeg ikke tar feil. Viss døra er låst er der vel folk på forumet som har erfaring med apebabyer og lignende som kan hjelpe... evt. kriminelle kompiser som løser det kjapt Sikkert noen som bor nærmere sinsenkrysset enn meg Lykke til
|
|
|
754
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Emils 57 Type 2 Panel
|
på: mai 10, 2008, 13:16:22 pm
|
På min 64 modell sitter luftfilteret på høyre side av motoren. Usikker på om dette er originalt eller om det er flyttet dit pga. uoriginal motor. Uansett ikke noe problem, og da blir slangen fra påfyllinga til filteret bare noen få centimeter.
|
|
|
755
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bygge om fra likestrøm til vekselstrøm dynamo
|
på: april 17, 2008, 17:53:19 pm
|
Litt usikker på hvorfor du spør her... men siden du spør, så er det mye mere effekt i en vekselstrømsdynamo. Mao viss du skal kjøre stereo i en boble kommer du ikke utenom en vekselstrømsdynamo. I mitt tilfelle er det bare at jeg kjøper en motor ferdig montert med vekselstrømsdynamo, og jeg gidder ikke flytte over. Da er det lettere og koble om, og få bedre lading på kjøpet.
|
|
|
758
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Starte Motor Ute Av Bilen EDIT: Stygge slag-lyder i sylinder hjelp!
|
på: april 15, 2008, 20:34:35 pm
|
Har vært borti dette ett par ganger. Begge ganger er det en veivstake som har sveist seg fast til veiva. Og da blir det litt sånn derre bang... En ting å gjøre, demontere alt og bytte masse deler. Sjekk om stemplene blir med når du tørner veiva for hånd. Stikk et skrujern eller noe nedi plugghullet og tørn. Sist dette skjedd meg hadde faktisk veivstaken løsnet fra veiva med at ene skruen hadde åpnet seg, og så hadde staken åpnet seg. Dermed sto stempelet i ro... Må bytte veiv og staker...
|
|
|
768
|
Bruktbørsen / Biler selges / SOLGT Vurderer å selge bobla mi. Ragtop m/1835 i ålesund SOLGT
|
på: april 06, 2008, 18:59:16 pm
|
SOLGT Vurderer å selge bobla mi. Det er en 1972 1300s med ragtop fra ParisBeetles. Tett og kjempeflott tak! Det er skiftet skjermer og lokk foran + bak slik at den ligner en 1966. Ved EUkontroll for to år siden ble alt av bremser foran skiftet (skiver) og ny PUMA ble montert. US fangere foran og bak. Bilen er generelt litt skabbete i kantene, men det meste av rust er sveist på den. Ikke prosjekt til original restaurering, men grei bruksbil. Motoren er en 1835 med dobble dellortos sammensatt av meg selv. Nye sylindre og gassere. Den går litt dårlig etter å ha stått i mange måneder ute i hagen. Har rett og slett ikke overskudd til å ta meg av denne... Skal på EU kontroll igjen nå i disse tider, men burde ikke være noe problem, bortsett fra motor og litt mye lyd (hehe). Nytt eksosanlegg med mere demping i burde gjøre susen. Har også "avtagbart" hengerfeste. Seriøst interesserte kan gi meg bud på over 15000kr (delepriser) på mail elliot@c2i.net eller mobil 91160684
|
|
|
769
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: arvegods selges
|
på: april 01, 2008, 20:06:12 pm
|
Da var bilen solgt til meg! Fikk den for vrakpant pluss en liten bunke gamle fantometblader Ingen vits å mase mere til selger om denne.
|
|
|
770
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: ragg topp
|
på: mars 27, 2008, 16:11:21 pm
|
Kan også anbefale ParisBeetles i England. LAger gode og billige ragg-topper som passer på alle bobler. Har det selv og er fornøyd.
|
|
|
771
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Ruskebuss
|
på: mars 22, 2008, 01:52:33 am
|
Samme jobben som jeg gjorde på 57én min det der. Var klar til å sveise på dørkplatene, men mistet liksom gnisten for alt for lenge siden. Nå står bilen bare der... Inspirerende å se andre jobbe Kanskje jeg må fyre opp igjen sveiseapparatet når jeg kommer hjem om en uke eller to, hehe. Stå på!
|
|
|
772
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Omregistrering til flere sitteplasser
|
på: mars 10, 2008, 03:03:19 am
|
BT i ålesund kunne fortelle meg at det er ingen problem. Det er "bare" å montere tre punkts belter på alle seter, så skulle jeg få det godkjent... Dette var ved visning av en 1964 dobbel kabiner.
|
|
|
775
|
Forum / Type 2 / Sv: Din type 2
|
på: januar 05, 2008, 20:58:34 pm
|
Dette får bli første innlegget mitt her på nye forumet. Legger ved bilde av min 1957 kombi prosjekt, 1964 doka som er registrert og godkjent, men som mangler motor for tiden, og 1969 panel som jeg ikke eier lenger. Noen som vet hvor den er forresten? (T-2122 (?))
|
|
|
|