Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 71 72 [73] 74
|
2162
|
Bruktbørsen / Deler selges / Innsug IDF/DRLA
|
på: desember 13, 2007, 18:36:40 pm
|
To sett IDF/DRLA innsug til doble gassere. 600 pr par. Det er selvkost.
Begge har en del kjøtt til porting/matching mot topp.
Ene er Bugpack, mens andre har jeg ikke sett noe navn
|
|
|
2163
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Boble trim-bok
|
på: desember 13, 2007, 18:34:28 pm
|
Speed-Deamon: send meg en melding hvis du skal ha den.
Hvis ikke så går den til nestemann på lista.
Til alle: boka er på tysk
|
|
|
2165
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Remhjul type 1
|
på: desember 13, 2007, 12:38:12 pm
|
Skal kjøpe inn et nytt ett da jeg ønsker å kunne se hva tenningen faktisk er. Reproene har tre problemer såvidt jeg har skjønt: 1) Feil diameter mot veiva, ofte for stor slik at det blir en løs passning 2) Feilmaskinert oljespor som kan medføre litt drypping 3) Feil lengde slik at det ikke liner opp med dynamo Hvilke anbefales, og hvor handles det? Ifølge min bedre halvdel er svart finest Unneberg: har dere noe på lager?
|
|
|
2168
|
Bruktbørsen / Deler selges / Boble trim-bok
|
på: desember 12, 2007, 15:51:26 pm
|
Selger denne boken. Var ikke i min målgruppe, men perfekt for en som er litt fersk i VW-luftkjølt verdenen. Omhandler de forskjellige typene, basic vedlikehold og oppgraderinger som senking foran/bak, doble gassere, ombygging av bremser etc. Kostet meg 200 og selges for det også.
|
|
|
2169
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Stående kjøling for type 4 i Boble
|
på: desember 12, 2007, 12:35:38 pm
|
Hei,
Har noen et sett til salgs? Trenger komplett ombyggingssett, dvs modifisert viftehus, sylinderdeksler, bakplate etc. Helst originalt VW doghouse, ikke noe jalla greier.
Send en mail/pm om du har noe.
Jørgen
|
|
|
2170
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zefiro´s Vw 1600 TL Fastback
|
på: desember 12, 2007, 12:23:48 pm
|
Du sparer fint lite på å kjøpe diverse småtteri i utlandet. Trim-deler etc kan det være endel å hente inn på, men ikke på standard kammer og sylinder sett.
VWservice solgte sylindersett til 2000 kr i høst, og kanskje de har den kampanjen fortsatt.
|
|
|
2172
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Garasje salg....
|
på: desember 12, 2007, 12:17:34 pm
|
Det meste av det her skal vekk i løpet av juleferien.
Så håper det er noen trengende der ute.
I tillegg til lista over:
To sett IDF/DRLA innsug til doble gassere. 600 pr par. Det er selvkost.
|
|
|
2174
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Erodering av hull i løftere
|
på: desember 10, 2007, 22:58:32 pm
|
Gnisterodering er det vel du tenker på. Brukes en del i forbindelse med metalliske forsøk etc for å starte utmattingssprekker etc.
Kanskje ikke det mest vanlige å ha på et verksted vil jeg tro?
Ellers: de borer vel og maskinerer før de kjører herding. Avhengig av legering etc går det kanskje ann å "avherde" dem og så maskinere før man til slutt herder.
|
|
|
2176
|
Forum / Problemløseren / Sv: Jordingsfeil 03
|
på: desember 09, 2007, 15:18:59 pm
|
Du må kjøpe en stor-ladning av sikringer Øivind!!! Sjekk hvilke andre forbrukere som går på den kretsen og koble fra de også. Og koble på en etter en. Er vel baklys og parklys kanskje?
|
|
|
2178
|
Bruktbørsen / Deler selges / Garasje salg....
|
på: desember 09, 2007, 14:31:27 pm
|
Mesteparten er i Bærum, rett ved Oslo.
Karosseri:
Bakluke: 1300s med 4 lufteriller, samt et 1500 lokk med 2 riller.
