Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 7
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: april 08, 2022, 05:57:50 am
|
En liten oppdatering fra prosjektet. Fikk endelig koblet ferdig og tilpasset BMW-pedalen. Ble ganske fornøyd og ser ut til å passe ganske greit! Gjenstår nå diverse kobling fra DBWX2 boksen til spjell og motor.
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: desember 04, 2021, 16:20:51 pm
|
Veldig tøft! Har du sjekket om de fremste (1 og 3) får like mye luft som de to andre?
Satser på at alle fire får tilnærmet lik luftmengde. Har har laget to ekstra inntak utenom det originale (nr 1). Nytt for dette oppsettet blir nr 2 – her har jeg laget hull på venstre side slik at luften trekkes inn fra de originale «ribbene under vindu». Nr 3 tar luft inn fra framsiden av motorrom (over/ved siden av girkassa). Ellers har jeg lagt opp til at vifta også har mulighet til å gi litt ekstra luft til filterboksen, men denne blir muligens blokkert for ikke å tape for mye til kjøling
|
|
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: november 27, 2021, 17:39:21 pm
|
Litt fremgang på det nye oppsettet. Fått lakkert innsug og polert spjellene, samt endret litt på filterboksen
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: august 27, 2021, 18:33:02 pm
|
Virker som lengden på de overgangene etter spjellhusene har gjort at du har fått to trange smug som luften må passere. Hva er arealet på disse to smugene?
Stemmer, blir en liten innsnevring her. Smaleste punkt er 46-47 mm mens spjellhusene er 54 mm. Uansett burde det holde til en motor/bil som skal godkjennes med 160 hk!
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: august 27, 2021, 18:25:56 pm
|
Utrolig kult med custom løsninger! Får vi en titt inni åndeboksen også, og bilde av den montert?
Bilder kommer – etterhver!
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: august 22, 2021, 22:22:26 pm
|
Ny åndeboks nærmer seg også ferdig. Malen formet jeg i papp med buet baksiden for best mulig passform – deretter ble den støpt av i glassfiber. Lokket laget jeg av to aluplater.
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: juli 31, 2021, 18:17:51 pm
|
Laget du pappmalen med god klaring slik at du "bare" kunne støpe et lag på utsiden, eller laget du en form som du deretter støpte på innsiden av?
Ble avstøp på utsiden. Siden dette ikke er en ren avstøpingsform (kun for ett avstøp) så tenkte jeg det burde holde med papp. Kryssforsterket innsiden som hjalp noe, men finishen er ikke helt perfekt. Men med litt sparkling så satser jeg på at sluttresultatet blir godt nok!
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: april 02, 2021, 07:10:59 am
|
Det her ser super fedt ud ! Kan jeg spørge hvilken type spjeldhus du brukte på det gamle opsæt? Ble brukt type «eBay». Har som sagt to liggende hvis du er interessert – 90 og 65 mm?
|
|
|
20
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: april 02, 2021, 07:05:08 am
|
Ser jo veldig bra ut. Ikke mye plass opp til motorlokket ser det ut til. Regner med grunnen til at innsuget er todelt er for lettere printing?
Stemmer
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: januar 31, 2021, 09:21:14 am
|
Blir artig å følge med på dette. Synd at du ikke fikk det helt til å spille i sommer da. Jeg har prøvd mye rart, både individuelle spjellhus og ett sentermontert, og nå i sommer kjørte jeg mye med en helt standard 1600 med sentermontert wbx spjellhus (mener det er ca 48mm diameter). Det fungerte meget smooth og fint. Kjørte også den varianten men med kompressor, men det er en annen historie... I høst satte jeg inn 2110ccn med individuelle spjellhus (38mm diameter), og det funket overraskende bra å få tunet inn til "ok" AFR-verdier. Jeg har tidligere tenkt som så at alt blir enklere med sentermontert, men det har en tendens til å bli mange skjøter og mulige lekkasjer, så jeg har blitt mer og mer tilhenger av ITB Når det er sagt, er planen å 3d-printe plenum og diverse til den kompressormatede versjonen av 1600'n, så det jeg sa lenger opp kommer nok til å slå tilbake på meg senere... Ja, for rett og slett prøve ut nye løsninger for å se om det vil fungere! Har nå laget mal av tidligere innsug, så nå er jeg spent på om Bryhn får designet og printet nye til meg
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: januar 22, 2021, 14:49:53 pm
|
Hva er grunnen til at du bygger om? Ble det enslige spjellet for stort slik at den ble litt "nervøs" på lave turtall?
Litt usikker på hva jeg skal svare på dette Svein Terje. Var som sagt noe «barnesykdommer» som vi ikke klarte å løse. Det store spjellet på 90 mm byttet vi til et på 60- eller 70 mm uten at det ble store forandring. Et annet problem var lamda-verdiene - de var rett og slett for ugjevne
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: januar 16, 2021, 19:33:46 pm
|
Flott bil du har! Er det TMBryhns løsning?
Veiva er fra TMBryhn, men bruker Megasquirt 3 innsprut. Er i dialog med han om printing av nye innsug + diverse materiell, så for vi satse på at dette vil bli bra
|
|
|
28
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: januar 14, 2021, 21:40:56 pm
|
På tide med en oppdatering: 2020 sesongen ble nok ikke helt som planlagt, men fikk nå prøvd ut bil og motor litt. Hadde i utgangspunktet håpet på bremsing- og godkjenning av motorprosjektet med noen av «barnesykdommene» var rette og slett for utfordrende å bli kvitt! Har nå tatt beslutningen om å bygge om motoren for å løse problemene. Satser på doble spjell og drive by wire, så for vi håpe at dette vil fungere bedre!?
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: februar 05, 2020, 19:41:48 pm
|
nice Hva skjedde med EDIS'en? Jeg brukte det lenge med megasquirt uten problemer. Si det! Det skal i utgangspunktet fungere greit med EDIS, men etter mange forsøk og mye feilsøking var det nok Mulig årsaken kan være at eldre Megasquirt-versjoner «kommuniserer» med EDIS!?
|
|
|
|