mars 28, 2024, 23:29:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 8
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 Bay window bus, panel van selges på: juli 03, 2018, 11:55:08 am
Jeg setter budfristen til i kveld(tirsdag) kl 21. De som eventuelt ønsker å se bilen må gjøre det i ettermiddag. Høyeste bud er kr 35.000,- Ved eventuell budgivning akkurat på tidsfristen så forlenges budfristen med 10 minutter etter siste bud.
2  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 Bay window bus, panel van selges på: juli 01, 2018, 18:12:47 pm
Mottatt bud på kr 35.000,-
3  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 Bay window bus, panel van selges på: juli 01, 2018, 18:09:21 pm
Mottatt bud på kr 31.000,-
4  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 Bay window bus, panel van selges på: juli 01, 2018, 14:21:52 pm
Mottatt bud på 30.000kr
5  Bruktbørsen / Biler selges / 1969 Bay window bus, panel van selges på: juli 01, 2018, 14:02:32 pm
1969 modell VW Transporter T2 selges for kr 40000,- eller bud.

Den har alle de ettertraktede detaljene fra denne modellen, lavtsittende blinklys foran, små baklys, store femboltmønsteret på felgene.

Bussen har vært parkert ute siden 1981 frem til den ble tatt frem og satt i stand som festival rekvisitt i 2017. Det sitter fungerende 1600ccm motor i den som lekker litt olje og det er fungerende bremser(litt myk pedal). Den er kjørbar, men ikke i den grad at jeg hadde kjørt veldig langt med den. Det er realtivt mye rust på bilen og det har blitt sveiset på forsterkninger på enkelte steder under, selv om det antagelig ikke hadde vært nødvendig. Jeg anbefaler at man kommer å ser bilen.

Har for mange prosjekter så denne må jeg dessverre la gå.

Mvh

Folke Vogn
93822823

6  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Chassis til 1303 på: november 13, 2017, 07:42:54 am
Som tittelen sier. Ønsker å kjøpe chassis til en 1303 med papirer. Helst i grei stand. Spør på vegne av en bekjent.

Mvh

Folke Vogn
7  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sway bar og torque bar på: september 05, 2017, 07:34:21 am
Mendeola sin eller csp sin er riktig designet, bra kvalitet og solid.
http://www.coolrydescustoms.com/the-stiffy---kafer-bar-system.html
https://www.csp-shop.com/en/transmission/torque-bars-301-255-160-20917a.html

Den som ghia69 linker til er feildesignet og overpriset. Funker sikkert greit på en mildt trimmet bil men du får mye mer for pengene hos mendeola! Blunker

Skal vel sies at ingen av de som har tverrstag mellom demperinnfestningen har riktig vinkel.. alle som en får for liten vinkel mot rammegaflene

Vinkelen er viktig, men du har rett i at Mendeola utnytter det på en bedre måte. De andre løsningene hadde jeg skippet. I sin enkleste for kan man ha to firkant jern fra rammegaffelene og rett opp i bagasjeromsplata over girkassa, det er en sikkerløsning, men ikke noe bolt on opplegg.

Mvh

Folkevogn

Akkurat den vinkelen du snakker om er ikke mye relevant og blir med mendola sitt system positivt utnyttet. Blunker
8  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Shims til diff ønskes kjøpt på: august 04, 2017, 11:47:44 am
Takk for tips, jeg snakket med Tommy i går og fant ut at 2,6mm shims ikke finnes i å få fra vw. Viser seg at lokkene som produseres både fra Weddle og SSP ofte er for grunne i anlegget til lageret(kommer helt sikkert fra samme produsent i Kina) så da må jeg maskinere ned anlegget til lageret for å riktig shims til å passe.

Mvh

Folke
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Shims til diff ønskes kjøpt på: august 03, 2017, 08:16:19 am
Jeg trenger først og fremst et shims som er 2.6mm men kunne gjerne hatt 2.7mm, 3.8mm, 3.9mm. Vet ikke om det er forskjellig diameter på ringene i girkassene men det er hvertfall til en type 1 svingaksel.

Mvh

Folke Vogn
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche... på: mai 03, 2017, 07:42:09 am
Jeg håper og tror at Olav har sjekket ut alle delene nøye før han satt den sammen igjen.
Det mest brutale denne girkassen vil få oppleve er frisk slurestart på dragstripa med litt raske girskift, ellers endel banekjøring og kanskje da litt drifting så langt det lar seg gjøre... Gliser
Går som mange andre å krysser fingre og tær for at Fjorden motorpark blir en realitet, i så fall blir det nok mange turer dit!! Glad

Shot-peening vil nok hjelpe på slitasje/levetid og faren for sprekkdannelse fra pitting og annen fretting skader, men har man for mye krefter knekker tennene rett av uansett da behandlingen påvirker bare overflaten.

