april 20, 2024, 04:22:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 74
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: november 21, 2013, 21:37:59 pm
De som vil prøve ut praksis på teorien - eller motsatt? Jeg endrer ikke mening...for hva som er best.

Godt nok? Alt er godt nok helt til det bikker over...

http://acoustics.mie.uic.edu/Simulation/Mass_Spring_2DOF.htm
32  Forum / Problemløseren / Sv: Puma forstilling og statens vegvesen på: november 20, 2013, 23:11:03 pm
Hadde jeg som kontrollør sett noen som "sika-sveiste" forstillingsjusteringen kan du banne på at jeg skulle funnet noe feil før kontrollen var over.

Bedre å enten la være eller gjøre det skikkelig. Jeg mener å gjøre det skikkelig er å la være å sveise justeringsplatene; den bolten kan holde mange tonn kraft...

Så lenge det står hva som er målt avstand senter hjul/skjermbue eller annet fast referansepunkt så får den som endrer etter kontroll ta smekken selv.
33  Forum / Snikk-snakk / Sv: aircooled.net på: november 09, 2013, 11:43:21 am
Alt var greit når det ikke var noen problemer.

Når leverandøren til Aircooled.net ikke freste ned toppene som avtalt så var det ikke så greit - og da var det ikke deres sak.

Men fikk hjelp, av kona faktisk, til slutt som ikke var enig med John Blunker

Så alt i alt - kjempegod kunnskap, det kan være vanskelig hvis ting skades i frakt eller at det er feil i leveransen pga. internasjonalt.
34  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: november 01, 2013, 10:43:00 am
http://www.myphysicslab.com/dbl_spring1.html

Lek med tallene: sett en lett masse med svært høy fjærstivhet (henger) og en høy masse med lavere fjærstivhet (bil).
Man finner fort ut at dette ikke er riktig - ting havner i motfase og eksiterer hverandre.

Dempere er en meget viktig del av ligningen ja. Normalt designer man systemene såvidt underdempet. Tenk på at hengerens fjær OG demper er designet for å virke sammen - hva skjer da når man lar bilens systemer jobbe både mot og med hengerens. Har man da fortsatt et riktig tunet henger-avfjæringssystem som er underdempet / kritisk dempet ELLER kan man få både kraftig underdempet OG overdempet mon tro???
35  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: oktober 29, 2013, 08:17:01 am
Jeg vet at hjilstropping fungerer,  men det er mye som vueker uten å være riktig eller best.
Søk på Tacoma bridge - virket utmerket til feil vind kom forbi Blunker
36  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: oktober 28, 2013, 23:54:20 pm
For å provosere litt,; det er vel en grunn til at noen frakter bilene og noen regner på hva som er best..

To fjærsystemer i virke med hvert sin karakteristiske egenperiode... joda
37  Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303S på: oktober 19, 2013, 14:01:58 pm
Veldig stor tommel opp! Dette er en nydelig Late Looker i min definisjon =)
38  Forum / Problemløseren / Sv: Clutch problemer. det slipper ved 500nm..... på: oktober 13, 2013, 20:03:22 pm
Stoneage vs Hightec clutch opplegg


Mekanisk egentlig helt likt (?) - men bedre materialer. Steinalder var vel litt sterkt - men snasen ny versjon =)
39  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge type 4 motor på: oktober 13, 2013, 11:50:30 am
Tips igjen?

Lurer på å bestille det over dammen, men er jo noe med å få til en dry-fit i riktig bil før man legger siste sveisestrengene...
40  Forum / Problemløseren / Sv: Injection som fusker på: september 15, 2013, 18:55:44 pm
Normalt kan man dytte den nye wiren fra pedalsettet og hele veien bak. Det kan knipe på føringen mellom bunnpanne og viftehus, så dra denne ut, tre wiren helt gjennom, og så før wire gjennom viftehus før du setter strømpen innpå endene sine.