Ruter: alt fra 1300s minus frontrute.
Vindusheiser fra en 1973 modell
Motor:
Masse småtteri, bare spør
Ett sett 1600 råder
2-3 tomme blokker
En veiv med råder. 1600 motor
Tomt girkassehus - til starting av motor etc
Elektrisk:
Det meste fra 1300s. Sikringsboks, vindusviskermotor, lamper og lys, osv...
6 volt starter fra 1970 1200.
Komplett rattstamme med brytere fra 73 1300s.
Diverse lykter av alle slag (unntatt for gamle gamle modeller)
Understell:
Komplette spindler til trommelbrems balljoint med innmat og tromler. 4 bolt.
Fettforinger til bærearmer OEM Mexico til balljoint
Original tysk forstillingsstamme som er sandblåst/lakkert svart. 69-modell.
Original tysk forstillingsstamme som er vanlig skitten etc, ingen rust å nevne - fra 1300s
To stk styresnekker balljoint
Drivaksler + rør (lange)
Interiør:
Baksete bunn i mørkblått. God/grei tilstand. Baksete bunn i svart. God/grei tilstand. Dørpaneler beige 1302 -
Gies bort!
Annet:
Dørhåndtak og tenningslås med samme nøkkel
Midtkonsoll i plastikk. Original tilbehør, lav type
Bensinfiltere til innsprut systemtet - 6 stk
Mike Sanders karosseri/understells korrosjonsbeskyttelse. Meget bra produkt, 5kg spann.
6V Eberspächer B2 i meget god stand - lite brukt!
CSP 40% kortere girspak - ny i eske
Mail: JTWEno (at) gmail.com
Eller PM
|
|
|
2179
|
Forum / Problemløseren / Sv: Jordingsfeil 03
|
på: desember 08, 2007, 14:15:07 pm
|
Kan det være at du har et brudd i sikringsboksen? Husker ikke hva som går på hvilken krets, men da burde jo det ryke hvis andre forbrukere på samme sikring belastes.
Enkleste måten å teste el-anlegget på i mine øyne er å koble fra alt og så koble på igjen gradvis.. Dvs hele veien fra sikringsboks, til rele, til bryter etc... Men det vet du sikkert også.
|
|
|
2180
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Korting av støtstenger og vippearmsgeometri
|
på: desember 06, 2007, 13:06:33 pm
|
Takker Tom!
Eneste problemet er at jeg skal modifisere originale støtstenger.... Så der sitter endene godt fast allerede. Derfor lurer jeg litt på hvor dypt kulen sitter, slik at man bare fjerner alt rundt den og slår selve kulen nedover i støtstanga etterpå (ref: how to hotrod boka)
|
|
|
2182
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Haynes eller Bentley, hva er best?
|
på: desember 05, 2007, 14:24:40 pm
|
Bently er en mye bedre bok i mine øyne. Men fordelen til Haynes er at den har en del praktiske tips som kan være flott hvis man er helt ukjent med boble/type3 etc. (og hva man kan bruke når man ikke har verktøy VW/207.1)
|
|
|
2184
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye kan man bredde org. felger bak uten å få probs?
|
på: desember 03, 2007, 19:29:36 pm
|
Felgstørrelser og dekkdimensjoner som gåes god for finnes hos Møller...
Fin liste og masse som er tillatt, innenfor fornuften.
Hva felgen er lagd av og hvor er mindre viktig så lenge dimensjonen er edrulig. Det er faktisk en ganske vesentlig detalje at man ikke har helt vilt innpress og bredde, samt dekkstørrelse. Ganske enkelt fordi det har en stor innvirkning på konstruksjonen.
For de som ikke dekkes av møller har TUV en del rettledninger som kan være fine å henvise til...
|
|
|
2185
|
Forum / Problemløseren / Sv: borring
|
på: desember 03, 2007, 15:24:23 pm
|
Hmm...
Var de jeg plukket ut av "How to hotrod"...
Sendte deg en mail jeg, som virker som kan stemme en god del bedre.
|
|
|
|