Brudd starter gjerne med en liten sprekk Glad Du får ta en prat med Olav og høre hva han har sjekket, men jeg hadde ikke vært bekymret men den bruken du forespeiler.

Mvh

Folke Vogn
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche... på: mai 02, 2017, 13:51:35 pm
Grattis med veldig fin kasse! Svakeste punktet ditt nå er nok original Gleason 3.875 ring og pinion, men jeg tipper det holder i lange baner til din bruk. Jeg ville uansett ha sjekket den grundig for sprekker før du monterer igjen.

Mvh

Folke Vogn
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gasspedal oppgradering. på: mars 06, 2017, 09:11:11 am
Kult. Takk.
Ser veldig bra ut.
Lager du på bestilling ? Kult

Hehe, hadde vært ganske enkelt å lage en ekstra når jeg lagde min, men jeg har ikke noen planer om å lage en serie med disse :-) Er ikke veldig vanskelig å lage så det greier du fint å lage selv :-)

Mvh
Folke
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gasspedal oppgradering. på: mars 03, 2017, 16:36:19 pm
Nei jeg brukte bare den nedre delen av armen som har den piggen ut som gjør at armen har riktig "hvile posisjon" så lagde jeg to nye armer som jeg bøyde til. Jeg har lagt ved et bilde tidligere i prosessen hvor det kanskje er litt lettere å se. Jeg sveiste sammen stumpen av den originale armen sammen med en av de jeg lagde slik at tykkelsen på armen(der hvor den slides inn i pedalsettet) skulle bli pass tight. Gjorde tilsvarende nederst på den andre armen, men det var bare for at armen skulle ha mer støtte(anleggsflate) mot den gjennomgående bolten. Tror jeg brukte en M8 eller M10 bolt(uten gjengeparti nærmest hode) som jeg kappet og slipte ned hode så det passet inn fra siden. Som du også ser fra bilde så har jeg en gjennomgående bolt(M5 eller M6) som stiver av armene og benyttes til å feste gasswire. Er en distansehylse mellom armen og den store skiva.

Mvh

Folke Vogn
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gasspedal oppgradering. på: mars 03, 2017, 09:20:36 am
Her er min hjemmelagde(designet er ærlig og redelig stjælt Gliser ), fungerer veldig bra!

Mvh

Folke Vogn
15  Forum / Drag-race / Sv: Str på frontrunners... på: november 29, 2016, 14:04:58 pm
Jeg mener å huske at 24" er det som ligner mest på typisk cal-look profil(ala 145 dekk)

Mvh

Folkevogn
16  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: En ærlig Karmann Ghia til 30.000,- på: november 01, 2016, 10:34:08 am
Jeg bor 3min unna i følge google maps Gliser kan ikke få med seg alt Glad

Mvh

Folkevogn
17  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: september 15, 2016, 08:31:54 am
Drive By Wire Glad
trodde du var sånn data-mann, jeg, Øyvind Blunker

Til og med jeg, som aldri putter noe som trenger en datamaskin for å fungere i bilen, skjønte det Osteaktig ;-)
18  Forum / Cal-look / Sv: Små venturier til IDA? på: august 31, 2016, 09:33:06 am
Men apropos, hvornår på turtallet slutter standard ventiler at levere?

1776 og "original"  Øyerulling toppe (hvis man kan kalde dem det udover ventil størrelsen)  Rekker tunge

Størrelse på motor og hva slags topper?

Her er det nok flere faktorer som spiller inn, porting, ccm og kam er vel de viktigste. Generelt så tipper jeg det ligger rundt 6k

Da er jeg rimelig sikker på at det er null stress å kjøre med de 34mm som Baboon viste til.

Mvh

Folke
19  Forum / Cal-look / Sv: Små venturier til IDA? på: august 30, 2016, 09:35:05 am
1776 og "original"  Øyerulling toppe (hvis man kan kalde dem det udover ventil størrelsen)  Rekker tunge

Størrelse på motor og hva slags topper?

Da er jeg rimelig sikker på at det er null stress å kjøre med de 34mm som Baboon viste til.

