april 20, 2024, 12:29:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 48
61  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: januar 03, 2016, 19:48:54 pm
Jeg synes det er rart at råde og lager i den enden av blokka har skjært seg først hvis det er mangel på oljetrykk som er årsak. Normalt er vel det i svinghjulsenden mest ustsatt. Jeg tipper det rådelageret har feilet av en annen grunn, kanskje for lite klaring når motoren var nybygget, og skjært seg ved stor belastning pga det. Bærelagret kan ha skjært seg etter at veiva ble for varm når rådelageret tok helt kvelden.

Enig med Berger her. Skal kjøre lenge med lite oje før det ser slik ut + at det er i "feil" ende. Jeg tipper teorien fra Berger er ganske "spot-on" selv om en vel aldri får noen fasitsvar på akkurat hvorfor og hvor problemet begynnte. Kan være mange ting som startet det, men når det har havarert såpass som det har gjort her er det vanskelig å si om det var et spon i en oljekanal fra før eller om sponet kom dit pga. havari.
Når folk spør hvilken olje du bruker så har det ingen verdens ting å si hvis det ser slik ut etter 5 tkm. Hvordan motor er slitt ved 50-60tkm og oppover , ja, men hva som skjer under der har nok mer med hvordan motor ble født i forhold til jobb eller deler.
Det er jo bestandig lett å være etterpåklok, men det er sjelden folk ser på oljetrykksmåler og varsler som en dum investering på en ombygget motor.
Det har redda meg en gang for mangen år siden ihvertfall da en slange "hoppet av" oljefilterholderen på en trimma 1600 jeg hadde.
Utrolig hvor fort det forsvinner mye olje når en slange pumper ut i det frie  Øyerulling

På en bane inklusive race-horns så kan en bare glemme at en puslete oljelampe skal redde deg ....  Blunker

For øvrig vil jeg kondolere.
62  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dagens vw bilde på: desember 20, 2015, 22:05:18 pm
[attachment=1]


Nydelig bil. Synd at den har så stor tauekrok bak.
63  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 30, 2015, 19:56:00 pm
Selvom det er noen gjeterord som sier "torque wins races

Er vel kanskje derfor Turbo Porscher så og si alltid er raskere rundt baner en sine turtallsvillige RS søstre. Og det er vel også en del av
forklaringen hvorfor de raskeste klassene på Le Mans er dominert av dieselbiler.

-BB-

Dette er en sannhet med litt modifikasjoner.....

Min erfaring fra klubbmesterskap /klubb-kjøring er at det ikke var alltid turbo-porschene som gjorde det best... Hovedregelen var vel heller at hvis RS-bilene ikke vant så var de i hvertfall ikke langt unna. Hvilken type bane det er har nok mye å si. Nurbürgring = turbo-bane, mens våler eller rudskogen nok er like mye en "RS"-bane.
64  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: november 22, 2015, 18:00:26 pm
Ser veldig tøft ut dette.  Kult
Eneste jeg lurer på ,er det tenkt å bruke luftfilter på de forgasserene/ traktene? Når en har kostet på så mye på motoren så synes ihvertfall jeg at det er synd at den skal dra inn "slipepasta" inn i motoren..  Blunker
65  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 04, 2015, 22:27:34 pm
Et nydelig stykke arbeid!    Kult

Nesten så du overgår deg selv!   Blunker

Den tanken ligner litt på de gamle originale(plassering og størrelse) , skulle nesten ha kostet på en VW-logo til lokket til tanken.
66  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorkode AD hmm lurer..... på: oktober 11, 2015, 16:27:41 pm
Nei den singleport, er derfor jeg ikke skjønner noe.

Motornr ser du over, er singleport og har 30 pict 1 gasser............

Jeg har hatt en "H" motor som skulle være en en 1500 singelport, men var en 1915 dobbeltport....

