Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 35
|
102
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss del2
|
på: januar 11, 2017, 09:31:16 am
|
Se der ja Rettelse følger: Jeg vet ikke om noen annen buss i Norge som er godkjent med mer en 98hk. Men nå vet jeg at det er en som er godkjent med 149hk. 😊
|
|
|
103
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss del2
|
på: januar 10, 2017, 21:04:59 pm
|
Synes det var greit å begynne et sted. Jeg vet ikke om noen i Norge som har fått godkjent mer en 98hk, så syntes ikke det var så galt at de syntes 150hk var greit, også yter ikke motor så mye mer😉 Får heller skru opp trykket litt etter hvert..... Det viktigste var å få ombygging godkjent, så får man se hvor det bærer hen. Skal bruke den på gata, så det blir ikke noen racebil lenger😞😊
|
|
|
104
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss del2
|
på: januar 10, 2017, 19:50:27 pm
|
Var hos statens vegvesen i Tønsberg med bussen noen mnd.før jul for å kartlegge muligheten for godkjenning. Fikk en kontrolør som ikke sa mest, men tok seg tid til å dokumentere det meste som var gjort med bilder og tekst. Derimot var den en kollega som klart sa i fra at han ikke likte ombygde biler og at den var jo "ødelagt". Så vil vel si at de kanskje ikke var de mest entusiastisk med tanke på alle ombygginger,, og at de var mest opptatt av spørsmålet om den var oppbygd eller ombygd! Vel hjemme med bil ble det skrevet en søknad etter anmodning fra kontrolør og sendt han. Vil si i etterkant av kontroll fikk et bedre inntrykk av han en da jeg var å vist bil. Etter å ha fått min søknad ble den behandlet av han og sendt videre til SFOR for vurdering.
Har nå fått tilbake søknad med bare positive tilbakemeldinger, ikke en negativ ting....? SFOR betrakter bilen som ombygd. Dette viser jo at vi har et tilsyn som fungerer, jeg håper da at det blir like positivt når jeg kommer for registrering. Ting som de anbefaler godkjent: Red9 forstilling Ombygd bakstilling til T3 T2 girkasse Porsche 944 bremser 1,9l WBX med turbo,150hk 6x16 Fuchs Dette er i hovedtrekk de store komponentene som de anbefaler godkjent og som var viktig for meg å få klarlagt Så da er det bare å brette opp ermer å gyve løs på bilen 😊 Det er enda endel som må gjøres for å komme i havn, men håper å bli ferdig til sommeren....
|
|
|
115
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss del2
|
på: september 02, 2016, 19:26:55 pm
|
Sto på en masse før scc og reiste fredag kl.21 oppover mot Gardermoen. Etter 4km, merker jeg det butter litt ved gasspådrag og stopper for en sjekk. Konstaterer at den bare går på 2 syllindere😕 Greier å få kjørt den tilbake på verksted, turen gikk opp til scc i kun, bobil. Heldigvis kan man vel si, stoppet man ikke mange mil hjemme fra😊
Etter en flott helg ble det litt feilsøking, coilen på edisen hadde gitt seg. Har skiftet coil og trykkregulator til bensin(mistenkte at originalen ikke holdt helt mål) Kan nå ha full kontroll på bensintrykket, synes det er greit. Etter skift av disse komponenter har motoren begynt å "vandre" på turtall fra 1000- 2000omdr. Sjekket om det var noen lekkasjer på innsigelsen, men fant ingen ting. Pratet med Jørn litt om dette som mente det kanskje ville hjelpe med mapping. Har også skiftet hus og skovelhjul i turbo, da de ikke matchet hverandre,stort mellomrom mellom hus og skovelhjul. Venter nå på ny intercooler fra Frozenboost, så når den kommer og jeg får montert den, får vi prøve å mappe litt. Gleder meg......
Før jeg fr litt hjelp derfra skal jeg få montert lambdasonde og ny vannavkjølt intercooler fra Frozenboost.
|
|
|
119
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss del2
|
på: august 17, 2016, 18:09:56 pm
|
Da har jeg fått start på motor. Fikk litt hjelp av Jørn til å se over hvordan ecu var satt opp og han fikk rettet litt på den. Dessverre hadde jeg ikke noen eksosanlegg til den, så jeg har ingen lambdasonde i det. Har holdt på med å lage eksos i dag, så Jørn skulle ta turen innom i morgen for en justering hvis jeg ble ferdig. Kjekt å ha en slik grei kar som er behjelplig.
|
|
|
|