Mvh

Folke
20  Forum / Cal-look / Sv: Små venturier til IDA? på: august 29, 2016, 08:25:20 am
Størrelse på motor og hva slags topper?
21  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016?? på: august 23, 2016, 13:39:24 pm
Kommer du med bil næste år John?


ja tak send gerne elnef@gvdnet.dk

Tak for et super fedt SCC

John

Da skal du jobbe hardt for å bli raskeste danske Jens-Ole  Gliser
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse på: juli 06, 2016, 10:47:12 am
Kul motor Glad

Takk, mister Glad

Er ikke presspasning på injectorbungs en enorm risiko? Ja, det er presspasning i ulike temperaturer, men den dagen det evt. løsner, så har du ikke bilen lenger..

Så når begge materialene er av alu. og har like ekspansjonskoeffisienter, så vil presspasningen endre seg som funksjon av temp?
Slik jeg ser det, vil den med en svært marginal faktor faktisk bli trangere med økt temp fordi at bungen ble dreid til ca. 0,15 mm større diameter ved romtemperatur. Denne faktoren er vel uansett å regne som flisespikkeri.

Innfestningen av fuel rails ble gjort på en slik måte at den uansett vil holde hele assembly fint på plass slik at injectorer vil ha det svært vanskelig for å løsne og poppe ut fra railen, selv om pasningen til bungene skulle løsne fra innsuget. Planen er å holde et øye med dette i starten, men jeg er temmelig sikker på at dette aldri blir noe problem. Verdt å prøve ut Blunker


Skal se om det blir noe softis på meg, Magne. Tett program om dagen, men hadde vært veldig koselig å sett igjen gjengen! Glad

Tykkelsen på godset har vel noe å si med tanke på hvor fort hver del varmes opp, men her er det vel uansett ikke store forskjeller i godstykkelse vil jeg tro. Men hvordan er det med tanke på bensin. Bensinen som kommer ned til dysa vil vel muligens kjøle selve injectorholderen mer en når den er forstøvet og blandet med luft nede i innsugsrøret? Bare en tanke, men definitivt noe jeg ville fulgt nøye med på i starten. Som Erlend nevnte, hvis det løsner så er det ikke mye bil igjen.

Mvh

Folke Vogn
23  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / VDO oljetrykksbryter med tilkobling for oljelampe og oljetrykk på: april 18, 2016, 14:06:31 pm
Trenger en som er for tilkobling av oljetrykk måler på opp til 50psi. Ønsker meg en av den gamle sorten. Det nye slår ut på 7-8 psi men den originale slår ut på 3-4 psi. Med andre ord kan de nye føre til at man får diskolys på oljelampa på tomgang. Har ikke greie finne noen på nett så prøver meg her.

Mvh

Folke Vogn
24  Forum / Problemløseren / Sv: Tynnerskadet bavian med beslutningsvegring på: mars 24, 2016, 16:27:23 pm
Hjemmelaget "Butterfly"

Du trenger et stk grant boss,
en platebit i 6-8 mm aluminiumsplate
En stikk sag med blad for alu
Bor i ca 20mm diameter for å bore ut fingergrepene
En liten bit eik eller tilsvarende for å få til
Endegrepene

Alien



Hysj Anders!

Bare lat som du ikke så dette innlegget Vegard😄😉
25  Forum / Snikk-snakk / Noen som har erfaring med å handle fra ebuggies.com på: mars 15, 2016, 13:46:03 pm
Vurderer en bestilling av noen deler fra http://www.ebuggies.com/ Noen som har handlet av de før?

Mvh

Folke
26  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: HD torsjonstaver og justerbare til 1963(552mm - 21 3/4 ") boble ønskes kjøpt på: mars 14, 2016, 15:49:34 pm
Bumper denne en siste gang.
27  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Har du lyst på den beste eksosbandasjen? (Fellesbestilling) på: februar 29, 2016, 09:29:44 am
Gjerne svart på meg også  Glad
28  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / HD torsjonstaver og justerbare fjærplater(21 3/4 ") til boble ønskes kjøpt på: februar 22, 2016, 13:59:47 pm
Oppdatert ønskeliste :-) Helst 30mm, men kan leve med 29mm også :-) Er også ute etter justerbare fjærplater. Dette er til 1963 modell boble.

Mvh

Folke Vogn
29  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Nålelager til girkasse fra 1960-1964 på: januar 14, 2016, 09:11:54 am
Trenger nålelager med alu- eller stål-hus til mainshaft og pinionshaft fra en 1960-1964 kasse. Hvis noen har dette liggende så er jeg interessert.

Mvh
Folke Vogn
30  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Super diff til swing aksel på: desember 14, 2015, 17:04:32 pm
Har en slik en, som satt i super-diffen min, hvis det er den du mener
[attachment=1]

Jepp, den kjøper jeg gjerne! Hva skal du ha for den?

Mvh
Folke Vogn
Sider: [1] 2 3 ... 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!