Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 58
|
183
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Aktivitet på forumet
|
på: februar 27, 2015, 06:31:43 am
|
Det kan jo være positivt at det er mindre aktivitet på forumet også, det kan bety at det skjer noe i garasjer og mekkelokaler rundt omkring. For egen del er jeg innom her nokså ofte fortsatt, men kommenterer mindre. Har noen tråder som jeg følger fast og prøver å ha en oversikt over deler tilsalgs. Er nok kjappere respons å få, eksempelvis på Facebook, men i himmelens navn så mye svada og useriøse innlegg..Om jeg bare "lurer" på noe kan jeg godt prøve fb, men er det noe jeg må ha klarhet i er det her på forumet hvor ekspertisen er. Forumet her har satt meg, og selvfølgelig mange andre, i kontakt med andre godnisser som kan kontaktes direkte, når vitebegjærligheten blir for stor. Stor takk til forumet her!! Mvh Lars
|
|
|
189
|
Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2015...
|
på: november 25, 2014, 21:07:35 pm
|
At planen om Vegas, og salg av Losen gikk i dass ved fylte 50. Og da kommer vi vel tilbake igjen 2015 da Og da gjør jeg som jeg pleier,,kjører litt fortere enn året før Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DET var godt nytt
|
|
|
194
|
Forum / Problemløseren / Sv: reduksjonsbokser på boble
|
på: november 16, 2014, 18:22:25 pm
|
Det er vel strengt tatt bare å flytte over nesekon fra bobla til busskassa, og så putte den inn? Så vidt jeg vet, passer fjærplatene fra buss på boble og, så da er det i nærheten av bolt on?
Gjør ikke det desverre, akkurat det som er utfordringen. Og jeg skjønner godt tankegangen med å senke x-antall splines for å justere camberen, men allikevel ha ca 11 cm hev. Med litt store hjul vil jo trådstarter (og jeg,eventuellt) komme ned litt i turtall i forhold til splittbuss med org dimmensjon hjul
|
|
|
195
|
Forum / Problemløseren / Sv: reduksjonsbokser på boble
|
på: november 16, 2014, 10:20:21 am
|
Morro, har antagelig delvis samme planer du og jeg. Noe jeg ikke har funnet enda er fjærplater som tillater å sette reduksjonsboksen slik at en oppnår mest mulig bakkeklaring. Med litt måling i full fart mener jeg 11 cm heving er innafor. Jeg har ønske om en høybeina boble med litt offroadegenskaper og har funnet en nettsjappe som selger justerbare heveforstillinger til sånt. Morro om du deler ideene dine. Mvh Lars
|
|
|
196
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303 S selges i deler
|
på: november 04, 2014, 21:35:26 pm
|
Jeg har handlet meg en 03 rattstamme, og trenger de koblingene til vindusvisker og blinklys etc, gjerne med så lange ledninger som mulig. Er det noe du har liggende?
|
|
|
201
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 181 til greker´n
|
på: oktober 01, 2014, 23:10:50 pm
|
Fant noen mål på SC12 kompressoren på nettet, vimser rundt som en møll ved et gatelys for tia, så jeg har ikke fått tatt noe mål på den i kjellern. "This unit is a considerable step up in weight and size over the previous Aisin superchargers. Coded SC12, the 4A-GZE blower is 27cm long, 21cm wide and 15cm tall (not including mounts or bolt-ons). The extra breathing potential of this supercharger can be seen in its larger outlet pipe, which measures 57mm OD. We’re led to believe that this supercharger displaces 1200cc per revolution and, in standard form, boosts to around 10 psi. " Kilde: http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=110294. Gullik
|
|
|
204
|
Forum / Problemløseren / Sv: Slakk i 'Hjulager' sier kontrollseddelen etter eu kontroll?
|
på: september 27, 2014, 13:36:14 pm
|
Kingbolter er kanskje ikke noe mange nye bilmekanikere er vant til, men disse har jo en lei tendens til å bli slitt over tid, og gir lignende symptomer til slakk i hjullager, om en bare bender i hjulet. Prøv å presse fett i dem og stram inn slakken på leddboltene dine så prøver du igjen med en etterkontroll.
|
|
|
205
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 181 til greker´n
|
på: september 23, 2014, 21:06:43 pm
|
Jeg har en SC12 på lur i kjellern her om det er av interesse for deg, jeg ga 2500 den sjøl og selger deg den for samme beløp.
|
|
|
206
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Fruens 59
|
på: september 03, 2014, 21:53:15 pm
|
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet. Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.
Hups, det er såpass til fremgang ja.. Trøsten får være at vi i Ruggens Hideout nå er igang med rutinemessig oppmøte hvertfall hver tirsdag. Gnisten er tilbake for å få gjort denne bilen ferdig, en plan vokser frem for valg av motor/gir/felger og bremser. Tror det kan bli bil av den på sikt:)
|
|
|
|