april 29, 2024, 16:29:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
31  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Har du lyst på den beste eksosbandasjen? (Fellesbestilling) på: desember 11, 2015, 14:29:33 pm
Kan slenge meg på jeg også hvis det fortsatt er mulig?

Mvh

Folke Vogn
32  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kort 3. og 4. gir til swingaxle racekasse ønskes! på: desember 11, 2015, 13:35:53 pm
Anyone?
33  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Super diff til swing aksel på: desember 11, 2015, 13:34:43 pm
Noen som har liggende? Eventuelt deler, trenger hylsa som akslingene til spiderdrevene går igjennom.

Mvh

Folke Vogn
34  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kort 3. og 4. gir til swingaxle racekasse ønskes! på: desember 04, 2015, 07:22:51 am
Sjekk PM  Glad
35  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Kort 3. og 4. gir til swingaxle racekasse ønskes! på: desember 03, 2015, 08:51:27 am
Som nevnt så er jeg ute etter drevsett til svingaksel kasse. Primært er jeg ute etter noe med utveksling i området rundt 1.56 på 3. gir og 1.26 på 4. gir. Gjerne Weedle eller Longenterprises f.eks Glad Helst med ferdig påsveisa hub'er. Hvis noen har nållager i alu  til 1. og 2. gir(finnes visstnok på original kasser fra 1960-64) så er jeg interessert i det også.

Hvis noen ønsker å bytte, eller kjøpe det 3. og 4. giret jeg har i dag så er det bare å si fra. 3. gir er 1.47 og 4. gir er 1.14. Begge drevsett har påsveisa hub'er og er ikke slitt på noen som helst måte. Fint alternativ for den som ønsker en kasse som er et kompromiss mellom gate og dragrace/banekjøring.

Mvh
Folke Vogn
36  Forum / Drag-race / Sv: HJELPE TIL MED Å RIVE NED GARDERMOEN! - Dugnad på: september 02, 2015, 13:14:28 pm
Det eneste måtte vel være at de kanskje vil vite på forhånd med tanke på arbeidsfordelingen, men det er nok rikelig med ting å henge fingrene i :-)

Mvh

Folke Vogn
37  Forum / Drag-race / Sv: HJELPE TIL MED Å RIVE NED GARDERMOEN! - Dugnad på: september 02, 2015, 05:57:57 am
Supert at du laget et innlegg rundt dette Kalle! (hadde det på plakaten men du kom meg i forkjøpet Osteaktig ) Jeg håper alle som kan og har lyst bidrar den helgen. Nødvendigvis ikke bare de som kjører drag race, men alle som ønsker å hjelpe norsk bilsport og ikke minst være med å bidra til at banen blir klar til SCC 2016!

Mvh

Folke Vogn
38  Min klubb / Stormtroopers / Sv: Vegard "BABOON" gifter seg. på: august 28, 2015, 10:54:18 am
Grattis Vegard!
39  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC2015, Konstruktiv tilbakemelding ønskes på: august 18, 2015, 10:13:13 am

Veldig mange bra forslag her - helt konge! Dette må "vi" notere oss JHU!

To ting fra meg:
- Tightere layout på hele treffet...den enorme indrefileten av en asfaltplass til høyre for lineup må benyttes bedre.
- Strengere dirigering og opplining av shownshine-området
- VIKTIG: Mye strengere/tydeligere klasser i dragracing...i år kjørte alle i klasse B - et sammensurium av turbo, slicks, stock og gatedekk og sugemotorer om en annen...hvorfor i all verden ble det slik?? (Folke? Kalle?) .... derfor ble det også bare rot med premiene.
- Flytt Screwdrivers og ølserveringa "nærmere treffet"...


Når det gjelder klassene så er det flere årssaker til at de er som de er. I hovedsak så er det NBF sitt reglement som fører til dette. Jeg var i tillegg med på å skape litt ekstra forvirring ved at jeg blandet litt mellom premieringsklassene og de faktiske klassene vi kjører. Det er et år mellom hver gang så da gikk det litt i surr for meg et lite øyeblikk.