Skjønner du hvor jeg sikter nå ?  Blunker

Er nok noen som har skrudd sammen noe greier her..
67  Forum / Snikk-snakk / Sv: STJÅLET OVAL BUNNPLATE på: oktober 01, 2015, 20:07:31 pm
Nå må jeg ærlig inrømme at jeg ikke helt vet hvordan det er med karosserinummer på så gammel bunnplate som det er snakk om her, men er ikke det litt dumt å stjele en bunnplate med et rammenummer på som blir meldt stjålet? Får jo ikke brukt den bunnplata da...  Hæ
68  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 944 stab.stag bak på VW IRS på: september 29, 2015, 18:55:31 pm
Noen som vet hvilket feste som kan brukes på VW sitt akselrør når en bruker Porsche 944 stab.stag bak



Dette får du kjøpt hos Kerscher.
69  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: september 26, 2015, 19:25:22 pm

men må lage meg ett skjema snart...  Øyerulling

Har en slik rep.håndbok fra Haynes med el.skjema til boble, den vil sikkert hjelpe deg mye!    Osteaktig
70  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1300 DP og 1600SP + noen deler. på: september 26, 2015, 19:17:03 pm
Er dette hentet enda?

Da har Mister Bikkjer,Bpble og Brennevin hentet delene og renset garasjen for bobledeler.
71  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva gikk man glipp av på Ekeberg i helga? på: september 20, 2015, 07:16:34 am
Jeg tilater meg "klipp og lim fra en del år tilbake" :

Eller en kan si det på en annen måte... Det som det faktisk er MYE av der er : SKROT...   Blunker  Jeg kaller det Skrotebergmarkedet..  Deponiet på Grønmo har midlertidig adresse Ekeberg den 20. September..    Gliser  MEN... dem har mye gode vafler der og god kaffe oxo.. Jeg har inntrykk av at folk samler sammen det de egentlig har tenkt å kaste på fyllinga og drar først en tur innom Ekeberg før dem hiver det på fyllinga.., det kan jo hende en kan få noen kroner for en lampeskjerm fra 1976 eller Vikingarnarnana 13 hits og joda sikkert en rusten bakskjerm til ei boble som er overpriset etter den har ligget bak en låve og rustet i x antall år. Men selvfølgelig inne i denne STORE høystakken av skrot finnes det sikkert noe brukbart hvis du er VELDIG tidlig ute og er flink til å prute, og da spesiellt hvis du liker 70-talls lampeskjermer o.lign. De to siste gangene jeg var der endte jeg opp med bare vafler den ene gangen og siste gang med vafler + et Gulf-klistremerke...  

Jeg tror faktisk at hvis en hadde fått lov til å gå å lete på fyllinga, så hadde en sikkert funnet like mye bra...  

Jeg har et tips her... Hvorfor ikke arrangere et SWAP-meet i tigerstaden for vw-folket i stedet ,slik at en slipper å lete gjennom lampeskjermer,dorullholdere og 8-sporskasetter med Hawai-musikk..   Glad
72  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1300 DP og 1600SP + noen deler. på: september 17, 2015, 18:51:15 pm
Nei, bare å komme å hente.
73  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1300 DP og 1600SP + noen deler. på: september 12, 2015, 11:17:23 am
Jeg se etter 1600 motor deler
Thermostat komplett?
Innsug?
Vekselstrøm dynamo?


Tror det er likestrøm. Innsug sitter på.

Hente alt eller ingenting.....
74  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / McLaren F1 ? Kupp ? på: september 10, 2015, 19:24:24 pm
http://www.blocket.se/uppsala/Kit_Car_Mclaren_M6_GT_62568532.htm?ca=3&w=3

Denne var jo helt lik den McLaren F1 jeg så dem testet på TopGear her om dagen (sammen med Bugatti Veyron)

Eneste er at denne er rød !   KUPP!!   Osteaktig

Smak og behag er subjektivt, men herregud at folk gidder, det er nå min mening.
Har du ikke råd til McLaren eller Ferrari, så har du det ikke , punktum!  

Riktignok er ikke den her det værste jeg har sett av kitcar. Eneste boble-baserte kitcar som jeg synes har vært ok var en veldig gjennomført Spyder Mania jeg så i Sverige for mange år siden.

Kjøre rundt med det her er å drite seg ut spør du meg!   Øyerulling  
75  Bruktbørsen / Deler selges / Solgt. på: september 10, 2015, 18:50:55 pm
1 stk. 1300 dp-motor med AS-blokk ca.komplett, men sitter fast.
1 stk .1600 sp motor delvis nedplukket men ca. komplett minus eksos

+ noen andre div type 1 deler selges samlet for 500 kr hvis dem hentes innen de nærmeste dagene på Raufoss.
76  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jubel eller ikke? Nye regler for eu-kontroll/fritak. på: august 24, 2015, 19:04:47 pm
Jeg synes det er helt ok at forsikringsselskap ikke vil gå med på at en skal ha en gunstig forsikring på bare noen hundrelapper i året på en bil som helt eller delvis er trafikkfarlig.

