Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: oktober 27, 2008, 18:01:58 pm
|
Takk for tilbudet, men jeg tror nok jeg ender opp med den repro-delen uansett. Har fått tilpasset den sånn nogenlunde nå. Det viste seg at bilen var litt skjeiv i tillegg, fordi den har hatt en ganske kraftig krasj tidligere. Fortsatt en pause i boblemekkinga, og bobla må desverre stå ut Skrur fortsatt bmw. Ble mer jobb en jeg trodde, da rammevangen hadde flytta seg nok en gang. Har også sveiset litt rust i innerskjermer i samme slengen. Are.
|
|
|
133
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremseluftings.
|
på: oktober 12, 2008, 19:41:08 pm
|
jeg jobber på bilverksted, og vi har utstyr til å sette på trykk på beholderen osv, men det bruker vi aldri. Det er helt vanlig pedalpumping det går i. Fungerer fint uavhengi om du bytter hovedsylinder, eller bremserør eller hva det måtte være
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lids 1300S
|
på: oktober 02, 2008, 17:51:19 pm
|
Har kappa det bort ja, men tok vare på den plata som var festet på med popnagler.
Der står det følgende:
Heizg. Typ 1/255A Prüfz ... S43
Fahrgest.-Nr. 1132604514
Aner ikke om noe av det der er fargekoden. Resten som står er totlalvekt osv, men det er vel uintressant.
|
|
|
141
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lids 1300
|
på: oktober 02, 2008, 15:49:48 pm
|
Du kan si meg fargekoden Are, din er jo helt lik min
Kan godt gjøre det, men hvor på bilen finner jeg den?
|
|
|
144
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fargekode 1300S '73
|
på: september 13, 2008, 15:18:21 pm
|
På 70-tallet var det så mange spesialmodeller at det er vanskelig å holde oversikten. 1300S ble uansett alltid levert med 1600-motor - det er blant annet det S'en står for.
Min 1300s ble levert med en 1300 DP motor. I følge vognkortet. Og ja, jeg er sikker på at jeg har en 1300S =) Så da kan ikke alle ha vært levert med 1600 motor?
|
|
|
146
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: september 03, 2008, 19:24:45 pm
|
Da ser det ut til at det blir en grose pause i prosjektet. Jeg stuntet litt med bruksbilen i dag, og det blir verken billigt eller lettvint å fikse. Bobla må nok flyttes ut av garasjen en stund, til jeg får spakla opp bayern...
Are
|
|
|
148
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Reisebrev SCC 2008
|
på: august 20, 2008, 20:44:38 pm
|
Hvordan gikk det med dere på Kvål, Lasse? Ble det senkveld?
ble vel bare en liten stopp. Den gikk på 3, så det ble forsøkt å rense pluggene med vann i gasseren.
|
|
|
149
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: august 20, 2008, 20:36:09 pm
|
Tenkte å prøve meg med 1300s kassa ja. Har vertfall hørt mye bra om den. Tenker den holder fint sålenge jeg ikke prøver meg på en skikkelig launch med slicks. Har ingen planer om å kjøre noe serlig aktivt på stripa uansett.
Forsterket kasse koster penger, og som alle andre er jeg på et stramt budsjett. (spesiellt med lærlingelønn) Har fått tak i en ny turbo (type billig kina turbo fra ebay) brukt motvektsveiv som trenger en sliping, og 2 dellorto 40 gassere i shabby tilstand. Skal få de i ok stand med deler fra den midtmonterte dellortoen jeg har. Kjøper gjerne andre billige brukte motordeler om noen har (kam, rettskårne kamdrev, blokk osv)
Restaurering av bilen er førsteprioriteten. Satser på SCC neste år, men mest sannsynelig med restaurert 1600 motor.
|
|
|
150
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: august 20, 2008, 20:15:43 pm
|
Takk takk Lasse. Dreibenk og ventil slipemaskin er jeg så heldig å ha i garasjen. Dreibenken er riktignok fra 50-60 tallet (ventil slipern også) men funker fint til slike småjobber. Har klart å kappe av fronten nå vertfall. Håper jeg klarer å få den sammen igjen =P
|
|
|
|