Først og fremst så er klassene slik de er nå fordi NBF ikke vil at vi skal blande lisensierte biler(og førere) med biler som kjører på engangslisens. Derfor er klassene som følger(ref: tilleggsregler for SCC)

A = Stock(originale motorer)
B = Streetlegal(biler med skilt som løser engangslisens). Det er ikke noe i veien for å løse engangslisens selv om man har en bil med lisens(gitt at den har skilt. Breakout på 9.99 og bøylekrav under 11.49.
D = Quick ET 10.00. Lisensiert bil og fører. Breakout på 9.99. Her trenger man med andre ord ikke skilt på bilen så lenge den er lisensiert.
E = Super Quick ET 7.50. Lisensiert bil og fører. Breakout på 7.49

Tidligere(fire år siden) så hadde man følgende klasser. Mulig det ikke er riktig bokstav til riktig klasse, men klassene tror jeg stemmer.

A = Stock
B = NA Street tire
C = SC Street tire
D = NA Slicks
E = SC Slicks
F = Bus

Denne klasse inndelingen var slik fordi det var slik man premierte. I tillegg til kravene fra NBF så var det også et ønske fra noen om at bussene skulle kunne kjøre mot boble osv. Det var ikke mulig fordi man ikke har lov til å blande klassene.

Forvirringen skjer fordi man har ønsket å beholde samme måten å premiere på. Vi(normalt sett meg) må dermed sitte å se gjennom listene etterpå for å finne ut av hvem som er den raskeste i disse klassene. I år var det ikke jeg som gjorde dette fordi jeg trodde det skulle kjøres en runde til når jeg sto på baneslutt og ventet på at motoren skulle kjøles ned(ca kl 1630). Jeg var derfor overrasket når Speedy Rescue begynte å pakke sammen, dette skyltes en lekkasje på banen tror jeg(mulig fuel rail'n til Skinne).

Jeg skal se på mulighetene for å laget et litt mer smidig system med tanke på å lettere kunne skille klassene(på siden av NBF klassene).

Folke Vogn
40  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0 på: juni 25, 2015, 08:12:55 am
Godt å se dere er på tur igjen. Lenge siden vi var på første tur med  Bad Camberg og EBI.
Hver skal ha slike deilige sko?

 Gliser Kult
41  Forum / Snikk-snakk / Sv: Elwood er død. Lenge leve Elwood! på: juni 15, 2015, 08:29:47 am
Trist! Miljøet har mistet en jovial gledesspreder. Er ikke religiøs, men håper han tar seg en knært med Torleif hvor enn de måtte være.

Mvh

Folkevogn
42  Forum / Drag-race / Sv: Er det stemning for topp 10? på: juni 11, 2015, 13:14:57 pm
Støtter ditt forslag Trond, da kan folk vurdere selv. Hvis det er noe riv ruskende galt med 1/4 mile tiden så vil man vel se det på time slip'n? f.eks at man bryter fotocellen med bakhjulene.
43  Forum / Problemløseren / Sv: Innovative Serial Cable 3741 - Kjøp eller lån - HASTER! på: mai 15, 2015, 06:18:38 am
Jeg har en LM2 liggende på Lie. Husker ikke hva som lå med av kabler men regner med at denne er en del av kittet. Jeg kan eventuelt få Erik til å sjekke på mandag hvis det hjelper?

