Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
|
122
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: april 27, 2008, 14:13:23 pm
|
Hei, åssen går det? Fått inn grommotoren? Det er sikkert mye som skal ordnes i motorrommet først? Har du bestemt deg for farge på bilen? Jeg har vært ute og kjørt, arti, men sylinder nr 1 går ikke. Har målt eksostemp: syl 2 og 4 225 grader, nr.3 110 grader og nr 1 56 grader? Merkelige greier, har sjekka gnist, tenning, ventiler, komp alt er ok så feil ligger sikkert i forgassere. Mulig at bensin antennes bare ved pådrag, for da kommer det bensin ut av aks dysene. Det blir vel kanskje CB sprut mens dollarsn er lav. Finner ut at det kommer seg på ca 10.000,- ++ Snakkes!
|
|
|
124
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: luftdempere
|
på: april 27, 2008, 13:54:34 pm
|
Ja jeg er klar over det, men delene på bildet ser ikke ut som de passer på mc pherson? Mulig jeg tar feil men linken til coilovers passer garantert på din bil.
|
|
|
127
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :)
|
på: april 26, 2008, 10:29:47 am
|
En kommentar: Synes det er helt topp at noen som har prøvet og feilet, gidder å lage et prosjekt, som andre kan se og lære av. Og ikke minst, ta bilder under prosessen og legge ut. Synes ideen og tanken om kjøleren var helt topp, om svart lakk, slangeklemmer eller ikke er lurt kan den som lager kjølere selv finne ut av.
|
|
|
129
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: luftdempere
|
på: april 26, 2008, 09:07:38 am
|
hmm.. henger litt med, men ikke heilt, hvor er denne mutteren, har du bilde, det ville gjort det litt enklere..
På bildet der hvor 2 tallet er, sitter en stor "mutter" som holder demperen på plass inni fjærbeinet. For å løsne denne må fjæra av. Når alt er demontert kan du trekke støtdemperen ut av fjærbeinet.
|
|
|
132
|
Forum / Problemløseren / Forgasserbad
|
på: april 24, 2008, 16:26:50 pm
|
Noen som vet oppskriften på en vidunderblanding for å legge forgasseren i? Den er demontert og trenger noe for å løse opp smuss og dritt i kanaler.
|
|
|
133
|
Forum / Problemløseren / Sv: Stort gap mellom panser og karosseri
|
på: april 24, 2008, 16:19:19 pm
|
Holder på med det samme selv, det er justering alle veier oppe ved hengselen, men det er vanskelig å få til alene. En bør skru og en holde selve panseret så det ikke beveger seg for mye når boltene løsnes. Det går også å høydejustere panseret i selve låsetappen forran.
|
|
|
134
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: luftdempere
|
på: april 24, 2008, 16:13:26 pm
|
Selve demperen ligger inni selve fjærbeinet. De tre boltene du snakker om fester selve fjærbeinet mot nedre opphengskule/bærearm. Demperen taes ut av fjærbeinet ved å løsne en stor mutter på toppen av fjærbeinet.
|
|
|
141
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Biltema og andre
|
på: mars 29, 2008, 17:47:41 pm
|
Ja jeg tror jeg hadde kjøpt sprøyte på biltema og brukt den kun til grunnarb og liknende, for å sette sluttjobben til proffe. Den er vanskelig å få fin uansett om man har sprøyte til 5.000,- dersom man ikke jobber som lakkerer.
|
|
|
147
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker
|
på: mars 25, 2008, 15:50:39 pm
|
Hei! Ser bra ut... Regner med det er på kjøkkenbordet du har mekket gassere......hehe! Tror dette blir en kjempebra bil, et utgangspunkt med lite rust har alt og si.
|
|
|
149
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: carconsult
|
på: mars 24, 2008, 19:40:48 pm
|
Jeg tapte 10.000,- man sitter tilbake uten noen ting og ikke kan man gjøre en dritt med det heller.....måtte han brenne i helvete... PS dyr lekse, men jeg betaler aldri noe på forskudd.
|
|
|
150
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Spraylim
|
på: mars 24, 2008, 19:32:06 pm
|
Godt gammeldags kontaktlim på boks er tingen, trenger litt varmt lokale.......og kanskje gassmaske....
|
|
|
|