Kjøretøy som er så gamle at dem kommer utenom EU-kontroll har av og til tatt den helt ut hva angår ombygging.

Jeg snakker da om :

- Biler som er senket hinsides og som er direkte trafikkfarlig pga. null fjeringsvei, dekk som subber slik at det kan gå hull, fare for å skrape nedi veien (som i høyere hastighet  er mindre kurrant)

- Biler som kanskje har femdoblet antall hk, men fortsatt har trommelbremser fra steinalderen
- Biler med SMALERE sporvidde , akkurat som om det gjør kjøreegenskaper bedre..
- Har dekk som ikke har bra nok load-indeks, er hinsides smale i forhold til felg eller er så utslitt på siden av dekket at stålkorden stikker ut pga. en camber som er på ville veier.
- Har div. ekstrautstyr på bilen som ikke er forsvarlig festet
- Har endret karrosseri som er ombygget på en måte som forandrer egenskaper på bilen vesentlig i forhold til slik bilen kom fra fabrikk , og da ikke nødvendigvis gjort slik at det er en forbedring

På nyere biler er det som er skrevet over oftere ivaretatt pga. bilen må jevnlig på EU-kontroll og da er det heldigvis folk som jobber i kontrollhallen som tilstreber at bilen skal være forsvarlig å kjøre.

Noen ganger er det jo også folk som bygger om bilene slik at kjøreegenskaper blir FORBEDRET og ikke værre, det har jeg ikke noen problem med å skjønne.
Det at de av og til ikke vil godkjenne slike ombygginger dreier seg nok mere om at dem vil ha "ryggen fri" , kanskje pga. manglende eller for dårlig dokumentasjon.

Etterhvert har det blitt mange som bygger bilen sin sikker på veien samtidig med et endret utseende og egenskaper, men det er laaaaangt i fra alle  Blunker
77  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hall of Shame på: august 21, 2015, 00:42:59 am
vippet av toppen og har ikke fjærnet noen deler
missing piston

Det her er vel et slikt.. "LAVKOMPSTEMPEL"   Hæ    Gliser
78  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hall of Shame på: august 21, 2015, 00:39:51 am
Kudos til Knasten for å leve opp til det svenske uttrykket "Gasar´ tills det rasar´"   Kult    Blunker
79  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Golf GTI stoler ønskes kjøpt. på: august 11, 2015, 22:40:50 pm
Ønsker å kjøpe stoler til Golf GTI mk1.

Mk2 stoler osv er ikke av interesse ....

Behøver ikke være strøkne.
80  Forum / Snikk-snakk / Sv: en snau måned til SCC ... dårlig tid, eller ? på: juli 25, 2015, 18:02:43 pm
Når den blir ferdigmontert, så bærer det vel rett ut på E6´en og full gass..   Osteaktig
81  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermesteren som skal bygge 500hk Holey Moley! 2332cc på: juli 25, 2015, 10:05:07 am
Ser veldig bra ut det her, men jeg ser det er ganske så mange skjøter og klemmer. Tror kanskje jeg hadde vurdert å fått helsveiset noen av stedene, det blir mange feilkilder for lekkasje. Klemmene og slangene ser ut til å være av god kvalitet dem, er ikke det, men med så mange skjøter og klemmer er i hvertfall muligheten tilstede en del steder... Bare en tanke   Blunker
82  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Snekkermesteren som skal bygge 500hk Holey Moley! 2332cc på: juli 16, 2015, 21:10:13 pm
Tror du papp pakninger holder for trykk når dem ikke engang holder for NA? Selv kuttet jeg pakninger på innsug for 10 år siden og har siden benyttet pakning på tube.