Mvh

Folke Vogn
44  Min klubb / Stormtroopers / Sv: The Cars and the Engine! på: mars 20, 2015, 07:27:10 am
Det var en spontan handling fra den påtvunget og selvutnevnte PR ansvarlige i klubben å lage en klubb side på VWNorge. Glad
Ingen medlemmer ble informert, og dette beklager jeg ikke Gliser

PR Sjef: Stormtroopers #2

Hehe, har du noen personlighetsforstyrrelser Fredrik, "påtvunget og selvutnevnt" Osteaktig Blunker
45  Min klubb / Stormtroopers / Sv: The Cars and the Engine! på: mars 19, 2015, 08:22:41 am
Sånn er det når man er med i norges mest knirkefrie klubb, ting er bedagelig anlagt og går sin gang med unntak av et par helger i året, da er det all in Osteaktig Ting gikk så knirkefritt at jeg ikke fikk med meg denne tråden Sjokkert

Min bil er 1963 modell.

Girkasse er superdiff med SAW aksler. 3.88 R/P med Weddle 1. og 2. med tilnærmet standard utveksling, 3. husker jeg ikke men 4. er 1.14. Med andre ord et kompromis mellom gate og race.

Motor er 2332ccm, Okrasa 84mm veiv med porsche råder, CB044 med 42mm/37,5mm ventiler(portet av Tor Øyvind Skinne), Scat 1:1,4(målt til 1,44), JPM raptor kam, Mallory fordeler, 51,5 IDA, 11 i komp. Har bremset hos "The Jee på Lie" og ga 185 hk ved 6900rpm(hadde fortsatt rundt 180hk ved 7300rpm). Tror det var 214Nm et par tusen lenger ned i turtall. Denne kombo'n ga 11.96@180kmh(fullvektsbil og mann Gliser)

Vurderer for tiden oppgradering av eksos og litt modding av gassere, så får vi se om det hjelper.
[attachment=1]
46  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 12, 2015, 10:16:43 am
Blir spennende å se hva pipemax sier du vil kunne øke i HK ved stepped header i stedet for et billig 1 7/8. Er det snakk om 3 hk eller 17 hk liksom. Er det 3 hk finnes det andre steder å hente billigere HK.

Så vidt jeg kan se fra min PipeMAX får du ikke se hvor mye forskjell det er, det spytter bare ut optimale lengder. Se eksempel fra min "leking" under..
Jeg må (muligens) opp et par milimeter i diameter, og ned 10cm+ i lengde. Og helt annen kollektor/stinger.. Øyerulling

[attachment=1]


Etter å ha lekt litt med Pipemax og prøvd å endre endel parametere så gir det meg ikke svar som lar seg omsette i praksis. Foreslåtte innsugslengde på 36cm er sikkert et ok estimat, men jeg får ikke legge inn(overskrive) cc i innsugskanalen så går jeg ut fra at dette blir beregnet ut fra valgt ventilstørrelse og ventilstamme, samt at jeg ikke flowtall på hele innsugskanalen(med gasser på) og ikke med 28" vannsøyle(kun uten gasser og 25" vannsøyle). Her kan man sikkert gjøre noen tilnærminger og jeg har da satt VE % til 110(muligens noe høyt, men antagelig mellom 105 og 110) som virker plausibelt med tanke på beregnet effekt og cfm. Uansett...cc i kanalen påvirker lengden på innsuget i forhold hvor maks effekt inntreffer. Mitt er i dag 38,5cm så jeg vet hvertfall at jeg ligger i nærheten av noe, det kan like godt være at "riktig" lengde kan være 41cm. Dette får jeg bare prøve meg frem med i bremsebenken når den tid kommer. Dette er forsovet ikke det som direkte er utfordringen. Problemet er at estimerte lengder på grenrør blir meget korte(ca 80cm mot ca 100cm som ofte er brukt) og vanskelig lar seg gjennomføre med våre motorer. Etter en liten prat med JPM så hadde han testet output fra Pipemax på en-sylindermotoren og oppnådd gode resultater, men oppnådd bedre med andre beregningsprogram og lengder(uten at vi gikk inn på hvilke). En annen ting med output'n fra Pipemax som Johannes gjorde meg oppmerksom på var at lengden på steppingene i eksosen er beregnet til å være akkurat like lange. Han hadde hatt betydelig bedre erfaring med å ha ganske kort avstand til første stepping og heller lenger til de neste. Han regnet med at dette hadde med å gjøre at programmet gjør noen forenklinger.