Er det at gjengene er trange inni røret som du har problemer med?
41  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: HASTER! Bolt mellom z-stag og akselrør på: september 03, 2013, 07:49:42 am
Har et komplett sett fra en 73`- pulverlakkert og fint. Sikkert godt med nye foringer
42  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenning av økt motoreffekt i VW T1 etc på: august 28, 2013, 20:37:17 pm
Det som bør være viktig ift. effekt er vel vekten på bilen? Mens selve den tekniske løsningen monteringsmessig etc. bør være godkjent siden det er samme komponentene.
43  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Stående kjøling for type 4 i Boble på: august 25, 2013, 15:13:19 pm
Høst og mulighet for å få noe gjort kanskje - samme spørsmål som sist. Noen med ferdigheter OG tid?

44  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: august 21, 2013, 21:53:11 pm
Leser jeg riktig i opphavsspesifkasjonen har dere begge rett: NPT- National Pipe Thread Taper- ANSI B1.20.1'


Det vi er spent på er hvordan Putte våkner til live igjen - stå på!
45  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: august 21, 2013, 21:42:09 pm
http://www.norskoljeoggass.no/Documents/Retningslinjer/100-127/2013_05_handbok_fittings_web_small.pdf
46  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Stående kjøling for type 4 i Boble på: mai 20, 2013, 13:35:22 pm
Hiver opp denne - noen som har ferdig laget, som kan lage eller vet om noe lurt?

Brukte deler ønskes også (deksler til bygging).

CSP kittet dekker ikke sidene godt synes jeg, og mangler oljepåfylling i generatorfot dessverre. Men det er et godt sett!

47  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NOS fremskjermer - stående lykt gamle fangeren (Spareboble) på: april 21, 2013, 13:17:28 pm
Hiver denne opp - perfekt for en 67 looker
48  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse småtteri; midtkonsoll, hjulkapsler, jekk, luftfilterhus, stab-stag klemm på: april 21, 2013, 13:16:16 pm
Bump
49  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP-40% skifter på: april 21, 2013, 13:15:57 pm
Bump
50  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bosch Ralley ekstralys på: april 21, 2013, 13:15:31 pm
Mørke sommerkvelder - noen som vil oppgradere lyset?
51  Forum / Forumexpressen / Stokke - Asker/Oslo på: april 02, 2013, 08:39:50 am
4stk felger som skal denne veien. Noen som evt. har plass?
52  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sparkäfer - RedHot på: mars 12, 2013, 11:49:35 am
Vurderes solgt denne sesongen også - vil uansett ikke deles opp i forbindelse med salg (914 motor, seter, diverse...)
53  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 motorprosjekt - klar til sammenskruing på: mars 12, 2013, 09:45:29 am
Bump
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: Teori vs praksis..... på: februar 20, 2013, 19:00:49 pm
Det er kart og terreng... terrenget har alltid rett, så tegner vi kartet alt etter behov, evne og ressurser tilgjengelig
55  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dekk/felg/sporing på: januar 22, 2013, 22:48:14 pm
Jeg har selv 195 bredde på min bil - lite sporing synes jeg.
Jeg har dog et ganske stor ET på mine - dvs. at sporvidden er rimelig lik som original
56  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bosch Ralley ekstralys på: januar 22, 2013, 21:32:37 pm
Hei,

Etter avtale med mannen over er det fortsatt til salgs - noen interesserte?
57  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1200 Jeans Høgges nå noen som trenger deler på: januar 22, 2013, 21:27:36 pm
Se PM
58  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: januar 16, 2013, 18:13:09 pm
Stilig Magnus!

Stau på - det har blitt en utrolig fin bil ut av det som så ut som en potensiell spikerhaug en gang for lenge siden =)
59  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ratt selges på: januar 13, 2013, 15:33:40 pm
Bump
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter på: desember 13, 2012, 21:47:52 pm
Forskjellen på rådebolter og svinghjulsbolter er vel forskjellen på dynamisk/statisk forbindelse (tilnærmet...?)
Sider: 1 [2] 3 4 ... 74
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!