Mvh
BB

Det har du helt rett i .  Satt på med en T3 variant med turbo som kun hadde 0,6 bar i trykk og den blåste innsugspakningen, selv når det var brukt av en litt mer "robust" papp-type, så jeg har vanskelig for å tro at det vil holde til 2 bar +/-   Blunker
83  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche 944 bærearmer på: juli 12, 2015, 21:23:19 pm
Noen som har tips til deletilgang til alu bærearmer fra 944? Trenger komplett innmat, lager og tetninger, stub aksling, hub etc


Er du sikker på at alu-armene har annen innmat,lagere osv. enn stål-armene?
Når du sier alu-armer, mener du da alu-armene fra 86 turbo, eller de fra nyere med en del større sporvidde?

Stålarmene har ihvertfall de samme lagerene og tetningene som standard irs-boble. Stub-aksling og hub er vel også den samme på alu-turbo 86 som stålarmene.

Om du ikke ønsker å bruke tykkere drivaksler, så kan du fint bruke boble-stub-akslingene.

Mange muligheter her...
84  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TUV GODKJENNING AV BIL FØR VISNING HOS BT på: juli 10, 2015, 21:42:41 pm
En ganske så nær deg har fått dette godkjent. Turbo Haraune her på forumet. Han har ikke vært så aktiv her i det siste har jeg sett, han holder vel til i Sandnes mener jeg å huske...

Her er tråd om bilen hans : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,688.0.html

Om han er intressert i å hjelpe deg med godkjenning vet jeg ikke da,  men du kan jo prøve ..  Blunker
85  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: juni 27, 2015, 22:55:41 pm
Utrolig hva du får til Jørn!:)

Alex

Helt enig.

Snart begynner han å gå Koenigsegg i næringa og begynner serie-produksjon av SCC  (Switzer Cheese Cars)  Gliser
86  Forum / Snikk-snakk / Sv: Elwood er død. Lenge leve Elwood! på: juni 14, 2015, 00:03:03 am
Utrolig trist beskjed. Hamarfolket og vw-miljøet har nok en gang mistet en ildsjel i vw-miljøet. En skikkelig omgjengelig kjernekar på alle måter.

RIP Bjørn Inge.
87  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trist å se.... på: juni 13, 2015, 09:23:23 am
Først :  STYR UNNA BENSINSLANGER FRA BILTEMA

Kjøpe bensinslange fra biltema. Skulle kjøre med bobla og etter å ha kjørt noen hundre metere kjennte jeg en STERK bensinlukt. Stoppet og åpnet luka og der så jeg at det kom røyk fra eksosen da det hadde kommet bensin ned på eksosanlegget, kun kjempe-flaks gjorde at det ikke tok fyr. Fant fort ut at det var pga. morkne bensinslanger som var ca. ett år gamle fra biltema  = STYR UNNA!
88  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra på: juni 07, 2015, 13:58:52 pm
Framskjerm var skadet etter ei påkjørt bikkje, og er det fortsatt.
Jeg mistet et bakhjul, men det var før dette bildet ble tatt i 1994. Den skjermen ble fikset/lakkert etter motorbrannen i 1995. Det er 22 år siden bilen ble lakkert nå, og den har vært 29år i mitt eie:)

Bakhjulet var det ja..   Glad
89  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra på: juni 06, 2015, 22:56:11 pm
Bildet er tatt på den tiden alt stod på hodet.

Bildet på midten er et hyggelig gjensyn av min bil, tatt sommeren 1997.
Jeg har akkurat vært ute å fotografert samme bil nå!

Samme bil, lakk og eier. Kun litt endring på stil:)[attachment=1][attachment=2]

Samme lakk på framskjermen og` ... ?  Hvis jeg ikke husker feil så var det et framhjul som hadde lyst på en egen tur en gang vi var på tur..  Øyerulling
Da banna du fælt Odd Thomas....   Blunker
90  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster GODKJENT MED SKILT I DAG!!! på: mai 30, 2015, 12:20:13 pm
..Og den nye turbomotoren på MINST 500hk blir stadig mer ferdig.
Etter hvert som realiteten om at jeg gjerne snart faktisk når målet begynner å sige inn, tenker jeg at det er MYE hester.
Veeeldig mye hester.
Begynner å bli litt bekymra for resten av drivlinja i bilen faktisk.


G50 er koden for å bli kvitt bekymringene... 
Ser at stadig flere bruker disse i boblene.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 48
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!