Må prøve rote frem mer eksosteori kjenner jeg, hadde vært interessant å få litt mer "kjøtt på beinet" rundt flere av parameterne som ligger til grunn.   

Det som er
47  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 10, 2015, 13:34:36 pm
Er kammen installert "rett opp og ned" vil jeg nok anta at centerline er 106grd for denne kammen. Glad

Det husker jeg selvfølgelig ikke Trist men nå får jeg vel svaret på det i morgen og ikke minst løftet og durasjon på eksos. Hvis jeg finner arket da Glad
48  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 09, 2015, 23:17:43 pm
sorry Trist fant esken, men den var tom...


Det var synd. Takk for at du gjorde et forsøk!
49  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 09, 2015, 23:15:48 pm
Hvor mye klarer man å spare på en vanlig merged header, og samtidig ha bra flow og like lange rør?

10cm?



Spare? På lengden? Lengden får blir det beregningene tilsier(hvis jeg greier å få kontroll på alle input'ene Gliser). Her er det uansett litt slingringsmonn, så det er ikke slik at lenden må være på millileteren. Det jeg ønsker å teste er grenrør med to steppinger frem til kollektoren tilpasset de forutsetningene min motor nå har. Til nå har jeg bare brukt det jeg har hatt tilgjengelig(1 7/8") uten noen form for tilpasning av lengden på rørene. Har riktignok fungert over all forventning, men det blir spennende å se om det blir endringer(forhåpentligvis til det bedre).
50  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 09, 2015, 21:09:27 pm
Jeg har den kammen, og skal se om kamkortet ligger i esken sin Blunker


Yes please  Gliser
51  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 09, 2015, 14:42:28 pm
Husker ikke om det er samme løft og durasjon(@0.050) på eksosen som på innsuget.

Degreed CenterLine - Intake CenterLine the Camshaft was Degreed on(80 to 125 Degrees CL)? 102?

Innsugene er easy fix Erlend, de er mer enn korte nok så der er det bare å legge på spacer hvis det trengs, men eksosen derimot er potensielt litt mer hodebry.
52  Forum / Problemløseren / Noen som har kam-kort med specs på JPM00206? på: mars 09, 2015, 13:40:33 pm
Har skaffet meg Pipemax og tenkte jeg skulle leke litt med den i kveld, men kam-kortet mitt ligger i garasjen og jeg skal ikke ditt før onsdag.

Noen som har dette liggende og kan dele?(utålmodig  Gliser)
53  Forum / Hva skjer? / Jessheim Liga'n trenger litt hjelp før SCC(i ettermiddag/kveld) på: august 14, 2014, 08:12:25 am
Jessheim Liga'n er litt "short staffed" i år og kunne trengt litt hjelp i ettermiddag/kveld med å rigge opp på Ringbanen(SCC). Dette er gjengen som har sørget for at telt og gjerder har blitt montert/demontert siden SCC#1!! De har i alle år gjort en fantastisk innsats for at vi skal kunne arrangere SCC uten kreve noe tilbake(de har faktisk kjøpt billett for å støtte opp under arrangementet). Så hvis du skal til SCC i dag, hver så snill å gi disse gutta en hjelpende hånd. Det går relativt fort hvis man er flere som hjelper til Glad

Kormi på forumet her er "head organizer" for dette. Hvis du lurer på hvem det er når du er der oppe så se etter en litt bamse'te kar med litt rufsete kort skjeggveskt, lite hår på hue og russiske aner Gliser Gliser (ofte iført shorts).

Noen sier han ble flaska opp på white russian bestående av morsmelk og vodka som ga en så potent tarmgass at den senere ble brukt for å sende opp romstasjonen Mir og at han etter en landbrukstilstelning i Nordkaukasus skal ha tatovert en dritende hane på en gren i panna til Gorbatsjov for så å overbevise han om at det var et godt strategisk grep for å bevare bøndenes lojalitet.....Det eneste vi vet er at han kalles Kormi.


