Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 74
|
32
|
Forum / Problemløseren / Sv: Puma forstilling og statens vegvesen
|
på: november 20, 2013, 23:11:03 pm
|
Hadde jeg som kontrollør sett noen som "sika-sveiste" forstillingsjusteringen kan du banne på at jeg skulle funnet noe feil før kontrollen var over.
Bedre å enten la være eller gjøre det skikkelig. Jeg mener å gjøre det skikkelig er å la være å sveise justeringsplatene; den bolten kan holde mange tonn kraft...
Så lenge det står hva som er målt avstand senter hjul/skjermbue eller annet fast referansepunkt så får den som endrer etter kontroll ta smekken selv.
|
|
|
33
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: aircooled.net
|
på: november 09, 2013, 11:43:21 am
|
Alt var greit når det ikke var noen problemer. Når leverandøren til Aircooled.net ikke freste ned toppene som avtalt så var det ikke så greit - og da var det ikke deres sak. Men fikk hjelp, av kona faktisk, til slutt som ikke var enig med John Så alt i alt - kjempegod kunnskap, det kan være vanskelig hvis ting skades i frakt eller at det er feil i leveransen pga. internasjonalt.
|
|
|
34
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: november 01, 2013, 10:43:00 am
|
http://www.myphysicslab.com/dbl_spring1.htmlLek med tallene: sett en lett masse med svært høy fjærstivhet (henger) og en høy masse med lavere fjærstivhet (bil). Man finner fort ut at dette ikke er riktig - ting havner i motfase og eksiterer hverandre. Dempere er en meget viktig del av ligningen ja. Normalt designer man systemene såvidt underdempet. Tenk på at hengerens fjær OG demper er designet for å virke sammen - hva skjer da når man lar bilens systemer jobbe både mot og med hengerens. Har man da fortsatt et riktig tunet henger-avfjæringssystem som er underdempet / kritisk dempet ELLER kan man få både kraftig underdempet OG overdempet mon tro???
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: Injection som fusker
|
på: september 15, 2013, 18:55:44 pm
|
Normalt kan man dytte den nye wiren fra pedalsettet og hele veien bak. Det kan knipe på føringen mellom bunnpanne og viftehus, så dra denne ut, tre wiren helt gjennom, og så før wire gjennom viftehus før du setter strømpen innpå endene sine.
Er det at gjengene er trange inni røret som du har problemer med?
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: august 21, 2013, 21:53:11 pm
|
Leser jeg riktig i opphavsspesifkasjonen har dere begge rett: NPT- National Pipe Thread Taper- ANSI B1.20.1'
Det vi er spent på er hvordan Putte våkner til live igjen - stå på!
|
|
|
46
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Stående kjøling for type 4 i Boble
|
på: mai 20, 2013, 13:35:22 pm
|
Hiver opp denne - noen som har ferdig laget, som kan lage eller vet om noe lurt?
Brukte deler ønskes også (deksler til bygging).
CSP kittet dekker ikke sidene godt synes jeg, og mangler oljepåfylling i generatorfot dessverre. Men det er et godt sett!
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Teori vs praksis.....
|
på: februar 20, 2013, 19:00:49 pm
|
Det er kart og terreng... terrenget har alltid rett, så tegner vi kartet alt etter behov, evne og ressurser tilgjengelig
|
|
|
55
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Dekk/felg/sporing
|
på: januar 22, 2013, 22:48:14 pm
|
Jeg har selv 195 bredde på min bil - lite sporing synes jeg. Jeg har dog et ganske stor ET på mine - dvs. at sporvidden er rimelig lik som original
|
|
|
58
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell
|
på: januar 16, 2013, 18:13:09 pm
|
Stilig Magnus!
Stau på - det har blitt en utrolig fin bil ut av det som så ut som en potensiell spikerhaug en gang for lenge siden =)
|
|
|
|