Folke Vogn  
54  Forum / Hva skjer? / SCC på Radio Randsfjord i kveld etter kl 20 på: august 13, 2014, 14:00:34 pm
I kveld en gang mellom kl 20 og 23 skal vi i studio hos Radio Randsfjord for å bli intervjuet om SCC. Bare å spre ordet så mange får det med seg  Gliser

Link til nettradio
http://www.radiorandsfjord.no/nyheter.php?newsID=117

Sendingen går i reprise i morgen kl 13 og lørdag kl 19(blir nok ikke så mange lyttere fra boblemiljøet denne dagen Blunker ) for de som ikke har mulighet til å få det med seg i dag.

Folke Vogn
55  Forum / Hva skjer? / Sv: Kom med ditt bidrag til musikk på SCC! på: august 13, 2014, 05:38:05 am
Når Hr. Cash nevnes er jo denne også ganske bilrelatert:

Word! DET er en fet låt! Hvordan kunne jeg glemme den!

Folke Vogn
56  Forum / Hva skjer? / Sv: Kom med ditt bidrag til musikk på SCC! på: august 12, 2014, 07:17:18 am
Da har jeg fått lagt inn alle ønskene som er kommet til nå(stort sett, noen var dessverre ikke på spotify).

Bare å komme med mer  Gliser

Folke Vogn
57  Forum / Hva skjer? / Sv: Kom med ditt bidrag til musikk på SCC! på: august 08, 2014, 10:02:32 am
Hvordan klarte jeg å glemme........

" Also sprach Zarathustra" ved racestart. Obligatorisk og faktisk glemt ifjor.

-BB-

Det ble snakket om det tidligere i dag. Den blir ikke glemt i år  Kult

Mvh

Folke Vogn
58  Forum / Hva skjer? / Kom med ditt bidrag til musikk på SCC! på: august 08, 2014, 08:39:30 am
Vi ønsker å lage en spilleliste som kan gå på speakeranlegget under årets SCC. I den anledning tenkte vi at alle som vil kan komme med sine forslag.


Skriv et innlegg med dine låtvalg(navn og artist) og legg gjerne ved youtube link hvis du vil. Begrensningen er at de må være tilgjengelig på Spotify. Det kan kanskje være greit å ha i bakhodet at det helst bør være relativt "spiselig" for folk flest, Dimmuborgir er kul musikk, men det er kanskje ikke det man har mest lyst til å gå rundt å høre på hele SCC helgen Blunker

Jeg kan starte ballet Glad

Mine ønsker er:

1. Propellerheads Feat. Miss Shirley Bassey - History Repeating
2. Vladimir Cosma - Les Mondes Engloutis/Shagma/reisen til jordens indre
3. Nancy Sinatra - Summer Wine
4. Kenny Rogers - Just Dropped In
5. The Animals - House of the rising sun
6. Bobbie Gentry - Ode to Billie Joe
7. Broken Bells - Holding on for life
8. Gerry Rafferty - Right down the line

Kjenner at denne lista kunne blitt veeeeldig lang men jeg velger å stoppe her(foreløpig)  Gliser
59  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Noen som har F20 Emulosjonsrør til 48 IDA gassere? på: juni 06, 2014, 13:17:55 pm
Jeg kjøper de gjerne Glad
60  Forum / Problemløseren / Sv: VW Boble 1200cc 1965 Motor blir varm på: mai 28, 2014, 11:46:13 am
Kanskje ødelagt termostat under sylinder 1 og 2. Hvis du kommer til kan funskjonsteste den med en varmepistol. Hvis den ekspanderer når du varmer den så er den ok. Greit å sjekke om staget som går til spjelene i viftehuset og sitter og fungerer.

Folke Vogn
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!